Gazeta Sporturilor, aprilie 1932 (nr. 1039-1051)

1932-04-02 / nr. 1039

Reuniunea clubului Turda Mâine seară, clubul Turda organizează în sala proprie o reuniune cu următorul program: Sandu Ion (Turda) contra I. Gieănescu (Herdan), V. Alexandru (Turda) contra O. Vesa (revanșă) (Herdan), I. Ceaușu (Turda) contra D. Panaitescu (C. F. R.). Gh. Preda (Turda) contra N. Cristescu (Macabi). Gh. Mihăilescu (Turda) contra I. Marinescu (revanșă) (C. F. R.) V. Zamfir contra I. Grigorescu 10 reprize a 3 minute, Ion Mihail'Nellu Oprescu pentru desemnarea unui challenger la categoria pană Sâmbătă 9 Aprilie va avea loc o nouă reuniune profesionistă la circul Sidoli, a șasea în anul curent în acest local. Programul are în capul său campionatul României la toate categoriile. Dumitru Pavelescu se va întâlni pentru a doua oară cu deținătorul titlului, Jean Marinescu. La prima întâlnire Pavelescu a fost descalificat în momentul când părea stăpân pe situație, după ce fusese însă de două ori la pământ în prima repriză. . Revanșa e bine venită pentru a tranșa această rivalitate și pentru a netezi terenul în așteptarea întoarcerii lui Spakow în țară. 1 . învingătorul matekului Pavelescu —■" Jean Marinescu va fi opus lui Marcel Fiorescu și acest din urmă câștigător lui Moți Spakdw... iar la vară supremația boxului indigen se va disputa între Spakow și Axioti. Campionatul național ce se va disputa la 9 Aprilie face deci parte dintr-un ciclu de dispute, care urmăresc desemnarea celui mai bun boxeur greu al României. însemnătatea sa și importanța pe care i-o dau cei combatanți nu poate scăpa doi nimănui. Pavelescu și Marinescu, conștienți de consecințele grave pentru viitorul lor ale acestui match, se antrenează cu asiduitate. Postul campion național concentrat toți elevii Ringului a pentru a lua fiecare partea sa de contribuție în vederea acestei lupte. Va curge sânge mult în sala din strada Viorelei... Jean Marinescu, dornic să se reabiliteze, se antrenează sub conducerea lui George Axioni, care a luat asupra sa responsabilitatea disputei cu Pavelescu. Perspectivele unui materi dur, spectaculos și presărat cu tot neprevăzutul inerent luptelor între oameni grei sunt întregi. IN CAUTAREA UNUI CHALLENGER LA CATEGORIA PANA Matchul Ion Mihail — Nellu Oprescu, reeditarea unei lupte pasionante, urmărește desemnarea unui challenger lui George Stamate, campionul categoriei pană. Pentru acei, cari au asistat la ultima lor întâlnire, în iarna aceasta, terminată printr-un perfect draw, speranța de a asista din nou la ciocnirea acestor doi boxeuri valoroși, corespunde cu perspectivele unui real regal sportiv. Caracterul gauss-oficial al acestui match și importanța pe care i-o acordă cei doi combatanți, sporesc interesul său. Ideea organizatorilor de scoate în public două elemente acombative și excelente ca Ion Mihail și Nellu Oprescu apare de acuma ca deplin fericită. Frumusețea materiului în perspectivă va confirma buna inspirație a promotorilor noștri. TEIȘANU - BUNEA Suntem îndreptățiți să sperăm, că nimic nu va surveni de data aceasta, care să ne priveze de perspectivele unei bătătlii aprige, așa precum au fost primele două întâlniri ale acestor două boxeuri. La prima, Teișanu a abandonat — a invocat scuza că era bolnav atunci — la a doua Bunea a fost întrecut la puncte de rivalul său. Ce va fi acuma, numai rezultatul matchului ne va putea lămuri. AMATORII Cinci matchuri între cei ma buni amatori ai regiunei vor completa programul reuniunei. Ciocnirea atât de așteptată a celor două pene , Vasile Stoian și Aurel Climan nu este numai pasionantă pentru cele două tabere de suporteri, cât mai ales deschide persectivele unei bătăi dârze, între doi oameni ce se urmăresc de mult și sunt deopotrivă de dornici să dețină șefia categoriei respective. Vor avea prilejul să se exileze la aceiaș reuniune, excelentul Jancsi Bárdi, campionul regional Sile Popovici, simpaticul elev al sălii Jean Constantinescu speranțele recent puse în evidență : Vrăjescu, Titi Niculescu, Rogozeanu, Em. Stănciulescu și vnjeliosul Dumitrescu de la sala Herdan, adică tot ceea ce boxul amator numără mai promițător în momentul de față.