Gazeta Mureşului, 1933 (Anul 3, nr. 1-47)

1933-01-01 / nr. 1

Anul XXXV, No. 1. Tg.-Mureş, la 1 Ianuarie 1933 A JUDEŢULUI MUREŞ Redacţia şi Administraţia la Prefectura judeţului Comunicat Deoarece am constatat că autorităţile comunale au mari neajunsuri cu compactarea colecţiei Gazetei Oficiale judeţene care din cauza formatului de până acum, nu se preia la o compactare in format normal, am decis ca incepând cu Nrul 1 al anului 1934, se modificăm formatul, in felul celui prezent. Datorită acestui format Gazeta Oficială va putea fi in viitor compactată cu uşurinţă. Administraţia. I. Legi, regulamente şi hotăriri de interes general. EXTRAS din Monitorul Oficial No. 287 de Luni 11 Decemvrie 1933. Ministerul de Finanţe, Consiliul de miniştri, în şedinţa sa dela 1 Decemvrie 1933. Văzând referatul d-lui ministru de finanţe cu No. 286614 din 1933. Decide: Art. I. Indemnizaţia de şedinţă pentru lucrările oricărei comisiuni sau oricărui consiliu, instituite pe bază de legi sau regulamente, se stabileşte după cum urmează: 250 lei pentru preşedinte, 200 Iei pentru membri şi 150 Iei pentru secretar, indiferent dacă membrii sunt sau nu funcţionari publici, sau retribuiţi din fonduri publice. Sumele de mai sus sunt considerate ca maximale, putând fi micşorate după aprecierea şefului administraţiei respective. Pentru provincie, indemnizaţiile se vor reduce cu 15%. Pentru funcţionarii publici care fac parte din comisiunile sau consiliile mai sus indicate, plata indemnizaţiei nu se poate face decât numai dacă lucrările comisiunii au avut loc în afara orelor de serviciu. Art. II. tetenul de prezenţă al membrilor consiliilor de adminis- traţie la regiile publice comerciale şi casele autonome, va fi de maximum 300 Lei de şedinţă. Art. III. Comisiile sau consiliile nu pot primi mai mult de un jeton pe zi lucrătoare. Art. IV. Membrii comisiilor de control (censori) nu pot fi plătiţi cu sume forfetare lunare, ci numai cu jetoane de prezenţă, în condiţiunile art. 1 de mai sus. Art. V. Orice comisiune care nu este prevăzută de legi și regulamente, se poate institui pe baza unei deciziuni ministeriale, insă numai în urma aprobării Ministerului de Finanțe, iar plata indemnizației se va face conform normelor de mai sus. Art. VI. Prezentul jurnal se aplică tuturor ministerelor, regiilor publice comerciale și caselor autonome, începând cu data de 1 Decemvrie 1933. Art. VII. D-nii consilieri-controlori și d-nii directori de contabilitate respectivi, sunt făcuți dirct răspunzători de executarea prezentului jurnal. I. G. Duca, Victor Antonescu, R. Fransovici, I. Inculeţ, C. I. Brătianu, Dr. C. Angelescu, General de devizie N. Uică, General de corp de armată adjutant P. Angelescu. EXTRAS din Monitorul Oficial Nr. 287 de Luni 11 Decemvrie 1933. Consiliul de miniştri, în ședinţa sa dela 1 Decemvrie 1933. Având în vedere prevederile regulamentului Statutului funcţionarilor publici şi referatul d-lui ministru al finanţelor cu No. 286141 din 1 Decemvrie 1933, Decide: A) Deplasări. Art. I. Funcţionarii publici care se deplasează pentru servicii de executat, în afară de reşedinţa în care sunt numiţi, servicii caracterizate printr’o însărcinare specială, în afară de îndeplinirea atribuţiunilor funcţiunii respective au dreptul la o diurnă şi la rambursarea cheltuelilor de transport dela o localitate la alta. In diurnă se cuprind toate cheltuelile necesitate de deplasare, iar cheltuelile necesitate de transport se vor socoti deosebit. Cu începere dela 1 Decemvrie 1933, diurnele fixate prin jurnalul Consiliului de miniştri cu No. 267 din 17 Martie 1932, se modifică în modul următor, fiind considerate ca maximale: La o retribuţie lunar bugetară „brutto“ de cel puţin 19,000 Lei inclusiv, se acordă o diurnă de 300 lei pe zi ; La o retribuţie lunară bugetară „brutto“ de la 13,000 Lei inclusiv la 19,000 exclusiv, se acordă o diurnă de 250 lei pe zi; La o retribuţie lunară bugetară „brutto“ de la 6000 Lei inclusiv până la 13,000 lei exclusiv, se acordă o diurnă de 180 Lei pe zi; La o retribuţie lunară bugetară „brutto“ dela 4000 lei inclusiv la 6000 lei exclusiv, se acordă o diurnă de 130 lei pe zi; La o retribuţie lunară bugetară „brutto“ dela 2500 lei inclusiv la 4000 lei exclusiv, se acordă o diurnă de 100 lei pe zi;