Gazeta Sporturilor, ianuarie 1935 (nr. 1557-1586)

1935-01-01 / nr. 1557

«GAZETA SPORTURILOR» aag^^liv!!11i. ' ' .' H ' li r ' I X' FOOT . România a învins Bulgaria cu 3-2 O degajare a lui Sucitulescu permite o combinație: Juhasz,Covaci- Ciolac, acesta șchiopătând nu ajunge balonul și Mokanoff degajează. Robe prinde și trimite lui Juhász, care pierde. Balonul trece la Gabrowsky, la Angheloff. Intervine Albu și Robe prinde. Angheloff face fault. Din degajarea lui Burdan prinde Covaci care passează lul Ciolac care pierde. Rafailoff trece lui Angheloff, însă Robe îl silește să scoată în corner. Bodola trimite balonul lui Covaci, intervine Efremoff care scoate în put. Se produce un atac: Robe, Covaci, Juhasz și Bodola, însă balonul este scos afară. După această fază balonul este purtat câtva timp de Mokanoff,Tanakaioff și Rafailoff, fiind apoi interceptat de Juhasz, Sucitulescu și Robe, care passează lui Covaci. Acesta însă este deposedat de balon de către Angheloff, care nici el nu poate juca mingea fiind luată de Bodola care o pierde în fața lui Rafailoff. Acesta reușește s-o trimită din nou lui Angheloff care însă o pierde în fața lui Albu. Pe șeff bate corner, arbitrul însă flueră fault pe care îl bate grăbit Albu fără să aștepte ca adversarii să se depărteze la 9 metri. Un adversar de la 2 metri prinde, Burdan are prezența de spirit, iese din poartă și culege balonul din piciorul adversarului, salvând o situație foarte grea. Numai după un minut acordă un nou corner Sucitulescu. Pe șefi îl bate. Sucitulescu repară greșeala, apărând un goal sigur, trimițând mingea la mijlocul terenului. Pe șeff prinde balonul, îl pasează imeiat lui Angheloff, însă din offside, iolac șchiopătând, este trecut pe aripa stângă în locul lui Dobai, ca W trece în centru. Bindea nu-și ține locul și este foarte nervos. Pentru câteva minute jocul re .vine la centru și românii pot face un joc de combinații. Sucurilescu trece lui Covaci, acesta lui Bindea care centrează, prinde Dobai, pasează lui Bodola, din nou lui Dobai care trage. Dermenski insa prinde. Bulgarii trec la contra-atac pe an, pa stângă. (Continuare din pag. I.a) Bindea protestează că a fost lovit. Nedându-i-se satisfacție lovește pe adversarul pe care l-a reclamat. Este scos afară din joc. Publicul aplaudă hotărârea arbitrului. Pentru ultima oară se încurcă un atac al românilor, fără rezultat. Sucitulescu salvează toate situațiile dificile. In minutul 4ß Angheloff bate o lovitură liberă, Dobai apără cu capul, trimițând la Tudoroff care trage afară. Toți jucătorii români sunt în fața porții. Dobai apăre din răsputeri, jucând în toate posturile, salvând situații grele. . Jocul ia sfârșit în nota de superioritate a bulgarilor. Echipa României a jucat foarte slab Nu am dominat decât 20 de minute Echipa României a jucat astăzi slab. Mai slab poate decât un material cu Grecia. E drept, schimbările făcute au însemnat un oarecare reviriment. Introducerea lui Sucitulescu, de pildă a fost salutată pentru apărarea noastră. Iar Bodola a Înviorat Întregul atac. Păcat insă că acest reveriment nu a fost palpabil decât la jumătatea primei reprize. Atunci când înaintarea a jucat legal și a marcat la scurte intervale, trei puncte, încolo, ne-au dominat bulgarii. O dominare exasperată care a obligat apărarea noastră să facă eforturi supraomenești pentru a menține avantajul minim de un punct. CONDIȚIE FIZICA DEZASTRUOASA Nu a lipsit mult să pierdem matchul. Deși am condus cu 3—0. E Pa radoxal, e inexplicabil, dar așa a fost situația. Puteam pierde. Și dacă am reușit totuși să câștigăm, aceasta se datorește intr’o bună măsură, tenacității manifestate de cei