Gazeta de Sud, octombrie 2009 (Anul 15, nr. 4451-4477)

2009-10-28 / nr. 4474

Bacriz bate primăria Tribunalul Dolj a anulat ieri Hotărârea nr. 231 din aprilie 2009 a Consiliului Local Municipal Craiova, prin care serviciul de transport public de persoane din Bănie era dat în gestiune directă Regiei Autonome de Transport Craiova, iar traseele deținute de celălalt operator de pe piața din Bănie, SC Frații Bachz SRL, erau desființate. Instanța a reținut în dosarul 8.844/63/2009 că actul administrativ menționat este nelegal. Reprezentanții Primăriei Craiova ne-au comunicat că vor face recurs. Municipalitatea a încercat încă din luna mai să excludă mașinile Backiz de pe traseele de transport public, însă partenerul a solicitat în instanță suspendarea executării Hotărârii 231 și a obținut decizia favorabilă tot din partea Tribunalului Dolj. Interesant este că primăria a delegat în proces un avocat independent. Reprezentanții autorității publice nu ne-au comunicat până la închiderea ediției care este onorariul avocatului independent și de ce nu i-a mai ajuns propriii juriști. Marian BĂDÎRCI Controlor RAT, agresat Un controlor al Regiei Autonome de Transport Craiova a fost bătut luni de un agent de pază pe care îl prinsese călătorind cu tramvaiul fără a avea bilet. Potrivit reprezentanților IPJ Dolj, în jurul orei 8.30, oamenii legii de la Secția 1 au fost sesizați de polițiștii comunitari că, în timp ce executau serviciul împreună cu Ionel Leică, angajat al RAT Craiova, pentru identificarea și sancționarea persoanelor care călătoresc cu tramvaiul fără tichet, un bărbat depistat fără bilet l-a lovit pe controlor. Un echipaj de polițiști s-a deplasat la fața locului, unde s-a stabilit că polițiștii comunitari și controlorul au depistat în tramvai un bărbat care circula fără bilet. Au coborât la următoarea stație, iar când polițiștii comunitari i-au cerut să se legitimeze, bărbatul a rupt-o la fugă. Controlorul l-a urmărit, iar când a fost aproape să îl ajungă, bărbatul s-a întors și i-a dat un pumn în față, după care și-a continuat fuga: în urma verificărilor efectuate de polițiști, bărbatul a fost identificat în persoana lui Florian Pleșa, de 36 de ani, agent de pază, care a fost prins și condus la sediul secției, pentru audieri. Conform polițiștilor doljeni, procurorii din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Craiova au apreciat că în acest caz nu sunt îndeplinite elementele constitutive ale infracțiunii de ultraj și au dispus continuarea verificărilor sub aspectul comiterii infracțiunii de loviri și alte violențe. Aldeziz MARIN încheie o asigurare RCA la Autoasig și primești cadou un abonament la GAZETA de SUD Adresele din Oltenia unde poți încheia RCA prin Autoasig. Craiova: Str. Madona Dudu 2-4 (biroul de publicitate GDS), Str. Madona Dudu nr. 5 (in fata Asirom), Craiovița Nouă - Bd. Oltenia, nr. 61, Bl. C, parter(biroul de publicitate GDS), Craiovița Nouă, Orizont - Piața, Piața Centrală, Piața Valea Roșie, Brazdă Baba Novac (biroul de publicitate GDS) Bd. 1 Mai, in fata fac. de medicină, Bd. 1 Mai - Pelendava, la intrare, Bd. 1 Mai - Magazin papetărie de la statia de taxi Sandu, Str. Brestei - Lângă ITP, Craiovița Nouă Chiriac - Magazinul de Piese Auto, Craiovița Nouă Garii - magazinul din fața pieței. Slatina: centru, lângă Ardaf. Segarcea: centru, lângă BRD. Slatina: lângă Ardaf. Calafat: centru. Balș: centru. Băilești: centru, lângă judecătorie. Pentru detalii, apelați Autoasig la tel. 0761.322.927. ACTUALITATE La RCS-RDS, abonații sunt deconectați din oficiu . Mai mulți clienți au aflat pe pielea lor că dacă întârzie cu o zi plata pentru un serviciu care nu le-a fost furnizat trebuie să plătească o „taxă de reconectare“ de 15 lei pentru a beneficia de serviciile de cablu TV. J Bogdan GROȘEREANU în ultima perioadă, mai mulți abonați din Craiova au reclamat compania de cablu RCSRDS că percepe o taxă de 15 lei pentru cea mai mică depășire a perioadei scadente la plata facturilor pentru cablu TV. „Am întârziat doar o zi și a trebuit să plătesc această penalizare. Nu știu de unde vine, pentru că nu scrie în contract că trebuie să plătești penalizarea. Știu și eu că într-un contract se cer penalizări pe ziua de întârziere la plata facturilor. Dacă întârzii o zi sau o săptămână nu mi se pare corect să plătești aceleași penalizări“, ni s-a plâns unul dintre abonați. Pentru a verifica reclamațiile, reporterii GIS au sunat la Departamentul de relații cu clienții al RCS-RDS. „Nu