Gazeta de Sud, decembrie 2012 (Anul 18, nr. 5409-5429)

2012-12-08 / nr. 5414

SPORT la Sâmbătă - Duminică, 8 - 9 decembrie 2012 • Gazeta de Sud Echipele craiovene se întorc în sala mică Voleibaliștii și baschetbaliștii de la SCM U Craiova vor juca duminică, dar nu în Sala Polivalentă, ci în Sala „Ion Constantinescu“, din cauza alegerilor parlamentare. Echipele craiovene sunt pe podium și vor să continue șirul victoriilor în meciurile cu Piatra Neamț (volei), respectiv campioana CSU Asesoft Ploiești (baschet). Daniela Mitroi-Ochea daniela.mitroi@gds.ro Alegerile parlamentare programate duminică afectează două dintre echipele masculine de la SCM U Craiova, de volei și baschet. Abia se obișnuiseră craiovenii cu meciuri în Sala Polivalentă, dar weekendul acesta echipele vor reveni în Sala Sporturilor „Ion Constantinescu“ din strada Brestei, care are o capacitate de aproape zece ori mai mică decât Polivalenta. Motivul invocat de reprezentanții clubului este acela că forțele de ordine sunt la secțiile de votare. „Motivul este obiectiv. Nu se poate asigura dispozitivul de pază la Polivalentă, unde trebuie 200 de persoane, în timp ce la sala mică trebuie doar câțiva oameni de ordine“, a spus un oficial de la SCMA. Cel mai trist este că tocmai acum cele două echipe erau pe val, adică au obținut rezultate pozitive în ultima perioadă, ceea ce le-a propulsat spre vârful clasamentului, la volei masculin pe locul doi, iar la baschet masculin elevii lui Andelko Mandic sunt pe locul trei, la egalitate de puncte cu ocupanta locului doi. De la ora 17.00, voleibaliștii din Bănie primesc vizita formației UCM LPS Piatra Neamț (locul 7), în penultima etapă din turul Divizie Al. PASCU: NU AMEȚESC UITÂNDU-MĂ LA CLASAMENT! Chiar dacă ocupă un loc doi nesperat, antrenorul Dan Pascu preferă să rămână cu picioarele pe pământ: „Am prea multă experiență în sportul acesta ca să amețesc uitându-mă la clasament. Este doar o situație de moment pentru că echipa, dacă nu are evoluții bune și nu câștigă în continuare, este foarte ușor să ajungă pe locul șase sau șapte, între locul 2 și 5 o diferență de 4 puncte, deci se poate întâmpla orice. Tot ce promit publicului este că ne facem datoria cu maximum de seriozitate, iar ținta este să câștigăm fiecare joc printr-o evoluție bună, care să placă celor prezenți, în ultima vreme, am avut evoluții bune încununate de succes, în deplasare la Steaua și cu Dinamo acasă, la Polivalentă, iar acest lucru ne obligă să jucăm la victorie în continuare. Prima oportunitate o reprezintă meciul de duminică cu echipa din Piatra Neamț. La prima impresie pare un meci ușor, dar consider că va fi greu. Piatra Neamț este ambițioasă, antrenată de selecționerul României Dacă batem, încheiem turul cel mai rău pe locul trei sau patru". Partida va fi transmisă de Digi 24 Craiova, motiv pentru care oltenii nu au putut reprograma jocul pentru astă zi. „Inițial, etapa era programată pe 8 decembrie, dar avem contracte cu o televiziune pe care trebuie să le respectăm. Ni s-a spus că este bine să jucăm duminică și la hotărârea Federației nu am avut de ales. Ne-am fi dorit să jucăm în Polivalentă din tot sufletul. Asta este! Revenim pentru un meci în Sala Sporturilor «Ion Constantinescu», acolo unde am jucat în ultimii patru ani, iar din retur toate meciurile se vor juca în Polivalentă fără nici o problemă", a adăugat Pascu. CAMPIOANA, OBIȘNUITĂ SĂ PIARDĂ LA CRAIOVA Tot duminică, de la ora 20.00 (în direct la DigiSport), baschetbaliștii craioveni vor întâlni campioana CSU Asesoft Ploiești. Oltenii au un moral bun, vin după două victorii consecutive, iar managerul Marius Toma spune că prahovenii și-au luat măsuri de precauție. La fel ca Pascu, Toma a spus că a cerut devansarea meciului pentru a se disputa în Polivalentă, dar s-a lovit de un refuz din partea staff-ului campioanei. „Am făcut tot ce a fost posibil pentru a muta meciul sâmbătă sau luni, numai ca să se joace în Polivalentă, dar adversarii noștri nu au vrut. Echipa din Ploiești a ajuns vineri dimineață în România, după ce a avut meci în FIBA EuroChallenge. Am vrut să mutăm meciul luni, dar nici așa nu au acceptat pentru că joacă din nou marți în cupele europene. Amânarea partidei nu se putea, deoarece în luna ianuarie nu mai sunt date disponibile, apoi încep transferurile. Am fi acceptat să suportăm sancțiuni din partea televiziunii, dar ne doream în Polivalentă, nu într-o sală cu aproape 600 de locuri", a spus Toma. Chiar dacă vor fi susținuți doar de câteva sute de fani în loc de 4.000, craiovenii vor să mai bată campioana, după ce anii trecuți au reușit de două ori această performanță. „Cu Ploieștiul avem 50 sută procentaj de victorii din cele patru meciuri jucate la Craiova. Cred că putem face o surpriză cu ajutorul publicului. Dacă va fi sala plină, vom învinge, mai ales că ei vin pe un fond mai mare de oboseală. Ne-am creat deja un dezavantaj cu aceste meciuri bune. Nu ne mai ia nimeni la preț de matineu. Deja suntem o echipă serioasă. Asesoft a cerut două antrenamente la Craiova. Surpriză nu mai putem crea. Nu sunt trufaș să spun că suntem favoriți. Asesoft are un lot valoros, cu trei români de mare valoare. Avem nevoie și de un arbitraj corect. Suntem pe un loc neașteptat, trei, dar trebuie să rămânem umili, realiști, campionatul este lung. Vor fi meciuri grele, este cel mai echilibrat campionat din istorie și se poate întâmpla orice", a încheiat Marius Toma. Și echipele feminine de la SCMU joacă în acest weekend, dar sâmbătă. Voleibalistele înfruntă în deplasare, pe Dinamo București, iar baschetbalistele au meci pe teren propriu, în Sala Sporturilor „Ion Constantinescu", de la ora 18.00, cu Nova Vila Târgu Mureș. Voleibaliștii din Bănie, obligați să treacă pentru o etapă de la 4.000 la 600 de fani