doi fundași. Cum se explică însă că echipa României, deși a condus cu 3—0, a fost totuși la un pas de înfrângere ? In primul rând trebue amintită catastrofala condiție fizică în care s’a prezentat majoritatea jucătorilor noștri. O condiție fizică mizeră. Mai toți jucătorii erau la un moment dat — pe la jumătatea celui de-al doilea mi-temps — sleiți. Nu se puteau mișca. Nu puteau alerga. Repet — am avut norocul că cei doi fundași, Albu și Sucitulescu, să fie într-o formă extraordinară — acestora trebue să le fim recunoscători că am smuls doua puncte. Bododa. Atacul m’a funcționat însă bine, decât mai puțin de jumătate din prima repriză, când s’au marcat dealtfel și cele trei puncte. Apoi, înaintarea a căzut BODOLA, care a fost cel mai fertil, cel mai activ, și cel mai bun atacant, a trebuit să treacă în apărare, unde a avut un aport prețios. Restul înaintării poate fi astfel notați. După Bodola, a urmat în ordinea valorii: CIOLAC. Apoi, DOBAI, pe urmă COVACI, și abia, ultimul, BINDER. «Mezinul» a făcut astăzi una din cele mai slabe partide din carieră. Lamentabilul arbitraj al d lui Asprogheratos Slaba exhibiție a echipei române mai trebuie atribuită și arbitrajului, revoltător de parțiali ai d-lui Asprogheratos. In adevăr, în minutul când Romania conducea cu 3-0, bulgarii — surprinși și furioși — au început să practice un joc exagerat de brutal, înaintarea mergea pur și simplu peste adversari. Cu pumnii, cu picioarele românii erau înlăturați și inaintașii bullgari treceau mai departe. Și arbitrul tolera. Bullgării au marcat chiar primul punct — la învălmășeală — după o serie întreagă de faulturi grosolane, dar d. Aspogheraios n’a vrut sa fluere. In această atmosferă, jucătorii români au jucat intimidați și înfricoșați, încât lipsa de elan din partea finală a jocului trebuie pusă în seama toleranței revoltătoare a arbitrului. Bulgarii au jucat pe viața ei pe moarte Echipa Bulgariei rămâne încă Inferioară cu o clasă, României. Dacă au reușit totuși acest rezultat — dacă putea realiza un rezultat și mai bun, aceasta se datorește elanului cu care au jucat și faptului că , sub ochii îngăduitori ai arbitrului — au practicat cele mai grosolane brutalități. înaintarea mergea direct peste adversari, și călca pur și simplu în picioare jucătorii pe cari îi găseau în drum. In aceste conditiuni nu este de mirare că a dominat. Echipa bulgară este însă slabă. Că este o slabă o dovedește mai ales faptul că a dominat o repriză întreagă, a luptat aproape jumătate popic?» c*« O «vindreneji să câștige. Sau, cel puțin, să egaleze. Dintre jucători, s’au remarcat mai ales Lozanoffe și Angheloff, în linia de înaintare și Covaceff, Gabrowsky, în linia intermediară. Cei doi fundași au făcut deasemenea o jLa«ic« v-ci ci Jiu“" >iu j* A CilJiX«(X genisate de pe urma introducerii lui partidă mare. O GREȘALA A LUI BURDAN Burdan nu poate prinde și apără cu piciorul, trimițând afară din teren. Un nou atac bulgar aduce pe Angheloff până la 15 metri de poartă. Burdanescui din nou încearcă să apere cu piciorul. Trage însă alături. Sucitulescu însă din spatele lui Burdan degajează salvând situația. Jocul se mută în întregime pe terenul românilor. Bulgarii practică un joc brutal. Dobai își reia locul pe aripa stângă, iar în centru trecs Bodola. Românii trec la atac. O combinație: Covaci—Ciolac este anihilată. Rodanoff trece lui Angheloff însă Albu degajează la Efreimoff, care de asemenea dă greșit lui Sucitulescu. Dintr’o lovitură liberă Juhasz trimite lui Robe. Peșeff prinde, însă Juhasz îl silește să scoată în tușe. Un fault pentru România este bătut de Albu. Mokanoff oprește și trece lui Efreimoff care