există penalizări pentru neplata facturilor la termen. Cine nu plătește riscă să fie deconectat începând cu prima zi de la expirarea datei scadente pentru plata facturii. Pentru reconectare, se plătește o taxă de 15 lei“, ne lămurește operatoarea. La ghișeul de la fostul magazin „Unirea“, aflăm altceva. întrebată ce penalizămi plătim dacă întârziem cu plata facturii, operatoarea ne răspunde simplu: 15 lei. Suntem lămuriți de reprezentanții RCSRDS că această taxă „de reconectare“ nu se aplică în cazul telefoniei și internetului, în fapt, ce înseamnă deconectarea? O echipă de la RCS-RDS se deplasează la domiciliul abonatului și deșurubează cablul de la tabloul de difuzare. Mulți au acuzat că această taxă nu se justifică, întrucât nu necesită nici o investiție. Cum ești „reconectat“ din pix Am încercat să luăm un punct de vedere oficial din partea companiei RCS-RDS. După mai multe încercări, dăm de telefonul de la secretariat, de unde ni se spune că nu putem lua un punct de vedere. „Sunt cinci persoane la Biroul de relații cu presa, dar nici unul nu răspunde, iar telefoanele mobile le au închise“, ne lămurește secretara. După un timp, nici aceasta nu mai răspunde. La Oficiul Județean pentru Protecția Consumatorilor (OJPC), inspectorii ne spun că au mai primit reclamații în adresa RCS-RDS, dar de altă natură. „Fie se plângeau de calitatea semnalului, fie că nu au acces la internet. De fiecare dată au fost soluționate fără să se ajungă la procese sau daune“, a spus unul dintre inspectori. Șeful la nivel regional al Oficiului pentru Protecția Consumatorilor, Jean Marinescu, ne informează că orice taxă sau penalizare trebuie trecută în contract. „De multe ori merg la tupeu. Orice penalizare sau taxă trebuie trecută în contract. Cine este nemulțumit să facă o sesizare oficială către OJPC Dolj“, a spus Jean Marinescu. După informațiile date de operatori, deducem că, imediat după expirarea termenului de plată, RCS-RDS consideră clienții deconectați automat, cu toate că deconectarea nu se produce fizic; în momentul plății, taxa de reconectare este inclusă în factură. Cât de corect este în contractul-tip de furnizare de servicii de cablu TV există un paragraf care face referire la situațiile de acest gen. Astfel, la capitolul privind „Obligațiile abonatului“, se precizează că „plata abonamentului se face anticipat, la casieria operatorului, până la sfârșitul lunii în curs, pentru luna următoare, pe o perioadă de cel puțin o lună, în caz de neplată a abonamentului de difuzare la termenul stabilit mai sus, prevederile prezentului contract se suspendă și abonatul va fi deconectat la expirarea termenului de plată, iar după 90 de zile contractul se reziliază de drept (...). Reconectarea la rețea se face la cererea abonatului, numai după plata tuturor restanțelor și a taxelor aferente, la valoarea acestora de la data plății“. Deci, contractul menționează „deconectarea“, „cererea de reconectare“ și „reconectarea“, lucruri ce presupun anumite operațiuni. Profitând de poziția de monopol în unele zone, RCS-RDS își permite sa(B) pună asemenea clauze clienților. " Sunt ele corecte? Ar fi interesantă o concluzie a OJPC în această situație, mai ales din perspectiva legii privind clauzele abuzive. Profitând de poziția de monopol în unele zone, RCS-RDS își permite să pună asemenea clauze ______________________________________________________________ ______clienților Un tânăr care a fost arestat în 2007 după ce procurorii DIICOT au stabilit că a introdus în țară mai multe pistoale, condamnat anul acesta la doi ani de închisoare, a fost prins luni noapte în Craiova.  Aldeziz MARIN Iulian Victor Fota, din Craiova, a fost depistat pe 12 septembrie 2007 de jandarmi în timp ce încerca să vândă un pistol Grizzly, de calibru 9 mm, într-un club din oraș. După ce polițiștii au preluat cercetările, s-a stabilit că Fota era un dealer local de arme și muniție, care erau introduse în țară ilegal din Bulgaria, în urma anchetei coordonate de un procuror DIICOT, s-a constatat că Fota cumpărase în ultimul timp zece pistoale EKOL SPECIAL 99 cu câte 20 de euro și muniție din Vidin - Bulgaria, pe care le-a introdus în țară ilegal. Craioveanul lipea pistoalele pe corp cu bandă adezivă pentru a trece granița, după care le vindea cu sume cuprinse între 100 și 150 de euro unor clienți din Craiova; în urma informațiilor obținute, polițiștii și procurorii au efectuat percheziții la domiciliile lui Fota, Cosmin Camen, zis Laie, Marin