Gazeta Sporturilor, octombrie 1933 (nr. 1250-1262)

1933-10-02 / nr. 1250

«GAZETA SPORTURILOR» Turneul internațional militar de la C. N. E. F. Cehoslovacia-Poionia 4-3 (2-1) naugurarea competiției. Asistă principele Nicolae. Un match extrem de dur Competiția internațională, la care participă echipele reprezentative ale armatelor cehoslovace, polone și române, a debutat ori după amiază, pe stadionul O.NE F., prin partida Cehoslovacia—Polonia. La aceiași oră cu matchul de un deosebit interes Ripensia—Unirea Tricolor, disputat pe arena Obor, partida de pe stadionul din Dealul Spirii nu a atras decât un număr redus de spectatori. Totuși au luat loc în tribune numeroase personalități din lumea militară și civilă, printre cari notăm pe: A. S. E. Principele Nicolae, general V. Rădulescu, general Trăilescu, lt.-col. Em. Pălăngeanu, d. Jean Șelea, ministrul Cehoslovaciei, dr. Deculescu, secretar g-ral la ministerul Sănătății) etc DEFILAREA PARTICIPANȚILOR La orele 3 45, în sunetele fanfarei militare, echipele cu conducătorii lor defilează prin"faza tribunelor" în următoarea ordine: Polonia, Cehoslovacia și România. In fruntea echipei românești defilează d-nii maior Alex. Săvulescu și căpt. Dumitrescu. Apoi echipele se aliniază pe terenul de joc, unde coboară și Principele Nicolae, care strânge mâna cu fiecare din jucători. Solemnitatea odată terminată, d. Radu Istrati, arbitrul partidei,lueră începutul jocului. Combatanții aliniază următoarele formații: CEHOSLOVACIA: Klenoweck, Pech, Bemașek, Sedlacek, Hraschy, Kedles, Mateju, Ceph, Pollak, Hebelt, Tajener. POLONIA: Gtawacki (Koszowski); Lasota Sosmca; Cebulak, Kels 'Jeszierski; Rusineck, Peter eck, Reyman, Nachaerewski, Nieciew. MATCHUL Ambele echipe pornesc cu mult elan. Incursiunile cehilor sunt însă mai periculoase,și apararea polonezilor are mult de lucru. Nu trec nici zece minute dela începere și Ceh, primind dela Pollack, trimete puternic în bara stângă, de unde balonul e prins în goal de Koszowski. Mingea abia e repusă la centru și cehii din nou în posesia ei revin în careul advers, unde puțin un corner. Mateju execută frumos lovitura care e reluată de Ceh, în poarta goală. După acest 0-2, polonezii înlocuesc pe Koszowski cu Grawacki. Cehii domină și obțin un nou corner, care însă nu modifică tabela- rândul polonezilor. Au câteva acțiuni frumoase, și portarul ceh e nevoit să intervină de câteva ori. O fugă pe tușe a lui Rusineck se termină cu o centrare admirabilă PC care o reia Reyman, în goal, reducând astfel din handicap. La un nou atac polon, cehii limpezesc cu greu o situație dificilă. Klenoveck cade și în fața porții goale, Reyman greșește, ca apoi Klenoveck, de pe jos, să prindă balonul. Cehii își revin și domină sfârșitul reprizei prime, în care timp mai înscriu două puncte dar din poziție de offside. REPRIZA DOUA După pauză, polonezii pornesc vijelios și Ketz, după ce driblează apărarea, egalează situația. Cehii, în posesia balonului, se apropie de poarta adversă unde ratează două ocazii sigure. După zece minute, Hebert trimete pe jos și urcă scorul. Egalarea nu în țara zi e_ un fouj, la 18 in, și lovitura e bătută puternic de Cebulack Portauri ceh, nefiind la locul său, nu mai poate opri balonul care intră direct în goat Un nou foul, de astă dată în careul polonezilor. Penalty-ul e bătut un șor de Bemașek, dar Grawacki nu mai intervine și balonul intră pentru a patra și ultima oară în plasa polonezilor. Jocul devine din ce în ce mai dur, arbitrul fiind silit