Gazeta Sporturilor, august 1934 (nr. 1406-1436)

1934-08-01 / nr. 1406

«GAZETA SPORTURI LDH» *Vv FOOTBALL Cu excepția unui singur match, a cărui reeditare îngădue însă anticipări quasi precise, putem spune că barajurile s’au terminat și o schiță a unui bilanț cât de sumar e posibilă și de mare interes. După prima etapă a barajurilor, viitorul Diviziei Naționale, putea fi considerat și bun și rău. Geografia footballului nostru are anumite puncte cardinale. Or, după primele rezultate, se credea că ordinea aceasta va fi răsturnată și din toate părțile se exprimau îngrijorări. Rezultatele edițiilor secunde, pronosticate de noi în numărul de Duminică, au avut darul să readucă Divizia Națională, in albia pe care o părăsise și nu exagerăm cu nimic afirmând, că proba campionatului național a eșit mărită din desfășurarea barajurilor. Această constatare se impune, indiferent prin ce prismă am privi lucrurile. Din punct de vedere sportiv, nivelul echipelor cari au rămas și a celei care a intrat — C. A. T. — în Divizia Națională, îngădite mari așteptări. Interesul campionatului va spori în proporții, iar publicul va fi mai angrenat. Prin noua regrupare in cadrul Diviziei Naționale, varietatea spectacolului va avea un interes general și unul local. Închipuiți-vă că la București vom avea matchuri: Venus-Juventus, C.F.R.Unirea Tricolor, Venus—Unirea Tricolor, întâlniri la cari nu s’a putut ajunge în afara cadrului oficial. La Timișoara: Ripensia—Chinezul, și C. A. T.—Ripensia; la Oradea, C. A.C.Crișana; la Arad: Gloria C. F. R.— A. M. E. F. A., sunt partide al căror interes, va putea fi ușor apreciat de cei cari cunosc stările sportive din centrele de mai sus. Dacă nu toate grupările și-au găsit socotelile, în campionatul anului trecut, calcule mai optimiste sunt permise pentru proba sezonului 1934— 1935. Afară de faptul că Divizia N defectivul concentratională are centrele unde footballul cunoaște o mare popularitate, s’au economisit echipelor deplasări în centrele îndepărtate, deplasări care în marea lor majoritate au fost deficitare. Potențialul atractiv al campionatului național, a eștt mărit din desfășurarea barajurilor, lucru care permite grupărilor să fie mai optimiste în socoteli și să ajungă la idealul situației, reducerea dacă nu și dispariția deficitelor, pentru cluburile bine gospodărite, și în ce privește problemele de hegemonie, cari le pun rezultatele barajurilor, sunt necesare câteva observațiuni. Patru echipe bucureștene și-au menținut locurile în Divizie. Noi credem că C. F. R.-ul nu mai poate să-l piardă. Din Arad și Oradea rămân câte două, ceeace corespunde standardului footballistic de acolo. Trei centre impun însă constatări diferite. Timișoara, unde cultura footballului este atât de bine slujită, unde energiile cele mai creatoare permit prosperitatea soccesului, a primit satisfacția cuvenită prin intrarea in Divizia Națională a C. A. T.-ului. Capitala Banatului are azi trei echipe în suprema probă. La anul va avea patru. Facem această profeție gândindu-ne că Ripensia, Chinezul și C. A. T. se vor menține, iar echipa clubului Ibia va ajunge la capătul căii pe care se găsește. In sfârșit, câteva cuvinte despre faptul că pavilionul clujan e în scădere. Intr’adevăr din Cluj n’a mai rămas decât o echipă. De doi ani încoace, Clujul dă semne mari de slăbire. A scăzut entuziasmul în capitala Ardealului, s’au măcinat o mulțime de energii creatoare, astfel că situația Clujului în continuu declin, impune mari îngrijorări. Și acum să facem loc unui supliment de comentarii ,u noscut pe: Vintilă, Wetzer și Cuedan. Nu i-am recunoscut, pentru că niciodată nu i-am văzut jucând 90 de minute cu aceiași intensitate și în acelaș ritm. Secretul marei partide a C. F. R.- ului, explicația jocului hotărît și precis al apărărei imediate, al incursiunilor repetate ale liniei de atac este una și același: jocul mijlocașilor. Ar trebui să dăm note speciale lui: Urlachi, Wetzer, Vintilă și Medve, cari au fost principalii făuritori, a celor mai frumoase faze de dominare ceferistă. Victoria C. A. T.