Gazeta de Sud, ianuarie 2008 (Anul 14, nr. 3916-3940)

2008-01-28 / nr. 3937

EVENIMENT încă un premiu-record la Loto 6/49 Speranța în marele câștig Craiovenii au jucat la Loto 6/49 și săptămâna trecută, încercând să ghicească toate cele șase numere. Câștigul este de peste 12 milioane de euro, cel mai mare premiu pus în joc până acum de Loteria Română. Aldeziz MARIN Speranța de a deveni milionari în euro a scos ieri din casă mii de craioveni care au format cozi la toate agențiile loto, pentru a juca la Loto 6/49. Loteria Română a pus săptămâna trecută în joc cel mai mare premiu din istoria sa, de aproximativ 12,5 milioane de euro. Suma care i-a făcut să viseze cu ochii deschiși pe milioane de români s-a adunat în ultimele 21 de săptămâni, în care cele șase numere de la 6/49 nu au fost ghicite de nici un jucător. Loteria Română a comunicat că la extragerea din 20 ianuarie, când numerele câștigătoare au fost 29,40, 45, 26, 4 și 46, s-au jucat peste șase milioane de variante, numărul variantelor jucate în săptămâna acesta fiind estimat la opt milioane. Conform Loteriei Române, valoarea marelui premiu de săptămâna trecută a fost de 5.185.659,68 de lei. Deoarece acesta nu a fost câștigat, reportul a fost de 40.241.617,94 de lei, suma fiind baza de plecarea pentru tragerea de ieri, când se estima că marele premiu va atinge 12,5 milioane de euro. Banii vor fi realocați dacă nu va câștiga nimeni Reprezentanții loteriei au precizat că, în cazul în care nici la extragerea de duminică nu se va câștiga marele premiu pus în joc la 6 din 49, Consiliul Director a aprobat să se aloce mai mulți bani pentru categoriile a Il-a și a IlI-a. în prezent, 50% din fondul de câștiguri este destinat premiului de la categoria 1,20% din valoarea fondului merg la categoria a Il-a, iar 30%, la categoria a III-a. Potrivit unei hotărâri a Consiliului Director al Loteriei Române, pentru a oferi mai multor români șansa de a câștiga premii consistente, doar 10% din fondul de câștiguri va suplimenta marele premiu, alocându-se 40% pentru premiile de la categoria a II-a și 50% pentru cele de la categoria a III-a. Craiovenii au stat ieri la coadă pentru a juca la Loto 6/49 Câștiguri Conform unui comunicat al Loteriei Române, săptămâna trecută s-au consemnat 3.757 de câștiguri. La categoria a ll-a au fost 55 de câștiguri a câte 37.713,88 lei. La categoria a 111-a, au fost 3.702 câștiguri a câte 840, 46 lei. întrebarea zilei la www.gds.ro Credeți că autoritățile române ar trebui să restituie banii încasați din taxa auto de primă înmatriculare? DA: 84% NU: 16% Compania de Apă, la Parchet Cercetările în cazul accidentului de muncă de la Grupul Școlar „Traian Vuia“ au fost înaintate la grad de dosar penal. Marian BĂDÎRCI Persoana decedată în accidentul de muncă din vara trecută de la Grupul Școlar „Traian Vuia“, survenit în timpul desfășurării lucrărilor la o canalizare, nu a fost găsită vinovată de Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Dolj, așa cum își doreau șefii de la Compania de Apă „Oltenia“ SA. Ion Dițescu, decedat pe 21 august, după ce malul gropii în care se executa lucrarea sa prăbușit peste el, nu a intrat de bunăvoie în ghearele morții, ci a fost direct îndrumat de către șeful de lucrare, fără să-i fi fost asigurate condițiile de protecție a muncii, arată inspectorii ITM Dolj. Ca atare, dosarul a fost transmis Parchetului Judecătoriei Craiova, pentru continuarea cercetărilor sub aspectul