Gazeta de Sud, noiembrie 2009 (Anul 15, nr. 4478-4502)

2009-11-26 / nr. 4499

Străzile din cartierul craiovean Catargiu sunt rupte parcă din vremuri preistorice. înconjurați din toate părțile de mocirlă și de șanțuri pline cu mizerii, locuitorii din zonă se chinuiesc să iasă din case. Pășesc cu grijă, de teamă să nu-și rupă picioarele în gropile ascunse sub nămol. Și pentru șoferi drumurile sunt un calvar. Dar nu au altă soluție. Se chinuiesc zilnic, trăind într-un cartier unde primăria a început să reabiliteze rețelele de alimentare cu apă și de canalizare. Firma care a câștigat lucrarea a uitat însă să asfalteze străzile după ce și-a terminat treaba. ------———pagin Scandalul noii conduceri a UE s-a mutat în PE Contestațiile la adresa desemnării de către șefii celor 27 de state membre a noii conduceri a Uniunii Europene sunt încă departe de a lua sfârșit, ele ajungând să fie subiect de dispute și la actuala sesiune a Parlamentului European ce se desfășoară la Strasbourg. Dacă desemnarea belgianului Hernan Van Rompuy în postul de președinte a fost „înghițită“ cu mai mare ușurință, fiind considerată „rod al unui compromis“, dar susținută, totuși, de performanțele sale de „conciliator“ în propria-i țară, lucrurile par a lua o turnură mai complicată în cazul laburistei britanice Catherine Ashton, fost comisar european pentru comerț, desemnată a fi înalt Reprezentant pentru Afacerile Externe Europene. Comisia pentru Afaceri Externe a PE, în cadrul căreia a fost pusă în cauză capacitatea doamnei Ashton de a exercita funcția de șef al diplomației europene și, implicit, de adjunct al președintelui Comisiei Europene, a decis să o supună unei forme de audieri preliminare. Aceasta va avea loc pe 2 decembrie, imediat după intrarea oficială în noua funcție și intrarea în vigoare a Tratatului de la Lisabona. Jaume Duch, purtătorul de cuvânt al PE, a precizat că audierea din 2 decembrie nu se va substitui audierii la care urmează să fie supuși toți membrii viitoarei Comisii Europene, programată pentru 11 ianuarie. „Este vorba de a-i da doamnei Ashton un prim credit pentru doar două luni“, a precizat eurodeputatul conservator german Elmar Brok. „Vom examina îndeaproape și fără idei preconcepute desemnarea doamnei Ashton la conducerea diplomației europene“, a declarat, la rândul său, alt deputat conservator german, Werner Langen. Socialistul francez Pierre Moscovici, fost ministru pentru afaceri europene, afirmă într-un interviu pentru cotidianul Le Matin că toți „cei 27 au ales un ministru de externe european, în persoana doamnei Ashton, despre care se știa că este totalmente incompetentă și lipsită de experiență diplomatică (...), pe care nu ne-o putem imagina drept interlocutoare a doamnei Hillary Clinton“. O adevărată avalanșă de reproșuri față de această alegere a fost lansată în cadrul unei întâlniri cu presa a conducerii grupului verzilor. Copreședintele grupului ecologiștilor, Daniel Cohn-Bendit, cu binecunoscutul său ton virulent, și-a exprimat îndoiala că viitoarea șefă a diplomației UE va acționa realmente în favoarea politicii externe europene. Este greu de crezut că Ashton va promova o politică externă europeană, în condițiile în care Marea Britanie s-a opus în permanență, de-a lungul negocierilor pentru Tratatul de la Lisabona, unei politici externe europene, a reamintit Cohn- Bendit. Ea se va afla intr-o mare dificultate: dacă va promova politica externă europeană, va avea probleme cu parlamentul britanic, iar dacă va