-ului Am prevăzut până în cele mai mici amănunte, tot ce s’a petrecut la Timișoara. C. A. T.-ul în formație complectă e capabil de performanțe mari. Albverzii au fost în una din zilele lor bune și chiar dacă avantajul României obținut la Cluj, ar fi fost mai mare tot îl anihila C. A. T.-uL La Arad A. M. E. F. A. a reușit un adevărat tur de forță. Valoarea performanței este oarecum scăzută, prin faptul că la Arad s’ar fi comis unele neregularități Prahova A reușit ce am prevăzut o revanșă. In nici un moment, n’a arătat o superioritate care să-l fi procurat un scor mai categoric. Pupa Itar al Ardl flf Dumineca Rezultate care antra Donuläfit perspectivele Diviziei Naționale C.F.R. a făcut la Brașov cea mai bună partidă din carieră După victoria C.A.T.-ului. A.M.E.F.R. a fäcat un mare tur de fiorță. Prahova șl-a luat revanșa, dar... însemnări inedite la marginea maldinilor de asailieri pupă o paralda formidabila a C. f. R.-M. bucureștenii au făcut la brașov cea mai bună FIGURĂ DIN CARIERA LOR A C. F. R.-ul după un lanț de victorii răsunătoare, a «sucombat» categoric în fața bucureștenilor.... Când am telefonat la București,m fost nevoit să repetăm de trei ori rezultatul, iar azi e nevoie de un lux de amănunte, ca să determinăm un sentiment de încredere în echipa învingătoare. Rezultatul dela Brașov a apărut pentru mulți ca neverosimil. Din două motive: 1. A. C. F. R.-ul ajunsese la un fel de maximum de posibilități. 2. Bucureștenii se găseau după două barajuri, pe care nu numai că le-au pierdut, dar au jucat mizerabil. Ori, tocmai noi vedem unul din punctele bizare ale footballului, pierzi în cea mai bună formă fiind sau câștigi după ce ai dat semne de îngrijitoare slăbiciune. Cine se aștepta la rezultatul de ori ? Și rezultatul s’a produs, poate pentru că A. C. F. R.-ul se aștepta cel mai puțin. O autoîncredere de nepermis, o gravă lipsă de considerație asupra adversarului, iată ce s’a putut observa la învinși și cum se explică jocul lor neserios de la începutul matchului. Pe figura fiecărui brașovean puteai ceti formula: «avem timp mai târziu, în repriza doua». Prin sugestie poate formula fu transmisă publicului, și la pauză suporterii nu manifestau nici o îngrijorare, convinși că în repriza doua matchal se va reveni. Intr’adevăr, în primele 15 minute s’a produs un fel de vijelie «a ceferiste», care nu a dat roade. Din acel moment, brașovenii desorientați, nervoși nu se mai puteau concentra, iar «frânele» jocului trecuseră definitiv de partea C. F. R.-ului. Această desfășurare psihologică a partidei, a jucat un prim rol în stabilirea rezultatului. In domeniul tehnic și tactic, A. C. F. R.-ul a tras consecințele mirajului produs de ultimele rezultate. Cea mai mare parte a celor 90 de minute, brașovenii — din lipsă de atenție față de adversari — s’au ținut de driblinguri, de combinații în linii frânte de mare efect spectacular, parcă nici nu se sinichiseau de rezultat. Această «destrăbălare» footballistă i-a costat enorm de mult. Și cum există o justiție imanentă și în football, în ziua când brașovenii au luat în «deșert».... valoarea unui adversar, acesta din urmă. C. F. R. A FĂCUT CEA MAI BUNĂ PARTIDĂ DIN CARIERĂ Cum am urmărit deseori echipa ceferistă, nu exagerez făcând afirmația de mai sus. Pentru publicul bucureștean e suficient să spunem că: la Brașov, G. F. R. a jucat mai bine, ca atunci când de două ori cedase Venusului cu 3—2 și 4—3, după ce jucase formidabil. E lucru rar, mai ales la C. F. R. să vezi o echipă fără o singură lacună. Nu s’ar putea spune de x sau y care n’ar fi corespuns. Dacă în jocul echipei, caracterizat Printr’un admirabil ansamblu, s’au produs totuși diferențieri, acestea n’au fost un singur moment de ordin individual. S’ar putea vorbi de o deosebire între compartimente, aceasta ca să putem spune că jocul liniei intermediare a fost uluitor. Nu i-am recu <== als Comitetul categoriilor inferioare se întrunește mâine seară Mâine seară la ora 20, comitetul de ajutorare al categoriilor inferioare se întrunește în localul districtului, la ordinea de zi fiind formarea echipei pentru deplasarea la Câmpulung. la Arad, a arbitrat d. Ceaureanu Dintr’o eroare a corespondentului nostru din Arad, în cronica matchului A.M.E.F.A.