—oooxxxooo—— -----oooxxxooo----- Ploue de profesioniști CONTINUARE DIN PAG.I-- Dar tocmai aici este vina F. R. Beului. Că a privit profesionismul ca pe o sancțiune, făcând din sumum-ul carierii unui boreur, din profesionism, sancțiunea faptului că un amator și-a terfelit hermina pentru doi poli. Ceea ce este un nonsens. Faptul că un boxer a pierdut calitatea de amator, nu-i câștigă titlul de profesionist. Fiindcă între o situație și alta este o diferență egală cu aceia de la ucenicie la maistru, și fiindcă în nici un caz avansarea aceasta nu poate să constitue o pedeapsă. Scoși astfel din mediocritate, cei mai mulți dintre norii veniți au mediocrizat boxul românesc, deteriorându-i prestigiul. Și ajungând dela întâlniri de calibrul Spakow—Axioti, la... ceea ce se vede obișnuit la circ. De aceia, socotim, că pe temeiul experienței acesteia F. R. Baul ar trebui să modifice, condițiunile de la profesionism, fie în sensul «categoriei de independenți» creiată de Federația franceză, fie în orice alt sens. Stăvilind, cu un minut mai devreme, prăbușirea calitativă a sportului pe care îl priveghează, privând fne de emoțiile superioare ale ultimelor întâlniri de la circ, și explicând vedetelor de ultimă oră că între boxeurii profesioniști și cei amatori, cari fac tot box, și apropos de curajul unui mare campion recent, este asemănarea pe care Sacha Guitry o făcea între eroi și lași. Și unii și alții, fug. Cu diferența însă că unii fug înainte și alții înapoi. BOX Miercuri la Atelierele Grivița Cionoiu a învins pe Em. Ienesen. Campionatele C. E. R.-ului 0000- Reuniunea campionatelor CF. R.-ului s’a bucurat de un desăvârșit succes moral și material. 1 Miercuri seara cocheta sală de la atelierele Grivița a fost neîncăpătoare pentru numerosul public, care a ținut să asiste la sărbătorirea ceferistă. Gala a fost onorată de conducătorii ceferiști în frunte cu d-nii director general Mereuță, director Panaitopol și inginer șef I. Constantinescu. Deschiderea au făcut-o amatorii Remus Angelescu și Alexandru Mazilu cari au sfârșit la egalitate. A doua întâlnire dintre Aurel Costescu și Vasile Georgescu s’a terminat de asemenea printr’un drag. © MATCHURILE DE CAMPIONAT La categoria minimă s’au întâlnit Vasile Elencu cu Marin Popescu. Elencu într’o formă excepțională și-a dominat tot timpul adversarul, care a fost silit să abandoneze în cursul reprizei a treia. In limita categoriei hârtie Dinu Dobre a fost opus lui Dumitru Petre. Matchul confuz a revenit lui Dobre Dinu care a obținut decizia la puncte Pentru titlul categoriei muscă Niculae Ciocan s’a răfuit cu Ion Ciobotaru. Ciocan net superior a repurtat o victorie ușoară la puncte. La categoria cocoș excelentul Dumitru Panaitescu a dispus confortabil de Alexandru Marinescu. Titlul categoriei* pană a ocazionat o luptă vie între Titi Cornea și Ion Bârsan, primul adjudecându-și o bine meritată victorie la puncte.. La categoria ușoară excelentul Marin Stănescu a boxat în mare campion ridiculizându-și adversarul pe Gheorghe Crăciunifescu. Arbitrul a trebuit să pună capăt luptei inegale, chiar în