săvârșirii unei fapte penale. „Noi am încheiat analiza după ce am primit rezultatul medico-legal. Concluzia este că nu au fost respectate normativele în vigoare de protecție a muncii de către persoanele nemijlocit răspunzătoare de acest domeniu și atunci am trimis dosarul la Parchet. Procurorii vor stabili cine trebuie să răspundă penal“, a spus Silviu Poienaru, șeful Serviciului Securitatea în Muncă al ITM Dolj. Dacă se va stabili că intr-adevăr au comis „neluarea vreuneia din măsurile legale de protecție a muncii de către persoana care avea îndatorirea de a lua aceste măsuri (...)“ - art. 243 Cod Penal, autorii ar încasa trei ani de închisoare sau zile-amendă. Ion Dițescu avea 38 de ani și lucra pentru companie de 18 ani. în urma lui au rămas soția și un copil minor. Falsuri penale Șefii lui Dițescu nu au putut fi anchetați pentru inducere în eroare, abuz în serviciu sau neglijență în serviciu, toate fapte penale în anumite circumstanțe, pentru că ITM nu are astfel de competențe. Gazeta de Sud a demonstrat a doua zi după accident că la Compania de Apă „Oltenia“ SA nu existau instrucțiuni de lucru, în care să fie stabilite precis normele de protecție a muncii pentru fiecare lucrare, nu exista nici o cerere, dar nici un ordinul de transport al panourilor de protecție la locul lucrării. De asemenea, nici vorbă de vreo declarație semnată de Ion Dițescu prin care el își asuma riscul de a intra în gropan în orice condiții, așa cum susțineau directorii. Surprinzător, aceștia s-au acoperit de hârtii la câteva zile de la accident. In plus, ei au vehiculat și ideea că Ion Dițescu băuse înainte de eveniment, lucru care nu a fost confirmat de expertiza medico-legală. „Noi nu îi putem obliga să ne prezinte documentele pe loc, fiindcă lej^gea nu ne dă voie. Le-am solicitat imediat, dar le-am primit după un timp“, declara inspectorul Silviu Poenaru pe 6 septembrie 2007. Protecție penală a muncii la Compania de Apă Minori cercetați Georgeta A., de 66 de ani, din Măceșu de Jos, Dolj, a sesizat lucrătorii postului de poliție din localitate că persoane necunoscute i-au furat joi noapte o bicicletă din curtea casei. în aceeași seară, Gheorghe P., de 65 de ani, un vecin al femeii, le-a povestit polițiștilor că a văzut cum persoane necunoscute au forțat și spart geamul de la locuința Georgetei A. Bărbatul a observat trei minori care au fugit, abandonând o bicicletă. în urma cercetărilor, polițiștii i-au identificat pe cei trei minori, P.P., de 15 ani, C.I.G. de 11 ani, și M.S., de șase ani, din comună, care fugiseră de la domiciliu, fiind ulterior depistați în Craiova. Continuând cercetările, polițiștii au mai stabilit că vineri, primii doi minori au mai furat 3.000 de lei din locuința lui Gheorghe C., de 30 de ani, din Măceșu de Jos. Din suma de bani au fost recuperați 45 de lei. Polițiștii au găsit asupra minorilor cinci telefoane mobile, un ceas de mână, un lănțișor, o brățară de argint, țigări și dulciuri. Cercetările continuă sub apectul săvârșirii infracțiunii de furt calificat. Minorii au fost încredințați familiilor, urmând să fie sesizată Direcția pentru Protecția Copilului în vederea instituirii unor măsuri de protecție socială. Dragoș GAVRILĂ Prins la furat publică în momentul în care încerca să transporte într-o pătură motorul sustras, în greutate de aproape 100 kg“, a spus purtătorul de cuvânt al IPJ Hunedoara, Bogdan Nițu. Potrivit polițiștilor, Valentin C. știa că autoturismul din