Gazeta de Sud, mai 2010 (Anul 16, nr. 4625-4648)

2010-05-03 / nr. 4625

ii EVENIMENT Magistrații Curții de Apel Craiova au admis recursul formulat de procurorii gorjeni și au decis arestarea lui Vasile Dorel Bezmireș, de 52 de ani, din comuna Borăscu, acuzat de viol și incest, după ce le-ar fi abuzat sexual pe fiicele sale, de trei ani și jumătate și de 11 ani.  Mihaela FLOROIU La mai bine de o săptămână de când magistrații Tribunalului Gorj au respins propunerea de arestare preventivă a lui Vasile Dorel Rezmireș, de 52 de ani, din Borăscu, judecătorii Curții de Apel Craiova au admis recursul procurorilor gorjeni. Bărbatul acuzat că ar fi abuzat sexual de fiicele sale de 3 și 11 ani a fost arestat preventiv pentru 29 de zile. „Ca urmare a recursului formulat de procurori ai Parchetului de pe lângă Tribunalul Gorj, în cauza privindu-l pe Vasile Dorel Rezmireș, de 52 de ani, din Borăscu, cercetat pentru viol și tentativă de viol, Curtea de Apel Craiova a emis pe numele inculpatului mandat de arestare preventivă pentru 29 de zile“, a declarat Daniel Tică, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliție al Județului Gorj. Concubina lui Rezmireș l-a reclamat pe bărbat, iar pe 21 aprilie Rezmireș a fost reținut și eliberat de magistrați. Procurorii gorjeni au atacat decizia instanței, iar acum tatăl incestuos a fost arestat. Din ce în ce mai multe cazuri de incest în 2008, potrivit reprezentanților Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Gorj, nu a fost înregistrat nici un caz în care vreun minor să fi fost victima infracțiunii de incest; în 2009, cinci copii, dintre care doi cu domiciliul în mediul urban și trei în mediul rural, au fost victime ale incestului. „Toate cele cinci victime au fost fete, vârstele acestora fiind cuprinse între 13 și 15 ani. Trei dintre copii au rămas în familie, iar pentru doi s-a dispus măsura de plasament într-un serviciu de tip rezidențial. în 2010, patru copii, unul cu domiciliul în mediul urban și patru în mediul rural, au fost victime ale incestului. Toate victimele au fost fete, vârstele au fost cuprinse între 3 și 13 ani, iar pentru un copil s-a dispus măsura de plasament de tip familial, unul a rămas în familie, iar alți doi sunt într-un centru de tip rezidențial“, a declarat Cristina Covei, inspector Compartiment relații cu Publicul al DGASPC Gorj. Toate victimele au fost evaluate din punct de vedere psihologic și au beneficiat de consiliere juridică, suport psihologic și asistență psihosocială. Programele de consiliere psihologică propuse au avut drept scop principal depășirea traumei produse de acest tip de abuz și evitarea autovictimizării și culpabilizării minorelor. „La finalul programelor de consiliere s-au constatat o serie de progrese: stare stabilă din punct de vedere emoțional, stimă și respect de sine îmbunătățite, însușirea unor metode eficiente prin care victima se poate detensiona, îmbunătățirea relațiilor cu membrii familiei, înlăturarea sentimentului de vulnerabilitate și consolidarea încrederii în capacitatea de a face față unor eventuale situații stigmatizante din mediu școlar sau social“, a adăugat Cristina Covei. Arestat pentru că și-a violat fiicele de 3 și 11 ani Tatăl incestuos a fost arestat Falsificatori de bancnote, lăsați în libertate Polițiștii din Mehedinți au fost sesizați prin 112 miercuri, 28 aprilie, de către vânzătoarea unui magazin din Vânju-Mare, despre faptul că trei bărbați au achitat produse alimentare cu o bancnotă de 200 de lei care părea contrafăcută. Femeia le-a descris polițiștilor mașina cu care circulau cei trei, dar și direcția în care au plecat. Oamenii legii au organizat filtre rutiere, reușind să oprească în trafic, în localitatea Cujmir, autoturismul cu care se deplasau cei trei, care au fost identificați ca fiind Ion Vasile, de 35 de ani, Viorel Dumitru, de 23 de ani, și Vasile Baicu, de 32 de ori, toți din comuna Bărbulești, județul Ialomița. în mașina cu care se deplasau suspecții au fost găsite mai multe mărfuri și bunuri, despre care s-a stabilit ulterior că fuseseră cumpărate cu bancnote false din magazine din Dolj și Mehedinți. Cazul a fost preluat de ofițerii Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate (BCCO) Craiova, care s-au deplasat la fața locului și au dispus continuarea cercetărilor pe drumul pe care merseseră cei trei. Polițiștii au mers înapoi pe DN 56A, Cujmir - Vânju Mare, reușind să găsească mai multe fragmente de bancnote contrafăcute din cupiura de 200 de lei și o bancnotă întreagă din cupiura de 100 de lei, care fuseseră aruncate de cei trei din mașina cu care se deplasau. Au mizat pe naivitatea vânzătorilor în urma investigațiilor au fost identificate și ridicate alte șapte bancnote contrafăcute din cupiura de 200 de lei, care fuseseră plasate de cei trei ialomițeni la magazine din localitățile doljene Poiana Mare, Orodel, Afumați, Podari și în două localități din Mehedinți. Potrivit reprezentanților BCCO Craiova, falsificatorii plasau bancnotele false în magazine din mediul rural, sperând că vânzătorii nu știu să verifice dacă banii sunt falși. Cumpărau produse în valoare de cel mult 30 de lei cu bancnote false de 100 sau 200 de lei - țigări, alimente, cartele telefonice sau vopsele, bunuri care au fost găsite în mașina cu care circulau. Fragmentele de bancnote rupte găsite de polițiști au fost supuse mai multor expertize, pe ele fiind găsite amprentele lui Ion Vasile. De asemenea, în urma expertizării criminalistice preliminare efectuate asupra tuturor bancnotelor ridicate s-a constatat că acestea au fost contrafăcute cu o imprimantă performantă: în sarcina celor trei, procurorii DIICOT au reținut săvârșirea infracțiunilor de constituire a unui grup infracțional organizat, înșelăciune și punere în circulație în orice mod de bancnote falsificate. Judecătorii i-au lăsat liberi în baza probelor strânse joi, cei trei suspecți au fost prezentați procurorilor DIICOT, care au dispus reținerea lor pentru 24 de ore. Vineri, Vasile, Dumitru și Baicu au fost prezentați în fața judecătorilor Tribunalului Mehedinți cu propunere de arestare preventivă, însă magistrații au dispus măsura obligării de a nu părăsi țara pe o durată de 29 de zile, începând cu 30 aprilie până la 28 mai, inclusiv. Aldeziz MARIN Comuna LEU Gazeta de Sud aduce autoritățile chiar la tine în comună. Acum ai ocazia să le vorbești autorităților, față în față, despre problemele comunei în care locuiești. Este dreptul tău să te faci auzit, este obligația lor să ia măsuri! Gazeta de Sud va organiza o întâlnire între locuitorii comunei Leu și autoritățile locale, cu scopul stabilirii și rezolvării problemelor comunei. La întâlniri vor participa primarul comunei Leu și alți reprezentanți ai administrației publice. Gazeta de Sud va monitoriza rezultatele întâlnirilor și va avea grijă ca promisiunile autorităților să se transforme în fapte, prezentând măsurile luate pentru rezolvarea problemelor discutate. Comuna: Lea Data întâlnirii cu autoritățile: duminică, 16 mai, ora 10.00 Locul întâlnirii: Școala Generală„Nica Barbu Locusteanu" GAZETA de SUD Cotidian al oltenilor de pretutindeni A lipit pe garduri fotografii pornografice cu fosta iubită Un tânăr din Craiova a fost arestat preventiv vineri după ce a lipit fotografii compromițătoare cu fosta sa prietenă pe stâlpii și gardurile din jurul liceului la care aceasta este elevă. Potrivit IPJ Dolj, miercuri, ofițerii Serviciului de Combatere a Traficului de Persoane s-au autosesizat despre faptul că, în apropierea unui liceu din Craiova, mai multe persoane au lipit fotografii care reprezentau acte și raporturi sexuale cu caracter pornografic. în urma cercetărilor, joi, polițiști BCCO Craiova au stabilit că responsabil de răspândirea de materiale obscene este Dragoș Gabriel Brătănescu, de 27 de ani, din Craiova, care a fost ridicat și dus la sediul DIICOT Craiova, pentru a fi audiat. Asupra lui Brătănescu au fost găsite mai multe DVD-uri și memory stick-uri ce conțineau imagini pornografice cu o minoră, fosta sa prietenă. în urma cercetărilor s-a stabilit că, în cursul anului 2009, Brătănescu s-a înregistrat cu o cameră web în timp ce întreținea raporturi sexuale cu prietena sa, o minoră din Craiova, fară ca aceasta să știe. După ce s-au despărțit, pentru a o convinge să se întoarcă la el, tânărul a început să o șantajeze, amenințând că va face publice imaginile