Gazeta de Sud, iunie 2014 (Anul 20, nr. 5849-5872)

2014-06-11 / nr. 5856

Miercuri, 11 iunie 2014 • Gazeta de Sud PUȚINE ANGAJĂRI NOI Aproximativ 70% dintre companiile din România nu intenționează să facă noi angajări în perioada iulie-septembrie, un sfert au arătat că își vor crește numărul de angajați, iar 5% prevăd o scădere de personal, potrivit studiului „Perspectivele Angajării de Forță de Muncă" realizat de Manpower Group. Pe tronsonul Rânca - Obârșia Lotrului de pe Transalpina, închis de la 1 noiembrie 2013, circulația este încă restricționată, deși drumul este practicabil. Zeci, poate chiar sute de persoane circulă zilnic pe cel mai înalt drum din România, majoritatea majoritatea fiind turiști veniți să vadă frumusețea peisajului. Aceștia cred că decizia autorităților de a ține închisă porțiunea respectivă de drum este neîndreptățită și consideră că acestea suferă de „lene“, dar și de nepăsare, drumul nefiind protejat cu parapete sau plase. Cine circulă în această perioadă pe tronsonul în cauză o face pe propria răspundere. js Anca Ungurenus miu, anca.ungurenus@gds.ro Pe Transalpina, între Rânca și Obârșia Lotrului, trec zilnic zeci, poate chiar peste o sută de mașini, tractoare, camioane, biciclete și motociclete. Deși tronsonul figurează ca fiind închis până pe 15 iunie, turiștii nu se întorc din drum, pentru că văd cu ochii lor că drumul este practicabil. Cu excepția câtorva porțiuni acoperite de puțină zăpadă sau pietre căzute de pe versanți, drumul este cum zice românul - lună. Lipsesc, însă, parapetul de pe marginea drumului și plasele care ar trebui să țină stâncile la un loc. Asta pune în pericol viața oricui tranzitează zona, indiferent dacă drumul este sau nu închis. Am mers pe acest tronson pentru a vedea care sunt, realmente, condițiile de drum. „IA UITAȚI CE TURIȘTI AVEM NUMAI CÂINI“ în Rânca, la câteva minute distanță de zona închisă, s-au oprit să lege panglici doi obișnuiți ai drumului, pentru a promova un eveniment sportiv. Tronsonul Rânca - Obârșia Lotrului, văzut de pe coama motocicletei, este practicabil, spun cei doi colegi. Din pricina drumului închis, turismul are de suferit, singurii care mai vin prin zonă fiind... câinii. „Drumul este cu zăpadă pe alocuri, viscolită, iar ca să treacă oamenii cu oile la munte, s-au desfăcut cu lopețile, pentru că autoritățile nu le-au dat voie. Au zis că nu se poate așa ceva, că e închis. Pentru autoturisme este practicabil, e foarte bun drumul, se poate circula destul de bine. E asfaltat aproape sută la sută, mai sunt unele locuri unde ar trebui să se umble la podețe, la parapete, dar asta nu ar fi o problemă dacă autoritățile s-ar implica. Sunt anumite zone care nu sunt protejate. Ca să nu-și asume riscurile, autoritățile se disculpă cu treaba asta, nu-i dau drumul. E închis. «Drum închis». Simplu ca bună ziua. Dar drumul e practicabil, stațiunea e destul de frumoasă. Din cauza asta nu vin turiștii, că mulți zic că e închis. Și cabanele... Ia uitați ce turiști avem numai câini. Asta e Rânca“, explică Gabi Giurcă, unul dintre motocicliștii care va participa la întâlnirea Enduro Rânca Hard & Hobby. Pe parcurs, pe drum au apărut mici impedimente, pietre care căzuseră de pe versanți pe mijlocul drumului, dar și straturi de zăpadă. Gheorghe Dura, cu scuterul parcat lângă „bariera“ din piatră de la începutul tronsonului, a explicat clar că nu există motiv pentru care drumul să nu se deschidă. Cei care ar trebui să se ocupe de lucrările de securizare a zonei au dispărut, observă localnicul. „Drumul mi se pare mai bun după asfaltul ăsta care s-a făcut, dar acum văd că nu mai lucrează nimeni prin zonă. Mașinile trec, sunt pietre, se circulă, dar mai greu. S-au închis pentru că au fost zăpadă, dar acum nu mai are rost, pentru ca se circula. „ Pe unde și unde mai e câte o piatră, dar mai vin drumarii și mai îngrijesc. Se poate circula i fără grijă“, povestește bărbatul. „DE LENE NU L-AU DESCHIS. CE MARE LUCRU, BAGĂ O FREZĂ, O PERIE...