care a furat motorul este abandonat de mai mult timp pe domeniul public și a spart geamul unei portiere, după care a desfăcut motorul mașinii cu ajutorul unor scule. „Nu a apucat să își ducă planul la îndeplinire, fiind oprit de polițiști, care i-au întocmit dosar de cercetare penală, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de furt calificat. Dacă va fi găsit vinovat, acesta riscă pedeapsa cu închisoarea între trei și 15 ani“, a adăugat Nițu. Diana MITRACHE Un tânăr de 19 ani, din Petroșani, a fost prins de polițiști în timp ce încerca să fure motorul unei mașini abandonate, în timpul nopții. Acum este cercetat în stare de libertate pentru furt și riscă să facă pușcărie. „Fapta s-a petrecut în cartierul Aviatorilor din Petroșani, în noaptea de 22 spre 23 ianuarie, suspectul fiind surprins de o patrulă de ordine CEL MAI TARE GHID DIN ROMANIA www.24fun.ro Către 7405 Mesaj: GDS ► Primești ziarul în fiecare dimineață în cutia poștală ► Participi automate la Tombola Abonaților dacă te abonezi prin sistemul de distribuție al Gazetei de Sud 251/412.146 ► Economisești 50% față de prețul de la chioșc TELEFON ABONARE - Pentru a participa la Tombola Abonaților, abonații prin Poșta Română sau Rodipet trebuie să trimită dovada plății prin poștă, pe adresa redacției. Cost adițional distribuție: prin rețelele proprii: o,6 RON; prin Poșta Română: 2,5 RON. Aboneaza-te la Gazetă prin SMS! Acum poți plăti abonamentul direct prin SMS! Ca să te abonezi pentru o lună, trimite SMS cu textul "GDS" la 7405* (5 euro+TVA). Pentru abonare pe două luni, trimite "GDS" la 7409* (9 euro+TVA). După ce am primit mesajul tău, te vom contacta în scurt timp. ’Valabil pentru Vodafone și Orange, in rețeaua Vodafone. SMS-ul de răspuns costă 0.05 euro.322ösm luni-vineri 6.00 - 10.00 cu Mihai Cojocaru SC SUCPI SA închiriază spații comerciale (birouri, hale industriale 200-1.000 m dotate cu instalații de ridicat și utilități) și platforme betonate exterioare pentru depozitare materiale. Relații la sediul societății: # Str. Calea București nr. 129A, Cra *iova (fostele depozite Arabesque). Tel. 0251/438.001. in Gazeta de Sud aduce autoritățile chiar la tine în cartier. Acum ai ocazia să le vorbești autorităților, față în față, despre problemele cartierului în care locuiești. Este dreptul tău să te faci auzit, este obligația lor să ia măsuri în fiecare lună, Gazeta de Sud va organiza o întâlnire între craioveni și autoritățile locale, cu scopul stabilirii și rezolvării problemelor unui anumit cartier. La întâlniri vor participa primarul Craiovei și alți reprezentanți ai administrației publice. Gazeta de Sud va monitoriza rezultatele întâlnirilor și va avea grijă ca promisiunile autorităților să se transforme în fapte, prezentând măsurile luate pentru rezolvarea problemelor discutate. Cartierul lunii: Calea București Data întâlnirii cu autoritățile: Marți, 29 ianuarie, ora 18.00 Locul întâlnirii: Școala Generală nr. 21 „Ghe. ȚIțeica“ TOPUL PROBLEMELOR DIN CALEA BUCUREȘTI, conform sondajului realizat de Gazeta de Sud: 1. Parcări 2. Siguranța cetățeanului 3. Spații verzi Crezi că alte probleme ar trebui să fie în top? Nu poți ajunge la întâlnirea cu autoritățile? Spune ți părerea despre situația cartierului Calea București la 0251/412.146 sau calea bucurești@gds.ro. Noi vom avea grijă ca opiniile tale să ajungă la autorități. GAZETA de SUD Cotidian al oltenilor de pretutindeni Preț abonament: numai 12,9 RON' • 9