Gazeta de Sud, aprilie 2015 (Anul 21, nr. 6097-6120)

2015-04-08 / nr. 6103

LOCAL Miercuri, 8 aprilie 2015 • Gazeta de Sud 2015 POATE ADUCE FALIMENTUL MARILOR DEZVOLTATORI IMOBILIARI Evoluția pieței imobiliare, în 2015, va fi în continuare negativă, mult accelerată de agravarea crizei economice la nivel european și mondial, reducerea economiei românești și în acest an, piedicile în fața creditării, fiscalitatea ridicată, prognozele economice negativ, este concluzia unei dezbateri organizate de Institutul de Relații Internaționale și Cooperare Economică. Stări la construirea cartierului ci Primarul Craiovei, Olguța Vasilescu, premierul Victor Ponta, ambasadorul Chinei în România și reprezentanții firmei Shandong Ningjian au pus ieri piatra de temelie la șantierul unde se va construi cartierul chinezesc din Bănie, investiție de peste 40 de milioane de euro. Pentru a marca momentul, cei prezenți au îngropat în beton o capsulă a timpului. Cu această ocazie, Ponta a anunțat că la Craiova se va construi un spital regional de o sută de milioane de euro și că, în maximum o lună, va fi anunțată firma care va construi autostrada Craiova - Pitești. «L Valentin Tudor micÜ valentin.tudor@gds.ro | eri au fost mai multe ceasuri bune pentru Craiova, în jurul prânzului, ambasadorul Republicii Populare Chineze în România, Xu Feihong, s-a întâlnit cu primarul Craiovei, cu președintele CJ Dolj, Ion Prioteasa, și cu prefectul de Dolj, Sorin Răducan, cu care a discutat despre oportunitățile de investiții ale firmelor din China în Craiova și în Dolj. „în Craiova și în județul Dolj sunt foarte multe condiții favorabile pentru a dezvolta relații de colaborare cu China și acest proiect de locuințe este primul de acest fel, care se implementează în baza relațiilor de colaborare chino-română. Sperăm ca acest proiect de locuințe din Craiova să devină o platformă de colaborare care va atrage și mai multe companii din China care să vină la Craiova, în Dolj, pentru investiție și colaborare (...). Am discutat despre posibilitățile de colaborare dintre cele două țări (...). Craiova este în colaborare cu China și pentru a înființa un parc industrial și pentru a implementa și stimula acest proiect (...). Știm că Doljul este un județ mare agricol și China este o țară mare agricolă, iar noi am discutat și despre posibilitățile de colaborare în domeniul agricol între China și România“, a spus ambasadorul Chinei la sediul Primăriei Craiova. Primarul Olguța Vasilescu a precizat că autoritățile locale ar fi interesate de o colaborare cu firme din China care ar putea construi în Bănie trenuri rapide. „Așa cum știți, s-a aprobat un schimb comercial între Ministerul Economiei din China și cel din România, un schimb care presupune dezvoltarea a șase parcuri industriale în România cu capital din China, iar una dintre cele șase locații este municipiul Craiova. Desigur că au fost discuții foarte aplicate, despre ce tip de investiții ar putea fi făcute în Bănie și mă refer aici la ce fabrici ar putea fi aduse, iar eu și domnul președinte al Consiliului Județean Dolj am venit cu mai multe recomandări în acest sens. Ne interesează trenurile rapide pe care știu că Guvernul României vrea să le implementeze și atunci nu văd de ce nu s-ar produce aici. De asemenea, am discutat despre o fabrică de buldozere pe care am vrea să o facem și pentru care am stabilit deja un prim contact atunci când ne-am deplasat în China“, a spus Olguța Vasilescu. CAPSULĂ A TIMPULUI ÎN ȘANTIERUL CHINEZESC După-amiază, delegația chineză și cea a primăriei s-au deplasat pe șantierul unde se va construi