Gazeta de Sud, ianuarie 2013 (Anul 19, nr. 5430-5453)

2013-01-19 / nr. 5443

SUBIECTUL ZILEI, PAGINILE 2-3 CRAIOVA, CENTRU DE PREGĂTIRE ÎN CHIRURGIA LAPAROSCOPICĂ Severinenii, „dopați“ cu optimism Gruparea de la Dunăre a făcut vineri dimineață o scurtă plimbare în Bănie pentru efectuarea vizitei medicale, toți cei 18 jucători testați primind undă verde din partea doctorilor craioveni Formația CS Turnu Severin s-a transformat într-o multinațională, în care românii au devenit o minoritate, contrar declarațiilor făcute de oficialii eleni, în momentul în care și-au început munca la gruparea de pe malul Dunării. Vineri, la vizita medicală, efectuată la Policlinica pentru Sportivi din Craiova, delegația severineană, condusă de director sportiv Marian Zaharia și maiorii Sebi și Ionuț Borcoș, a numărat 18 jucători, dintre care doar șapte români. Este vorba despre portarii Alex Iordan și Marian Mecea, fundașul Marius Bălău, mijlocașii Cristian Poiană, Gabriel Velcovici și Robert Lică și atacantul Ștefan Arnăutu. Lotul străinilor, compus din sârbi, bosniaci și greci, i-a cuprins pe următorii: Leonidas Panagopoulos, Nikolaos Moustakis, Alexandras Biris, Christos Tripsas, Iosipou Stavros, Marcelo Merkuris, Antonio Asanovici, Aleksandar Arezina, Marco Broznic, Oliver Tele și Marta Hasanovic. Bineînțeles că diversitata națională din lot a condus inevitabil la „bisericuțe“, dar îmbucurător este faptul că toți cei prezenți păreau dornici să lege prietenii, semn că Jerry Gane, George Biță și Tibi Lung au șanse mari să creeze un lot unit și puternic. De la întâlnirea cu medicii au lipsit Milan Mitic, Hugo Moutinho, Adrian Olah și Alex Neacșa, toți așteptând decizia finală a Camerei Naționale pentru Soluționarea Litigiilor (CNSL) din cadrul FRF, ei urmând să devină jucători liberi de contract. BĂLĂU AR MAI VREA ÎNTĂRIRI Chiar dacă lotul a suferit modificări majore și a apărut o mare problemă, omogenitatea jucând un rol important la orice echipă și în aproape orice sport, jucătorii de la CS Turnu Severin sunt foarte optimiști când vine vorba despre evitarea de la retrogradare. Unul dintre aceștia este Marius Bălău, care recunoaște însă că ar mai fi nevoie de jucători de valoare și cu experiență, de genul Dorel Stoica sau Florin Costea. „Suntem cu gândul la salvarea de la retrogradare. Dacă nu credem în salvare, nu știu de ce am mai fi aici. Avem în lot greci, bosniaci, sârbi, cu toții sunt bineveniți la echipă. Trebuie să ne pregătim cât mai bine și sper să reușim să facem o echipă bună. Șansele de salvare sunt aceleași ca și până acum, sunt șapte puncte diferență față de prima echipă de deasupra noastră și se pot recupera. «Legăm» două-trei meciuri și suntem pe drumul cel bun. Știu că Moutinho, Olah și Neacșa sunt încă la club, dar mai multe nu pot spune. Eu am contract cu Severinul și mi-l respect până la capăt. Și Dorel Stoica, și Florin Costea sunt bineveniți, pot să ne ajute, dar pe Costea nu l-am văzut deloc pe la Severin, îl așteptăm, e un jucător valoros și ne-ar fi util”, a spus Marius Bălău. STRĂINII CRED ÎN EVITAREA RETROGRADĂRII Deși nu a luat deocamdată contact cu fotbalul românesc, Antonio Asanovici, fiul lui Aliosa, un fost mare jucător din naționala Bosniei, este bucuros că va juca la CS Turnu Severin și speră să-și ajute echipa să evolueze și în sezonul viitor în Liga I. „Cunosc câțiva jucători care au evoluat la naționala României, Hagi, Mutu, portarul Stelea, mai multe nu știu despre fotbalul românesc. Am analizat cu tatăl meu oferta Severinului și am zis că este OK, iar acum sunt aici, îmi doresc să joc cât mai mult și să ne menținem în prima divizie“, a punctat Antonio Asanovic. Mult mai în temă a fost grecul Alexandros Biris. „Eu sunt mai demult în România, am venit în vara trecută, am jucat șase luni la Juventus București și acum voi juca la Severin. Fotbalul din România este o rampă de lansare pentru Germania, Italia, Spania, nu și pentru Grecia, pentru că acolo am jucat în prima ligă și știu deja cum e. Acum sunt la Severin și voi încerca să-mi fac treaba cât mai bine. Avem