Gazeta de Sud, decembrie 2012 (Anul 18, nr. 5409-5429)

2012-12-17 / nr. 5421

SPORT 113 Luni, 17 decembrie 2012 • Gazeta de Sud Parcul SCMU, primă pentru voleibaliștii craioveni Echipele de volei de la clubul municipalității craiovene (SCM) au participat ieri la tăierea porcului, pe care l-au „tatuat“ chiar cu numele clubului. Lăutarii au întreținut atmosfera, mai ales că băieții lui Dan Pascu au avut de sărbătorit clasarea pe un nesperat loc doi la finalul turului de campionat. M Daniela Mitroi-Ochea \ daniela.mitroi-gds.ro Pentru prima dată în istoria clubului SCM Craiova, componenții echipelor de volei (masculin și feminin) au participat la tradiționalul obicei din preajma Crăciunului - tăierea porcului. Ideea i-a aparținut managerului secției de volei, antrenorul Dan Pascu, iar, la ora 10.00, jucătorii celor două formații au mers într-o comună din vecinătatea Craiovei, Ghercești, unde un porc de 150 de kilograme a fost sacrificat. Cu dezlegare de la cei doi antrenori, Mircea Dudaș și Dan Pascu, voleibaliștii au gustat o țuică fiartă, iar câțiva dintre ei chiar au pus mâna pe arzător și au pârlit porcul pentru a ieși un șorici fraged. După apariția unor lăutari autohtoni, sportivii și antrenorii au încins hore și sârbe, pentru a nu simți gerul pătrunzător. Pomana parcului a venit pentru voleibaliști ca un premiu la final de tur de campionat. Băieții au câștigat sâmbătă un punct mare la Constanța, pe terenul liderului Tomis, după ce au cedat în decisiv, scor 3-2 (25-19,25-12, 25-27, 19-25, 15-10). Finalul primei părți a campionatului îi prinde pe Adrian Briscan și colegii săi pe un loc doi istoric, cu 21 de puncte, la două puncte în spatele echipei de pe prima poziție, Tomis Constanța. Fetele au câștigat, tot sâmbătă, ultima partidă din 2012, acasă, cu „U" Cluj, scor 3-0(26-24,25-14,25-22). „JUCĂTORII S-AU SIMȚIT BINE. „Din aproape în aproape, a încolțit ideea cu pomana porcului, pe care am dezvoltat-o. Am considerat că este un moment deosebit să facem genul acesta de acțiune, pentru că suntem în preajma Sărbătorilor, toată lumea se gândește la lucruri bune, la urări de bine. Este o treabă extraordinară, care face bine din toate punctele de vedere, psihic, al relațiilor dintre cele două echipe, dintre jucători. Chiar dacă voleibaliștii au ajuns acasă de la Constanța duminică dimineață, la ora 4.00, toată lumea s-a simțit bine și acesta a fost și obiectivul“, a declarat Dan Pascu, cel care i-a reunit pe sportivi la tăierea parcului. MULȚUMIȚI DE PUNCTUL ADUS DE PE TERENUL LIDERULUI Revenind la meciul de la Constanța, tehnicianul baschetbaliștilor de la SCMU Craiova spune că punctul obținut în fața liderului este foarte important: „Am avut un meci considerat derbi al campionatului prin prisma locurilor ocupate și de Constanța, și de noi. Trebuie să fiu cinstit și să recunosc că primele două seturi nu au fost de nivelul unui derbi, dar în următoarele două seturi am început să citim tactica adversarului, am reușit să ne luăm măsurile care trebuie, ne-am organizat mai bine, am echilibrat jocul, am dus meciul în 2-2. Din păcate, am pierdut cu 3-2 pe un fond de valoare mai bun al celor din Constanța, o echipă plină de străini valoroși. Per total, consider că este un rezultat bun. Un punct câștigat la Constanța nu este la îndemâna oricui: încheiem un retur foarte bun, în care, în final, ocupăm locul doi, ceea ce nu s-a mai întâmplat la această echipă de cel puțin 20 de ani. E un lucru care ne onorează, dar ne și obligă, și sper să fim foarte atenți în returul campionatului". Antrenorul SCMA a adăugat că elevii săi nu vor avea vacanță, ci câteva zile libere de Crăciun și Revelion: „Este exclusă vacanța. De luni intrăm în pregătire, de Crăciun vom avea trei zile libere, după care reluăm pregătirea, apoi iar trei zile libere de Revelion, în condițiile în care prima partidă oficială va fi pe 12 ianuarie“. Mircea Dudaș, antrenorul fetelor, care încheie turul pe locul șase, cu 18 puncte acumulate, a spus că se poate declara mulțumit de rezultatele de până acum: „După un start de sezon mai anevoios, ușor-ușor am început să jucăm mai bine și să obținem rezultate. Sper ca în retur să creștem în valoare, omogenitate, și să obținem rezultatele așteptate". Jucătoarea argentiniană Aylin Pereyra a avut parte de două premiere la Craiova: prima dată când a văzut zăpadă și prima dată când a asistat la sacrificarea porcului, și a părut impresionată de obiceiurile din țara noastră. După ce au numit porcul „SCMU", jucătorii și antrenorii au vrut să imortalizeze momentul Voleibalistele craiovene au încheiat anul cu o victorie REZULTATELE DE SÂMBĂTĂ Volei (m): Tomis Constanța - SCMU Craiova 3-2 SCMU: Laurențiu Vânătoru, Mihai Dumitrache, Nicușor Ghionea, Teodor Milotin, Bogdan Bratosin, Ștefan Romanescu și Vladimir Jovic (libero). Au mai evoluat: Ștefan Someșan, Ciprian Telelea, Adrian Briscan și Filip Todor. Antrenori: Dănuț Pascu și Claudiu Mitru. Volei (1): SCM U Craiova - „U“ Cluj 3-0 SCMU: Ramona Postea, Andriana Bobi, Adriana Vâlcu, Axandra Badea, Sorina Buz, Andreea Smultea Ioana Pristaru. Au mai jucat: Aline Galan Dos Santos, Ana Maria Udubașa, Aylin Pereyra, Andreea Matei, Mihaela Ilina. Antrenori: Mircea Dudaș și Alexandru Cozma.