lovește cu mâna. Bate David la Sucitulescu, acesta trece lui Juhasz, la Dobai, care acum joacă din nou inter stânga. Intervine lanakieff oprind cu mâna. Dobai bate dela 20 metri, Bindea este în offside. Balonul degajat este prins de Bindea acesta trece greșit lui Gabrowsky, care scapă balonul afară. Juhasz împreună cu Covaci prin passe scurte se îndreaptă spre poarta adversarilor, însă arbitrul flueră offside. Românii au și în arbitru un adversar. Balonul ajunge la centru este luat de români condus spre poarta adversarilor. Petefi însă scoate în aur. O minge trimisă de Ciolac lui Dobai este luată de Todoroff, ajunge la Burdan care trimite în corner. Peteff transformă și Sucitulescu salvează cu capul. Jocul se desfășoară pe terenul românilor. Intr’o învălmășeală Robe este rănit, rămâne însă pe teren- Situația pentru români e disperată- Bodola și Dobai trec în apărare. Bindea cu Juhász și Covaci încearcă un nou atac, fără rezultat. Până în minutul 37 atacă bulgarii ca apoi românii să schițeze și ei un atac, desigur nereușit. m HEEm ALL S Scorni trebnla $0 lie 4-2 Da Aspogheratos ne-a »—«" crai». Și n s6-a «lucrat» la favoarea Greciei — de o manieră revoltătoare. Mai mult, la un moment dat de la jumătatea reprizei a doua, nu ne-a acordat un goal perfect valabil. La o lovitură libera Ä0 metri in favoarea României, bulgarii au făcut zid în fața porței, iar Dobai a găsit un loc ușor prin care a strecurat o bomba formidabilă. Mingea sa oprât în plasă, dar arbitrul a fluerat.... offside. Un offside imaginari care a surprins pana și pe greci, fanatici susținători ai învinșilor noștri. BURDAN A FĂCUT GREȘELI Revenind la modul cum s’a comportat echipa noastră, mă voiu ocupa — pe rând — de fiecare jucător. BURDAN, care a înlocuit după 15 minute de joc pe Crețeanu, a confirmat forma proastă în care se găsește. De obicei foarte sobru și foarte prudent, de data aceasta Burdan a surprins prin câteva eșiri riscante dintre cari una putea fi fatală. Numai o împrejurare fericită — faptul că Sucitufecu se afla întâmplător în spatele lui ne-a scutit de încă un grail în favoarea Bulgariei . DOI FUNDAȘI FORMIDA•BILI Cea mai bună parte a echipei a fost linia de fundași. Atât ALBI, cât, mai ales, SUCITULESCU, au făcut o partidă extraordinară. Nu s’au intimidat nici un moment de brutalitatea cu care atacau bulgarii și au rezistat tot timpul cu o tenacitate mai mult decât lăudabilă. Sucitulescu s’a arătat util mai cu seamă printr'un joc de cap foarte oportun. IOHASZ A FOST FORMIDABIL Dintre cei mai buni jucători al României — alături de Albu și Sucitulescu — a fost Judas. Mijlocașul nostru centru a desfășurat aceiași activitate uluitoare ca și în material cu Grecia. Și din nou a acoperit greșelile halfilor de margine. ROBE A FOST UTIL In linia de mijloc, ROBE a fost deasemeni util, în special în ultima parte a jocului, când bulgarii ne dominau Robe, mijlocaș priin excelență defensiv, a contribuit mult la rezistența apărării noastre atunci când am fost dominați. DAVID A FOST SLAB Celalt mijlocaș, David, a fost unul din cei mai slabi echipieri ai României .u’a corespuns nici în atac nici tn dîeâ.c.po apc.raina aripei de pe partea ea, Angheloff, să joace în voie și să fie totdeauna foarte periculos. BODOLA, CEL MAI BUN ATACANT înaintarea a câștigat mult în emo- Președintele federației elene despre match . COSTICI, președintele federației După match, dl Constandaras, președintele federației eterne de football, mi-a făcut următoarea declarație: — Echipa românească este de nerecunoscut față de anii trecuți. Nici tehnica de altădată, nici continuitatea, nici elan. Ați câștigat cu greu, dar ați meritat