Gazeta de Sud, octombrie 2019 (Anul 25, nr. 7319-7341)

2019-10-09 / nr. 7325

LOCAL Miercuri, 9 octombrie 2019 Gazeta de Sud Scenă de 120.000 de euro la „The Artist Awards“ Viața „Mihai Viteazul“ 1 mp din Bănie va găzdui, vineri și sâmbătă, prima ediție a „The Artist ziwards“, un megaspectacol care va reuni artiști de top din industria muzicală românească. Evenimentul, pentru care s-au alocat bani de la bugetul local, trebuia să aibă loc, inițial, pe stadionul „Ion Oblemenco“, însă el a fost „transferat“ în centrul Craiovei. De altfel, aici a și început montarea scenei. Una care va costa circa 170.000 de euro. Opera Română Craiova (ORC) este cea care va organiza spectacolul, la propunerea Global Records. Mai exact, Casa de producție vine cu artiștii, iar organizatorul suportă toate costurile: montare scenă în Piața „Mihai Viteazul“, dar și pentru montare și demontare structuri laterale din Lauher, instalație de sonorizare, instalație de afișare, instalație de lumini inteligente s-a estimat o valoare a serviciilor de 524.370 de lei. Contractul a fost atribuit săptămâna trecută firmei SET UP SRL, din Sibiu, pentru suma de 504.000 lei, plus TVA. Societatea va urma să asigure nu doar montarea și demontarea echipamentelor și a sistemelor tehnice, ci și buna lor funcționare pe toată durata evenimentului. Pe site-ul firmei din Sibiu se menționează că ultimul spectacol de care s-a ocupat aceasta este „Cerbul de Aur“, ediția din 2018. Megaspectacolul de muzică ușoară „The Artist Awards" va avea loc în Piața „Mihai Viteazul" din Craiova, în zilele de 11 și 12 octombrie Pentru acest lucru, ORC a și obținut o alocare bugetară de 1.120.000 de lei, însă nu va cheltui toată suma. Pribani vor fi plătiți pentru montarea și demontarea scenei, servicii pentru care s-a organizat o licitație publică. Inițial, procedura s-a referit la montarea scenei pe stadion și a avut o valoare estimată de 689.076 de lei. Licitația a fost însă anulată și reluată, după ce s-a schimbat locația spectacolului. Pentru montare și de CINE VA URCA PE SCENĂ LA „THE ARTIST AWARDS" Pe lângă costurile cu scena, Opera Română Craiova va suporta și cazarea și masa artiștilor, estimate la 70.000 de lei. Potrivit datelor transmise de Global Records, ar fi vorba de 250 de persoane - artiști de top din industria muzicală, specialiști, producători, oameni de media și influenced, care ar avea nevoie de trei nopți de cazare. Cine va urca pe scena de la „The Artist Awards“? Conform Operei Române, ziua de vineri, 11 octombrie, va fi destinată celor mai talentați influenced din țară. 5Gang, Selly, Alvarez, Laura Giurcanu, Ionuț Rusu, Gami, Dia, Iuliana Beregoi, Cristi și Vlad Munteanu și alții se vor afla în fața craiovenilor. Videoclipurile acestora adună zeci de milioane de vizualizări pe Youtube. Numai melodia SOS a celor de la 5Gang a strâns până acum aproape 29 de milioane de vizualizări. Sâmbătă, 12 octombrie, va fi ziua premiilor din industria muzicală. Vor fi premiați cel mai bun artist TV, cea mai bună voce feminină, cea mai bună voce masculină, cea mai bună melodie pop, dance și rock, cel mai bun videoclip, cel mai bun DJ etc. Pe scena din centrul Craiovei vor concerta INNA, Antonia, Carla’s Dreams, Delia, Irina Rimes, The Motans, Vanotek, Mark Starn, Alina Eremia, AMI, Minelli, Shift, Dirty Nano, Blacklist, Spike, Cristi Min culescu , Valter Boro, Ana Baniciu, DJ Project, Pacha Man, Raluka, Sonja și mulți alții. Spectacolul se va încheia cu un recital al trupei B.U.G. Mafia, invitatul special al evenimentului din Bănie. Marian Apipie (VUI TOLTT) CORJ Anchetă a poliției după ce o profesoară a aruncat cu un telefon mobil într-un elev Inspectoratul de Poliție al Județului Gorj a demarat o anchetă, după ce o profesoară de la Școala din Bengești-Ciocadia ar fi aruncat cu un telefon mobil într-un elev. Copilul, elev în clasa a V-a, a fost lovit cu telefonul în piept. Profesoara s-a ales cu un dosar penal pentru comiterea infracțiunii de lovire. Este a doua anchetă deschisă pe numele cadrului didactic în acest an. Ionel Oană, directorul Școlii Gimnaziale din Bengești-Ciocadia, cunoaște situația și spune că elevului i-a rămas un semn în piept după ce ar fi fost lovit cu telefonul mobil de către profesoara respectivă. „A făcut cercetare poliția și a întocmit un nou dosar. Este un elev de clasa a V-a. A fost în timpul orei. I-a luat elevului telefonul și i-a dat cu el în piept. Polițistul a făcut verificările și elevul avea negru în piept“, a declarat Ionel Oană, directorul Școlii Gimnaziale din comuna Bengești/Ciocadia. TRIMISĂ LA EXPERTIZĂ PSIHOLOGICĂ Toate cadrele didactice de la școală au fost supuse unor analize și investigații medicale de către un cabinet de medicină a muncii, în cazul profesoarei Rădulescu, psihologul cabinetului nu a emis avizul psihologic și a cerut repetarea investigației de către un medic specialist, dar cadrul didactic ar fi refuzat. „Fiecare ar trebui să aducă adeverința de la medicul de familie. Poate că unii au avut anumite boli. Actele medicale sunt obligatorii. A fost și medicul de medicina muncii, care le-a pus la dosar. Au dat examen psihologic și doamna profesoară nu a îndeplinit norma de a fi declarată aptă. Doamna a primit recomandarea de a merge la o nouă evaluare de specialitate și nu s-a prezentat", a mai spus Ionel Oană, directorul Școlii gimnaziale din comuna Bengești-Ciocadia. Medicul de medicină a muncii i-a făcut recomandarea să se prezinte la un examen psihiatric complex. Eugen Măruță