Gazeta de Sud, ianuarie 2009 (Anul 15, nr. 4224-4246)

2009-01-14 / nr. 4232

Rodipet, executat Primăria a început ieri să curețe Craiova de chioșcurile ilegale ale Rodipet. Pe un ger de crăpau pietrele, o echipă a Regiei Autonome de Administrare a Domeniului Public și Fondului Locativ (RAADPFL) a ridicat trei puncte de vânzare. Prima descindere a RAADPFL a avut loc la ora 9.00, pe strada Alexandru Macedonski. Jinta, un chioșc Rodipet pitit sub crengile unui copac, zăvorât cu lacăt. Hardughia din plastic și fier le-a dat mari bătăi de cap angajaților Regiei, care s-au luptat o oră să o urce în camion. „Cred că e mai grea decât ne-au spus cei de la Rodipet. E bine măcar că nu este alimentată cu energie electrică, pentru că altfel trebuia să-i așteptăm pe cei de la CEZ să debranșeze“, a spus Mircea Chelu, șeful sectorului mobilier urban din cadrul RAADPFL. Nu la fel de norocoși au fost muncitorii la cel de-al doilea chioșc, amplasat ilegal pe bulevardul Nicolae Romanescu, în fața sediului Direcției Apelor Jiu. înghețați bocnă, el a trebuit să aștepte sosirea echipei CEZ, care a decablat punctul de vânzare. Cu această ocazie, electricienii au întrerupt și iluminatul public care funcționa în plină zi. La un moment dat, la fața locului și-a făcut apariția și directorul agenției județene a Rodipet, Iulian Enache, care privea liniștit cum chioșcul firmei la care lucra era ridicat cu buldoexcavatorul. Lucru explicabil, de altfel. Municipalitatea craioveană a fost o doamnă cu Rodipet, manevrând cu grijă chioșcurile, spre deosebire de Primăria Sectorului 3 din București, de exemplu, care nu a stat prea mult la discuții și le-a făcut una cu pământul. Cea de-a treia și ultima oprire pe ziua de ieri a fost pe Calea București, unde alt chioșc rânjea cu obloanele trase de pe domeniul public. „Asta a fost azi (ieri - n.r.). Mâine vom ridica alte trei chioșcuri“, a declarat Mircea Chelu. Acțiunea în forță a primăriei a fost precedată de încercarea de intervenție a reprezentanților Rodipet. Aceștia s-au dus cu jalba la primarul Antonie Solomon, dar le-a fost arătată ușa. „Au venit la audiență ăștia de la Rodipet să amân executarea chioșcurilor. Le-am spus că legea nu se negociază“, a declarat primarul. Valentin TUDOR Chioșcul de pe strada Alexandru Macedonski a deschis balul executării Rodipet Mulți au fost de-a dreptul dezechilibrați de felul în care au evoluat lucrurile după alegerile parlamentare din 30 noiembrie 2008. Unii au avut tentația de a se arunca de pe bloc, ca Traian Ungureanu, alții au văzut cu ochii lor reîncarnându-se fantoma FSN-ului, cu care încă se luptă la mulți ani după ce a dispărut. Ca în scrierile lui Ilf și Perov, la douăzeci de ani după, până și Alina Mungiu recunoaște că FSN-ul s-a spart, dar dânsa mai crede că el încearcă să se refacă. Faptele sunt simple. în mai puțin de o lună după alegerile din noiembrie 2008 s-a format un guvern PD-L - PSD, cu peste 70% susținere în parlament și mai bine de 60% susținere din partea publicului. Dacă vă încurcă literele, să simplificăm spunând că este vorba de o alianță între partidul lui Traian Băsescu și cel al lui Ion Iliescu. Fapt de neimaginat cu nici două săptămâni înainte de 30 noiembrie, când cele două formațiuni păreau veșnic așezate în tranșeele unei lupte fără milă. Când analizezi la rece situația, vezi că ambele partide au avut foarte puține grade de libertate în decizia lor, atât de încâlcită pentru unii. Social-democrații ar fi putut doar să se angajeze într-o luptă de gherilă urbană cu democrații și Traian Băsescu, adică suspendări, opoziție în parlament, obstrucție în procesul legislativ și executiv. Cu toată marfa pe care o asemenea luptă o oferă presei, dezvăluiri, interviuri și discuții interminabile, gherila politică nu este deloc o strategie cu șanse certe de izbândă, îți trebuie mult