Gazeta de Sud, noiembrie 2010 (Anul 16, nr. 4780-4805)

2010-11-26 / nr. 4802

Director: Adrian VOINEA Nr. 4802 | 10+16+16 pagini | www.gds.ro | Vineri, 26 noiembrie 2010 | Preț: 1,5 lei S-a privatizat primăria Aproape 200 de milioane de euro și tarife de te leagă în sperieți pentru îngrijirea spațiului verde, a locurilor de joacă și a fântânilor arteziene. Sunt ingredientele unui contract mamut, prin care Primăria Slatina a guvernul, nici parlamentul nu vor concesionat serviciul de administra- putea desființa contractul detonatre a domeniului public și privat unor printr-o clauză șugubeață, fără să firme ai căror patroni și-au asigurat plătească despăgubiri uriașe către traiul pe următorii 30 de ani. Nici firmele în cauză, pagina Amenajarea și modernizarea spațiului verde din Slatina vor costa aproape 200 de milioane de euro în următorii 30 de ani Nu sunt multe lucrurile bune pe care statul român le face pentru cetățenii săi și, printre ele, se numără protecția acordată mamelor și bebelușilor lor. Dar molipsiți parcă de un microb al autodistrugerii, guvernanții încearcă de ani buni (prima dată în 2005) să dinamiteze acest sprijin care, indiferent de religia sau ideologia cuiva, nu poate fi decât benefic. Nu cunosc sistemul care ordonează gândurile lui Ioan Botiș, proaspătul ministru al muncii, dar Domnia sa tocmai a anunțat că dorește să ne impună o nouă filozofie socială. Primul pas făcut în direcția aplicării acestei filozofii este înjumătățirea perioadei de acordare a indemnizației pentru creșterea copilului. O măsură nedorită și inoportună, care ignoră efectele profunde pe termen lung, în favoarea atingerii unor ținte demne de un aprozar pus pe economii, în România, mamele beneficiază în prezent de o indemnizație de 70% din valoarea veniturilor salariate din ultimul an, aceasta după scăderea operată în vara lui 2010. Durata de acordare a acestei indemnizații este în prezent de doi ani, dar Ministerul Muncii propune reducerea ei la un an. România va deveni astfel, spre deosebire de Cehia, Franța, Ungaria, Norvegia sau Austria, unul dintre statele europene care descurajează natalitatea. Guvernul Boc și-a reamintit teoriile de micșorare a statului social doar după campania electorală, atunci când a început să se utilizeze ca fundament ideologic pentru avalanșa de măsuri dure menite să salveze statul în detrimentul individului. Multe dintre aceste măsuri erau oportune pentru România, țara care cheltuia mult mai mult decât îi permitea plapuma. Dar, dacă în perioada preelectorală guvernul Boc păcătuia prin orbire în fața risipirii banului public, acum a dat în viciul acuității contabilicești, care vede prilej de economii și acolo unde menținerea unui Război mamelor anumit nivel este vital pentru funcționarea organismului. „Pentru diminuarea riscurilor sociale rezultate din tendințele demografice actuale, măsurile cele mai urgente ar trebui să vizeze copiii, familiile, mamele cu copii“, se recomanda în urmă cu un an în Raportul Comisiei Prezidențiale pentru Analiza Riscurilor Sociale și Demografice. Modul în care ministrul democrat-liberal Ioan Botiș înțelege să aplice recomandările de la Cotroceni este cel puțin bizar, în primul rând, se vor acorda facilități pentru cei care doresc să înființeze creșe sau grădinițe, dar ministrul nu poate preciza despre ce anume facilități este vorba, nicidecum să prevadă anii necesari pentru ca numărul de creșe și grădinițe să atingă pragul de satisfacere a cererii. Apoi se va inventa un nou cupon, de această dată pentru plata cheltuielilor legate de mersul la grădiniță, din nou fără a se da alte detalii; în sfârșit, va fi stimulată „consistent“ plecarea mamei de lângă copilul ei de un an în favoarea întoarcerii la locul de muncă. Consistent înseamnă o sumă de bani care poate acoperi 60% din salariul unei bone angajate opt ore pe zi. Pentru ce toate aceste facilități, cupoane și stimulente financiare? Pentru a mai face o mică economie la bugetul de stat. Cu alte cuvinte, cheltuim niște bani ca să economisim alții. Logic, nu-i așa? Tabelele finanțiștilor nu pot stăvili cascada efectelor ce vor urma aplicării unei astfel de „filozofii“: evoluția psihologică a unui copil de un an va suferi în absența mamei, mama va dezvolta sentimente de culpabilitate, familia va trece printr-un proces centrifug în lipsa elementului central - mama, natalitatea va cunoaște o nouă prăbușire, iar vârsta la prima naștere va crește, consecutiv, și frecvența problemelor de fertilitate, în schimb, statul își va atinge obiectivul de a reduce din cheltuielile bugetare pe termen scurt, făcând ales de Vlad MIXICH tracție de argumentele unor somități precum Gary Becker, laureatul cu Nobel pentru economie, care demonstra impactul negativ asupra economiei provocat de scăderea susținerii statului pentru creșterea copilului. - CRA' 1 Titlul zilei ECONOMIE/ADMINISTRAȚIE / PAGINA 6 Salariul minim - 670 de lei. Crește presiunea pe firme Acest număr conține Suplimentul ALEGE TV 30, 6,12, 39, 31, 40 33, 35, 2, 23, 21 + 3 Rezultatele extragerii din 25.11.2010 LOTO 6/49 11, 43, 2, 28, 48, 42 0738869 NOROC service autozón Tinichigerie, vopsitorie, mecanică Nouă Stație tip AUTO NON-STOP și reglaj direcție LOTO 5/40 JOKER MALU MARE - luni, 29 noiembrie, ora 17.00 Gazeta de Sud aduce autoritățile chiar la tine în comună. Acum ai ocazia să le vorbești autorităților, față în față, despre problemele comunei in care locuiești. Este dreptul tău să te faci auzit, este obligația lor să ia măsuri în luna noiembrie, Gazeta de Sud va organiza o întâlnire între locuitorii comunei Malu Mare și autoritățile locale, cu scopul stabilirii și rezolvării problemelor comunei. La întâlnire vor participa primarul comunei Malu Mare și alți reprezentanți ai administrației publice. Gazeta de Sud va monitoriza rezultatele întâlnirilor și va avea grijă ca promisiunile autorităților să se transforme în fapte, prezentând măsurile luate pentru rezolvarea problemelor discutate. Data întâlnirii cu autoritățile: luni, 29 noiembrie, ora 17.00 Locul întâlnirii. Școala Generală Malu Mare GAZETA de $UD. Cotidian al oltenilor de pretutindeni 25 Familia Mihai, a cărei nuntă este programată în 2011 la Europeca, este rugată să sune la 0755.152.776. H3Î y= 8