—Olympia s’a strecurat o regretabilă confuzie. Partida de mai sus a fost condusă de d- Ceaureanu, și nicidecum de d. Costel Rădulescu, care a arbitrat, în aceiași zi, la Ploești. Fără îndoială că cititorii noștri au semnalat dedublarea persoanei d-lui Rădulescu și... au rectificat! X Finala Cupei României din nou amânată ? Pentru Duminecă fusese Cum Biroul Federal nu fixată rejucarea finalei se va întruni în această Cupei României. săptămână și în materia Aseară însă, Universita Cupei României, apelul sustea a introdus un apel împendă executarea, e aproa potriva programării aceste sigur că finala nu se va tui match, rejuca Duminecă. Ternem Crișanei în recitrul ilegal ORADENII VOR JUCA LA: GALAȚI, CONSTANȚA ȘI BAZARGIC ORADIA 30 (Prin telefon).Echipa locală Crișana va întreprinde un turneu de 3 săptămâni în vechiul regat. Iată și itinerarul acestui turneu: 11 și 12 August: Galați. 18 și 19 August: Constanța. 25 și 26 August: Bazargic. Azi se judecă dubla“ contestație a României ~~ ---------**■ —— ■ ’ "| Șansele României sunt minime . Un protest al sătmărenilor Comisia campionatului național se va întruni azi, pentru a judeca «dubla» contestație a României. Se știe că, clujenii au făcut doua contestații. Una pe motivul anumitor insuficiențe de arbitraj. A doua împotriva calificării lui Havas și a faptului că a jucat Korony, care ar fi suspendat pe 2 ani. Prima contestație n’are nici o șansă, deoarece tema arbitrajului, este un domeniu în care oficialitatea n’a dat niciodată câștig de cauză cluburilor reclamante. In ce privește calificarea lui Havas, ea nu are nici un viciu, cel puțin așa ni s’a spus la F. R. F. A. Cazul lui Korony va comporta oarecare discuție. Totul depinde de faptul dacă ridicarea suspendărei, a fost anunțată forului căruia i-a fost anunțată sentința de suspendare. Căci in acest caz, calificarea lui Korony nu ar fi cu nimic viciată. UN PROTEST De altă parte aflăm că Olympia C. F. R. a făcut și ea protest. Sătmărenii se plâng de arbitraj și cer o anchetă federală. A.C. 23*Gloria Bazargic) 2*2 (2*1) BAZARGIC, 50 (Prin telefon). Astăzi a jucat din nou în localitate puternica echipă bulgară A. C. 23 din Sofia; întâlnind echipa locală Gloria, oaspeții nu au putut termina decât la egalitate. Grație d-lui farmacist Kastor echipa Gloriei a fost întărită cu trei jucători bucureșteni și anume: Motoroiu, Actis și Stanciu, toți trei dela Venus. Jocul a mulțumit pe deplin pe cei 2500 de spectatori. . .? Punctele au fost marcate pentru oaspeți de Ostrocoff și Angelofi. Pentru Gloria ambele puncte au fost marcate de Arap. S’au remarcat de la A. C. 23, Babuseff (cel mai bun din 22) și Angeloff. Gloria a avut cei mai buni jucători în Actis și Arap. Schileru oscilează... intre Unirea Tricolor și Juventus Extrădarea lui e legată de plata unui transfer de 20000 de lei Azi e ultima zi a lunei fatidice. Marile transferări, mai bine zis marile lovituri în acest domeniu se produc azi. Intre demisionații de ale cărui proecte s’a vorbit puțin, se află Schileru. Eri nu se hotărâse încă. Afiăm că Schileru oscilează între Unirea Tricolor și Juventus. 