pe care le înregistrase. Pentru că tânăra nu s-a lăsat convinsă, craioveanul și-a pus amenințările în practică. Miercuri, ajutat de câțiva amici, a lipit mai multe fotografii în care tânăra apărea în ipostaze pornografice, chiar în apropierea liceului la care aceasta este elevă. Polițiștii au efectuat o percheziție la domiciliul lui Brătănescu, de unde au ridicat un calculator și mai multe DVD-uri. în baza probelor strânse, procurorii DIICOT au dispus reținerea tânărului pentru 24 de ore, iar, vineri, judecătorii Tribunalului Dolj au dispus arestarea preventivă a acestuia pentru o perioadă de 29 de zile pentru comiterea infracțiunilor de șantaj, instigare la ultraj contra bunelor moravuri și tulburarea ordinii și liniștii publice și răspândire de materiale obscene. Brătănescu a mai fost cercetat pentru furt calificat și proxenetism, iar în 2003 a și fost condamnat. A fost eliberat condiționat din penitenciar pe 9 aprilie 2009 printr-o hotărâre a Judecătoriei Craiova. Aldeziz MARIN 1 Scurte știri Spânzurat în pădurea de la Schela Cristian Dobre, un bărbat de 30 de ani, din județul Buzău, a fost găsit spânzurat de un copac în pădurea Cornetu, din comuna gorjeană Schela, acolo unde din 28 aprilie a fost organizat, pentru mai multe zile, un festival de muzică goa. Tânărul care s-a sinucis a folosit o funie improvizată din curelele rucsacului său, cadavrul sau fiind găsit de unul dintre participanții la festival. Oamenii legii verifică acest caz pentru a afla care au fost împrejurările și motivele care l-au determinat să-și pună capă zilelor. „Polițiștii efectueau cercetări pentru a stabili exactitate motivele care au dus la gestul tânărului. Nu există suspiciuni cu privire la moartea sa. Medicii legiști vor efectua necropsia și vor stabili cauza decesului“, a spus Daniel Tică, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Gorj. Mihaela FLOROIU „Bombardament“ cu ouă pe geamul BMW-ului Ocupanții unui autoturism au fost sancționați contravențional pentru că s-au distrat aruncând cu ouă în mașini, pe străzile Craiovei. Sâmbătă dimineață, în jurul orei 8.15, polițiștii craioveni au fost sesizați telefonic, prin 112, cu privire la faptul că pe strada Caracal ar circula un BMW din care două fete și doi băieți aruncă în alte mașini cu ouă. O patrulă de polițiști din cadrul Biroului Rutier Craiova a pornit imediat pe urmele BMW-ului cu pricina, pe care l-au depistat și oprit pe strada Gheorghe Chițu. Legitimându-i pe ocupanții mașinii, oamenii legii au aflat că au de-a face cu Iuliana Gavrilă, de 21 de ani, din comuna Podari, Lucian Piță, de 21 de ani, din comuna Bucovăț, Cristian Cruceru, de 20 de ani, și Angela Gavrilă, de 22 de ani, ambii din comuna Podari. Toți patru au fost conduși la sediul Biroului Rutier Craiova: în urma audierii lor, dar și a martorilor, polițiștii au sancționat-o contravențional pe șoferița BMW- ului, Iuliana Gavrilă, cu o amendă în valoare de 270 de lei, retrăgându-i totodată și certificatul de înmatriculare. în plus, cei doi băieți care au aruncat cu ouă pe geamul mașinii - Lucian Piță și Cristian Cruceru - au fost sancționați fiecare cu 500 de lei, potrivit Legii nr. 61/1991 privind încălcarea normelor de conviețuire socială, a ordinii și liniștii publice. Adrian DINU ► Primești ziarul în fiecare dimineață în cutia poștală ► Participi automate la Tombola Abonaților dacă te abonezi prin sistemul de distribuție al Gazetei de Sud ► Economisești 58% față de prețul de la chioșc Stonet COMPUTERS Abonează-te la Gazeta de Sud cu 58% reducere! * Pentru a participa la Tombola Abonaților, abonații prin Poșta Română sau Rodipet trebuie să trimită dovada plății prin poștă, pe adresa redacției. ’* - Costul include și distribuția prin rețetele proprii: 0,6 RON. <0251/412.146 TELEFON ABONARE Stonet Computers str. Libertății, nr. 2 0251 -417 816 0351 -407 219 office@stonet.ro E Preț abonament: numai 17 lei și 5 CALCULATOR PERFORMAN Rate începând de la LEI BONUS Instalații GPL 20 de litri omologate gaz** ÎNCEPÂND DE LA _1530* lei * PREȚ FARA TVA ~ _ * PENTRU INSTALAȚII CU PREȚ MAI MARE DE 1000 LEI Va așteptam în Craiova: Str. Caracal, nr. 146 (fost RAR) 025 1.533.090 0764.261.965 10 xiO Ojfol'NOI i