să intervină de nenumărate ori. Către sfârșit, sunt eliminați trei jucători cari au abuzat de jocul «la om». CONSIDERAȚII partida de ori a ocazionat, după cum era și de așteptat, o dispută aprigă. Din ambele tabere s’a depus aceiași râvnă, s'a jucat cu multă ardoare, victoria fiind la fel de dorită de ambii adversari. Toți jucătorii au făcut impresie prin robustețea și fizicul lor,ceia ce nu i-au împiedecat să fie tot atât de agili. Matchul a fost animat tot timpul și a mulțumit spectatorii. Cehoslovacii au fost superiori în toate compartimentele. In primul rând au avut un trio defensiv excelent, mult superior celui polon, iar linia de atac, foarte eficace, a shootat la poartă din orice poziție. Cu mai multă șansă, ar fi câștigat chiar la o mai mare diferență. Klenoveck a fost un portar bun, înalt, calm și foarte atent, a putut prinde orice baloane, cu o siguranță uimitoare- A fost unul dintre cei mai buni oameni cari au evoluat ori pe C.NE.F. Dintre fundași, cel mai bun a fost Bemașek, un jucător bine construit, cu degajări puternice. Linia de mijloc s'a comportat bine, în special Sedlacek, și a susținut suficient atacul. La înaintare, Mateiu e o extremă rapidă și cu centrări precise. Cech, un excelent dribleur și Bellak a condus admirabil shoteul, atacul și a combinat frumos cu coechipierii săi, Hebal și Tajenecer, satisfăcători. Ultimul, un shooteur puternic. La Polonezi, apărarea a fost punctul vulnerabil al echipei. Cu un portar nu prea experimentat și o linie de fundași nu tocmai fericit alcătuită, cehii au putut opera în zoe. Cei mai buni oameni ai lor au fost: Reyman, Petereck și Retz. Primii doui, buni dribleuri, au sudat foarte des la goal. Rusinek nu a putut face prea mult, fiind îndeaproape marcat In linia de mijloc au muncit mult Ketz și Cebulack. Dintre fundași, Lasota a fost superior colegului său, CE NE SPUNE C. JEAN SEBA MINISTRUL CEHOSLOVACIEI: „Salut cu plăcere această frumoasă manifestare sportivă datorită lăudabilei inițiative a d-lui general Bădulescu, și o socotesc ca o prețioasă colaborare în apropierea statelor. „Ambele echipe au fost bune și au practicat un joc spectaculos. „Polonezii, mai viguroși, au combinat frumos și mai bine decât cehoslovacii. In timp ce aceștia din urmă, au fost mai eficaci și au tras spre goal din orice poziție. „Superioritatea noastră a fost evidentă și cred deci că merităm victoria“. D. RADU ISTRATI CONDUCĂTORUL MATCHULUI: „Nu m’am așteptat ca echipele să desfășoare un joc atât de dur, și de aceia am fost tolerant la început. „Către sfârșit însă, m’am văzut nevoit să intervin energic și să elimin din joc trei echipieri. „Regret că nu am luat această hotărîre mai înainte“. SY Juventii'Șoimii (Sibiu) 3-1 (1-0) SIBIU: 1. — JUVENTUS: Laky, Palmer, Vogi, Petrescu, Constantinescu, Palmer, Brandabura, Dobo, Melchior, Zăinescu, Maior I, Lupu. ȘOIMII: Lichner, Borgia, Apolzan, Tatu, Petricioiu, Astaluș, Nedici, Borza, Opria. Roș-albaștrii au făcut o partidă slabă. Victoria bucureștenilor a fost totuși pe deplin meritată. Singurul om, care a impus a fost Vogi, care a furnizat o partidă excelentă-Scorul a fost deschis de Zăinescu in minutul 7 al primei reprize. Până la pauză nici o modificare a tabelei. La reîncepere sibienii atacă vehement, permițându-i lui Borzea să egaleze în minutul 7. Juventus strânge rândurile și contrna atacă puternic. Maior I marchează în minutul 22, ca să stabilească scorul final în minutul 30. A arbitrat d. Ciurel (Cluj) în fața a 1500 spectatori. Debutul României în jocurile internaționale intermilitare Echipa României întâlnește Jot selecțiunea militară a Cehoslovaciei — Jucătorii români in formă, vor avea un adversar serios in echipa cehoslovacă ..... — op.......