Gazeta de Sud, mai 2010 (Anul 16, nr. 4625-4648)

2010-05-05 / nr. 4627

Director: Adrian VOINEA Nr. 4627 | 10+16 pagini | www.gds.ro | Miercuri, 5 mai 2010 | Preț: 1,5 lei SOCIETATE / PAGINA 5 Facem gropi, nu le astupăm Unele „cratere“ săpate în asfalt de SC Hidroconstrucția SA pentru lucrările de reabilitare a rețelei publice de alimentare cu apă potabilă a orașului vor rămâne neacoperite chiar și două săptămâni, iar până la readucerea străzilor și trotuarelor la starea inițială va trece aproximativ o lună Martor un cătușea la Craiova Zeci de simpatizanți ai lui Antonie Solomon, majoritatea angajați ai primăriei și revoluționari, au umplut ieri până la refuz holul și incinta Curții de Apel Craiova, unde primarul suspendat a fost adus încătușat ca martor în dosarul de corupție în care sunt vizați doi funcționari din Primăria Craiova și un fost consilier local. Prin declarațiile sale, pe care judecătorii încearcă de mult să le obțină, Solomon a dat de înțeles rar că nu are nici o legătură cu șirul de infracțiuni de care sunt acuzați subr 1alternii săi Gheorghe Daici și Ionel Păpălă, de la Serviciul Disciplina în Construcții, și fostul consilier liberal Aurel Bojenoiu pagina. Solomon își salută susținătorii înaintea plecării de la Curtea de Apel Craiova, unde a fost martor într-un dosar de corupție care îi vizează pe angajați ai primăriei După mai multe zile de discuții aprinse cu reprezentanții Casei de Asigurări de Sănătate, medicii de familie din județ care erau grupați în jurul conducerii Societății de Medicină de Familie Dolj au renunțat la clauze și au acceptat să semneze contractele pentru servicii medicale pe 2010 în forma propusă de CAS. Cele două părți au ajuns la un consens ieri, în urma medierii oferite de o echipă venită special de la București, de la Casa Națională de Asigurări de Sănătate și Federația Națională a Patronatului Medicilor de Familie. „în urma acestei întâlniri, a fost încheiat un procesverbal, în care s-a consemnat acordul cu privire la modalitatea de derulare a procesului de contractare pentru anul 2010, pentru asistența medicală primară. Părțile au căzut de acord asupra semnării contractelor de furnizare servicii medicale în asistența medicală primară pentru anul 2010, în data de 4 mai 2010, în forma stabilită de CAS Dolj. Prin urmare, toți asigurații din județul Dolj pot beneficia, începând cu aceeași dată, de servicii medicale în asistența medicală primară, se arată într-un comunicat al CAS. Până la finalizarea negocierilor, semnaseră contractul cu CAS Dolj 365 din cei 409 medici de familie din județ. Simona TUDOR Medicii renunță la pretenții Comentariu „Bombele atomice se coc în fabrici, minciunile curg de prin difuzoare, dar pământul se rotește în continuare în jurul soarelui și nici dictatorii, nici birocrații, oricât de mult ar dezaproba acest proces, nu pot să îl împiedice“. (George Orwell) în orașul ăsta de o urâțenie certă a venit în sfârșit primăvara. Deasupra blocului de peste drum, eternizat în stadiul de construcție, și-a aprins florile albe un castan uriaș. Mirosul de măruntaie al canalului din vecinătate a fost copleșit de aroma feroce a două tufe de liliac înflorite. Nu-i nălucă și nici poezie că văd din ce în ce mai des perechi de adolescenți încolăcindu-se pe sub ruinele Lipscanilor și în ungherele împuțite din pasajul Victoria. Sunt frumoși de rup urâțenia din jur și constatarea că a venit primăvara e aiuristic de evidentă. Mai puțin lor... Le-am citit cărțile și le respect talentul și inteligența. Sunt atent la opiniile lor și bănuiesc că sunt doar unul printre alte câteva zeci de mii. Cum nu în fiecare lună apare o nouă carte semnată H.R. Patapievici sau Mircea Cărtărescu, se citesc săptămânal textele publicate în Evenimentul Zilei. Dar acum o fac din ce în ce mai greu. Când nu scriu despre politică, cei doi intelectuali descriu o societate măcelărită, o hecatombă deprimantă în care singurul gest rațional ar fi sinuciderea. Adevărul obiectiv a dispărut din România, minciuna anchilozează țara, valorile sunt răsturnate cu susul în jos, Bucureștiul e locuit de oameni bolnavi cu trupuri diforme și ochii triști, mafia ne controlează statul, pe care oricum îl devastăm noi înșine, deși trăim vremuri de pace. Școala scoate generații de analfabeți, civilizația cărții se scufundă, iar tinerilor nu li s-a furnizat un lucru, un ideal pentru care să merite să trăiască. Reîntors din Germania la București, din primele zile îți vine să te spânzuri. Toate aceste fraze sunt prezente în editorialele semnate în ultimele trei luni de către cei doi scriitori, iar permanentizarea amărăciunii lor e tulburătoare. Cronicizarea deznădejdii este o chestiune intimă atâta vreme cât ea se manifestă în spațiul privat. (continuare