Gazeta de Sud, mai 2009 (Anul 15, nr. 4322-4345)

2009-05-05 / nr. 4323

Centre oltenești Oficialii Științei au digerat greu înfrângerea în fața Pandurilor. Adrian Mititelu i-a acuzat pe aceștia de antifotbal, în timp ce antrenorul gorjenilor, Sorin Cîrțu, a replicat spunând că alb-albaștrii au jucat modest. „Sorinacolo“ a avut un conflict cu portarul Craiovei, cei doi fiind la un pas să se ia la bătaie în drum spre vestiar. pagina 1 spre 12 Tensiunea din teren s-a transferat și în drumul spre vestiar Finanțatorul Universității Craiova, Adrian Mititelu, a declarat ieri Agenției Newsln că neregulile pe care Comisia de Licențiere le-a descoperit în dosarul pentru sezonul 2009-2010 pot duce la retrogradarea echipei în Liga a II-a. „M-am vânat și în Craiova, au încercat să-mi stopeze afacerile. Sunt o victimă și 1 Nn-am luptat cu ei. Nu pozez așa pentru a obține sprijinul massmedia, ci pentru că eu chiar sunt o victimă. în opinia celor de la Comisia de Licențiere, Universitatea Craiova e ca și retrogradată. Asta este, o să mergem în Liga a II-a. Oricum, jucătorii nu pleacă, formația va rămâne intactă, iar eu nu voi pleca niciodată de la echipa asta. Dacă ei cred că eu voi pleca de la echipă înseamnă că nu mă cunosc. Suntem pregătiți de orice“, a spus Adrian Mititelu. Președintele alb-albaștrilor consideră că tot ceea ce se întâmplă face parte dintr-o conspirație împotriva echipei sale: „Duru are butoane pe spate și, când e apăsat pe butoane, face ce i se spune. Totul este bine regizat, jur pe viața mea că nu am nici o datorie. Din 28 februarie, clubul nu mai are nici o datorie. E o făcătură ordinară și premeditată, un plan pus la punct pentru îndepărtarea mea de la echipă. Dacă nu aveam dreptate, lăsam ciocul mic și nu făceam scandal, nu mă luam de Mircea Sandu. Cei de la Comisia de Licențiere interpretează abuziv și neprofesionist o anumită chestiune din dosar, m-au vânat pentru acea interpretare“. Directorul de licențiere, Viorel Duru, a comentat, la rândul său, problemele apărute în dosarul de licențiere al Universității Craiova pentru sezonul 2009- 2010: „E un proces în desfășurare. Comisia de Licențiere - în primă instanță - s-a întrunit azi (ieri - n.r.), a analizat câteva dosare, printre care și cel al Craiovei. Eu nu știu să fie vorba de datorii în dosarul Universității, dar, dacă existau, ele trebuia plătite până pe 31 martie, așa cum spune regulamentul. în cazul Craiovei, există plată pur și simplu, s-au stins datoriile în diferite situații, care nu pot să fie conforme cu manualul de licențiere. Nu asta e principala hibă a Craiovei. Sunt mai multe aspecte, sunt documente neconforme cu manualul de licențiere, dar și la criteriul sportiv“. Oficialul a precizat că membrii CEx al FRF sunt cei care vor stabili echipele ce vor participa în sezonul 2009-2010: „Nu pot să comentez șansele Universității Craiova de a fi retrogradată. Neacordarea licenței nu conduce neapărat la retrogradarea echipei. S-ar putea să fie o situație în care unul sau mai multe cluburi să fie admise în competiție, chiar dacă nu obțin licența. E posibil și asta, în ROAF se vorbește de vacantarea locului. Problema Universității Craiova o reprezintă momentul în care obligațiile au fost achitate, nu e vorba de sume aici, ci de modul în care a fost gestionată problema acestor datorii“. în încheiere, Viorel Duru a detaliat și modul în care oficialii Universității Craiova pot ataca o eventuală decizie de retrogradare a echipei lor: „Comisia de Licențiere va lua o decizie pe 15 mai, iar cluburile care sunt nemulțumite se pot adresa în termen de zece zile Comisiei de Apel a sistemului de licențiere. Aceasta va judeca între 26 și 31 mai, când se va comunica decizia finală, definitivă și obligatorie, iar atunci vor fi anunțate și motivele care au dus la neacordarea licențelor. Până la sfârșitul lunii mai pot fi răsturnări de situație, în sensul că unele cluburi pot prezenta documente din care să reiasă altă situație față de cea care este cunoscută în prezent“. Newson Mititelu spune că este vânat de FRF j Titlurile zilei EVENIMENT / PAGINA 2 Dascălii, dezbinați de grevă 30% din cadrele didactice din județ anunțaseră ieri Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Dolj că vor susține tezele cu subiect unic, în timp ce 70% răspunseseră negativ. Spre seară, a venit vestea cea mare: greva se suspendă SOCIETATE / PAGINA 5 Edilii din Urdari dotează primăria cu dric Șefii Primăriei din Urdari, Gorj, au obținut aprobarea consilierilor locali pentru a transforma în dric o ambulanță primită ca ajutor în 2001 de la o asociație