Gazeta de Sud, octombrie 2020 (Anul 26, nr. 7569-7590)

2020-10-14 / nr. 7578

LOCAL Miercuri, 14 octombrie 2020' Gazeta de Sud Podul din parc - centre între Ministerul Culturii și primărie misterul Culturii a reacționat în urma declarațiilor făcute de primarul Craiovei, Mihail Genoiu, cu privire la întârzierea lucrărilor de reabilitare a Podului suspendat din Parcul „Nicolae Romanescu“. Podul monument istoric a fost închis publicului în martie 2017, iar la începutul anului 2019 a intrat în reparații. Pentru restaurarea și consolidarea lui s-a cheltuit un milion de euro, fonduri europene, iar lucrările au fost finalizate la începutul acestei luni, când podul a și fost deschis circulației. Constructorul, Antriter Manual Art SRL din București, a avut însă ca termen de predare a obiectivului data de 25 noiembrie 2019. Lucrările au întârziat, așadar, aproape un an, iar primarul Craiovei a pus întârzierea pe seama mai multor avize care trebuia primite de la Ministerul Culturii și pe faptul că unele materiale care urma să fie folosite ar fi fost respinse de minister și „a trebuit să se stea după fiecare aviz în parte“. „Fiind vorba de un monument istoric, toate lucrările care s-au făcut au avut nevoie de avizul Ministerului Culturii, de la vopseluri, lemn și tot ce s-a folosit. Cel mai mult a durat în această perioadă verificarea tensiunii din cablurile de la pod. Există un singur astfel de verificator în țară, până când a fost găsit, până când a fost disponibil... Lucrarea în sine a fost foarte complexă. Unele materiale au fost respinse de minister și a trebuit să se stea după fiecare aviz în parte. Toate vopselurile și materialele folosite a trebuit să fie conforme cu cerințele Ministerului Culturii“, explica Mihail Genoiu în articolul „De ce a întârziat cu un an reabilitarea podului suspendat“, publicat de GdS în data de 8 octombrie. MINISTERUL CULTURII ESTE DE ALTĂ PĂRERE Ministerul Culturii reacționat la spusele edilului a Craiovei și a emis un comunicat prin care îl contrazice în totalitate pe Mihail Genoiu. Instituția susține că pentru Podul suspendat a fost dat un singur aviz, înainte de demararea lucrărilor. Ulterior, ministerul nu ar mai fi avut niciun fel de implicare în derularea lucrărilor. Așa că întârzierea pricinuită de avizele repetate și de respingerea anumitor materiale ar fi un lucru neadevărat, în opinia Ministerului Culturii. „Documentația tehnică pentru avizarea lucrărilor de reabilitare a Podului suspendat din Parcul «Romanescu» Craiova (faza PTR) a fost depusă la Ministerul Culturii în data de 19.11.2018. Lucrarea a fost analizată în ședința Secțiunii Tehnice de Arhitectură și Inginerie a Comisiei Naționale a Monumentelor Istorice din data de 21.11.2018. Avizul a fost emis de Ministerul Culturii în data de 05.12.2018 cu nr. 566/M/2018“, este mesajul transmis de minister. Instituția condusă de Bogdan Gheorghiu a transmis GdS și o copie după avizul favorabil trimis Primăriei Craiova în data de 5 decembrie 2018, cu privire la lucrările de reabilitare a Podului suspendat. „Avizul mai sus menționat a permis executarea lucrărilor de reabilitare a Podului suspendat din Parcul «Romanescu» Craiova conform specificațiilor tehnice incluse în documentație. Ulterior, Ministerul Culturii nu a mai avut nicio implicare în derularea lucrărilor de reabilitare propriu-zise. Documentațiile tehnice avizate în Secțiunea Tehnică de Arhitectură și Inginerie a Comisiei Naționale a Monumentelor Istorice, în funcție de faza de proiectare avizată - în cazul de față, faza Proiect tehnic, conțin specificațiile tehnice ale materialelor ce vor