Gazeta de Sud, ianuarie 2012 (Anul 18, nr. 5129-5152)

2012-01-18 / nr. 5141

SPORTuL Miercuri, 18 ianuarie 2012' Gazeta de Sud PE SCURT Bute nu mai boxează cu Froch Promotorul pugilistului Carl Froch, Eddie Hearn, a anunțat că meciurile dintre englez și Lucian Bute, programate pentru acest an, nu vor mai avea loc. Televiziunea Showtime, cu care Lucian Bute are contract, a anunțat că nu este interesată de o luptă între cei doi pugiliști, deoarece preferă ca Bute să înfrunte un boxer american. „Am ajuns la un acord cu Interbox și chiar am pus la punct un contract. Ambii boxeri vor aceste lupte, dar ni s-a spus că Showtime preferă ca Bute să lupte cu un american. Ne-am înțeles cu Interbox, dar nu mai avem ce face, pentru că banii sunt la Showtime", a spus Eddie Hearn. Cele două meciuri dintre Lucian Bute și Carl Froch urma să se dispute în aprilie, la Montreal, și în august, la Nottingham, iar bursa din partea Showtime era de șase milioane de dolari. Acum, Lucian mai are două variante, Andre Ward (campion WBA, WBC, 25 de victorii, 13 prin KO), cel care deține centurile WBC și WBA la supermijlocie, și Bernard Hopkins (47 de ani, 52 de victorii, 5 eșecuri, 2 egaluri, campion WBC la categoria ușoară). „Mai există și varianta Bernard Hopkins. Cu Ward ar fi perfect să boxez fie la sfârșitul lui 2012, fie în primăvara lui 2013“, spunea Bute înainte să afle că partidele cu Froch au picat. • Alexandru Vîrtosu Sorana Cîrstea, victorie de senzație cu Stosur Tenismana română a obținut ieri o victorie fabuloasă la Australian Open, eliminând-o încă din turul inaugural pe australianca Samantha Stosur, câștigătoarea US Open în 2011 și Daniela Mitroi-Ochea ăii75 daniela.mitroi@gds.ro Românca Sorana Cîrstea, locul 59 WTA, a învins-o ieri pe Samantha Stosur (Australia), cap de serie numărul 6 și poziția a cincea în clasamentul mondial, și s-a calificat în turul doi al turneului de tenis Australian Open, primul turneu de Mare Șlem al anului. Cîrstea s-a impus în fața câștigătoarei de anul trecut de la US Open și totodată cea mai bună jucătoare a gazdelor cu scorul de 7-6,6-3, după o oră și 31 de minute. în turul doi, Sorana Cîrstea o va întâlni pe Urszula Radwanska (Polonia), locul 99 WTA, care a trecut, cu scorul de 6-4, 1-6, 6-2, de Alison Riske (SUA), poziția 137 în ierarhia mondială. „Este o victorie mare, dar voi rămâne cu picioarele pe pământ. Am intrat pe teren fără presiune, toată presiunea era pe umerii adversarei mele. Nici mie nu-mi vine să cred că m-am descurcat atât de bine. La prima minge de meci miam dat seama că pot să câștig. M-am pregătit foarte bine în vacanță, am avut două săptămâni foarte bune la Auckland și la Hobart. Am fost foarte bine din punct de vedere mental. Am avut și în alte confruntări câte două mingi de meci, dar am pierdut. Nu am mai vrut să se întâmple asta și sunt fericită că am reușit să trec peste acest aspect“, a spus târgovișteanca. Sorana se gândește deja la meciul următor, cu Radwanska. „Acum totul se va schimba, deoarece lumea va fi cu ochii pe mine și toți se așteaptă să ajung cât mai departe. Mă voi bucura o zi, dar deja mă gândesc la meciul următor". Samantha Stosur a afirmat că este extrem de dezamăgită de această înfrângere: „Sunt extrem de dezamăgită. Nu există alt cuvânt care să exprime starea pe care o am acum. Sorana a făcut un meci foarte, foarte bun". Pentru Cîrstea este a doua victorie din carieră în fața unei jucătoare din Top 5, după ce a învins-o pe Jelena Jankovici (Serbia) în turul patru de la Roland-Garros în 2009. DULGHERU, BEGA ȘI CADANȚA, ELIMINATE în schimb, celelalte trei jucătoare din România care au evoluat ieri au fost învinse în primul tur de la Australian Open. Alexandra Dulgheru, locul 61 WTA, a fost întrecută la mare luptă, cu scorul de 7-6, 6-7, 6-3, după trei ore și 15 minute, de Vera Zvonareva (Rusia), a șaptea favorită a