— Al doilea act important al jocurilor internaționale inter-militare, se va desfășura joi la ONEF. Pentru atmosfera de până acum și ambianța absolut necesară succesului acestui eveniment sportiv, intrarea României în competiție e bine venită. Dacă prima zi a acestei manifestațiuni n’a reușit să miște masele sportive, e sigur că primul match al echipei militare române va aduce această animație. O. N. E. F-ul va găzdui atât Joi cât și Duminică, mulțimea zilelor mari. Valoarea echipei României Desigur, că la strălucirea acestui debut, va contribui în primul rând valoarea echipei militare române. In lotul jucătorilor destinați să reprezinte culorile României, se află o serie de elemente din elita internaționalilor noștri. Vor circula cu prilejul debutului de Joi o serie de elemente de clasa cea mai mare, internaționali răsfățați, cari sau consacrat în ultimele matchuri mari. CUM VA FI COMPUS TEAMUL NOSTRU Pentru postul de portar, Teimler și Zauber sunt candidati cu forte egale. E probabil ca ceferistul să fie preferat macabistului. Perechea de fundași a fost desemnată, Chiroiu și Simsinovici, două elemente dure, cari vor da de lucru liniilor de atac. Borta echipei noastre va fi luna intermediară. Moravets și Cotormani vor juca împreună cu Juhász- Acesta din urmă a arătat eri o formă senzațională, astfel că împreună cu vechii internaționali Moravetz și Cotormani linia intermediară va fi cheia echipei noastre. Reapariția lui Cotormani la București va provoca curiozitatea spectatorilor, înaintarea constitue pentru mulți un mare semn de întrebare. Noi nu suntem de această părere. Cociș și Covaci au făcut ori la Oradia o figură admirabilă, fiind înaintașii cei mai buni ai C. A. C- ului. După cum ne informează, d. maior Al. Săvulescu selecționeurul militar, timp de atac va fi: Bărbulescu Covaci Schieru, Stackschläger și Cociș. ADVERSAR DIFICIL Va fi echipa militară a Cehoslovaciei. Cel mai bun indiciu este rezultatul materiului de eli. Dar indenpendent de rezultat echipa cehă a făcut eri o exibitie foarte aplaudată. A furnizat 90 de minute de football rafinat și toi echipa noastră va avea de lucru cu un adversar periculos. Formația cehilor . Klenovec, Pech, Bernasek, Sedlacek, Hrasehy, Kedles, Matezu, Cech, Polack, Habeit. Tavener. CHIROIU Austria-Ungaria l-i (2-0) VIENA 1. Azi a avut loc în localitate marele match contând pentru cupa Europei între Austria și Ungaria, în fața a peste 50.000 spectatori. Matchul a fost extrem de interesant. După ce în prima repriză Ungurii au fost depășiți marcânduli-se două puncte, și-au revenit în cea de a doua, reușind să egaleze. Acest tur extraordinar de forță a fost subliniat de o manifestație delirantă a celor 15.000 de spectatori unguri cari au asistat la match. Primul punct l-a obținut Schael, iar cel de al doilea Müller, pentru Austria. In repriza doua Auer a redus handicapul, iar Polgar a egalat. Echipele s-au prezentat în următoarele formații: AUSTRIA: Platzer (F. A. C.), Rausch (Austria), Sesta (W. A. C.), Braun (W. A. C.), Smistik (Rapid), Radakowic (F.A.C.), Cisar (W.A. C.), Müller (W.A.C.), Sindelar (Austria), Schael (Admira), Viertel (Austria). UNGARIA: Hada (Ferencváros); Korányi (Ferencváros), Biro (Cart. Ill); Szalay (Újpest), Sarossy (Ferencváros), Kárpáti II (Budai 11); Rokk (Budai 11); Avar (Újpest), Polgar (Budai 11), Toldi (Ferencváros), Kémény (Ferencváros). „CipiMteSäniei“ Sportul St«sdes»țese— Victoria (FioeșSi) 2-1 (1-1) SPORTUL STUDENȚESC: Ego Munteanul Țepeș, Milan, Stepleanu, Genu, Gațu, M. Niculescu, Theodorescu, Ambrozie 11 Emil Niculescu, Izidor, VICTORIA (Ploești): Turcu C.; N. Burlacu, Tericeanu, Gănțoiu, Russo, Constantinescu, Popa Simion, Niculescu, Tudor C. Grigorescu, Niculescu 1. Matchul pentru Cupa României a revenit, după o partidă extrem de slabă, universitarilor. In prima repriză jocul e egal. Primul punct este marcat de Emil Niculescu. Punctul egalizator îl marchează Tudor Const. După pauză studenții forțează alura și reușesc să înscrie punctul victoriei prin Emil Niculescu. Cei mai buni oameni ai universitarilor au fost Mitan, Genu și Emil Niculescu. Dela Victoria s’au impus Turcu și Niculescu. A arbitrat d. Bârsu. Primal«—Astra (Brașov) 1-1 (TU) PLOEȘTI 1. — Prahova a reușit o frumoasă victorie asupra Astrei din Brașov. Galbenii s-au clasificat astfel pentru turul al doilea al Cupei României. Prahova a arătat o formă avansată. Franct Rotha-Marina Caatiana 2-2 GALAȚI. 1. — Franco Româna a terminat la egalitate cu echipa locală Marina Danubiana. Matchul a contat pentru Cupa României. Matchul se va rejuca. 3 FOOTBAlL -------------------------- ■ - - —.....—-----Mpcistall Blica Tricolor 3-0 (0-0) Matchul de eri a atras un public de zile mari pe arena dinn fața gării de Est. Prezența campionilor României în Capitală a mut darul să stârnească interes în marele public mai ales după înfrângerea pe care timișorenii au suferit-o din partea Juventusului. Se aștepta ca Ripensia să producă un joc care să-i refacă prestigiul oarecum avariat în ultimul timp. Lucru pe care timișorenii l-au reușit din plin Nu mai puțin revelatorie a fost partida furnizată de Unirea Tricolor și în special în prima repriză Timișorenii s'au prezentat într-o formație alcătuită de o manieră, care a produs senzație. Astfel Lakatos a jucat inter-stânga prehuss mijlocaș pentru n locul lui Cotormany (indisponibil) și Rafinsky, mijlocaș dreapta. Ripensia a produs un joc superior albaștrilor, dar a întâmpinat o vie rezistență din partea lor. Jocul a avut faze destul de frumoase, fără a fi de factură prea ridicată. Ripensia a meritat victoria mai ales după jocul practicat în repriza a doua. Unirea Tricolor s’a prezentat într’o formă bună, dar a fost întrecută de tehnica adversarilor. In special apărarea a fost la înălțime, tânărul portar, Petru Rădulescu, fiind o revelație. Punctele primite în cea de-a doua repriză au fost imparabile JOCUL Jocul e început de albaștri, cari par a fi la nivelul adversarilor. Acțiunile Ripensiei sunt însă din ce în ce mai insistente. Nu se poate trece peste tandemul Russen-Sucitulescu. Câteva shoturi la poartă sunt apărate cu preciziune de Petre Rădulescu. Un punct aproape sigur e apărat în ultim moment de portarul unirist, Schwartz, profită de o învălmășeală și marchează, dar arbitrul îl semnalează în poziție de off-side. Până la pauză, se produc acțiuni din ambele părți. Niciuna din echipe însă nu poate marca. Ambele apărări se impun, printr-un joc sigur. O serie de incursiuni în câmpul albaștrilor, rămân infructuoase. REPRIZA DOUA Ripensia atacă mult mai legat. Jocul se desfășoară în avantajul teritorial al oaspeților. Unirea Tricolor începe să se resimtă, de pe urma eforturilor depuse în prima repriză. Dobay este utilizat din ce în ce mai mult. Dese schimburi