repriza întâia, oprind matchul pentru vădită inferioritate. In limita categoriei semi-mijlocie Gheorghe Roman s’a întâlnit cu Romeo Toson. După dispută aprigă Roman a fost declarat învingător la puncte. Toson a avut de suportat un mare handicap de greutate. Pentru titlul categoriei mijlocii Nicoloso Severino s’a luptat cu Ștefan Gali, decizia revenind la puncte lui Severino. O luptă vie s-a dat și la categoria semi-grea, Ion Marinescu întrecând de cel mai scurt dintre capete pe Ilie Petrescu. La categoria grea titlul a fost atribuit în lipsa de adversari gigantului Gheorghe Poiană, (100 kg., 2 m. înălțime). .Vedeta a opus în 12 reprize a 3 minute pe Constantin Cionoiu lui Emanoil Ionescu. Matchul a fost den factură superioară entuziasmând asistența, Cionoiu mai bun ca oricând a repurtat categorică victorie la puncte. o ----oooxxxooo---- Reuniunile amatoare Mtf seara M Ja telim Revanșa Bardi-Vărtoia, și alte 12 matchuri Duminică 8 Aprilie, la ora 9 seara, va avea loc o nouă reuniune amatoare de box la sala maestrului Jean Constantinescu din strada Claudiului, de data aceasta cu concursul grupărilor Herdan, Tirul, elevilor Lucian Popescu și Zmea. PROGRAMUL I. BARDI -D. VARTOLA'Ș Match veefeta în 3 reprize de 3 minute, sub conducerea d-lui Eugen Dumitrescu. T. Rafail (I. C.) — Ștefan Gabor (I. C.) D. Vlasie (L. Popescu) — Gavril Ceapo (I. C.) FI. Mănescu (Herdan) — Costel Ionescu (I. C.) I. Enculecu (Herdan) — I. Răileanu (I. C.) M. Mănescu (Herdan) -- Mircea Popescu (I. C.) D. Dimulescu (Herdan) — Dobre Hoinaru (I. C.) C. Lăzăroiu (L. Popescu) — Scarlat ‘Antei (Herdan) iii*« Anton Stoenescu (Imca) — V. Petrescu (Tirul) P. Epureanu (I. C.) — Iacob George (Imca) C. Pantelimon (I. C.) — I. Grigorescu (Herman) T. Lungu (I. C.) — Emil Popescu (Tirul). Reamintim, că reuniunea începe la ora 3 seara precis și că sala unde se organizează se află în strada Claudiului 16 (prin calea Călărașilor, tramvai și autobuz No. 2). „Postăvăria BOSTON“ 1 r. Vinde numai 30 de zile șj * Un mare transport de stofe circa 5 ooo.poo lei cu prețuri foarte eftine. — Profitați de ocaziune. P. S. Str. Lipscani 19 (colț Calea Victoriei) Notați bine „BOSTON“«I Dumineca seara la Ringni Duminecă 3 Aprilie, la ora 9 seara, va avea loc o interesantă reuniune amatoare în sala de sub conducerea lui Dumitru Pavelescu, cu concursul elevilor grupărilor Herdan și Lucian Popescu. Reuniunea se va bucura de prezența fostului campion al Europei, Lucian Popescu. PROGRAMUL Petre Beldea (Ringul) — G. Neamțu (Herdan), V. Lănțeanu (Ringul) — Ilie Borcea (L. Popescu), Ulpiu Traian (Ringul), — Petre Antonescu (L. Popescu), Ilă Mihail (Ringul) — Vasile Iancevici (L. Popescu), Fotin Stanciu (Ringul) — C. Lutan (L. Popescu), Dobra C. (Ringul) — I. Ionescu (L. Popescu), Ilie Jojanu (Ringul) — P. Dumitrache (L. Popescu), G. Georgescu (Ringul) — M. Corcus (Jerdan). Reuniunea se va încheia cu un match de antenament între campionul regional Vasile Stoian și austriacul Emil Mukitsch. -----—xxooxx------ George Moli reîncepe anrenamentul Fostul campion national la toate categoriile reîncepe Luni antrenamentul, la sala Lucian Popescu. Odată cu venirea primăverii, perspectivele unor noui și pasionante lupte pugilistice se întrezăresc la orizontul boxului indigeni. Reintrarea lui Spakow și Covaci — acoperiți de glorie — reintrarea lui Lucian Popescu și Axiozi, după promițătoarea reaparițiune a lui Mielu Coculescu, sunt atâtea elemente de succes, de natură să stimuleze activitatea promotorilor noștri. ——oooxxxooo---- Kimuth INTERNATONAL SPAKOW—Ai A La 16 Aprilie, Spakow va boxa cu spaniolul Ara, campion mijlociu