Gazeta de Sud, ianuarie 2009 (Anul 15, nr. 4224-4246)

2009-01-15 / nr. 4233

EVENIMENT Zeci de tamponări, soldate cu mașini distruse, au fost înregistrate ieri-dimineață în Craiova și în județul Dolj, după ce drumurile au fost acoperite cu polei. Aldezir MARIN Dragoș GAVRILĂ Poleiul care a acoperit ieridimineață drumurile din Craiova a luat pe nepregătite atât șoferii, cât și drumarii, aceștia din urmă fiind depășiți de rapiditatea cu care stratul subțire de gheață s-a format pe șoselele și trotuarele din localitate. Coșmarul pentru conducătorii auto și pietoni a început în jurul orei 7.00, când majoritatea craiovenilor au plecat către locurile de muncă. Deși s-a circulat încet, pe multe străzi coloanele de mașini întinzându-se pe sute de metri, mulți șoferi nu au mai ajuns acolo unde intenționau, ci la Biroul Poliției Rutiere, pentru că au fost implicați în tamponări. Conform polițiștilor de la Rutieră, numărul tamponărilor înregistrate ieri-dimineață a fost triplu față de o zi obișnuită; între orele 7.00 și 9.00, se înregistraseră la Rutieră aproximativ 20 de accidente, media într-o zi obișnuită fiind de patru-cinci. Până la ora 12.00, numărul tamponărilor soldate numai cu pagube materiale a fost de aproximativ 50. „Din fericire, nu au fost înregistrate victime, evenimentele rutiere soldându-se numai cu pagube materiale; în majoritatea cazurilor a fost vorba de neadaptarea vitezei la condițiile de drum carosabil acoperit cu polei“, a declarat subcomisar Emil Zulian, șeful Biroului Poliției Rutiere Craiova. Trei mașini, făcute praf de o autocisternă Cel mai grav accident rutier înregistrat ieri-dimineață de polițiștii de la Rutieră s-a produs în jurul orei 8.00, pe Calea Severinului, în zona sediului Electrica. Șoferul unei autocisterne cu numărul B-54-WIB, care circula dinspre Filiași către Craiova, a scăpat autovehiculul de sub control, s-a răsucit pe șosea și a lovit trei autoturisme staționate pe marginea drumului. în urma impactului puternic, o Dacie Nova și un Volskwagen Passat au fost avariate grav, fiind proiectate intr-un pom, respectiv un stâlp de pe marginea drumului. A treia „victimă“ a tirului a fost un autoturism de teren, un Nissan, acesta fiind avariat cel mai puțin din cele trei. Din fericire, deși accidentul a fost violent, nimeni nu a fost rănit grav, în Passat nu se afla nici o persoană, șoferul Nissanului a scăpat fără nici o zgârietură, iar cei patru ocupanți ai Daciei au suferit răni ușoare, fiind transportați la Spitalul de Urgență Craiova pentru acordarea primelor îngrijiri medicale. Pe lângă echipajele SMURD și cel de la Descarcerare, la fața locului s-a deplasat și o autospecială cu apă și spumă a pompierilor doljeni, pentru a preveni izbucnirea unui incendiu, mai ales că din rezervorul Passatului se scurgea carburant. Polițiștii de la Rutieră au stabilit că vinovat de producerea accidentului ar fi șoferul autocisternei, care nu a adaptat viteza la condițiile de drum carosabil acoperit cu polei. Coliziune în lanț, tiruri răsturnate Poleiul le-a jucat ieri, la primele ore ale dimineții, o festă unor craioveni și pe strada Caracal, în apropiere de complexul comercial Bănie. Opt automobile au fost avariate, unul dintre acestea s-a ciocnit de stâlpul de susținere al unui semafor electric, iar celelalte șapte s-au tamponat în lanț. Potrivit polițiștilor de la Rutieră care s-au deplasat la fața locului, șoferii nu au adaptat viteza la condițiile de drum și nu au păstrat distanța regulamentară între autovehicule. Din fericire, incidentele nu s-au soldat cu victime, ci doar cu pagube materiale. Tamponări cauzate de polei s-au produs și pe strada Amaradia, pe strada Iancu Jianu, iar în zona Casei Studenților un craiovean s-a oprit cu mașina intr-un stâlp. Nici arterele din