Gazeta de Sud, octombrie 2021 (Anul 27, nr. 7822-7842)

2021-10-27 / nr. 7840

LOCAL I Miercuri, 27 octombrie 2021 • Gazeta de Sud Bolnavi de Covid, îndemnați să se trateze cu supă de pui Un bărbat din Dolj reclamă că un medic de familie a refuzat să prescrie o schemă de tratament anti Covid pentru bunicii săi, după ce aceștia au fost confirmați cu infecția. într-o filmare cu camera ascunsă făcută la cabinet, se vede cum acesta îi solicită medicului antivirale pentru pacienți, iar doctorul îi spune să le dea doar supă de pui. Bărbatul susține însă că bunicii săi au comorbidități, iar bunica i-a spus medicului că nu respiră foarte bine. De vineri după amiază până luni, medicul ar fi refuzat să discute cu familia pentru că s-ar fi aflat în afara orelor de program. Anda Simionanda.simion@gds.ro Cosmin Z., bărbatul care ne-a contactat, povestește că unchiul său a fost depistat pozitiv la infecția cu Covid pe 22 octombrie. Ulterior, bunicii acestuia s-au testat și ei și au avut rezultate pozitive. Familia a sunat la 112 pentru că unchiul avea probleme de respirație, iar acesta este, în prezent, internat în spital. Bunicii au rămas, însă, acasă, având o stare bună, iar echipajul de ambulanță le-a transmis să contacteze medicul de familie pentru tratament. Conform procedurii, formele ușoare de boală pot fi tratate la domiciliu, sub monitorizarea medicilor de familie. Nepotul a contactat medicul de familie și susține că acesta a refuzat să prescrie tratament și chiar să răspundă la telefoane, pe motiv că este în afara orelor de program. “A răspuns foarte greu și ne-a spus să revenim luni. Problema este că bunicii mei sunt în vârstă, au multiple comorbidități, accidente vasculare, diabet, iar din câte știu eu, este important să se înceapă cu o schemă de tratament încă de la debutul bolii pentru a evita complicațiile”, povestește C. Z. Conform Ordinului 2103/12.10.2021, “antiviralele au o eficiență cu atât mai mare cu cât sunt administrate mai devreme în cursul bolii, de preferat începând din primele zile de evoluție; de aceea antiviralele se administrează în primul rând pacienților cu forme nonsevere de boală care au factori de risc pentru evoluția severă”. SUPA DE PUI PE POST DE TRATAMENT 1 I Ä celor doi pacinarți la cabinetul medicului de familie pentru a solicita tratament, dar spune că acesta a refuzat acest lucru. Filmările transmise de doljean arată că medicul invocă acte legislative și proceduri și îi spune acestuia să le dea bunicilor supă de pui și că sunt asimptomatici, deși bărbatul insistă că bunica sa a precizat la telefon că nu respiră bine. Pentru că doctorul nu i-a oferit o schemă de tratament, nepotul pacienților a refuzat să plece din cabinet, iar medicul de familie a chemat poliția, care i-a dat un avertisment. Conform reprezentanților DSP Dolj, cer în măsură să stabilească dacă medicul a procedat sau nu corect prin refuzul de a prescrie tratament sunt Casa de Asigurări de Sănătate Dolj și Colegiul Medicilor Dolj. Medicul este obligat să consulte pacienții, cel puțin prin telefon, iar dacă se dovedește că decizia de a nu prescrie tratament este greșită, ar trebui ca pacienții afectați să se adreseze Colegiului Medicilor pentru a ancheta un eventual malpraxis. Am încercat să cerem și punctul de vedere al medicului de familie, însă acesta nu a răspuns la telefon. TOMBOLA ABONAȚILOR CÂȘTIGA UN TELEFON HUAWEI P SMART 20211 V-ați abonat la ediția tipărită a Gazetei de Sud pentru lunile noiembrie, decembrie 2021 și ianuarie 2022, la birourile de mică publicitate sau prin agenții de difuzare? Atunci sunteți înscriși automat la Tombola Abonaților. Dacă v-ați abonat la oficiile Poștei Române, trimiteți numele complet, seria și nr. cărții de identitate, dar și dovada abonamentului (copie după cistanță) prin poștă, la adresa: Câmpia Islaz, nr. 97 , Craiova sau pe e-mail: abonamente@gds.ro până la 31.10.2021. Extragerea are loc pe data de 5 noiembrie 2021, iar câștigătorii sunt publicați a doua zi în Gazeta de Sud. Succes! Detalii și regulament pe www.gds.ro Cotidianul oltenilor de pretutindeni JE Plafonarea prețurilor la energie afectează grav CEO anagerul Complexului Energetic Oltenia, Daniel Burlan, face demersuri pentru a excepta compania din legea care propune plafonarea prețului la energie la 450 de lei. în acest sens, Daniel Burlan poartă discuții în aceste zile la Ministerul Energiei și la Parlament. Un proiect de lege propune plafonarea prețului la energia electrică la 450 de lei și impozitarea cu 95% a sumelor care trec peste limita stabiltă. Acest lucru pune pe butuc practic orice șansă de viabilitate economică la nivelul Complexului Energetic Oltenia care are 11.000 de salariați și are de plătit în fiecare an certificate de C02 în valoare de câteva sute de milioane de euro. Valoarea certificatelor de C02 a depășit anul trecut 60% din cifra de afaceri a companiei. Complexul Energetic Oltenia produce la un preț de 510 lei megawatul, în preț fiind inclus și certificatul de CO2 care este 60 de euro, adică 300 de lei. SUPRAIMPOZITARE în condițiile plafonării prețului la energie s-ar produce o supraimpozitare la nivelul Complexulu Energetic Oltenia. în plus, 85% din energia produsă de Complexul F«rgetic Oltenia este vândt in baza contractelor bilaterale încheiate cu diferit beneficiari. în contracte sunt prețuri fixe și foarte greu pot fi modificate prețurile, în funcție de fluctuațiile din piață, plafonării și impozitării cu 95%, atunci CEO ar mai avea de dat bani la stat, respectiv 56 de lei pentru fiecare megawat. Este în mod clar o supraimpozitare: pe de o parte ni se spune că trebuie să ne acoperim plata certificatelor de CO2, pe de altă parte se vine cu această plafonare și supraimpozitare. Cum să ne acoperim acest cost, dacă prețul de producție cu tot cu certificat este de 510 lei?! Se caută soluții, să vedem cum vor putea fi găsite soluții pentru Complexul Energetic Oltenia. Compania va fi chemată în această iarnă să salveze sistemul energetic. Cum va putea să facă acest lucru cu asemenea suprataxări? Mai sunt de achitat taxe, salarii, certificatele de CO2” a declarat Ion Rușeț, din cadrul Complexului Energetic Oltenia. Eugen Măruță