al Spaniei și challenger la titlul mijlociu a Europei. Match.11 se va disputa la San Sebastian. BATTALINO ÎNVINS Battling Battalino, fost campion mondial la categoria pană și care activează actualmente în cadrele categoriei ușoară, a fost învins prin oprirea matchului pentru inferioritate 12-a de Billy Petrolle. în repriza Dealtfel acesta din urmă deține victorii și asupra lui Kid Berg și Comzomeri. VAN KLAVEREN ȘI-A CONSERVAT TITLUL Campionul Olandei și al Europei la categoria semi mijlocie, Van Klaveren și-a conservat titlul semi-mijlociu al Europei, terminând la egalitate cu belgianul Francois Sibylle. Se pare că acesta din urmă avuse un debul Ue net avantaj ca să i se dea decizia. Matchul a avut loc la Bruxelles. . ETIENNE, ÎNVINGĂTOR Campionul Belgiei la semi-grea a învins pe olandezul Deboei* net la puncte. KESSLER ÎNVINS Fostul campion al Franței Kessler, semi-mijlociu a cedat la puncte fostului adversar al lui Spakow, Barboteux. RUIZ MAI BUN DECÂT CAVAGNOLI Spaniolul Peduto Ruiz a dispus net la puncte de învinsul lui Lucian Popescu italianul Carlo Cavagnoli. PIERRE CHARLES—JACK STANLEY Fostul campion greu al Europei, Pierre Charles, va boxa cu englezul Jack Stanley. Matchul va avea loc la «Palais des Sports» diu Bruxelles. bA^ETA SPORTURI lord Spakow si Covaci învingători la Paris Miercuri seara au boxat la Paris Ring foștii campioni naționali Moți Spakow și George Covaci. Spakow a dispus la puncte de argentinul Barrere. Matchul a decurs în nota superiorității continue a compatriotului nostru, care nu a pierdut decât repriza treia. In rpundul al șaptelea Barrere a fost de două ori la pământ, până la 2 și 3. In repriza zecea Spakow și-a doborât din nou adversarul, salvat de gong în momentul când arbitrul numărase până la 6. Victoria lui Spakow, în mare formă actualmente, îl îndreptățește să spere că I. B. U.-ul îi va face în cele din urmă dreptate, agreându-l competitor la campionatul semi-greu al Europei. Tot Miercuri și la acei»ș reuniune a boxat George Covaci cu francezul Viez. Compatriotul nostru a câștigat, prin oprirea matchului, în repriza șaptea. Viez cu amândouă arcadele deschise nu mai puteau continua lupta. Victoria lui Covaci, revenit la forma sa cea mai bună, ne bucură peste măsură. O revanșă între el și Mielu Coculescu, devine zilnic mai interesantă. Nu este exclus ca matchul să aibă loc la sfârșitul lunii Aprilie, dată la care Covaci se va întoarce în țară. RUGBY finalele de Duminecă Biuroul Federal a hotărât ziua de Duminică 3 Aprilie pentru lichidarea cupelor de toamnă la trei categorii. O comisiune compusă din d-nii Ștefănescu și Nicola, vizitând terenul de joc va stabili dacă matchurile se pot disputa sau nu. Dat fiind însă timpul din ultimele zile, e mai mult ca sigur că nici o amânare nu va avea loc. Lipsa de antrenament a echipelor aruncate în luptă nu ne inspiră multă încredere în ceea ce privește calitatea jocului la care vom asista. Sportul Studențesc La ora 3:30 pe terenul I F. S. S. R. sub arbitrajul d-lui Fernant Herck, se vor întâlni finaliștii categoriei de onoare Sportul Studențesc și P. T. T. în următoarele formațiuni probabile: SPORTUL STUDENȚESC: St Nanu, Virgil Tincu, Virt, Buza*ianu I., Ion Marinescu, Ien Trifu, Ștefan Marin, Gherman, Gometant, Nedelceanu, Zaița D., Mărășescu A., G. Fântăneanu, Badea Niculescu și Tarabega. P. T. T.: Cumpăneanu, M. Valter, Florea, N. Anastasiade, Basile Vespremeanu, G. Petculescu, M. Badea, N. Constantinescu, Virgil Anastasiade, Bărbulescu, Solidu Niculescu, Manoliu, Tasse Berechet, Buican și Visan. Ambele echipe sunt completamente lipsite de antrenament așa că din