“ în spatele lui, coboară, cu tractorul, Emil. El vede paharul pe jumătate gol. O parte din drum este impracticabilă, pentru că bolovanii și zăpada nu sunt înlăturate și se ci^ulă, în mare parte, doar pe dă. Ca mulți alții, trebuie să meargă pe acest traseu ca să aibă grijă de animale. „Este impracticabiloO%, sunt bolovani, este zăpadă, tot zic că îi daur drumul. E o singură bandă de mers. Tot zic că îl fac, că se apucă de el, dar nu avem ce face, că avem animale, avem nevoie să circulăm pe el. Nu pot să îl închidă când vor ei. Se zice de un an-doi că îl termină, dar sunt parapetele în drum, degeaba. Cum să mai lucreze dacă s-au furat banii? Drumul e neterminat. Depinde de domnul primministru, de domnul Victor Ponta, că e de la noi dir ~ Dacă dânsul acordă joncțiune dă voie, se poate“, a explicat șoferul de tractor. N-a durat mult până la următorul călător întâlnit. Transalpina sau Drumul Regelui, Șoferii se încumetă să circule pe tronsonul Bănea - Obârșia Lotrului, chiar dacă pe drum mai întâmpină mici greutăți Dacă în altă parte găsești mai ieftin Ofertă valabilă în perioada 01.06.2014 - 31.07.2014 Str. Calea București, nr. 37, lângă Piața Centrală 0351.437.037 NON STOP Str. Vasile Conta, bl. 04, Parter, în spatele Hotelului Jiul 0771.289.088 Str. Calea București, nr. 81, vis-a-vis McDonald’s 0351.421.477 Cabanele și pensiunile din Rânca riscă să rămână # ww w fara apa Cabanele și pensiunile din zona Rânca riscă să rămână fără apă în perioada următoare. Patronii nu și-au achitat datoriile către distribuitor, motiv pentru care se va recurge la măsuri drastice pentru a-i face pe aceștia să își respecte obligațiile. Potrivit primarului din Novaci, Dumitru Leuștean, restanțele sunt de ordinul miilor de lei. „Cabanierii din Rânca trebuie să înțeleagă că mai au și obligații. Unii au și datorii, și chiar destul de mari, de sute de lei. Sunt și facturi tăiate și neîncasate, sunt alții care nici măcar nu trec pe la noi, în perioada următoare, o să trecem chiar și la întreruperea alimentării cu apă pentru că au fost înainte documentații, adrese, dar, dacă nu știu de colaborare și înțelegere, apelăm și la această soluție. Anul trecut, nu am avut probleme deosebite, doar două sau trei zile când a fost punctul culminant al secetei. Am luat măsuri și anul acesta ca să evităm aceste neplăceri create turiștilor. Am montat inclusiv apometru, este contorizată apa, iar din acest an vrem să contorizăm și pensiunile și cabanele, în așa fel încât să avem un control și să existe limite de consum“, a declarat Dumitru Leuștean, primarul din Novaci. Eugen Măruță Noul concept ULTRA TONIQUE CLINICĂ ESTETICĂ Adresa: str. Nicolae Bălcescu nr. 1 (colț cu A.I. Cuza), bl. M12 Tel.: 0251.530.970. 0752.086.778 Estetică Medicală Tratamente dermatologice laser Alexandrite și Nd Yag pentru Lifting facial și corporal, leziuni vasculare, epilare definitivă, pete pigmentare, vergeturi, cicatrici, acnee, riduri adânci și superficiale. Ștergere și umplere riduri cu toxină botulinicâ și filiere, Oxigen hiperbaric - Intraceuticals Remodelare corporală: oferim toate tehnologiile noi în locația noastră!