1 bir Tratativele simtUL foarte avansate. Seimeni, tanar, foate desghețat... nu se încurcă, ducând tratative pe 2 fronturi... Azi fiind ultima zi Schileru va trebui să se hotărască. SPORTUL STUDENȚESC AȘTEAPTA gram. Interesant că Sportul DUMINICAL AUGUST, Brăila— Studențesc așteaptă hotărârea anului său. A anunțat un singur lucrul pentru extrădarea lui Schileru, e necesară plata unui transfer de 20.000 de lei. ^ De prin cluburi C. A. B. a dispus în competițiunea Cupei Stadion de echipa de old-boys a Venusului cu 2—1 (2-1). In fruntea clasamentului se găsește C. A. B., urmat de Unirea Tricolor, Venus, C. F. R., Juventus și Macab. URMĂTORII JUCĂTORI au fost legitimați cu drept de joc imediat pentru gruparea Herdan S. Club: Femei Petre, Victor Mihăilescu, (Generala), Preda Iorgulescu (Prahova), G. Popescu (Olympia,), Mirașcu (C F. R.), Ion Sârbu (Unirea Alba Iulia,). DUMINICA, gruparea Herdan S. C. întâlnește pe terenul S. T. B., clubul S. T. B. Matchul are loc la ora 16.30. . ._s _ | | CLUBUL Colțea anunța că a suspendat pe membrul ei Iulian Ganea din club, pentru delapidări de bani ! Clubul Colțea face antrenament pe terenul Turda Miercuri 1 August 1934 la ora 17. 1 i [ i. f COLȚEA ține ședința Joi 2 August 1934 la sec. Pharmaron, si Regală No. 20 la ora 21. Nicu Constantinescu, Cosma Ion, Ionescu Petre și Țane Georgescu tot din gruparea S. E. T. au fost trimiși pentru 6 luni în tabăra I.M.C.A1. de la Eforia Constanța ore ______ întâlniri amicale... Scandal urmat de bătaie la un match din Simeria SIMERIA 29. — (Corespondență particulară) Astăzi s-a disputat aci un match amical între liga din Timișoara și C. F. R. din localitate. Matchul a decurs normal, dar după ce lisa conducea prima repriză cu 4—0, arbitrul (d. Dedeșan din Sebeș) cuprins subit de o inexplicabilă indispoziție, a părăsit terenul. In locul lui, a început să arbitreze d. Bălăci, din localitate. Arbitrajul acestuia din urmă a fost însă atât de prost, încât jucătorii nemulțumiți, s’au încăerat. Publicul a intervenit, s-a încins o bătae generală, iar matchul a fost întrerupt. s- Admira la Brăila D. colonel Tudose, președintele grupării Dacia Unirea și d. Liberdhi, membru In conducere, au fost eri în Capitală. Pontici brăileni au angajat pe Admira, cunoscuta echipă austriacă. ^ Aviz pentru jucătorii de FOOTBALL . TOATE AFECȚIUNILE provocate de JOCURILE de FOOTBALL ( cu diferite mialgi, dureri și lichid în jurul rotiției, crampe în pulpe etc. se tratează cu succes prin aplicații cu Nămol original ale PYSTYAN (Cehoslovacia) la INSTITUTUL PYSTIAN din BUCUREȘTI Calea Călărașilor (SANATORIUL CENTRAL) Tel. 3.75.59 Prețuri reduse pentru footballiști I I In preajma balonului rotund UNIREA TRICOLOR se va deplasa pentru Dumitrică și Luni la Galați. Oborenii vor întâlni acolo pe D. VA. și Franco Română din Brăila. In vederea acestei deplasări Unirea Tricolor va face Miercuri, un antrenament slab conducerea lui Steinbach. •fc TICHIA (Varna) va juca Sâmbătă și Duminică la Constanța. * SFERA — după cum anunță ziarele clujene — va sosi la sfârșitul saptămânei în Capitală. Urmând să ocupe un post important la o instituție bucureșteană, X MACABI joacă Duminică la Craiova, ii: lN TURCIA se face în prezent un mare efort pentru promovarea footballului. Recent a fost angajat ca antrenor, la Ankara ungurul Obitz. APELUL clubului Olympiei C. F. R. din Satu Mare în privința amenzii de 5000 lei a fost admis. sfc• VASTALUS și TATU de la Șoimii din Sibiu au semnat pentru Olympia C. F. R. din Satu Mare. * m. EDIȚIA doua a barajului C. F. R—A. C. F. R. ‘se va disputa Duminică pe arena Unirea Tricolor. LA MATCHUL Admira—Juventus, care s’a disputat Duminică la Genova, ca semifinală a Cupei Europei Centrale, s’a păstrat un minut de tăcere pentru Dollfuss. m GLORIA C. F. R. din Arad joacă azi la Brașov cu A. C. F. R. Cupa Provinciei va Cupa provinciei întreruptă pentru câtva timp va fi reluată Duminică. Liga de Sud a făcut următorul pre g reluat: Duminecă Bazargic la Bazargic . Câmpina—Târgoviște la Târgoviște. 19 AUGUST: Câștigătorii masterului Brăila—Bazargic cu Constanța. Câștigătorul matchului Câmpina Târgoviște cu Ploești. 19 AUGUST: Câștigătorii matchurilor din 12 August. 