Gazeta de Sud, noiembrie 2015 (Anul 21, nr. 6276-6299)

2015-11-26 / nr. 6297

LOCAL Joi, 26 noiembrie 2015 • Gazeta de Sud CONSUMUL DE ALCOOL ÎN RÂNDUL MINORILOR ESTE ÎNGRIJORĂTOR Patru din zece adolescenți români au consumat alcool cel puțin o dată în viață, iar majoritatea au cunoștințe limitate asupra efectelor pe care consumul de alcool îl are asupra sănătății lor fizice și mentale, a declarat, miercuri, Florin Rădulescu, președintele Asociației Spirits România. GdS a intrat în posesia motivării Tribunalului Dolj legată de falimentul Termo Craiova, care a pus pe jar întreaga administrație locală, în frunte cu primarul. Toată lumea se întreba cum a fost posibil ca un judecător să respingă planul de reorganizare a SC Termo Craiova SRL, firmă aflată în procedură de insolvență, și, implicit, să trimită societatea direct în faliment și apoi la dizolvare. Ei bine, se poate. GdS vă prezintă azi motivele pentru care judecătorul sindic a considerat că planul propus de Siomax, administratorul judiciar al Termo, nu are nici o legătură cu redresarea firmei. în replică, Siomax consideră că judecătorul nu știe aritmetică și nici să extragă TVA-ul dintr-o sumă și că este răuvoitor. Valentin Tudor Valentin.tudor@gds.ro O decizie a Tribunalului Dolj de luna trecută uimea toată suflarea din administrația publică din Craiova. Judecătorul sindic din dosarul de insolvență a SC Termo Craiova SRL, societatea care furnizează căldură și apă caldă orașului, a considerat că măsurile de aducere pe linia de plutire a societății nu sunt viabile. Concret, magistratul a motivat că planul de reorganizare nu demonstrează cum vor fi reduse cheltuielile și cum vor fi recuperate datoriile care trebuie plătite creditorilor, dintre care cel mai mare este Complexul Energetic Oltenia. Pentru a înțelege cum s-a ajuns în această situație, trebuie să facem un scurt istoric al falimentului Termo. TERMO, SUSPENDATĂ ÎNTRE REORGANIZARE ȘI FALIMENT La începutul acestui an, Complexul Energetic Oltenia, furnizorul materiei prime către Termo, a cerut Tribunalului Dolj să constate starea de insolvență a termoficării după ce aceasta acumulase o datorie uriașă către el: circa 300 de milioane de lei (70 de milioane de euro). Tribunalul a decis imediat intrarea în procedură de insolvență, ceea ce s-a tradus prin faptul că firma urma să nu mai fie condusă de actualii directori, ci de un administrator judiciar, în persoana SC Siomax SRL, o firmă de lichidare din Târgu Jiu. Conform legii, Siomax trebuia să întocmească un tabel al tuturor creditorilor care aveau bani de luat de la Termo și să realizeze un plan de reorganizare a activității care să redreseze situația financiară a Termo pe o perioadă de patru ani. Tabelul a fost întocmit, planul de reorganizare a fost realizat și depus la instanță și toată lumea se pregătea să pună în aplicare o parte din măsurile propuse de Siomax. Printre acestea se regăseau concedierea a circa 160 de persoane, recuperarea agresivă a datoriilor de la asociațiile de proprietari cu restanțe, oprirea furnizării agentului termic, dar și o măsură cu care primăria nu a fost de acord, și anume creșterea prețului gigacaloriei. „Bomba“ a venit în luna octombrie, când judecătorul sindic a citit planul de reorganizare propus și a decis să dea cu el de pământ, respingându-l ca nefiind realist. Consecința acestei decizii era intrarea în faliment a Termo și dizolvarea ei, adică dispariția de pe piață. Decizia a creat panică în administrația publică. Conducerea primăriei a căutat rapid soluții și a scos de la naftalină o hotărâre de consiliu din 2013 prin care înființa o asociație de dezvoltare intercomunitară care să opereze altă societate de distribuție a căldurii și apei calde. Practic, primăria se pregătea să înființeze altă societate comercială în locul celei care avea să-și dea duhul prin decizia instanței; în