Gazeta de Sud, octombrie 2011 (Anul 17, nr. 5056-5081)

2011-10-27 / nr. 5078

EVENIMENT Q Joi, 27 octombrie 2011 • Gazeta de Sud PREA PUȚINI PROFESORI TINERI ÎN ROMÂNIA Un raport al Băncii Mondiale precizează că România și Bulgaria au cel mai mare număr de profesori în vârstă de pes 50 de ani din Europa de Est și Asia Centrală. „Descântată" de bani și bijuterii , poștăriță din Craiova s-a ales ca dosar penal pentru delapidare după ce marți i-a dat banii cu care trebuia să achite un mandat poștal unei femei care s-a oferit să îi descânte. Ghicitoarea, o femeie de etnie romă neidentificată încă de polițiști, a „descântat-o“ în final pe postăriță de 1.300 de lei și mai multe bijuterii. Polițiștii Secției nr. 2 din Craiova au fost sesizați marți, în jurul orei 15.30, de factorul poștal Daniela Ștefania Ciută, de 53 de ani, că în timp ce mergea pe strada Constantin Angelescu din cartierul craiovean 1 Mai, a fost oprită de o femeie care s-a oferit să-i descânte. Zis și făcut! Ghicitoarea i-a cerut femeii să pună în două bucăți de hârtie bijuteriile pe care le purta și o sumă de bani. Daniela Ciută nu a stat prea mult pe gânduri și a pus alături de bijuteriile sale și 1.300 de lei, banii instituției la care lucra și cu care urma să achite un mandat poștal. Descântecul a fost făcut chiar pe stradă, după care ghicitoarea i-a dat poștăriței hârtiile mototolite în care pusese banii și bijuteriile și i-a spus să le deschidă peste 10-15 minute, altfel descântecul își pierdea „farmecul“. Când a ajuns la oficiul poștal la care lucra a deschis hârtiile și a constatat cu uimire că descântecul chiar... funcționase. Nu exact așa cum ar fi vrut femeia însă. Verigheta, o pereche de cercei, un lănțișor, toate din aur, și suma de 1.300 de lei pe care le pusese cu mâna ei în bucățile de hârtie se transformaseră în câteva... pietricele. Dându-și seama că a fost „descântată" de bijuterii și bani, femeia a dat fuga la poliție și a spus ce i s-a întâmplat. A descris ghicitoarea ca fiind o femeie de etnie romă cu părul negru, prins în coc și cu fața rotundă, îmbrăcată într-un pulover și cu o fustă lungă. Reprezentanții IPJ Dolj au precizat că în acest caz a fost întocmit un dosar penal pentru comiterea infracțiunii de înșelăciune, iar ghicitoarea este căutată de polițiști. Pentru că a „descântat“ banii de la serviciu, Daniela Ciută este cercetată acum de polițiștii doljeni pentru comiterea infracțiunii de delapidare. CLIENȚI PENTRU DESCÂNTECE Acesta nu este primul caz de acest fel înregistrat în Craiova, ghicitoarele găsind destui clienți dornici de un descântec. Polițiștii doljeni au mai fost sesizați de un tânăr de 20 de ani, care a fost „ușurat“ de două inele, după ce o femeie de etnie romă s-a oferit să-i ghicească viitorul și să-i rezolve problemele cu iubita. O altă victimă a ghicitoarelor a fost o tânără de 22 de ani, vânzătoare la un magazin de pe bulevardul Nicolae Titulescu din Craiova, care a rămas fără un lănțișor, o brățară și trei inele de aur la o ședință de „descântec“. Pe lângă aceștia sunt și alte persoane care aleg cu o pagubă mai mii și nu mai depun plângeri poliție. Polițiștii doljeni fac ap la cetățenii care încă cred ghicit sau descântece să nu lase amăgiți de promisiuni unor astfel de persoane și nu dea bijuterii sau bani uii necunoscuți. Cei care văd asemenea „ghicitoare“ sui rugați să sune imediat la 11 sau să anunțe cea mai apropată unitate de poliție. • Pagină realizată Aldezir Iv înșelăciuni cu mașini în leasing O femeie de 49 de ani, administratoarea unei societăți comerciale din municipiul Craiova, a fost reținută de polițiștii de la Investigarea Fraudelor după ce s-a stabilit că a