Gazeta de Sud, ianuarie 2011 (Anul 17, nr. 4830-4853)

2011-01-28 / nr. 4851

Y Drumul iadului a fost odată ca niciodată un drum județean în frumosul ținut al județului Dolj. Născut din autorități administrative iubitoare de pământ, drumul nostru nu a cunoscut vreodată gustul asfaltului. Ca Feții-Frumoși din poveștile cu zâne, drumul s-a stricat într-un an cât altele în zece, în realitate, DJ 643 este o gloabă de potecă lungă precum o noapte neagră bântuită de coșmaruri cu balauri și căpcăuni, brăzdată de gropi ca și cum pământul ar fi fost arat de-a latul. Ca să crească mare, “boierii vremurilor de acum s-ar hrăni cu jăratic, dar nu au gologani. Nu este o poveste nemuritoare, ci doar unul dintre basmele alea moderne, în care eroii nu trăiesc fericiți până la adânci bătrâneți, ci mor de viirea. pagina Potecă plină de gropi și nămol ca pe vremea haiducilor, denumită drum județean în anul Domnului 2011 Jumătate dintre olteni nu lucrează nici măcar o ora Potrivit datelor statistice, în Regiunea de dezvoltare Sud-Vest Oltenia, la fiecare 1.000 de persoane angajate sunt alte 1.151 fără un loc de muncă. Problema este cu atât mai arzătoare cu cât aproape 70% dintre persoanele cu vârsta între 15 și 24 de ani și un sfert dintre cele care au între 45 și 54 de ani sunt inactive. j| Andreea HORCONE Indiferent că vorbim de elevi, studenți, pensionari de toate categoriile, persoane casnice, oameni întreținuți de alte persoane ori de stat sau care se întrețin din alte venituri (chirii, dobânzi, rente), numărul celor care nu lucrează (și sunt considerați inactivi) la nivelul Regiunii de Dezvoltare Sud- Vest Oltenia este aproape la fel de mare precum cel al celor care au un serviciu. „în trimestrul al II-lea din 2010, în Regiunea Oltenia, populația era de aproximativ 2,256 milioane de persoane, din care 85,7% sunt persoane de 15 ani și peste. Dintre acestea, doar 54,3% erau persoane ocupate“, a declarat Mariana Tănase, directorul executiv al Direcției Regionale de Statistică Dolj. Restul sunt șomeri (4%) și persoane inactive (44,1%). Astfel, nu este de mirare că la fiecare persoană care lucrează există cel puțin o alta fără serviciu. „Raportul de dependență economică (numărul de persoane inactive și în șomaj ce revin la 1.000 de persoane ocupate) a fost de 1.151 la mie, mai ridicat pentru femei (1.403 la mie, față de 940 la mie pentru bărbați), precum și pentru cele din mediul urban (1.488 la mie față de 914 în mediul rural)“, a adăugat Mariana Tănase. O treime dintre persoanele cu vârsta cuprinsă între 45 și 64 de ani nu lucrează O analiză mai atentă a fenomenului scoate la iveală un fapt de-a dreptul dramatic pentru regiune: 70% dintre tinerii cu vârsta cuprinsă între 15 și 24 de ani și mai mult de o treime dintre persoanele cu vârsta cuprinsă între 45 și 64 de ani nu lucrează. Dacă avem în vedere și faptul că o parte dintre persoanele considerate active sunt în șomaj, atunci fenomenul este mult accentuat. „Din totalul de aproximativ 287.000 de persoane cu vârsta între 45 și 54 de ani din regiune, 73,4 sunt ocupate, iar din totalul de 267.000 de persoane cu vârsta între 55 și 64 de ani, doar 50% sunt ocupate“, a precizat Mariana Tănase. Făcând o comparație pe medii, se constată faptul că, procentual, persoanele de la sate sunt mult mai active decât cele din orașe. Astfel, în timp ce aproape 28% dintre persoanele cu vârsta cuprinsă între 45 și 54 de ani din mediul urban sunt inactive, în