fi în favoarea politicilor externe naționale, cum dorește Marea Britanie, va avea probleme cu Parlamentul European. Liderul ecologist a reamintit, de asemenea, că însăși denumirea funcției de „ministru de externe“ al UE nu a fost acceptată de Marea Britanie, ea fiind autoarea titlului de înalt Reprezentant pentru Afaceri Externe Europene. La fel stau lucrurile și în privința Cartei drepturilor omului, de la care Marea Britanie a pretins o derogare ce figurează ca anexă la Tratatul de la Lisabona. Din motivele expuse mai sus, liderul ecologist a mers până la a fi sceptic că Ashton va fi confirmată în noua funcție, pentru care are nevoie de votul majorității. Cohn-Bendit este însă contrazis de declarații ale liderilor grupurilor europarlamentare PPE sau ALDE, ca și de opinii ale altor europarlamentari, conform cărora desemnarea doamnei Catherine Ashton în noua funcție nu va fi blocată de PE, dat fiind că are în spate susținători cu greutate în plan european. Un europarlamentar mai vârstnic, din Est, ce a dorit să-și păstreze anonimatul, relata că, atunci când Angelei Merkel i s-a atras atenția că propunerea susținută de Domnia sa nu este cea mai potrivită, Ashton recunoscând personal că nu are experiență diplomatică, ar fi răspuns cu sintagma „Ce dacă, poate să învețe pe parcurs!“. „Oare unde și când am mai auzit noi o astfel de sintagmă?“, a adăugat același parlamentar. Maria CORA (corespondență din Strasbourg) 4 Titlurile zilei EVENIMENT / PAGINA 2 Manțog, scos basma curată Serviciul de Medicină Legală Gorj a făcut public ieri la prânz rezultatul necropsiei bărbatului care a decedat marți, în urma accidentului rutier produs de pedelistul Ionel Manțog, director economic în cadrul Complexului Energetic Turceni. Rezultatul necropsiei îl poate scăpa pe Ionel Manțog de acuzația de ucidere din culpă SOCIETATE/PAGINA 5 Construcția caselor, blocată în subvenții Deși pot obține sprijin financiar de la stat de 30% din cheltuielile pentru construirea unei locuințe, craiovenii nu se înghesuie să facă demersurile necesare în acest sens. Motivul: chiar dacă legislația s-a modificat anual din 2006 și până în prezent, condițiile impuse sunt greu de îndeplinit SPORT/ PAGINA 10 Mitică Dragomir. Știința poate bate și pe Barcelona! Președintele LPF afirmă că Universității i-au fost furate în campionat cinci puncte prin greșeli de arbitraj și că echipa din Bănie este una redutabilă, putând învinge, dacă oltenii ar avea liniște în Craiova, până și pe „extratereștrii“ de la Barcelona Voiculescu Iliescu PREȘEDINTE PREȘEDINTE NASTASE Trimite imagini sau filme pe tema 'Construcții ilegale' și poți câștiga un telefon Nokia 6303 și două abonamente la Gazeta de Sud! Cum să trimiți mesajele tale: Web: www.gds.ro/reporter E-mail: reporter@gds.ro SMS/MMS: 0732.800.000 Au trecut 5 ani în care n-am putut să mișcăm nimic. N-am mai făcut privatizări, n-am prea putut să mai tragem sfori și când am încercat să furăm ca înainte, mulți dintre noi am ajuns cu dosare la Parchet pentru corupție. Ne-a ajuns atâta scandal! Vrem liniștea de până în 200d! Numai în liniște putem privatiza ce a mai rămas de privatizat, putem controla, fără să fim deranjați, toate televiziunile și presa și am putea chiar încerca să învățăm România să vorbească rusa, împreună vom învinge pentru că tot împreună avem peste 100 de ani de comunism, iar acum a sosit din nou timpul nostru. Mircea Geoană PREȘEDINTE Reporter GDS Tu faci știrile. VANGHELIE VÂNTU PREȘEDINTE PREȘEDINTE Hrebenciuc