obiectiv să rămânem pe prima scenă și toată lumea trebuie să-și facă treaba cât mai bine, să muncească mult și vom vedea ce va fi. Noi sperăm să ne atingem obiectivul. Cunoșteam echipa, i-am urmărit jocurile la televizor, îl știam pe Hugo Moutinho, pe Adi Olah, doi jucători buni, care sper să rămână la echipă. Dacă pleacă și ei, misiunea noastră va fi mai dificilă“, a spus Biriș. Acesta pare să se concentreze doar pe viața sportivă. „Nu am prea apucat să văd fetele din Severin, pentru că m-am pregătit până acum, am avut un program fix, apoi, când am mers acasă, m-am relaxat, în general, pot spune că româncele sunt frumoase, dar noi nu pentru asta am venit, ci pentru fotbal“. Pe jucătorii echipei CS Turnu Severin îi așteaptă o etapă foarte dificilă, duminică urmând să plece în primul cantonament montan, la Karatas, stabiliment situat la câțiva kilometri de orașul sârbesc Kladovo, aflat pe malul celălalt al Dunării. Stagiul de pregătire se va întinde pe șapte zile, iar antrenamentele lui Jerry Gane, George Biță și Tibi Lung vor avea, în general, un caracter fizic. Jucătorii Severinului și-au așteptat cuminți rândul la cabinetele medicale de la Policlinica Sportivă FC Caracal a zdrobit Stoicăneștiul 9 al pandurilor Divizionara C FC Caracal a debutat în forță în amicale, vineri, la prânz, la baza sportivă de la Deveselu, câștigând detașat, scor 7-0 (5-0), confruntarea cu Recolta Stoicănești (locul 3 în Liga a IV-a Olt). Golurile echipei antrenate de Iordan Eftimie au fost semnate de Bocănete (2), Florica, Ionuț Mitroi, Ciobanu, Trifu și Racla. Staff-ul tehnic caracalean a folosit în acest duel două formații distincte, câte una pentru fiecare repriză: în primele 45 de minute, Iordan Eftimie a mizat pe următorul „unsprezece“: Pârvu - Cârnu, Ciobanu, David, Stan - Stancu, Bălșanu, Necșulescu, I. Mitroi - Florica, Bocănete. în partea secundă, FC Caracal a arătat astfel: Mogoșanu - Căpățână, Al. Mitroi, Tudor, Preda - D. Popa, Rada, Rioșanu, M. Alexandru - Trifu, Buciuman. Tehnicianul Iordan Eftimie a testat în acest amical patru jucători sub 21 de ani - Florin Stancu, Alin Popa, Adrian Bălșanu și Radu Necșulescu -, o decizie în privința lor urmând să fie luată zilele următoare. „Nu m-a interesat rezultatul, ci să-i văd pe băieți la lucru, în special pe cei patru. Bălșanu și Necșulescu sunt slătineni și au jucat la o echipă din Arad, Popa vine de la Farul Constanța, iar pe Stancu l-am adus eu de la Pitești, a fost crescut de Școala de Fotbal «Nicolae Dobrin». Mi-am făcut o idee despre ei, dar trebuie să-i mai văd și în alte jocuri“, a declarat Iordan Eftimie, pentru GPS. Următorul test pentru FC Caracal va avea loc miercuri, de la ora 12.00, tot la Deveselu, adversară fiindu-i tot o divizionară D din Olt, Oltul Drăgănești (locul șapte). SPORT Sâmbătă - Duminică, 19-20 ianuarie 2013, Gazeta de Sud | FOTO: Alexandru Vîrtosu Cristi Pustai, noul antrenor Oficialii formației Pandurii Târgu Jiu au ajuns la un acord cu Cristi Pustai, acesta urmând să fie noul antrenor principal al formației gorjene pentru următorii doi ani și jumătate, informează Digi Sport. Tehnicianul de 47 de ani a mai antrenat în cariera sa echipele Chimica Târnăveni (2000-2007) și Gaz Metan Mediaș (2007-2013). Cea mai mare performanță din cariera profesorului de matematică la Gaz Metan Mediaș este accederea în play-offul Europa League, în 2011, după eliminarea nemților de la Mainz. Calificarea în grupe a fost însă ratată, după o dublă manșă cu Austria Viena. Pustai a condus-o de pe bancă pe Gaz Metan Mediaș în 169 de meciuri, având următorul procentaj: 33% victorii, 29% egaluri și 38% înfrângeri. Cristi Pustai va susține sâmbătă primul antrenament la noua sa echipă, iar duminică va pleca împreună cu pandurii în Antalya, în primul stagiu de pregătire al iernii (21 ianuarie - 2 februarie). Gorjenii vor susține în acest cantonament două jocuri de pregătire, pe 27 ianuarie cu Volga Novgorod (locul 13 în Rusia) și pe 1 februarie cu Horizont Turnovo (locul doi în prima ligă din Macedonia). Pagină realizată de Alexandru Vîrtosu