Gazeta de Sud, iulie 2018 (Anul 24, nr. 7008-7029)

2018-07-02 / nr. 7008

LOCAL Luni, 2 iulie 2018 • Gazeta de Sud* L3T0 kiVț 19,3,20,18,5,11 HJB 0127389 295512 922708 NOROC i Gigioc, arestat pentru fraude cu carduri de credit Procurorii DIICOT din Craiova au cerut și obținut, vineri, arestarea preventivă, pe o perioadă de 30 de zile, a patru inculpați, printre care se numără și Vadik Gigi Zavera, zis Gigioc, judecat in prezent in dosarul „Frăția“. Acesta din urmă este acuzat că a coordonat o grupare de carderi care a acționat in Mexic, începând cu anul 2013. instituirea unui grup infracțional organizat, acces ilegal la un sistem informatic, efectuarea de operațiuni financiare în mod fraudulos, operațiuni ilegale cu dispozitive sau programe informatice, falsificarea de titluri de credit, punerea în circulație de valori falsificate, deținerea de instrumente în vederea falsificării de valori, inducerea în eroare a organelor judiciare și înșelăciune. Acestea sunt infracțiunile reținute în acest dosar de procurorii DIICOT-Serviciul Teritorial Craiova. Aceștia din urmă susțin că, „începând cu anul 2013, inculpații Zavera Gigi-Vadik, Pană Cornel și Soren Gabriel au constituit un grup infracțional organizat în scopul comiterii unor infracțiuni informatice, grup coordonat de către inculpatul Zavera Gigi-Vadik, la care au aderat și alți inculpați, printre care și inculpatul Avrămoiu Cosmin- Gheorghe“. Vineri, procurorii DIICOT au făcut publice infracțiunile care ar fi fost comise de inculpați în cursul anului 2013. Astfel, în octombrie 2013, „inculpatul Pană Cornel a expediat în Mexic trei colete conținând aparatură de skimming, destinatar real fiind inculpatul Sorea Gabriel în scopul de a fi utilizate la falsificarea de instrumente de plată electronică pentru accesul fără drept la un sistem informatic și efectuarea frauduloasă de retrageri de numerar pe teritoriul Mexicului, unde inculpatul Soren Gabriel locuiește de mai mulți ani“, după cum au precizat anchetatorii. ȘI-A FURAT SINGUR BANII DE PE CARD Procurorii doljeni mai susțin că, în noiembrie 2013, același Cornel Pană a „indus în eroare reprezentanții unei unități bancare, pretinzând că, în mod fraudulos, persoane necunoscute au accesat, fără drept, un sistem informatic din Mexic și au efectuat zece retrageri frauduloase de numerar (totalizând suma de 12.929 de lei) din contul pe care îl avea deschis la respeciva bancă și alte opt încercări ,luate de retrageri frauduloase la numerare. Mai mult decât atât, Pană a formulat și o sesizure penală, în care a susținută, pe 23 noiembrie 2013, dinontul deschis pe numele său au fost efectuate în Mexic 'ece retrageri frauduloase de numerar, totalizând suma de 12.929 de lei, „deși sumele de bani au fost retrase pe teritoriul Mexicului la indicațiile acestuia (prin accesarea, fără drept, a unui sistem informatic), în baza înțelegerii pe care o avea cu inculpatul Lorea Gabriel, sume de bani de care a și beneficiat“, mai spun anchetatorii. Potrivit oamenilor legii, din octombrie 2013 și până în februarie 2014, Gabriel Sorea, împreună cu alți doi inculpați, au efectuat retrageri de numerar frauduloase pe teritoriul Mexicului din conturile mai multor persoane. Joi, pe 28 iunie, ofițerii Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Craiova au făcut mai multe percheziții în Dolj, Gorj și Prahova, în urma cărora au fost găsite și ridicate echipamente industriale folosite pentru producerea de echipamente de skimming, mulaje și echipamente de skimming, dar și alte instrumente folosite la falsificarea cardurilor de credit. Tot joi, oamenii legii i-au ridicat și dus la audieri pe Zavera Gigi-Vadik, Cornel Pană, Gabriel Sorea și Cosmin Avrămoiu, toți fiind reținuți printr-o ordonanță emisă de procurorul de caz. în cursul zilei de vineri, cei patru inculpați au fost duși la Tribunalul Dolj cu propunere de arestare preventivă, iar instanța a admis cererea anchetatorilor. Procurorii DIICOT au cerut arestarea în lipsă a altor doi inculpați - Alexandru Colțatu și Gheorghe Mielușanu -, iar instanța a amânat pronunțarea în cazul lor pe data de 5 iulie. DOSARUL „FRĂȚIA“. PE ROLUL TRIBUNALULUI DOLJ în august 2017, procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Dolj au dispus trimiterea în judecată a 13 inculpați, printre care se numără Vadik Gigi Zavera, Ionelaș Cimpoeru, Cantemir Mitre, Irinel Coandă, zis Charlie, Ion Ilie și Gigel Roșianu. Mai exact, acest dosar privește o serie de infracțiuni ce ar fi fost comise în ultimii ani de membrii grupării „Frăția“. Procurorii doljeni susțin că au probat 16 conflicte stradale în care au fost implicați membri sau lideri ai grupării „Frăția“, ultimul fiind cel din noaptea de 4 spre 5 noiembrie 2016, dintr-un local din centrul municipiului. în noiembrie 2016 au fost făcute primele rețineri în acest dosar: Vadik Gigi Zavera, Ionelaș Cimpoeru, Alexandru Băloiu, Florinel Barbu, Sorin Flovf, Cantemir Mitre și Crisstate Vlăescu fiind acuzați de comiterea unor infracțiuni cu violență, de la tentativă de omor și complicitate la tentativă de omor, până la constituirea unui grup infracțional, tulburarea ordinii și liniștii publice și folosirea fără drept de obiecte periculoase. Anchetatorii au reținut că, în noaptea de 4 spre 5 noiembrie, inculpații au provocat un scandal într-un bar de pe strada A.I. Cuza, în urma căruia Cristian Marian Vlădescu și Vadik Gigi Zavera au fost răniți, dar și că faptele comise de inculpați „constituie o acțiune de represiune, un act de vendetă voit exemplificator pentru ceilalți membri ai grupării, întrucât agresorii au ales un loc public pentru manifestarea lor violentă, în zona centrală a orașului“. în acest dosar a fost inculpat și Marian Gîrniță, subofițer în cadrul IPJ Dolj, care este acuzat că, în timp ce lucra în cadrul Centrului de Reținere și Arest Preventiv, „a avut discuții, în afara cadrului legal, cu o parte dintre inculpați, favorizându-i, în sensul că i-a determinat să uzeze de dreptul la tăcere“. Aldeziz Marin . Facultatea de Științe Juridice. Drept » * ♦ * Economică și Administrative • Științe penale și criminalistică •Drept Contabilitate . • r • Administrație publică • Audit intern în sistemul public și privat • Poliție locală Finanțe • Contabilitate și informatică de gestiune • Finanțe și administrație publică • Finanța și bănci europeană • Management * #student la USH I Descoperă i Universitatea Spiru Haret I h Vadik Gigi Zavera a fost arestat preventiv pe 18 noiembrie 2016, iar pe 20 martie 2017 a fost plasat în arest la domiciliu