de balon se produc pe aripa stângă. Bindea, care nu pare a fi în bună dispoziție, se desemnează și nu mai încearcă să-l deposedeze de balon pe Russen. . Un balon bine servit de Lakatos, îi ajunge lui Dobay. Vigurosul atacant ripensist trimite un shoot puternic înscriind primul punct pentru Ripensia. RIPENSIA — UNIREA TRICOLOR 1-0 Dominarea galbenilor devine supărătoare pentru fundașii albaștrii. Aceștia se apără din răsputeri. Nu mult după această perioadă de dominare insistentă, Russell comite un fault pe marginea careului. Rafinsky execută lovitura, dar arbitrul ordonă din nou penalizarea. De rândul acesta Schwartz se preface că trage spre poartă, dar trece ușor balonul lui Rafinsky care expediază un shoot formidabil în poarta lui Rădulescu. RIPENSIA — UNIREA TRICOLOR 2-0 Albaștrii sunt complectamente debordați de impetuozitatea atacului adverb. Un efort personal al lui Lakatos și atacantul ripensist marchează al treilea goal. RIPENSIA — UNIREA TRICOLOR 3-0 Restul timpului decurge în nota de dominare a timișorenilor, după care d. Theil flueră sfârșitul. CUM’ AU JUCAT lt. Zombory, nu a avut ce apăra. In puținele ocazii, în cari a avut de intervenit a dovedit o mare siguranță. Burger, este în bună formă. A fost unul din cei mai buni ripensiști. Agner, l-a secondat admirabil pe Bürger. Rafinsky, bun. Hrehuss, înlocuindu-l pe Cotormany a corespuns așteptărilor. Tudor Chiroiu și-a cam neglijat aripa. Totuși s-a impus, în postul pe care l-a ocupat, Bindea, inexplicabil de inactiv. Ciolac, ca inter dreapta a muncit cu folos. Schwartz, a fost un bun conducător al liniei de atac. Lakatos, jucând interstânga, a furnizat o partidă excelentă. Dobay își revine la forma din trecut. A marcat un punct de toată frumusețea. UNIREA TRICOLOR a avut în Petre Rădulescu un portar de mare clasă. A fost de departe cel mai bun jucător al uniriștilor. Russen și Snoitulescu au alcătuit o pereche de fundași de mare nădejde. Robe a jucat în prima repriză, fără greșeală. A cedat în decursul celei secunde. Steinbach și-a condus bine echipa. Gherbelie acelaș jucător de încredere, și-a marcat sever adversarul. Florea a fost cel mai periculos atacant albastru. Săndulescu slab. Al. Popescu a păcătuit printr-un joc încet. Cârjan a muncit pe cât i-a fost posibil. Seifert, șters, nu a putut periclita la nici un moment bunurile adverse. ARBITRUL D. Theil a condus bine, făcând însă câteva greșeli de mică importanță însă. „ RIPENSIA: Zombory; Burger, A- ner; Rafinsky, Hrehuss, Chiroiu Tu dor; Bindea, Ciolac, Schwartz; Lakatos; Dobay. UNIREA TRICOLOR: Rădulescu, Sucitulescu Russen, Robe, Steinbach, Ghermelie, Florea, Săndulescu, Al. Popescu, Cârjan, Seifert- ST. SOC. Avântul (Buzău)-Dacia Unirea 5-2 BRAILA 1 ) Echipa locală, Dacia Unirea, a trebuit să se plece în fața buzoenilor, cari au desfășurat un joc superior. -------------. ^___ Generala—Fulgerul 2-1 (2-0). Funcționarii au obținut victoria după o luptă înverșunată. Au înscris primele două puncte în clasamentul categoriei. Colțea—Oioria 3-0 (1-0) Decanii au dispus fără greutate de noua promovată în categorie. Roșverzii au furnizat o partidă bună. Continuarea rubricei de football în pagina IV-a. Clasamentul Diviziei Naționale •oo- Seria A Seria B Juventus 2 2006:2 4 C. F. R. 2 20 03:1 4 Ripensia 3 20 19: 3 4 Crișana 2 1 10 3:2 3 Gloria C.F.R.2 1 10 514 3 Chinezul 110 0 3:0 2 Agricelor 3 1 1 15:5 3 A.M.E.F.A. 2 10 16:3 2 C. A. C. 1 10 0 5:1 2 Universitatea 10 10 2:2 1 Mureșul 10 0 12:3 0 Brașovia 10 