afara municipiului nu au fost scutite de evenimente. Trei tiruri s-au răsturnat și unul a derapat în zona Tâmburești - Rojiște, pe Drumul Național 56 Bechet - Craiova. Autotrenurile, unele încărcate cu detergenți, altele cu fructe, tranzitau județul venind din Vama Bechet și s-au răsturnat din cauza neadaptării vitezei la condițiile de drum, potrivit subinspectorului Elvis Șuțu, din cadrul Serviciului Poliției Rutiere (SPR) Craiova. Traficul pe DN 56 a fost blocat o jumătate de oră. Craiovenii ar trebui să își lase mașinile acasă Conform reprezentanților Primăriei Craiova, drumarii au fost prezenți în număr mare, în noaptea de marți spre miercuri, în Craiova, însă randamentul lor „nu a fost cel scontat“, după cum a subliniat primarul Antonie Solomon, începând cu ora 4.00, echipaje mixte ale societăților care se ocupă cu deszăpezirea orașului au acționat cu 30 de utilaje de împrăștiat material antiderapant. începând cu ora 7.00 a dimineții de ieri, 250 de angajați ai Serviciului Public de Salubritate au fost mobilizați pentru împrăștierea de material antiderapant pe artere, trotuare și esplanade în zonele cu trafic pietonal intens - școli, piețe, spitale. Primarul Craiovei i-a sfătuit pe șoferi să opteze pentru mijloacele de transport în comun în schimbul autoturismelor personale dacă și în zilele următoare va fi polei. „Angajații noștri și cei de la societățile cu care avem contract au intrat în dispozitiv la timp, dar temperaturile scăzute au făcut ca randamentul intervenției să nu fie chiar cel scontat; în aceste condiții, au avut loc mai multe incidente în trafic, dar aș recomanda celor care se pot dispensa de deplasarea cu autovehiculele personale, în aceste zile, să o facă și să folosească pe cât posibil mijloacele de transport în comun“, a precizat Antonie Solomon.  Tamponări și caramboluri pe șoselele înghețate Autoturismul Passat lovit de autocisternă Amenzi Primăria îi atenționează pe craiovenii care locuiesc la case și pe agenții economici că nepresărarea de nisip, rumeguș sau alte materiale antiderapante pe trotuare, în fața imobilelor deținute cu orice titlu, în caz de polei, constituie contravenție și se sancționează cu amendă între 500 -1.500 de lei pentru persoane fizice și 1.000 - 2.500 de lei pentru cele juridice. Drumarii doljeni, amendați Poliția Rutieră a amendat ieri Secția de Drumuri Naționale - filiala Dolj cu 6.000 de lei pentru că nu a curățat drmurile din județ de polei, motiv pentru care s-au produs numeroase accidente, se arată intr-un comunicat al Inspectoratului de Poliție al Județului (IPJ) Dolj. Adrian Sumezeanu, directorul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Dolj, din care face parte Secția de Drumuri Naționale - filiala Dolj, este de părere că amenda nu este îndreptățită, polițiștii rutieri neținând cont de situațiile deosebite cu care s-au confruntat drumarii în sudul județului, îndeosebi pe Drumul Național 56 Craiova - Bechet, unde patru tiruri s-au răsturnat din cauza poleiului. „Au fost intr-adevăr probleme în partea de sud a județului, dar dumnealor nu au înțeles că a fost o situație care nu se putea controla și să fi avut mii de utilaje în teren, cu ploaie la temperaturi de minus 2 grade Celsius. Pe alocuri ne-am confruntat cu ploaie torențială, care a spălat materialele antiderapante împrăștiate de noi. Din punctul dumnealor de vedere, amenda este îndreptățită. Din punctul nostru de vedere, nu este“, a declarat Sumezeanu. Dragoș GAVRILĂ Hi piat írt* J&g îns Familia ta ^ .. ! poate fi * una dintre cele trei norocoase! Dacă locuiești la bloc completează cât mai multe taloane și vino cu ele la redacția GAZETA de SUD sau trimite-le prin poștă, până la 10 februarie 2009 la adresa: GAZETA de SUD, str. Câmpia Islaz, nr. 97 A, 200 420, Craiova, Dolj, în urma tragerii la sorți, ce va avea loc pe data de 12 februarie 2009, GAZETA de SUD va plăti întreținerea pe luna ianuarie pentru trei familii care locuiesc la bloc.