Gazeta de Sud, ianuarie 2008 (Anul 14, nr. 3916-3940)

2008-01-15 / nr. 3926

21 ____________________________ Circulația din Craiova îi scoate pe șoferi din minți Bătaie în trafic Ultimele evenimente înregistrate de polițiști arată că șoferii își pierd repede cumpătul și devin agresivi în traficul tot mai aglomerat din Craiova. Í Aldezii MARIN Polițiștii craioveni au înregistrat la sfârșitul săptămânii trecute și ieri două incidente în care mai mulți șoferi și-au rezolvat neînțelegerile din trafic cu pumnul sau cu parul. Primul eveniment a fost înregistrat vineri seară, pe strada Calea București din Craiova, unde doi șoferi s-au luat la bătaie după ce unul nu i-a acordat prioritate de trecere celuilalt. Pentru aplanarea conflictului dintre cei doi conducători auto au intervenit un echipaj de polițiști de la Secția 4 Craiova și o patrulă de jandarmi. Din verificările oamenilor legii, s-a stabilit că Laurențiu Chitu, de 32 de ani, din Craiova, în timp ce conducea un Renault, nu a acordat prioritate de trecere taxiului condus de Ionuț Cornel Pârvu, de 24 de ani, din aceeași localitate, moment în care cei doi au început să se înjure, după care au coborât din mașini și au început să-și împartă pumni și picioare. Cei doi au fost conduși la secția de poliție și au fost sancționați pentru tulburarea liniștii și ordinii publice. Alți șoferi, aceeași poveste ieri, în jurul orei 12.00, polițiștii au fost sesizați de Doru Vărzaru, de 31 de ani, din Craiova, despre faptul că, în timp ce circula pe strada Theodor Aman din municipiu, șoferul unui taxi i-a distrus cu o bâtă autoturismul Volskwagen Passat. Polițiștii care s-au deplasat la fața locului au constatat că scandalul a pornit de la o neînțelegere în trafic. Vărzaru a încercat să intre în fața taxiului condus de Mihai Boscovici, de 20 de ani, din Craiova, și cum acesta din urmă nu l-a lăsat au început să se înjure. După aceea, Boscovici a coborât din mașină cu o bâtă și a lovit de mai multe ori mașina lui Vărzaru. „Din primele verificări a reieșit că taximetristul a lovit cu o bâtă mașina părții vătămate, căreia i-a spart parbrizul și i-a înfundat o portieră“, a declarat subcomisarul Maria Vasile, purtătoarea de cuvânt a Inspectoratului de Poliție al Județului Dolj. Conform polițiștilor doljeni, taximetristul este cercetat pentru comiterea infracțiunilor de distrugere, amenințare și lovire, Vărzaru depunând o plângere în acest sens. Taximetristul și-a vărsat nervii pe mașina craioveanului, spărgându-i parbrizul Trei femei, încătușate Trei femei - mama, fiica și nepoata din comuna argeșeană Valea Danului au fost încarcerate ieri la Penitenciarul de Maximă Siguranță Colibași, fiind condamnate la câte un an și trei luni de închisoare pentru că au încălcat o hotărâre judecătorească, informează Newson. Cele trei s-au judecat aproape 13 ani cu altă femeie pentru un teren agricol de 4 ha, pierzând însă procesul. Femeile au ignorat decizia judecătorilor și au continuat să muncească pământul. Inițial, ele s-au ales ca o amendă administrativă pentru nerespectarea deciziei și în cele din urmă au fost condamnate la câte un an de închisoare cu suspendare. Pensionarele au refuzat în continuare să se supună legii, iar moștenitoarea de drept a continuat procesul și hotărârea finală și definitivă i-a dat dreptate. Așadar, celor trei li s-a adăugat o nouă condamnare de câte trei luni de închisoare, la care s-a cumulat și condamnarea anterioară. Cele mai „tinere“ dintre cele trei s-au prezentat de bunăvoie, ieridimineață, la Poliția Curtea de Argeș. Femeile însă nu au putut să rezolve nimic, pentru că mandatele de arestare trebuia să fie executate. Argeșencele speră ca să le facă cineva dreptate și să nuși petreacă următoarele 15 luni în spatele gratiilor. Adrian DINU EVENIMENT Pistol găsit în grajd Un bărbat din satul hunedorean Techereu a descoperit în grajdul gospodăriei sale un pistol fără muniție. Poliția a fost alertată prin Serviciul de urgență 112 și oamenii legii sosiți la fața locului au constatat că arma era nefuncțională și foarte uzată. „Postul de Poliție Balșa a fost sesizat, prin Centrul Operațional Apeluri de Urgență 112, despre faptul că, în satul Techereu, comuna Balșa, la un imobil a fost găsit un pistol. Din verificările efectuate s-a stabilit că locuința aparține lui I.G., de 56 de ani, din Deva, care locuiește fără forme legale în satul Techereu, acesta găsind în grajdul gospodăriei un pistol