victoria. Zoitbom, Sorin Nicuescu și Demetrovici in echipa naționala Crețeanu a fost infernal un spital stânga. Crețeanu, care a jucat 15 minute tura pe care a suferit-o la mina din match, a fost grav rănit. Juventistul a fost internat în spital unde este îngrijit pentru fracALTE DECLARAȚII D. GESTRILIS, oficul grec, mi-a făcut o declarație identică: — Asta este echipa României care m’a entuziasmat la Balcaniada trecută?.. Matehial cu Bulgaria a <*avut un epilog neplăcut pentru conducătorii echipei române. Doi jucători au fost răniți : Crețeanu și Ciolac. Iar Burdan este într-o formă ce nu permite oficialității să poată conta pe el în material cu Iugoslavia. Zombory a fost chemat și a plecat spre Atena. Va sosi Marți dimineața, astfel că problema portarului a fost rezolvată. In ce privește pe Ciolac, acest zi au sosit aici cei doi jucători iugoslavi Marianovici și Zecevici, chemați telegrafic de conducerea expediției sârbești. Amândoi vor juca împotriva României, astfel că înaintarea pe care După cum era de prevăzut, grecii au cerut și în ciuda protestelor delegatului român — ceilalți delegați au admis, ca programul ultimei zile a Balcaniadei să fie schimbat. Material România - Jugoslavia va începe la ora 13, iar întâlnirea Grecia - Bulgaria la ora 15. Intre delegații Greciei și Bulgariei iugoslave mi-a spus: — Deși românii au jucat foarte slab astăzi, noi îi considerăm ca pe cei mai buni adversari ai noștri și cred că matehal de Marți va fi cel mai greu Pe care l-a avut de susținut echipa noastră la Balcaniadă. D. IVANOFF, președintele federal ției bulgare e fiert: — Ați câștigat cu noroc. Echipa noastră merita cel puțin un match nul, Ea este destul de serios rănit. Bacă nu-și va reveni până Marți, va juca Sonny Niculescu. easemeni, selecționerul unic, nu este mulțumit de David, pe care-l va înlocui cu Remetrovici, încât echipa pentru matehal cu iugoslavi, va fi următoarea •* Zombory (Șepci), Sudftules est, Albu, Robe, Iufiasz, Demetrovici, Bindea, Covaci, Sonny Niculescu, Bodola, Dobaine-o va opune Iugoslavia va fi următoarea : Tiraanici, Marianovici, Vujadinovici, cevicî. Petrac, Ze- se duc aprinse tratative pentru schimbarea arbitrului. La acest match este desemnat iugoslavul Vaesilievici. Grecii nu-l primesc însă cu nici un preț. Mâine dimineața vai avea loc ultima ședință a comitetului cupei. Va fi ales președinte d. Castici, președintele federației iugoslave. Anume, i-a fost fracturat osul cubitus. M. B. Și Iugoslavii an primii întăriri Mas’iassoviei și Zecevaei au sosit azi la Atena Programul de Marți a fost schimbat Greu, penibil aproape, dar am învins. Echipa României a trecut un examen decisiv. Examenul de admitere. Dacă nu câștiga om, nu mai putea concura la primul loc. Acum însă, după victoria împotriva Bulgariei, are șanse mari. Nu însă pe cele mai numeroase. O simplu citire a clasamentului ne va edifica: 1. Grecia 2 1 1 4:3 3 2. România 2 11 — 5:4 3 3. Jugoslavia 2 1 — 1 5:5 2 4. Bulgaria 2-------2 5:7 0 Egalitate de puncte la greci și români. Superioritatea la goal-average a grecilor dă acestora un număr mai mare de șanse. Grecia are goal-average-ul 1,33. România: 1,25. Presupunând că atât Grecia cât și România câștigă material pe care-l mai au de jucat, se găsesc amândouă la 5 puncte și în acest caz decide goal-average-ul. Grecia îl are mai bun. Va câștiga. Are deci mai multe șanse. Grecii mai sunt însă avantajați și dintr-un alt punct de vedere: întâlnesc un adversar mai puțin periculos decât noi. Șansele României sunt deci mai mici decât ale grecilor. Ce trebue să se întâmple pentru ca România să recâștige cupa? Grecii să piardă, să facă match nul, sau, în cel mai