________ " TALON DE PARTICIPARE CONCURS "îți plătim întreținerea" I Nume.............................................Prenume................................................. I Ocupație.........................................................................B.1. . Adresă Vârstă.......................................Telefon . I-F Circulația autovehiculelor grele, restricționată Polițiștii de la Rutieră au precizat că, dacă și în zilele următoare va fi polei, se va restricționa circulația autovehiculelor cu masă peste 12 tone pe drumurile naționale și europene din județ și a celor cu masa mai mare de 7,5 tone în Craiova. Circulația acestor autovehicule va fi întreruptă la intrările și ieșirile din municipiul Craiova până când condițiile de drum vor permite deplasarea lor în condiții de siguranță. Un tânăr taximetrist din Drobeta Turnu Severin și-a pierdut viața marți scară, chiar în mașina cu care își câștiga existența. Accidentul de circulație a avut loc pe Drumul Național 67, ce face legătura între Drobeta Turnu Severin și Târgu Jiu. Taximetristul se întorcea dinspre Târgu Jiu. La un moment dat, a încercat să intre în depășire pe linia continuă, însă s-a ciocnit frontal cu un autotractor care circula regulamentar din sens opus. „Accidentul s-a petrecut pe fondul nerespectării vitezei și depășirii pe linia continuă; în urma impactului, șoferul de taxi a fost grav rănit, decedând la spital. Se fac cercetări pentru a se stabili cauzele producerii accidentului“, a spus Titi Zorzoliu, subcomisar la IPJ Mehedinți. Tânărul care se afla singur în mașină a fost scos dintre fiarele contorsionate de șoferul tirului. „El a vrut să depășească. Mașina din fața lui a accelerat și el a intrat direct în mine cu viteză. Am sărit repede să-l scot, am chemat ambulanța“, a spus șoferul tirului. Din cauza rănilor suferite în zona capului, severineanul a murit la spital. „Am transportat un bărbat care a suferit un politraumatism cranio-cerebral acut, în comă de gradul doi spre trei, care a decedat la spital“, a declarat Minodora Popescu, medic pe ambulanță. Din cauza accidentului, circulația rutieră a fost restricționată în zonă pe un singur sens mai bine de două ore. Alin GHIDIULESCU A depășit spre moarte Impactul i-a fost fatal taximetristului Pădure din Polovragi, tăiată ilegal Ce a rămas în urma tăierilor ilegale ?) întrebarea zilei la www.gds.ro Credeți că primăria ar trebui să PA: 67% permită izolarea termică fără autorizație? NU: 33% Un bărbat de 39 ani, din comuna Baia de Fier, suspectat de instigare la comiterea infracțiunii de tăiere ilegală și sustragere de material lemnos, este cercetat de polițiștii gorjeni. Anchetatorii au dispus în urmă cu două zile reținerea lui Mihail Babaligea, însă Parchetul de pe lângă Judecătoria Novaci a respins propunerea de arestare preventivă, considerând că acesta poate fi cercetat în stare de libertate, nereprezentând un pericol public. Potrivit polițiștilor, în perioada iulie-septembrie 2008, Mihail Babaligea, în calitate de administrator al unei societăți comerciale cu răspundere limitată, și-a determinat angajații să taie ilegal, din fondul național forestier al Ocolului Silvic Polovragi, cantitatea de 579 de metri cubi, masă lemnoasă, pe picior. Valoarea materialului lemnos a fost estimată la 124.055 de lei. Ulterior, suspectul și-a însușit materialul lemnos, comercializându-l: „Având în vedere că, din actele premergătoare efectuate până în prezent, există indicii temeinice că suspectul a valorificat masa lemnoasă fără să înregistreze veniturile, sustrăgându-se astfel de la plata impozitului pe