din Germania ADMINISTRAȚIE ȘI POLITICĂ / PAGINA 7 Deficitul bugetar ne aduce în colimatorul CE Comisia Europeană va declanșa procedura de deficit excesiv și împotriva României. Astfel, intrăm într-un „club select“, în care mai sunt și Franța, Irlanda, Spania, Grecia și Marea Britanie Joi se întrerupe apa Alimentarea cu apă potabilă se va întrerupe joi, 7 mai, între orele 7.00 - 24.00, în următoarele zone din Craiova: strada Gârlești; cartier Lăpuș- Argeș; bulevardul Decebal; Revizia de Vagoane CFR; Vama CFR; Zona IML; cartier Lăpuș; strada Drumul Apelor și aleile adiacente; strada Plaiul Vulcănești și aleile adiacente; strada Caracal; Automobile FORD; Platforma industrială de est; Fabrica de Avioane; Parcul Industrial; METRO; cartierele Bariera Vâlcii, inclusiv zona Dezbenzinare; Brazda lui Novac; George Enescu; Valea Roșie; Sărari; Rovine; Calea București; zona centrală a municipiului; bulevardul Nicolae Titulescu; Calea Severinului, până la Hanul Craiovița; zona cuprinsă între str. Calea București, str. Unirii, str. Caracal și bulevardul Decebal. In toate celelalte zone ale orașului, apa potabilă va fi distribuită cu presiune redusă, cu excepția cartierului Craiovița Nouă, unde va avea presiune normală, în perioada de întrerupere a apei, SC Hidroconstrucția, antreprenorul general al lucrărilor de reabilitare a rețelei publice de alimentare cu apă potabilă a municipiului Craiova, va înlocui nouă vane cu diametrul nominal cuprins între 80 mm și 1.000 mm. Președintele Traian Băsescu a adresat ieri profesorilor rugămintea de a nu transforma dreptul constituțional la grevă într-un drept de a afecta viețile a sute de mii de copii, în condițiile în care sindicatele din educație au anunțat că vor face grevă în prima zi a tezelor unice. Șeful statului a declarat ieri, la Palatul Cotroceni, că acțiunile de protest anunțate de confederațiile sindicale din învățământ sunt rezultatul unor decizii ale clasei politice și nu ale elevilor și profesorilor. „Apreciez că disputa dintre profesori, elevi și părinți este inutilă. Ea trebuie mutată, dacă tot trebuie să existe, între dascăli și politicieni“, a subliniat Băsescu. Președintele a spus că elevii și studenții nu trebuie transformați în victime ale crizei economice, ba, mai mult, statul și, mai ales, profesorii au datoria de a-i proteja. „Rugămintea mea este să nu transformăm dreptul constituțional la grevă într-un drept de a afecta viețile a sute de mii de copii“, a afirmat Băsescu, asumându-și, de mai multe orin cadrul discursului rostit ieri, vina pentru a fi promulgat Legea salarizării cadrelor didactice. „îmi asum, alături de toată clasa politică, responsabilitatea erorii de a promulga Legea creșterii salariilor în educație, în condițiile în care dascălii merită un salariu mai mare, dar noi nu am avut capacitatea să anticipăm efectele crizei economice. Obligația noastră, a tuturor, este să ne adaptăm la realitate și, dacă avem o prioritate majoră, aceasta este să găsim soluții pentru ca economia reală să pornească. Numai din această zonă putem asigura resursa financiară pentru salarii și pensii“, a spus șeful statului. IV tiAm c „ Elevii și studenții, victimele crizei Mari actori la teatrul din Târgu Jiu Unii dintre cei mai de seamă actori din țară vor urca pe scena Teatrului „Elvira Godeanu“ din Târgu Jiu. Aceștia vor juca în mai multe piese care vor fi prezentate în cadrul Festivalului Național de Teatru „Zilele Elvira Godeanu“, care se va desfășura în perioada 7-15 mai. Publicul îi va aplauda pe Marcel Iureș, Florin Piersic, Emilia Popescu, Horațiu Mălăele, George Ivașcu, Virgil Ogășanu, Anda Caropol, Ruxanda Sireteanu și mulți alții. Manifestarea teatrală va începe pe 7 mai cu piesa „Leonce și Lena“, de G. Buchner, prezentată de Teatrul „Elvira Godeanu“ din Târgu Jiu. Actorul Horațiu Mălăele, născut în Târgu Jiu, va urca pe scenă sâmbătă, 9 mai, alături de actorul George Ivașcu, în piesa „Podu“. Duminică,10 mai, va avea loc Gala Premiilor „Elvira Godeanu“. Renumiții actori Florin Piersic și Emilia Popescu vor juca joi, 14 mai, în piesa „Străini în noapte“. Festivalul se va încheia vineri, 15 mai, cu piesa „Ultima bandă a lui Krapp“, în care va juca actorul Marcel Iureș. Festivalul „Zilele Elvira Godeanu“ este la cea de-a noua ediție. Biletele au fost puse în vânzare și se găsesc la casieria teatrului. Marian Negrescu, directorul Teatrului Dramatic „Elvira Godeanu“, a precizat că la Târgu Jiu va fi un adevărat regal actoricesc. Alin ION în perioada 7-15 mai se desfășoară Festivalul Național de Teatru „Zilele Elvira Godeanu“ FOTO: Alin Ion