înșelat două societăți de leasing cu aproape 300.000 de euro și o societate comercială cu aproximativ 100.000 de lei. Din cercetările polițiștilor de la Serviciul de Investigarea Fraudelor Dolj a rezultat că Daniela Căluțoiu, de 49 de ani, din Craiova, administratoarea SC Friday Impex SRL din localitate, între 15 octombrie și 23 noiembrie 2009, a încheiat două contracte de leasing cu SC Afin Leasing și SC Unicredit Leasing, ambele din București, prezentând documente contabile ale firmei care nu reflectau realitatea. în baza acestor documente, craioveanca a pus mâna pe patru autoutilitare, în valoare de 237.000 de euro, și pe un autoturism Audi A4, în valoare de 37.266 de euro, mașini pe care ulterior le-a vândut. în urma verificărilor, polițiștii au mai stabilit că, în martie 2011, femeia a înșelat o altă societate comercială, de data aceasta cu cereale. Astfel, Daniela Căluțoiu este acuzată că a indus și menținut în eroare reprezentanții SC Interagro SRL Zimnicea, cu care a încheiat un contract de vânzare-cumpărare prin care se angaja să furnizeze cantitatea de 500.000 de kilograme de porumb boabe, fără să dețină însă cerealele pe stoc. Prin această operațiune, femeia a creat societății din Zimnicea un prejudiciu în valoare totală de 100.440 de lei. Daniela Călițoiu a fost reținută de polițiști morți, urmând să fie dusă în fața judecătorilor Tribunalului Dolj cu propunere de arestare preventivă pentru comiterea infracțiunilor de înșelăciune, fals în înscrisuri sub semnătură privată și fals în declarații. Reprezentanții IPJ Dolj au precizat că femeia nu este la prima infracțiune comisă. în 1995 a fost condamnată la un an de închisoare pentru trafic de influență, în 1998 a primit alți trei ani pentru înșelăciune, iar în 2007 s-a mai ales cu doi ani, tot pentru trafic de influență. CENTRUL COMERCIAL MERCUR Pentru ca ambianța căminului dumneavoastră să-și păstreze farmecul și căldura, vă invităm să vizitați magazinul societății Mercur, „Țesături și covoare”, situat în Centrul Comercial Mercur, la etajul M 3 Tip 3 no Wiii. Aici găsiți o vasta gamă de articole speciale pentru casa dumneavoastră: perdele din voal, organza, in, bumbac, seturi de lenjerie pentru pat, covoare Alba-Iulia, covoare pentru copii, țesături din mătase www.mercurcraiova.ro te invită la concurs! Cumpără Gazeta de Sud și câștigă O INSTALAȚII GPL SECVENȚIALĂ m w pentru mașina ta! Decupează minim 15 cupoane din perioada 24 octombrie-10 decembrie și trimite-le prin poștă la următoarea adresă: Str. Câmpia Islaz, nr. 97 A, Craiova, jud. Dolj. Extragerea va avea loc pe 15 decembrie, ora 14.00, în incinta biroului de mica publicitate de la Asirom. ............................................................................................................................jv.............................. OJro A căzut de la etajul patru Un bărbat de 50 de ani, din Craiova, a ajuns ieri în stare gravă la Spitalul de Urgență, după ce a căzut de la etajul patru al blocului în care locuia. Locatarii blocului A 40 din cartierul Rovine au sunat la 112 ieri, în jurul orei 14.00, și au anunțat că un vecin s-a prăbușit pe casa scării, de la etajul patru al imobilului. La fața locului a ajuns un echipaj SMURD, care l-a găsit pe Petre Florescu într-o baltă de sânge. Medic au reușit să îl resuscite, după care l-au transport în stare gravă la Spitalul Urgență Craiova. Polițișt care au încercat să afle c s-a întâmplat au stabilit c bărbatul nu a fost victim unei infracțiuni și nu a incercat să-și pună capăt zilelor, ci a căzut accidental î gol. Acesta încerca să urc în podul blocului, unde are porumbei, s-a dezechilibr, și a căzut pe casa scări'