paralel, primăria și administratorul judiciar au solicitat și obținut suspendarea falimentului și dizolvării, au declarat apel la decizia Tribunalului Dolj și așteptau motivarea instanței pentru a ști cum să se apere la Curtea de Craiova. Motivarea zilele acestea de Apel a venit „Analizând actele și lucrările cauzei, instanța constată că planul de reorganizare al debitoarei, propus de administratorul judiciar, nu întrunește condițiile legale pentru a fi confirmat“, spune judecătorul. Și continuă. „Potrivit administratorului judiciar, pentru redresarea economică a societății este necesară reducerea cheltuieliilor totale ale acesteia de la “ 127,8 milioane la 89,2 milioa §ene de lei, ceea ce semnifică o reducere de aproximativ 30%. Acest obiectiv nu poate fi realizat având în vedere situația concretă a debitoarei (...) în cadrul cheltuielilor de exploatare pentru anul 2014 în valoare totală de 127,6 milioane de lei, ponderea cea mai mare o au cheltuielile cu energia și apa (61 de milioane de lei) și cele cu personalul (28,9 milioane de lei) (...) în planul de reorganizare se propune o reducere a angajaților de la 748 la 598. Această redre cu 21,5% a personalului nu reprezintă decât o reducere cu 4,53% a cheltuielilor de exploatare totale, în ceea ce privește reducerea cheltuielilor cu energia și apa, planul nu propune nici o măsură, în fundamentarea fluxului de numerar se prevăd cheltuieli cu furnizorii, inclusiv energia termică, în valoare de 61,2 milioane de lei. Din cele expuse mai sus, rezultă cu claritate că nu este posibilă o reducere a cheltuielilor totale cu 30%, în condițiile în care principalele sale cheltuieli nu se vor reduce“, mai spune judecătorul. După care trece la următorul argument: „Dacă din încasările previzionate de 101.333.593 de lei se va deduce TVA-ul, rezultă că venitul debitoarei în primul an al planului va fi doar de 77.013.530 de lei, sumă care este chiar mai mică decât venitul realizat de societate în 2014, care a fost de 80,9 milioane de lei“, a explicat judecătorul. De asemenea, magistratul a considerat că în plan nu a fost menționată modalitatea de achitare a creanțelor curente, Consiliul Județean Dolj Biblioteca Județeană "Alexandru și Aristia Aman” Secția de împrumut pentru Copii și Tineret în perioada 23-26 noiembrie 2015, în cadrul proiectului “Cărticica pentru prichindei și copii mai măricei“ este organizată activitatea cu tema: Participă grădinițele și școlile I-IV înscrise în proiect, conform următoarei programări: Luni, 23 noiembrie 2015 09.00- 10.00. Grădinița "Petrache Poenaru” 10.00- 11.00. Grădinița Traian Demetrescu” 11.00- 12.00. Școala Gimnazială "Mihai Eminescu" 14.00- 15.00: Colegiul Național "Carol I” Marți, 24 noiembrie 2015 09.00- 10.00: Școala Gimnazială "Traian" 10.00- 11.00: Grădinița "Ethos” 11.00- 12.00: Colegiul Național "Fr. Buzești" 12.00- 13.00: Școala Gimnazială "Mihai Viteazul” Miercuri, 25 noiembrie 2015 10.00- 11.00: Școala Gimnazială "Sf. Gheorghe" 11.00- 12.00: Școala Gimnazială "Traian" 12.00- 13.00: Școala Gimnazială "Mihai Viteazul” Joi, 26 noiembrie 2015 09.00- 10.00: Colegiul Național "Carol I” 10.00- 11.00: Școala Gimnazială "Mihai Viteazul” 11.00- 12.00: Școala Gimnazială "Sf. Gheorghe”- grădiniță 14.00- 15.00: Colegiul Național "Carol I” 15.00- 16.00: Colegiul Național "Carol I" Falimentul Termo Craiova - lupta TRIBUN 'NUL DE .. ........... RESPINS ALUL DOLI PLAREORGANIZARE Administratorul judiciar al Termo Craiova, Mariana Somnea (foto medalion), spune că judecătorul sindic care a respins planul de reorganizare nu știe nici măcar să extragă TVA-ul dintr-o sumă Vizionarea filmului ’’Black Beauty”- povestea emoționantă a unui cal eroic și a unei fetițe care ține la el. Plin de animație și aventură. ’’Black Beauty” e un film clasic emoționant care impresionează inima oricui a iubit vreodată un animal.