Gazeta de Sud, decembrie 2014 (Anul 20, nr. 6002-6022)

2014-12-23 / nr. 6020

SPORT Marți, 23 decembrie 2014 -Gazeta de Sud Donose vrea sănătate și pe CSU în Liga Europa Fostul mare fotbalist al Craiovei Maxima, Costică Donose, a împlinit ieri 62 de ani. De numele lui „Pele" din Bănie se leagă două titluri de campion ale Universității Craiova (1979/1980,1980/1981) și patru cupe ale României (1977, 1978, 1981, 1983), în palmaresul acestuia regăsindu-se o cupă a României cucerită și cu Chimia Râmnicu Vâlcea în anul 1973. Craiovean get-beget, Costică Donose a evoluat în 396 de meciuri în prima divizie, având 60 de goluri, și 26 de partide europene. în CV-ul său de jucător, „Pele" a evoluat la Universitatea Craiova (1968-1972, 1974-1984), Chimia Râmnicu Vâlcea (1972- 1974), FC Olt Slatina (1984- 1985) și IOR Balș (1986-1987). Ca antrenor, Costică Donose a pregătit-o pe Petrolul Stoina (Divizia C) în 1991, CFR Craiova (Divizia D) în 2001-2002 și Senaco Novaci (Divizia C) în 2003-2005, implicându-se apoi în descoperirea tinerelor talente. De altfel, în prezent este scouter pentru CS Universitatea Craiova, alături de mai mulți colegi din Craiova Maxima: Gheorghiță Geolgău, Nicolae Tilihoi, Nicolae Negrilă, Nicolae Ungureanu și Aurică Beldeanu. „A FOST UN AN DEVIL" Contactat telefonic, Costică Donose a afirmat, pentru GPS, că își dorește sănătate și să o vadă pe CS Universitatea Craiova evoluând în cupele europene, punctând că a fost un an neașteptat de bun pentru gruparea din Bănie. „Am primit multe cadouri și urări de bine și îmi doresc să fiu sănătos, la fel și familia, și să meargă CS Universitatea cel puțin la fel de bine ca până acum. A fost un an de vis pentru CS Universitatea Craiova, nu se aștepta nimeni la acest parcurs. Craiova a avut un an nesperat de bun, începând cu promovarea și terminând cu locul șase în turul Ligii I, cu 11 meciuri consecutive fără înfrângere. Inclusiv Cârțu a recunoscut că a fost peste așteptările lui și ale lui Săndoi. E o mare performanță. Cred că lui Cârțu și Săndoi nu li s-a mai întâmplat în carieră să aibă 11 jocuri fără eșec. Sunt bucuros că merge bine echipa“, a spus Donose, dezvăluind care au fost jucătorii care i-au plăcut cel mai mult. „Mi-au plăcut Bancu atât cât a jucat, păcat de acea accidentare, și Brandan, mai puțin primele jocuri când a venit. După aceea a făcut partide excelente. Mi-a părut și rău pentru el că s-a încheiat turul de campionat, pentru că era în mare formă. I-am și spus lucrul ăsta. A jucat mai bine de la meci la meci. Nu trebuie să-l lăsăm să plece. Trebuie să i se ofere un contract bun, pentru că merită. Sunt optimist, cred că o să semneze prelungirea contractului“. „VREAU UN MIJLOCAȘ LA CREAȚIE CU TUPEU" Costică Donose a spus că nu este imposibilă o participare în cupele europene, dar a condiționat asta de transferurile pe care oficialii CSU ar trebui să le facă în această iarnă. „Ne dorim cu toții o participare în cupele europene, dar nu va fi ușor. Sunt convins că returul va fi mult mai disputat decât turul, pentru că sunt multe echipe care evoluează cu cuțitul la os. Dacă vom reuși să facem trei transferuri bune, atunci nu avem cum să ratăm participarea în Liga Europa. Important este să luăm jucători de mare valoare, nu așa, ca să ne aflăm în treabă. Ne trebuie un mijlocaș la creație, un fundaș central și un atacant. La postul de fundaș dreapta, eu cred că s-au reglat lucrurile. Achim