fi puse în operă, procedurile de executare a lucrărilor, precum și alte detalii necesare executării unor lucrări de bună calitate“, a explicat Ministerul Culturii. Cu alte cuvinte, ministerul s-a pronunțat înainte de începerea execuției asupra tuturor aspectelor care vizau lucrările în sine, de la materiale până la proceduri de lucru, și nu a mai fost nevoie de avize ulterioare. Adică acele avize care ar fi întârziat execuția, în opinia evului Mihail Genoiu. Marian Apipie Reabilitarea podului suspendat din Parcul „Romanescu" a fost finalizată la începutul acestei luni, însă lucrările au avut o întârziere de aproape un an PODUL SUSPENDAT NU A FOST INCA RECEPȚIONAT Podul suspendat a fost deschis publicului, cu toate că lucrarea nu a fost încă recepționată. Reprezentanții Primăriei Craiova susțin că mai sunt unele mici retușuri la partea de peisagistică, nu la cea tehnică, și că firma de construcții nu a solicitat deocamdată recepția finală a lucrărilor. Podul a putut fi însă deschis traficului pietonal în baza expertizei care a confirmat gradul său de siguranță, după verificarea tensiunii din cablurile care îl susțin. Adică unul dintre aspectele care ar fi necesitat o perioadă destul de lungă de timp. a 0000 Casa de Ajutor Reciproc Oferă o dobândă de 72% pe an cu capitalizare pentru economiile depuse ca fond social Dobânda nu se impozitează Fără comisione de retragere Garantare și siguranță Prezență activă pe piața CAR de peste 10 ani Craiova, str, Th. Aman, nr. 5, bl. 73 parter, (zona English Park) Tel. 0351.462.020,0351.807.808 O școală și o grădiniță din Craiova 9 f f au intrat în scenariul roșu Școala Specială “Sfântul Vasile” și Grădinița cu program prelungit Eden au intrat în scenariul roșu. Conform datelor de la ISJ Dolj, sunt 12 unități școlare care desfășoară activități exclusiv online. De asemenea, la mai multe unități școlare din Craiova și județ au apărut noi cazuri în rândul elevilor și al cadrelor didactice, iar cursurile au fost suspendate doar la grupele respective. Conform raportărilor DSP Dolj, îmbolnăvirile cu Covid 19 în rândul elevilor și al cadrelor didactice continuă să apară mai ales în unitățile școlare în care și în zilele anterioare au mai fost înregistrate astfel de cazuri. în acest context, Școala specială “Sfântul Vasile” din Craiova a trecut în scenariul roșu, cu suspendarea cursurilor față în față. De asemenea, a apărut câte un nou caz de Covid 19 în rândul elevilor de la Colegiul Național “Carol I” și de la Colegiul Național “Elena Cuza” în ambele situații, consiliile de administrație ale unităților școlare au luat decizia de a suspenda cursurile la clasele respective. Un alt caz de Covid 19 este în rândul preșcolarilor de la Grădinița “Sfânta Ana” din Craiova. Potrivit reprezentanților DSP Dolj au fost suspendate activitățile față în față la clasa respectivă. Cazuri noi sunt și în rândul cadrelor didactice. “A fost confirmat un profesor de la Liceul Poiana Mare cu măsura suspendării cursurilor. Un alt caz în rândul cadrelor didactice este la Grădinița cu program “Sfânta Ana” din Craiova și altul la Grădinița cu program prelungit “Dumbrava Minunată” din Craiova. Măsurile luate au fost de a suspenda cursurile la grupele respective”, a spus doctor Ștefan Popescu, purtător de cuvânt al DSP Dolj. Conform datelor de la Inspectoratul Școlar județean Dolj, la nivelul județului Dolj 453 de unități de învățământ sunt în scenariul verde, 100 de unități școlare sunt în scenariul galben cu o parte dintre elevi la școală și o parte online, iar 12 sunt în scenariul roșu, cu elevii trimiși acasă. Carmen Dumitrescu