26 AUGUST: Finala Cupei. Numărul viitor al Gazetei Sporturilor va apare mâine .g» 0 plângere a clubului Voevodul Mihai I? —— * >• Clubul „Voevodul Mihai” a introdus la F. R. F. A. o plângere împotriva clubului „Oltul” din T.Măgurele. Motivul este că gruparea provincială angajase pe „Voevodul Mihai” pentru un match la T.Măgurele. Ori, Sâmbătă seara în ajunul matchului, roș-verzii sunt anunțați telegrafic că matchul nu va mai avea loc. Prejudiciile materiale aduse clubului bucureștean sunt cifrate la suma datei 1.000. . [fi _ Convocări Fulgerul P. T. T. convoacă pentru Miercuri după amiază pe terenul S. T. B. pe toți jucătorii săi îl af antrenamentul general. 1j. • —1 Gruparea S. E. T. convoacă la fabrică Duminică ora 7 în vederea matchului cu Iuta, următorii jucători: Jianu, Simion, Constantinescu, Gogu, Ionescu Petre, Roșu Cosma, Bălan, Alexandrescu, Tase, Mitea, Marinus, Lică și .Virgil Cliubul Iuta convoacă pe toți jucătorii pentru Duminică la ora 8 dimineața pe terenul Voevodul Mihai în vederea matchului cu gruparea S E. T. ^ : V Juventiștii in vacanță CREȚEANU, NEACȘU, CONSTANTINESCU, BRANDAPURA. SCHREIER, toți de la Juventus, pleacă în concediu în ziua de 1 August la Sighișoara, sub conducerea d-lui Filip. Roș-albaștrii vor disputa două matchuri contra a 2 echipe din Sighișoara. „Campionatul interdistrictual se va realiza și fără cluburile din București“ ne a declarat unui din inițiatorii proectulii Districtele provinciale au căzut de acord, iar Duminecă se va ține o conferință la Constanța In ședința de Joi a comitetului Ligei de Sud, delegații provinciali vor lua atitudine netă în fața multiplelor curente de tot felul, a împotrivirilor mărturisite sau camuflate, în urma piedicilor cari le pun diferiți factori, nu exageram când afirmăm că o parte din inițiatori descurajați, alții «conduși» ar fi abandonat proectul campionatului interdistrictual. Urma doar, ca în ședința de Joi a Comitetului Ligei de Sud, să se oficieze îmormântarea proectului. Aceasta era situația din ultimele zile. UN REVIRIMENT Pe ziua de azi, informațiuni precise ne fac să anunțăm că s’a produs un reviriment. Nu la București, ci în provincie. După cum ne informează un pontif, care s-a bucurat întotdeauna de majoritatea sufragiilor ligii, DISTRICTELE PROVINCIALE AU CĂZUT DE ACORD Asupra necesității imediate pe care o reprezintă ideia campionatului interdistrictual. Ele au fost informante și consultate. Astăzi se poate afirma că există adeziunea celor cinci districte din prima categorie. Acordul este atât de legat încât există O HOTĂRÂRE luată de aceste districte, cari înțeleg să reacționeze față de opozițiaa bucureșteană. «Campionatul interdistrictual se va realiza pe cale de acord între provinciali și fără concursul grupărilor bucureștene, ne-a declarat un oficial care a primit mandat să reprezinte toate districtele. De altfel reprezentanții Ploeștilor, Brăilei, Galaților, Constanței și Bazargicului se vor întruni Duminică la Constanța. O POZIȚIE NETĂ In ședința de Jos a comitetului Ligei de Sud, reprezentanții provinciei vor prezenta un proect, care cristalizat va cuprinde: 1. Necesitatea înființărei imediate a campionatului interdistrictual. 2. Participarea a două echipe din fiecare district de categoria I-a adică București, Ploești, Galați, Brăila, Bazargic și Constanța. 3. Egalitate de regim între echipele bucureștene și cele provinciale. Cei cari susțin acest proect, cred că va întruni o mare majoritate în Comitetul ligii. O propunere interesanta este aceea a d-lui G. Leoveanu, secretarul Ligii de Sud. Iată în ce constă această propunere, înființarea a două serii după fostul model al Diviziei Naționale. In prima serie să fie încadrate cele 7 grupări bucureștene de la onoare, plus 8 echipe din Ploești. Cealaltă serie să fie formată din 10 grupări care să fie alese din districtele de categoria I-a din Liga de Sud și eventual din Ț. Măgurele, Călărași, etc. Campionul Ligii să fie desemnat printr-un match dublu de finală între primii clasați în cele două serii. 10 formulă preconizată de secretarul ligii de sud D. C. Leoveanu propune două serii a 10 echipe