mediul rural, doar aproximativ 15,0% dintre cei având aceeași vârstă se află în această situație. Majoritatea angajaților actuali sunt absolvenți de studii medii Având în vedere ocuparea populației din regiune în funcție de nivelul de instruire, se observă faptul că majoritatea angajaților actuali sunt absolvenți de studii medii (52,2%) și persoane cu un nivel scăzut de instruire - gimnazial, primar, fără școală absolvită (33,2%), doar 14,6% fiind persoane cu studii universitare. Acest lucru poate avea un impact negativ asupra numărului de șomeri. Asta, deoarece, potrivit specialiștilor, sunt mult mai ușor de introdus în câmpul muncii persoanele cu studii superioare și cele cu studii medii; în cazul celorlalți, reconversia lor este mult mai grea; în Oltenia, la fiecare persoană care lucrează există cel puțin o alta fără serviciu 1 Titlurile zilei__ ACTUALITATE / PAGINA 4 Midas Media și Presa Bună scad prețurile la publicitate la jumătate Regia de presă locală Midas Media și partenerii săi, reuniți sub brandul Presa Bună, anunță că vor scădea prețurile de publicitate la jumătate, începând cu 1 februarie SOCIETATE/PAGINA 5 Ajutoarele, achitate în Dolj de AJPS Agenția Județeană pentru Prestații Sociale (AJPS) Dolj a achitat suma de 737.962 de lei în locul primăriilor din județ, care nu mai plătiseră ajutorul social din luna octombrie a anului trecut \I SPORT / PAGINA 10 Fără Nicolo Napoli, dar cu Dorel Stoica După stagiul de la Govora, oltenii decolează astăzi spre Belek (Antalya) pentru cea mai importantă perioadă a pregătirilor de iarnă, ce cuprinde și meciuri de verificare. Lotul Craiovei a sosit aseară în București fără Napoli, aflat în Italia, dar cu reactivatul jucător Dorel Stoica LOTO 6/49 29, 9, 5, 30, 27, 34 NOROC 0342876 Rezultatele extragerii din 27.01.2011 LOTO 5/40 17,14, 7, 4, 22,12 JOKER 21, 31, 2,19, 30 + 18 Rezultatele extragerii din 27.01.2011 Deputata Liana Dumitrescu va fi înmormântată duminică. Deputata Liana Dumitrescu a încetat din viață ieri-dimineață, la Spitalul de Urgență Elias din București. Liana Dumitrescu suferea de o boală cerebrală rară, cu evoluție fulminantă sub tratament. Acesta este și motivul pentru care a fost imposibil transferul într-o altă clinică, funcțiile vitale fiind susținute cu ajutorul aparatelor, a declarat Doina Dinulescu, managerul Spitalului Elias. Dinulescu susține că echipa de medici a încercat tot ce se putea ca s-o salveze pe Liana Dumitrescu, deși familia deputatei contestă acest lucru. „A fost resuscitată 46 de minute, dar nu s-a mai putut face nimic. A făcut stop cardiac. Dosarul medical va ajunge la Parchet, pentru că este la Craiova considerat caz medico-legal. Familia a fost nemulțumită de îngrijirea primită. Au dorit s-o mute la un spital din Viena, dar starea de sănătate a doamnei Dumitrescu se înrăutățise, fapt care nu a permis această mutare“, a declarat managerul unității. Născută la Craiova, Liana Dumitrescu a împlinit, pe 20 ianuarie, 38 de ani. Aceasta era necăsătorită, era licențiată în drept, la Universitatea din București, era vicepreședinte al Asociației Macedonenilor din România și reprezenta etnia macedoneană în parlament. Surse apropiate familiei au precizat că Liana Dumitrescu va fi înmormântată duminică, la cimitirul Ungureni din Bănie. Click News Pag. 4 Mogoș Med, prima clinică privată de chirurgie din Oltenia acest număr conține '.v V'-'•’îvvVv'v Suplimentul ALEGE TV (ed. 40613) (Autopromovare) \