punct de vedere al calității jocului nu ne putem aștepta la faze interesante. Sportul Studențesc va căuta să se folosească de jocul rutinaților săi inaintași, iar P. T. T. va specula orice greșeală a adversarului și orice balon rătăcit pentru ca prin linia de treisferturi să-și asigure infimul avantaj necesar câștigărei partidei. Poșta pare a fi luat decizia să practice un joc de «a suivre» prin care ar obosi înaintarea greoaie a studenților, asupra căreia oamenii lui Berechet au avantajul lipsei de greutate. Terenul desfundat va favoriza de asemenea echipa condusă de Berechet Va fi un match în care învingătorul va obține titlul de campion datorită greșelilor adversarului și în care hazardul va avea primul și ultimul cuvânt. Arbitrajul e încredințat d,l-ui Fernand Herck, ceiace va asigura calmul și desfășurarea corectă a partidei. , - P. T. T. R. C. » La promoție finala se dispută între P. T. T. și R. C. B. la ora 10 am. pe terenul I F. S. S. R. sub arbitrajul d-lui F. Herck. La R. C. B. vor juca: Speriatu, Popescu Aurel, Draculis, Tincu Cornel, Stoica, Marvan, Ghimpețeanu, Fanella Maria, Dumitriu I, Neamțu, Parascu, Ocheșeanu, Pantelimonescu, Amedeu Georgescu, Ilandoca, Simes, Dinu Alexandrescu și Ghițulescu. La P. T. T.: Stănescu, Mișu Constantinescu, Ion Anastasiade, Florea, Cursaru, Zamfir, Epure, Tănăsescu, Valter, Davidescu, Canarache, Grigorescu, Grișa Arnandofî, etc. Aceiași senațiune neclară datorită lipsei de antrenament. P. T. T. Aci însă învingătorul poate fi ușor găsit în echipa condusă de Ghimpețeanu, care va beneficia și de oamenii de la onoare. R. C. B.-ul merită o mică observațiune. Tot timpul s’a zbătut la comisiune pentru a nu juca această finală într’o zi când P. T. T. ar fi fost liber la onoare și ar fi putut beneficia de oamenii liberi din această categorie, pentru ca atunci când s’a asigurat dte acest lucru să întrebuințeze un sistem pe care îl gaseau injust la poștași. Consecvența nu strică, chiar la rugby. Arbitrajul încredințat Fernand Herek ne scutește d-lui de comentarii și de îngrijorări. Stadiul Român-Arsenal La categoria II-a finala se dispută între Stadiul Român și Arsenal la ora 10 a. m. pe terenul II F. S. S. R. sub arbitrajul dj-lui I. Buzoianu. STADIUL ROMAN. Tudor Georgescu, Stroe Botez, Gabay, Oprescu, Ulubeanu, Andronache, C. Turutz, Tăutăreanu, Grigoriu, Chelaru, Danciu, Dinu Mihail, Gogu Georgescu, Beldea, Neli Coman, Vogel Artur Reichman. ARSENAL: Ferbes, Bucur Costea, Bucur Petre, Bizon, Marinescu, Bojoanea, Valeu, Naum Oblu, etc. In sezon, echipele la fel de antrenate și încă victoria ar reveni Arsenalului, cu atât mai mulți acum la începutul sezonului, când Arsenalul beneficiază de antrenament pe când Stadiul Român la categoria II a strălucit prin inactivitate. Arbitrajul. A încredințat d-lui I. Buzoianu, R. V. CROSS-COUNTRY atletism va organiza mâinie Sâmbătă 2 Aprilie pe terenurile clubului din strada Carol Davila în dosul fabriceiiib o mare alergare de cross country rezervată școlarilor din liceele, școlile comerciale și profesionale din cuprinsul orașului București. Crossul va cuprinde două categorii și anume: Elevii între 14 — 16 ani. Elevii între 16 — 18 ani. întrunirea tuturor concurenților va fi la ora 15:30 pe terenul clubului, înscrierile sunt scutite de orice taxă. Cei cari doresc să participe vor trebui să posede carnetul de legitimație de școlar. La amândouă crosurile, primii trei clasați vor primi premii. Distanța pentru primul cross va fi de circa 2 km, iar pentru crossul al doilea va fi de 3 km. Membrii secțiunii de atletism ai Tennis Clubului sunt invitați a fi cu toții prezenți*