0 11:2 0 România 10 0 11:5 0 Tricolor 10 0 12:6 0 Șoimii 30 0 31:110 Venus 20 *0 2 0:4 0 thhiezBi~vcBus 3-0 (0-0) --------00. — VENUSUL A SUFERIT O ÎNFRÂNGERE NEAȘTEPTATA. A MARCAT: ZELENAK II 3). A ARBITRAT D, ORAVETZ ea, Hetzer( Caile, Nagy, Spatiu, Demetrovici, Zsilard I, Zelenak, Glasz, Semler, Bascov, VENUS: Lăpușneanu, Tânăsescu, Stanciu, Strujba, Eisenbeisser, Bărbulescu, Dumitrescu, Volodea, Colea și Fetea Vâlcov, Motoroiu. Venus a suferit o înfrângere neașteptată din partea Chinezului, care și-a făcut astfel un strălucit debut în divizia națională. Chinezul, a furnizat un joc foarte frumos. Venus cu toate că a dominat nu a putut marca, dovedindu-se extrem de slab în fața porții. In prima repriză jocul a fost egal, nici una din echipe neputând să deschidă scorul. După pauză, Chinezul atacă în forță și în minutul 3, Zelenak II marchează primul punct. Venus obține în minutul 9 o lovitură în careul de pedeapsă, Eisenbeisser trage, dar spre ghinionul negrilor trimite afară. In minutul 15 o combinație Sem Ier, Bascov, Zelenak,permite acestuia --------c=r=* din urmă să marcheze cel de-al doilea panel. Ultimul goal este tot opera lui Zelenak, care stabilește în minutul 38 scorul final. A condus d. Lad. Oravetz. in preajma batonului, votând MAI MULTE cluburi din provincie ne-au anunțat că au hotărât să trimită pe cheltuiala lor căpitanii echipelor de football la Budapesta cu excursia noastră, pentru mărirea bagajului de cunoștințe tehnice, marele match Italia — Ungaria fiind o adevărată școală de football pentru tinerile elemente. Acelaș lucru îl vor face, după câte suntem informați și câteva cluburi bucureștene. * MATCHUL Cehoslovacia - Polonia a fost definitiv fixat pentru 15 Octombrie la Varșovia. Marți seara la Bossicomit C. F. R. --MACABI C? n © cînma car ® pre ia&lte* — C. F. N. naier* mafia «le la Brașov — echipă va prezenta Maca M Profitând de timpul care se menține favorabil, C. F. R. și Macabi au căzut de acord să se întâlnească în cadrul unei «nocturne». Ideia e foarte bună și desigur că va fi răsplătit de o afluență considerabilă. Afară de faptul că nocturnele par să fie agreate de marele public, matchul în sine prezintă un interes marcant. O. F. R. și Macabi s-au mai întâlnit și au furnizat matchuri caracterizate prin lupte pasionante și spectacole reușite. E de așteptat deci ca matchul între alb-albaștrii și divizionari să constitue o nocturnă pe placul amatorilor de football interesant. FORMAȚIA O. F. R.ului Evident. OFR are o situație întrucâtva privilegiată în acest match. Echipa alb-violeților a mai jucat seara și a dat deplină satisfacție. Era la Brașov, CFR a arătat din nou formă bună, învingând pe teren străin un adversar dificil. Cine cunoaște valoarea Brașoviei pe teren propriu, va conveni că rezultatul obținut de C. F. R. constitue un indiciu extrem de favorabil. Mâine seară ceferiștii vor juca în formația întrebuințată eri> adică: Teimler, Urlachi, Roșculeț, Vintilă, Wetzer TI- Rónai, Boroș, Gebrovschi Barbu II, Cuedan, AUla. Pentru Macabi, CFR în această formație înseamnă un adversar dificil. ALB-ALBAȘTRII au o misiune foarte grea. Vor juca pentru prima oară seara și vor alinia o formație din care nu vor lipsi jucătorii fără drept de joc în campionat. Adică: Zauber, Klein- Șimșinovici, Beri, Pipa, Remény Katz, Pian, Segal, Mageovici I și Marcovici IL CINE VA CÂȘTIGA Toate indiciile ne fac să credem într’o victorie ceferistă. Nu trecem cu vederea puterea de surpriză a echipei din Dudești, BOROȘ