profit, polițiștii care investighează cazul au extins cercetările și cu privire la săvârșirea infracțiunii de evaziune fiscală. Polițiștii continuă cercetările pentru stabilirea întregii activități infracționale a suspectului și acționează pentru recuperarea prejudiciului cauzat“, a declarat Ionuț Daniel Tică, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliție al Județului Gorj. Eugen MĂRUȚĂ . Scurte știri Minor rănit grav în accident rutier Un minor din Râmnicu Vâlcea a fost rănit grav marți seară de un autoturism. A.G., de 17 ani, a traversat strada Matache Temelie fără să se asigure și a fost acroșat cu partea laterală stângă de un autoturism VW Passat condus regulamentar de Mihai L„ de 43 de ani, din Râmnic, în urma impactului, minorul a fost grav accidentat și a fost transportat la Spitalul Județean de Urgență Vâlcea, unde a fost diagnosticat cu traumatism cranio-cerebral acut, fractură omoplat drept, fractură humerus diferit." " • Conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ, și i s-au recoltat probe de sânge în vederea stabilirii alcoolesmiei. Alina STATE-FULGER Spitalul Strehaia, în alertă Secția de pediatrie a Spitalului Orășenesc Strehaia a fost marți seară în pericol de a fi mistuită de flăcări. Focul a cuprins tavanul fals al unui salon, punând întreaga unitate în alertă. Din fericire, nimeni nu a fost rănit, dar întreaga Secție de pediatrie a fost evacuată. „Pe 13 ianuarie, la ora 22.37, Pichetul de Pompieri Strehaia a intervenit cu două autospeciale și zece subofițeri la Spitalul Orășenesc, pentru stingerea unui incendiu izbucnit la plafonul unui salon din cadrul Secției de pediatrie, în urma incendiului, a ars tavanul, pe o suprafață de aproximativ șase mp. Nu s-au înregistrat victime sau alte pagube materiale“, a declarat purtătoarea de cuvânta ISU „Drobeta", Ramona Nistor. Sursa probabilă a incendiului a constituit-o jafuri sau scânteile, coșul de fum nefiind protejat termic față de materialele combustibile. Alin GHIDIULESCU Ion Voicu, noul șef al IPJ Olt Comisarul de poliție Ion Voicu este, de ieri, la conducerea Inspectoratului Județean de Poliție (IPJ) Olt. Acesta a fost desemnat de șeful Poliției Române, chestorul Petre Tobă, să îndeplinească atribuțiile specifice funcției de inspector-șef la IPJ. El va asigura interimatul la Inspectoratul de Poliție Olt până ce va fi organizat concursul pentru ocuparea postului. „Vom promova tot ceea ce am făcut până acum. Sperăm să reușim să stopăm fenomenul infracțional. Am stabilit și o serie de neîmpliniri, să le spunem așa, și vom insista pe acestea pentru a obține rezultate bune“, a declarat noul șef al IPJ Olt, Ion Voicu. Dana MIHĂILĂ Gorjenii, afectați de polei Poleiul și ceața le-au dat bătăi de cap șoferilor din Gorj, și nu numai, aflați ieri în trafic pe drumurile județului. Serviciul Poliției Rutiere Gorj a trimis toate echipajele în teren pentru a evita producerea de accidente. Cu toate acestea, încă de la primele ore ale dimineții au fost înregistrate mai multe tamponări și ambuteiaje. Principala cauză a evenimentelor rutiere amintite a fost neadaptarea vitezei la condițiile de trafic. O tamponare s-a produs pe DN 67, pe raza comunei Scoarța, iar alta, pe DE 79, în localitatea Țânțăreni. Nu s-au înregistrat victime, însă autoturismele implicate au fost serios avariate. Probleme în trafic au fost înregistrate și pe Dealul Bujorăscu, la Țicleni și în zona Cărbunești. Nici pietonii nu s-au descurcat mai bine, aproape 20 de persoane prezentându-se la Spitalul Județean din Târgu Jiu cu luxații la picioare, după ce au alunecat pe gheață. Polițiștii îi sfătuiesc pe șoferi să-și echipeze automobilele cu pneuri corespunzătoare, să nu bruscheze comenzile mașinii și să adapteze viteza la condițiile de drum. Eugen MĂRUȚĂ