Becu, zis Nas, Marian Popa, Andrei Marica, Sădi Ghinaimat, zis Sadi, Daniel Bucătaru, zis Bucătaru, și Daniel Niculescu, zis Nebunu’. Au fost ridicate două pistoale, în total fiind recuperate opt dintre cele zece introduse în țară de. Foto. Expertiza balistică a scos la iveală faptul că și unele pistoale erau modificate, pentru a putea funcționa cu muniție cu bile metalice. Fota și Camen, acesta din urmă cumpărând două pistoale de la primul, au fost reținuți pentru 24 de ore. Judecătorii Tribunalului Dolj au emis în 2007 pe numele celor doi mandate de arestare pentru 29 de zile, Fota fiind acuzat de comiterea infracțiunilor de contrabandă calificată și nerespectarea regimului armelor și munițiilor. Camen a fost cercetat pentru comiterea infracțiunilor de tăinuire și nerespectarea regimului armelor și munițiilor. Dosarul a ajuns la Înalta Curte în scurt timp, cei doi craioveni au fost trimiși în judecată la Tribunalul Dolj, iar pe 3 aprilie 2008 Fota a fost condamnat la doi ani de închisoare și interzicerea unor drepturi pe o perioadă de cinci ani pentru încălcarea Codului Vamal. Pentru nerespectarea regimului armelor și munițiilor a mai primit un an închisoare, iar judecătorii au dispus ca Fota să execute pedeapsa cea mai grea, adică doi ani de închisoare. Cosmin Camen a fost și el condamnat, primind doi ani de închisoare pentru tăinuire și zece luni pentru nerespectarea regimului armelor și munițiilor, însă cu suspendare, înainte de a fi condamnați, pe 10 decembrie 2007.Cei doi au fost eliberați din arest, Tribunalul Dolj admițând atunci cererea de înlocuire a măsurii arestării preventive cu interdicția de a părăsi localitatea. . După sentința dată de Tribunalul Dolj, atât Fota și Camen, cât și procurorii au făcut apel la Curtea de Apel Craiova. Pe 8 octombrie 2008, judecătorii de aici au desființat în parte sentința dată de Tribunalul Dolj, iar procurorii au făcut recurs la înalta Curte de Casație și Justiție, unde au fost casate ambele hotărâri, cauza fiind trimisă spre rejudecare Tribunalului Dolj. Pe 7 octombrie 2009, judecătorii doljeni i-au condamnat din nou pe cei doi, de data acesta fiind exigenți. Fota s-a ales cu doi ani de închisoare și cinci ani de interzicere a unor drepturi pentru încălcarea Codului Vamal. Pentru nerespectarea regimului armelor și munițiilor a primit, de această dată, doi ani de închisoare. Camen s-a ales cu un an de închisoare, însă tot cu suspendare. Vânzător de arme, în pușcărie Prins la Rotonda După ce i-a condamnat pe cei doi, Tribunalul Dolj a emis în 2009 pe numele lui Fota un mandat de executare a pedepsei cu închisoarea. în noaptea de luni spre marți, în jurul orei 23.00, polițiști din cadrul Secției 3 l-au depistat pe acesta pe Calea București, în zona Rotonda. Polițiștii au precizat că Iulian Fota a fost introdus în arestul IPJ Dolj, urmând ca, în cel mai scurt timp, să fie dus la Penitenciarul Craiova. Castelul Fermecat, evaluat cât trei apartamente Firma Coreal, proprietara Castelului Fermecat, spațiul comercial din Parcul „Romanescu“, va obține o sumă fraibușică pentru imobilul aflat în paragină. La solicitarea reprezentantului Coreal, Iulian Siclitaru, primăria se pregătește să plătească peste 120.000 de euro pentru cei 108 metri pătrați de spațiu construit, adică aproximativ 1.200 de euro pe metrul pătrat. Pentru a ajunge la această valoare, firma tocmită denumit întrebarea zilei la www.gds.ro. Credeți că programul nonstop de ridicat DA" 45 mașini parcate neregulamentar va duce la fluidizarea traficului? NU. 55 cipalitate să găsească prețul corect a analizat mai multe oferte de spații similare, valoarea pe metru pătrat variind între 878 de euro, în cazul unui apartament din zona Ciupercă, transformat în spațiu de vânzare, și 3.000 de euro, în cazul unui apartament aflat la parterul unui bloc din cartierul Brazdă; în prezent, Castelul Fermecat este închis și este deconectat de la utilități. Click News Abonează-te la Gazeta de Sud cu 49% reducere! ► Primești ziarul în fiecare dimineață în cutia poștală ► Participi automat la Tombola Abonaților dacă te abonezi prin sistemul de distribuție al Gazetei de Sud ► Economisești 49% față de prețul de la chioșc TELEFON ABONARE - Pentru a participa la Tombola Abonaților, abonații prin Poșta Română sau Rodipet trebuie să trimită dovada plății prin poștă, pe adresa redacției. Costul include și distribuția prin rețelele proprii: 6.6 RON. I/412.146 Preț abonament: numai 16 lei" * (Autopromovare)