competiției și poziția a șaptea în clasamentul mondial. Primele două seturi au fost foarte echilibrate, iar în decisiv românca a acuzat probleme medicale. Ea și-a pierdut serviciul în game-ul al șaselea, după ce a primit îngrijiri medicale și nu a mai putut reveni pentru a câștiga. Alexandra Cadanțu, locul 109 WTA, a fost învinsă, cu scorul de 6-0, 6-1, după 42 de minute, de Roberta Vinci (Italia), cap de serie numărul 23 și poziția 25 în ierarhia mondială, iar Irina-Camelia Begu, locul 41 ATP, a fost întrecută, cu scorul de 6-1, 7-5, după o oră și 33 de minute, de Carla Suarez Navarro (Spania), poziția 58 în clasamentul mondial. Sorana Cîrstea speră să aibă motive de bucurie și după meciul următor cu Urszula Radwanska mile . Dacă ești un pasionat al jocului de table, C.S. Fair Play Craiova te așteaptă Sâmbătă, 21 Ianuarie, ora 11.00 la Restaurant DOLIANA din Craiova la Cupa "Craiova.ro" Ediția a II-a concurs cu premii de peste 1.500 lei Informații la tel: 0744 804 382 și pe www.craiova.ro si www.tablecraiova.ro Partenerii UElAtkSl ll á craiOU3.ro modÎB* Cotidianul oltenilor de pretutindeni Jü CSpeJJ LIFE & STYLE, 16 DIETĂ DUPĂ HOROSCOP Handbalistele, obligate să câștige cu Bacău Handbalistele de la SCM Craiova întâlnesc astăzi, cu începere de la ora 14:30, la Filiași, formația CSM Bacău, în cadrul etapei a zecea din Liga Națională. Este un derbi al suferinței, între ocupantele ultimelor locuri în campionat, iar Craiova este obligată să câștige dacă nu vrea să-și reducă în mod considerabil șansele de menținere în Liga Națională. Formația din Bacău a acumulat cinci puncte, dintr-o victorie și un egal, și ocupă locul 13, în timp ce oltencele au înregistrat eșecuri pe linie, fiind „lanterna roșie" a clasamentului. Runda trecută, SCM a fost depășită, în deplasare, de Neptun Constanța, scor 36-25. Antrenorul Bogdan Burcea a spus ieri că victoria este obligatorie pentru jucătoarele sale: „Este obligatoriu să câștigăm meciul cu Bacău, unul capital, pentru punctele puse în joc, dar mai ales pentru moralul fetelor, care au nevoie de o deblocare psihică. Victoria este singura opțiune pentru noi". După ce Diana Pătru a părăsit echipa din motive medicale, Burcea nu poate miza astăzi nici pe Irina Lăzărin, care s-a accidentat în partida de la Constanța. Tot astăzi, campioana Oltchim Râmnicu Vâlcea, cu Luminița Huțupan Dinu revenită între buturi la 41 de ani, va juca în deplasare, de la ora 18.00, cu CSM Cetate Deva, partida fiind transmisă la DigiSport. ♦ Daniela Mitroi-Ochea Vasile Stângă. Sunt ardelean, mă țin de cuvânt cu demisia Antrenorul naționalei masculine de handbal, Vasile Stângă, a declarat luni, la revenirea în țară după meciul cu Belarus, în urma căruia prima reprezentativă a ratat calificarea în play-off-ul CM, că echipa sa a avut ghinion la Minsk, dar a re-cunoscut faptul că „tricolorii" au comis multe greșeli. „A fost ghinion. Nu am știut să păstrăm cele trei goluri de la București, am făcut foarte multe greșeli individuale și tehnicotactice. Am ratat foarte mult și finalul e că nu ne-am calificat. Este o mare dezamăgire, aveam speranțe mari, dar asta a fost presiunea jocului, miza și-a pus amprenta pe anumiți jucători, s-au făcut greșeli copilărești și adversarul a profitat de asta, în plus, au avut un portar aflat într-o formă de zile mari", a explicat antrenorul, la Aeroportul „Henri Coandă". Stângă a reafirmat că va demisiona, așa cum a promis în cadrul Comisiei Tehnice a Federației Române de Handbal: „La ultima ședință a Comisiei Tehnice am promis un lucru și mă țin de cuvânt că, dacă nu mă calific cu echipa națională, o să demisionez și eu mă țin de lucrul ăsta. De felul meu sunt ardelean și, când spun un lucru, mă țin de el. Așa am spus, așa am declarat și nu am cum să-mi retrag vorbele. Și eu am o parte din vină, toată lumea e vinovată", a spus Stângă. ♦ Daniela Mitroi-Ochea