efort, planificare, disciplină și chiar un dram de noroc să câștigi o luptă în care nu ai decât arma vorbei și a votului în parlament. Cealaltă alternativă a social-democraților a fost aceea de a se așeza la masa de discuții - fie ea la Marriot, Select sau Doina, cea de la Golden Blitz ieșind din calcul cu democrații lui Băsescu, descoperind că se poate face ceea ce nu părea posibil. Democrații aveau încă alternative și mai rahitice, ori se așezau la masa negocierilor cu dușmanii lor din campanie, ori intrau într-un guvern minoritar, numai cu edemeriștii. Toată lumea a văzut ce a însemnat un guvern minoritar: cheltuieli aberante, deficit scăpat de sub control, o scădere inimaginabilă a puterii diplomatice a României, o incapacitate majoră de a face față unei crize economice inevitabile. Cine a hotărât însă că numai o alianță între socialdemocrați și democrați poate constitui o majoritate solidă în parlament? Liberalii. Cu nesperatele lor douăzeci de procente după patru ani de guvernare agitată, liberalii au avut cele mai multe grade de libertate în deciziile lor politice. (continuare în pag. 7) De ce a căzut teoria marxistă EDECA GROUP Str. Doljului, nr. 1B cele mai bune prețuri din Craiova 22.000 euro 0351.420.179 - 0733.100.422 - 0752.442.834 I Titlurile zilei SOCIETATE / PAGINA 5 Conflicte de muncă pe bandă rulantă Doljul a înregistrat peste 7.000 de conflicte de muncă soluționate la tribunal, în 2008, la o medie de 10.000 de firme active cu cel puțin doi angajați. Majoritatea conflictelor sunt intentate și câștigate de angajați. Patronatele susțin că legislația este ambiguă, iar sindicatele că patronatele nu respectă contractele ADMINISTRAȚIE ȘI POLITICĂ/ PAGINA . Ministrul Oprea a demisionat Scandalul iscat în PSD de retragerea sprijinului politic pentru Gabriel Oprea nu pare să se stingă nici după demisia ministrului de interne, ci relansează luptele intestine din partid SPORT/ PAGINA 12 Fiorentina a trimis Știința la plimbare Din cauza programului aglomerat, formația lui Adi Mutu nu poate juca amicalul cu Universitatea, echipă care în prima jumătate a lunii februarie se va afla în turneu în Italia început de an cu premii Gabriel Trandafir, primul câștigător din 2009 al marelui premiu la Tombola Abonaților Prima lună a acestui an a fost cu noroc pentru domnul Gabriel Trandafir din Craiova, marele câștigător al Tombolei Abonaților organizate de Gazeta de Sud. „Nu aveam calculator și, sincer să fiu, nici nu am folosit vreodată unul. Cu toate acestea, îl păstrez pentru că vreau să învăț și, mai mult decât atât, este primul câștig din viața mea“, a declarat Gabriel Trandafir, de 45 de ani. Acesta a explicat că în cei opt ani cât a avut abonament la Gazeta de Sud prin Poșta Română nu a trimis niciodată dovada plății pentru a participa la tombolă, cu toate că știa de acest concurs. „Sunt de opt ani abonat la Gazetă, iar în ultimul an am ales să mă abonez prin rețeaua proprie de distribuție, în speranța că-mi va surâde și mie norocul“, a explicat Gabriel Trandafir, zugrav de meserie, care, atunci când a fost anunțat că este câștigătorul unui calculator AMD Sempron cu monitor LCD, a crezut că este o glumă. Regulament Tombola Abonaților Lunar, cititorii fideli ai Gazetei de Sud pot câștiga premii substanțiale la Tombola Abonaților. Persoanele care se abonează prin sistemul de distribuție propriu al Gazetei de Sud sunt înscrise automat la tombolă. Cei care se abonează prin Poșta Română trebuie să trimită dovada plății abonamentului pe adresa redacției (Câmpia Islaz, nr. 97A). Tragerea la sorți are loc în a doua joi a fiecărei luni, la ora 14.00, la biroul de publicitate al Gazetei de Sud, situat în Craiova, vizavi de Banca Țiriac și de cinematograful Modem. Pentru o transparență sporită, la tragerile la sorți, care sunt interactive, poate asista oricine. GdS