în pag. 3) de Vlad MIXICH, HotNews.ro Muezinii disperării I Titlurilezüei___ ACTUALITATE / PAGINA 3 Primărie Românești, linie sub tensiune Comercianții din Târgul Românești, somați să evacueze zona până pe 17 mai, amenință cu proteste dacă Primăria Craiova nu le va garanta astăzi cel mai târziu că își vor putea continua afacerile SC RZfllS SRI Craiova organizaate programe de Instruire in vederea atestării personalului tehnic de specialitate în domeniul ISCIft pentru: • RSI Instalații sub presiune - RSS Instalații de ridicat • RTS ATASIS GAZ Conducem împreună I Relații la fel: 0251.466.024 0728.908.073 Centura de sud a Craiovei, via Ford Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a informat ieri că are studiile de fezabilitate pentru cele două tronsoane care vor alcătui centura ocolitoare de sud a Craiovei. Potrivit acestora, americanii de la Ford vor avea o bretea de legătură între DN 6 Craiova - Caracal, acolo unde se află și poarta de acces în fabrică, și DN 65 Craiova - Pitești, în acest mod, americanii vor avea ieșire directă la drumul către București (și mai departe spre Constanța), precum și la Aeroportul Internațional Craiova. Primul tronson măsoară 9,87 km și necesită investiții de 151,18 milioane de lei (36,7 milioane de euro). Varianta de traseu se desprinde din DN 56 Craiova - Calafat în dreptul localității Braniște, traversează canalul colector al orașului și calea ferată neelectrificată Craiova - Calafat printr-un pasaj denivelat. Urmează un aliniament în lungime de 3,2 km, după care varianta se intersectează cu DN 55 Craiova - Bechet, unde face un sens giratoriu. Ulterior, centura traversează calea ferată electrificată București - Craiova - Timișoara, ajungând pe DN 6 Craiova - Caracal, unde formează din nou un sens giratoriu. Al doilea tronson pornește din acest sens giratoriu, în zona km 216+850, înainte de localitatea Cârcea. Traseul proiectat ocolește o zonă nou-construită (cartierul de case de lângă Ford) și se continuă printr-un pasaj denivelat, ce trece peste calea ferată neelectrificată Craiova - Slatina - Piatra-Olt. Traseul variantei se termină la intersecția cu DN 65 Craiova - Pitești, la km 9+360. Lungimea acestui traseu este de 6,28 km. Este de așteptat ca prețurile terenurilor de pe traseul centurii ocolitoare să crească în următoarea perioadă, mai ales că proprietarii din zonă trebuie expropriați de către stat. Numai pe primul tronson, care unește DN 56 - DN 55 și DN 6, se estimează că este nevoie de achiziționarea a 25,11 hectare de teren. Din aceasta, 2,48 hectare este ocupată de curți și grădini, iar 22,6 hectare de teren extravilan arabil. Pe traseul viitoarei centuri ocolitoare de sud vor exista trei pasaje de trecere peste calea ferată și un pod peste canalul colector al orașului. Inelul rutier din sudul orașului unește, de fapt, căile rutiere din sudul și estul Craiovei. Din păcate, în proiect nu este inclusă și o arteră de legătură prin sud cu DN 6 Craiova - Filiași. Doritorii pot merge pe această variantă pe centura ocolitoare de nord, care pornește de pe DN 65. Bogdan GROȘEREANU EURO 4,1352 USD 3,1491 1 gr. AUR 119,8491 mm Sf. M. Mc. Irina, Sf. Mc. Neofit, Gaie și Galan (Dezlegare la pește) ABONEAZA-TE CU NUMAI 17 LEI* REDUCERE 58% ECONOMISEȘTI Abonare și reclamații: 0251/412.146 Cotidian ai oltenilor de pretutindeni * ! 123 -Mai mult decât nelimitat? Da! La Cosmoteci internetul cu "T^KÜflH HiB fi indus la internet de super viteză Hai în magazinele Poți câștiga 2 netbook-uri pe săptămână. Traficul recomandat pentru această ofertă este de până la 5 GB/lună, la o viteză de transfer a datelor în tehnologia UMTS de până la 21,6 Mbps și în tehnologia EDGE de până la 236,8 Kbps. La depășirea traficului lunar recomandat, viteza de transfer scade la 128 Kbps, urmând a reveni la valorile inițiate începând cu următoarea perioadă de facturare. Traficul efectuat peste cei 5 GB/lună nu se tarifeazâ suplimentar. Tariful este valabil pentru abonamentul Connect EC0+. Prețul ■».ro. Durata ca------------------—** ■T——= luat peste«--------------------------------------------------------------------------------------------------------------_ ,și include TVA Detaini suplimentare despre oferta pe www.cosmote.ro. Durata campaniei promoționate "Testezi și câștigi" este 21 aprilie - 1 iunie 2010. Valoarea totală a tuturor celor 192 de premii este de 211.116 ori (TVA Inclus). Regulamentul campaniei este disponibil gratuit pe www.cosmote.ro și în magazine. Tiraj: 21.840 BRAT E bine să ai internet nelimitat. Dar cum descarci mai mult la fel de repede? 31. I noi rroperiijBi ISSN:1841-1762 Craiova Slatina Râmnicu Vâlcea Târgu Jiu Dr. Tr. Severin . 12 ° C/26 ° C 12 ° C/26 ° C 11 ° C/27 ° C 11 ° C/27 ° c 'm 14 ° C/27 ° C l.