cartierul cu peste 1.800 de locuințe cu finanțare chineză. La ceremonia de inaugurare a lucrărilor, a participat și premierul Victor Ponta care a venit însoțit de vicepremierul și de ministrul dezvoltării, Liviu Dragnea, și de Mircea Dușa, ministrul apărării. Ponta a lăudat proiectul, spunând că este de calitate, a precizat că soluția pentru dezvoltare o constituie parteneriatele între autoritățile locale și firmele private și a povestit că proiectul a prins viață datorită insistenței primarului Craiovei. „Lucrurile stau în felul următor: anul trecut, era totul pregătit pentru vizita în China și pentru docuri, pe care urma să le semnăm. Doamna Vasilescu, așa cum o cunoașteți, mi-a zis că nu poate să nu fie și ea prezen Primarul Craiovei, Olguța Vasilescu, și premierul Victor Ponta au îngropat o capsulă a timpului și au pus piatra de temelie a cartierului chinezesc din Craiova alături de reprezentanții firmei Shandong Ningjian și de ambasadorul Chinei în România cenvrjJl com<e<rciA£ mbrcvk Spiritul Sărbatorii Pascale înseamnă speranță, iubire și bucurie în viață Vă dorim ca Sfânta Sărbătoarea Pascala să vă călăuzească în această primăvară, să vă lumineze sufletul și casai »n-amotacnn JJv? COMUNA SOPOT SE DEZVOLTĂ PRIN PROIECTE EUROPENE Primăria comunei Sopot a făcut o prioritate din accesarea proiectelor pe fonduri europene, în condițiile în care fondurile de la buget abia ajung pentru lucrări de întreținere și nu permit asumarea de programe pentru dezvoltare. Autoritățile locale colaborează cu o firmă de consultanță specializată în accesarea de fonduri UE pentru noile axe. Primarul Cătălin Trăistaru spune că documentația pentru o rețea de apă și canalizare ce se întinde pe 24 de kilometri este deja pregătită, iar de îndată ce se vor lansa noile măsuri administrația va depune proiectul. “în prezent, cel mai important proiect în derulare este cel de modernizare și asfaltare a drumului comunal 73 Beloț-Rașcov, pe OUG 28, în valoare de aproximativ 4,6 milioane lei fără TVA. Proiectul presupune modernizarea a 4,8 km de drum și asfaltarea altor 4,8 km, cu șanțuri betonate pe ambele părți, podeț la fiecare proprietate. Putem spune că Bascov este acum cel mai modern sat din comună. Este satul cu cel mai mult tineret, iar până acum locuitorii au fost izolați, nu aveau drum de acces. Astfel, nu puteau face naveta și nu s-au putut angaja în Craiova. Cei mai mulți se ocupă cu creșterea animalelor,” a declarat Trăistaru. Primăria a câștigat și un proiect pe înființarea de întreprinderi sociale, în valoare de 150.000 euro, care presupune crearea unui atelier de tâmplărie și a unui magazin tip economat. “Funcționăm pe principiul cooperativelor, salariile sunt asigurate pe un an de zile. După această perioadă, proiectul trebuie continuat minimum 1 an, însă noi neam propus să îl menținem pe o perioadă nedeterminată. Intenționăm să depunem un alt proiect pentru a ne dezvolta, avem și spațiul necesar pentru acest lucru”. întreprinderea va funcționa în regim non-profit, astfel că produsele vor avea un preț foarte mic pentru comunitate, care va include doar manopera și materialele, iar pentru restul lucrărilor, adaosul va fi minim, pentru a acoperi salariile și costurile de producție. “încă nu am dat drumul la activitate, însă deja am fost contactați de o firmă din Suedia, care lucrează numai cu întreprinderi sociale, pentru o colaborare, încercăm să facem pași înainte și să le oferim mai multe posibilități cetățenilor cărora, pe această cale, le transmit multă sănătate și, pentru că se apropie sărbătorile, Paște Fericit alături de cei dragi”.