a făcut partide bune și cred că-și va reveni și Dănănae. Putem să-l luăm în calcule și pe Târnăcop, care a dat randament pe toate posturile în care a fost folosit. Mie mi-a plăcut Târnăcop, și-a făcut treaba de când a venit la Craiova. E un câștig pentru echipă. Ne trebuie un fundaș central că am avut multe probleme medicale pe acest post și nu trebuie să riscăm nimic, dar cel mai mult vreau un mijlocaș la creație cu tupeu, care să ia mingea și să se ducă să dea gol. Cam un fel de Bălăci, dar poate exagerez. Ducem lipsa unui golgheter, un jucător care să marcheze dintr-o jumătate de ocazie. Chiar dacă s-au zbătut în atac Curelea și Bawab, eu zic că este nevoie de o concurență mai mare. Ce sperăm la o cupă europei..« ne mai trebuie ceva întăriri“, a punctat Costică Donose. Costică Donose își dorește ca orașul Craiova să redevină o forță a fotbalului românesc Ciucă merge la Iași să-l ajute pe Napoli Fostul căpitan al defunctei FC Universitatea Craiova, Mădălin Ciucă (foto), s-a despărțit de divizionara secundă Metalul Reșița, urmând să evolueze în 2015 în Liga I. Fundașul central de 32 de ani a dat curs chemării antrenorului Nicolo Napoli, cu care a colaborat bine în Bănie, și a semnat un contract valabil șase luni cu CSMS Iași, echipă la care mai evoluează și portarul craiovean Nicușor Grecu, și fostul fundaș dreapta al Craiovei, Milan Mitic. CSMS Iași ocupă locul 16 în Liga I, cu 12 puncte, și este la o distanță de șase puncte față de Pandurii Târgu Jiu, prima echipă aflată deasupra liniei care separă formațiile ce vor rămâne pe prima scenă de cele care vor retrograda. Andrei Dumitraș a semnat cu CSU . Oficialii formației CS Universitatea Craiova au reușit să obțină semnătura lui Andrei Dumitraș (foto), de la Ceahlăul Piatra Neamț, sporind astfel concurența pe postul de fundaș dreapta. „Clubul nostru este încântat să anunțe fanii alb-albaștri că a obținut semnătura jucătorului Andrei Dumitraș, în vârstă de 26 de ani, Dumitraș a evoluat ultima dată la formația Ceahlăul Piatra Neamț, în turul campionatului a fost titular în 12 partide și a marcat de două ori. El are și experiența UEFA Europa League, competiție în care a evoluat pentru Steaua în sezonul 2012-2013. Este un jucător polivalent, fiind folosit pe posturile de fundaș dreapta sau fundaș central, se arată într-un comunicat postat pe csac.ro. Andrei Dumitraș va lupta pentru postul de titular cu Sebastian Achim și Ovidiu Dănănae. Incertitudinea planează asupra ACSVM Craiova Fără să cunoască gustul victoriei în turul campionatului din Liga a III-a, ACS Viitorul Municipal se confruntă cu mari probleme de ordin financiar, motiv pentru care antrenorul Alin Gavrilă nu a putut să stabilească o dată de reunire, de cantonament și tot ce înseamnă pregătirea pentru retur. Tehnicianul grupării de la Ișalnița a admis că nu este exclus ca echipa lui să nu-și mai poată continua activitatea, recunoscând că se poartă discuții cu diriguitorii comunei Ișalnița, care par să prefere retragerea din Liga a III-a și să-și vadă echipa evoluând anul viitor în campionatul județean. „Deocamdată, nu s-a stabilit nimic legat de echipă. Se discută despre continuitate“, a declarat Alin Gavrilă, pentru GOS. ACS Viitorul Municipal Craiova ocupă ultimul loc în clasamentul Ligii a III-a, seria 4, având doar patru puncte, rezultate din patru egaluri, și un golaveraj negativ: 8-20. Pagină realizată de Alexandru Vîrtosu