cu butoiaș, fără serii, nefuncțional, în stare de degradare, fără muniție“, a spus purtătorul de cuvânt al IPJ Hunedoara, Bogdan Nițu. Polițiștii fac cercetări pentru a stabili în ce împrejurare a ajuns arma în grajd și cui i-a aparținut. Diana MITRACHE FT întrebarea zilei la www.gds.roîl Credeți că va fi reevaluat patrimoniul ne- aop/ SC TUTM? NU: 52% Siesta DQD cüWondefi m ® ®=m ® ® cu Daniela Togu GRAIOVA 7 £<ZcU& SUD S-a predat de bunăvoie Unul dintre romii implicați în scandalul dintre familiile Dinu și Pascu, de pe 1 decembrie 2007 din Romanești, s-a predat duminică de bunăvoie. Dinu Ion, zis Cara, de 30 de ani, din Craiova, era dat în urmărire deoarece se sustrăgea cercetărilor pentru comiterea infracțiunii de ultraj contra bunelor moravuri și tulburarea ordinii și liniștii publice. Judecătoria Craiova a emis mandat de arestare preventivă pe numele său încă de pe 2 decembrie. După ce s-a prezentat la Secția 2 de Poliție, „Cara“ a fost introdus în arest, iar Jeri a fost prezentat Judecătoriei pentru confirmarea mandatului de arestare preventivă pe o perioadă de 29 de zile. Reamintim că, în decembrie anul trecut, membrii familiei Dinu s-au înarmat cu bâte și săbii și s-au dus peste cei din familia Pascu; în urma scandalului, casa acestora din urmă a fost devastată, iar patru persoane au fost rănite. Din cei patru romi căutați de poliție și pe numele cărora s-au emis mandate de arestare în lipsă, Sandocan Pascu, de 29 de ani, din Craiova, a fost prins la două zile după scandal, iar alți doi romi, Brătian Pascu, de 26 de ani, și Marian Constantin, de 34 de ani, au fost prinși la frontieră, în timp ce încercau să iasă din țară, pe la Cenad. , Dragoș GAVRILĂ Captură de țigări netimbrate J Dragoș GAVRILĂ Polițiștii și vameșii doljeni au confiscat la sfârșitul săptămânii trecute, în urma unei acțiuni de control pe raza Craiovei, peste 1.800 de pachete de țigări netimbrate. Peste 1.500 dintre acestea au fost ridicate din Piața Centrală. Acțiunea lucrătorilor Serviciului de Investigare a Fraudelor împreună cu inspectori din cadrul Direcției Regionale a Vămilor Craiova și Garda Financiară a avut loc vineri, când au fost controlați 29 de agenți economici craioveni. Patru dintre aceștia s-au ales cu amenzi contravenționale a căror valoare s-a ridicat la 650 de milioane de lei vechi. Polițiștii și vameșii au confiscat 1.812 pachete de țigări fără timbru în valoare de 1.300 de euro, în urma controlului în Piața Mare din municipiu, locație cunoscută pentru comerțul cu țigări netrimbrate, în plasa polițiștilor a picat craioveanul Claudiu Florin Matei, de 28 de ani, administratorul unei asociații familiale. Inspectorii vamali au descoperit în portbagajul mașinii sale 1.576 de pachete de țigări netimbrate, motiv pentru care l-au amendat cu 20.000 de lei, iar țigările au fost confiscate. „Acțiunile de control privind traficul și comerțul cu produse din tutun netimbrate vor continua“, a avertizat subcomisar Maria Vasile, purtătoarea de cuvânt a Inspectoratului de Poliție al Județului (IPJ) Dolj. Conform inspectoratului, filiera contrabandei cu țigări ne- timbrate s-a schimbat. Până, acum, traseul țigărilor de contrabandă era prin punctul de frontieră de la Calafat, „în ultima perioadă, fluxul sa mutat în zona Orșova, respectiv, Porțile de Fier II, și granița cu« Ucraina“, a explicat Dan Petcu, ofițer în cadrul Serviciului de Investigare a Fraudelor. Ș i Peste 1.500 de pachete de țigări au fost ascunse în portbagajul'" mașinii' & Tamponare cu iz penal Alin GHICIULESCU Adrian Situ și directorul adjunct al Penitenciarului de Maximă Siguranță Drobeta Turnu Severin, este acuzat de un șofer al unei firme de taxi că ar fi produs un accident de circulație în noaptea de 13 spre 14 ianuarie, după care a fugit de la locul faptei. Taximetristul a declarat agenților de la Serviciul Poliției Rutiere Drobeta Turnu Severin că Adrian Sima a dat în marșarier cu mașina și i-a lovit mașina. „A dat în marșarier și mi-a lovit taxiul. Era în stare de ebrietate, că mirosea a alcool. I-am spus că mi-a lovit taxiul, dar domnul director Sima a plecat“, a spus șoferul taxiului, Laurențiu Toacsen. Taximetristul mai susține că a încercat să discute cu directorul Adrian Sima, dar acesta era în stare de ebrietate și nu a vrut să vorbească. în replică la acuzațiile aduse, directorul penitenciarului spune că el se afla pe locul din dreapta al mașinii, iar autoturismul a fost condus de un coleg, Vasile Turcu, care îi este și vecin. Sima susține că de la locul accidentului a plecat cu mașina la poliție să declare accidentul, care a fost o tamponare fără victime, și nu trebuia să aștepte poliția la fața locului. „Eu eram în dreapta. Vecinul meu, care îmi este și coleg de muncă, era la volan. Eu am fost la onomastica unui prieten și am băut două pahare de vin. L-am rugat pe Turcu să mă ducă acasă, în fața blocului, mașina a derapat în timp ce mergeam în marșarier și a tamponat cu spatele un taxi. Nefiind victime, am mers la poliție să declar accidentul. Puteam să o fac și peste 24 de ore și tot nu încălcăm legea, deoarece a fost o simplă tamponare. Pentru directori sunt alte legi? Eu cred că am fost lucrat. Am mulți dușmani care mi-au trecut prin închisoare“, a spus directorul Penitenciarului din Severin. Polițiștii care s-au ocupat de tamponare i-au cerut directorului să sufle în aparatul alcoolicest, dar Sima a refuzat motivvând că această cerere este un abuz, el nefiind conducătorul“ mașinii care a fost implicată în accident. Directorul Adrian Sima le-a cerut jurnaliștilor să nu publice știrea, deoarece pe viitor pot avea o colaborare mult mai bună. " „Cel mai bine ar fi să nu publicați nimic. Pe viitor vom avea"” o colaborare mai bună. Oricum, dacă publică cineva ceva și nu o va face deontologic se va întâlni cu mine la tribunal“, a declarat directorul Sima. Poliția a deschis o anchetă, iar dacă va fi găsit vinovat, directorul Penitenciarului de Maximă Siguranță din Drobeta Turnu Severin se poate alege cu dosar penal. - ---------------------------------------------------------TALON MICĂ PUBLICITATE GRATUITĂ ► Datele solicitantului Nume și prenume.___________________________ Adresa:___________________________________ B.l. Seria:___nr._______ Eliberat de poliția:. ► Rubrică anunț: Textul anunțului (MAXIMUM 15 CUVINTE). /Í îmi asum râspunderea pentru conținutul anunțului de mai sus. I Semnătura solicitantului.______________________________| NU ESTE VALABIL pentru oferte serviciu, vânzări/cumpărări imobile/spații comerciale/terenuri/auto/utilaje/GSM/calculatoare, transporturi marfă/persoane, prestări servicii, oferte/cereri închirieri, matrimoniale, erotice. I Taloanele cu mai mult de 15 cuvinte nu vor fi publicate. I Taloanele se vor aduce la birourile de publicitate până cel tîrziu MIERCURI, ora 19.00 Apariție unică în perioada: Tel: 17-21.01 JRSUS URSUS Breweries, subsidiară a grupului SABMiller plc., este unul dintre liderii mondiali în industria berii. URSUS Breweries produce și distribuie în România mărcile Ursus, Timișoreană, Ciucaș, Stejar, Peroni Nastro Azzurro și Pilsner Urquell. Vrem să te alături echipei noastre în postul de OPERATOR FACTURARE Craiova Cerințe: • Studii medii • Cunoștințe de contabilitate primară • Cunoștințe de operare PC (Microsoft Office, SAP System etc.) • Bune abilități de comunicare • Disponibilitate de a lucra în schimburi • Capacitate de adaptare rapidă la solicitările specifice postului îți oferim: • Mediu de lucru profesionist • Pachet competitiv de beneficii Dacă te interesează acest post, trimite ne CV-ul tău însoțit de o scrisoare de intenție, specificând locația și poziția pentru care aplici, în atenția departamentului Resurse Umane, până la data de 26.01.2008. S.C. URSUS Breweries S.A., Str. Ștefan cel Mare, Nr. 28, Timișoara, Nr. fax. 0256/4943976 Numai candidații selectați vor fi contactați. vw ggpm 10 xTOO LiliNOI Ca Operator Facturare, vei avea următoarele responsabilități: • Emiterea facturilor sau avizelor de însoțire pentru comenzile ferme, în baza dispozițiilor de livrare • Verificarea facturilor pentru retumarea unor eventuale diferențe • întocmirea facturilor pentru ambalajele retumate • Respectarea circuitului documentelor din activitatea de vânzare a berii, atât la distribuitori cât și în distribuția directă Abonează-te la Gazeta de Sud cu 50% reducere ► Primești ziarul în fiecare dimineață în cutia poștală ► Participi automate la Tombola Abonaților dacă te abonezi prin sistemul de distribuție al Gazetei de Sud . Economisești 50% față de prețul de la chioșc PERFORMANT Pentru a participa la Tombola Abonaților, abonații prin Poșta Română sau Rodipet trebuie să trimită dovada plății prin poștă, pe adresa redacției. *” - Cost adițional distribuție: prin rețelele proprii: 6,6 RON; prin Poșta Română: 2,5 RON. Preț abonament: numai 12,9 RON 9 * 6251/412.146 TELEFON ABONARE