prost caz (pentru noi), să câștige la o diferență mai mică de puncte decât noi. In care caz noi i-am depășit« goal-average și am trece în fruntea clasamentului. Din lupta noastră cu grecii, pot câștiga iugoslavii. Intr’adevăr, dacă bulgarii înving pe greci (ceiace e destul de probabil), iar noi cedăm iugoslavilor (ceiace e la fel de probabil) aceștia din urmă devin campioni balcanici. Cu alte cuvinte ziua de Marțij este decisivă. Doar bulgarii simd scoși definitiv din cursă. Ceilalți trei competitori mai au încă des-’chis drumul. " Matchul România-Bulgaria privit prin prisma clasamentului România și-a ameliorat poziția, dar Grecia se menține pe primul plan Ce șanse are România la cucerirea trofeului De ce s’a întrerupt transmisiunea radiofonica In ultimul minut al partidei Oficiul telefonic din Sofia a tăiat legătura... de necaz Satele de mii de oameni cari au urmărit ori în fața aparatelor de radio transmisiunea matchului de la Atena, au rămas surprinși de faptul că emisiunea a fost curmată în ultimul minut al partidei, adică tocmai atunci când noi conduceam cu 3—2 și când bulgarii erau mascați la poarta noastră. Ascultătorii din România «ca sufletul la gură» așteptau sfârșitul partidei care avea să ne păstreze încă printre competitorii cu șanse ai cupei. Și în loc să audă vocea speackerului care să consacre victoria noastră, au interceptat o voce care se răstea nervos pe bulgărește, pentru ca o secundă mai târziu, să nu mai audă nimic. o întrerupere intempestiva Câteva minute ascultătorii au rămas desorientați. Egalaseră bulgarii? România terminase victorioasă? Nimic. Intr’un târziu, spenckerița de la postul București a anunțat că transmisiunea a fost curmată din cauză că legătura cu Atena fusese tăiată în mod iartempestiv. Fără să precizeze însă cine a provocat această supărătoare întrerupere. CÂND BULGARII SUNT ÎNVINȘI Interesându-ne la societatea de televefoane, am căpătat următoarele lămuriri: Oficiul telefonic din Sofia avea comandate de către ziarele locale o serie de convorbiri cu Sofia, convorbiri cari trebuiau efectuate imediat după terminarea matchului. Ori, domnișoara de la «comanda internațională» a Sofiei, supărată — probabil — că echipa Bulgariei nu reușea să egaleze — a tăiat pur și simplu legătura cu câteva clipe inainte de sfârșitul matchului... E lesne de închipuit impresia pe care a făcut-o acest procedeu; incalificabil în rândurile opiniei publice românești. i impresia produsâ la București de rezultatul matehului România-Bulgaria Speakers. Sa mai iM o țumâiâdcâ. Lucfhilescu edihnescu ? Câte reprize a avut matehul? Societatea de radio-difuziune a transmis și matehul România—Bulgaria. Și de data aceasta, audiția s’a bucurat de mult succes în opinia publică sportivă, care a putut astfel trăi alături de echipa României, momentele grele ale partidei. Din fericire, de data aceasta transmisiunea s’a desfășurat în bune condițiuni, nu a fost nici un moment întreruptă și doar ultimele secunde n’au mai putut fi urmărite.Peste câteva minute, speakerița postului nostru a putut anunța rezultatul final: «Să mai vină o jumătățică» Și de data aceasta, publicul sportiv a ascultat un mare număr audiția. Din nou localurile cu aparate de radio au fost asaltate. Intr’un restaurant de pe bulevard, masat de clienți sportivi, momentul când reporterul a anunțat că România conduce cu 3-0, a fost primit cu un strigăt unanim: — Să mai vină o jumătățică!... Treptat însă, voioșia sa evaporat. Iar fazele matchului, penibile pentru România, au sfârșit prin a așterne aceiași atmosferă de pesimism care a urmat matchului Grecia— România. Câțiva clienți, în culmea enervării, au plecat, uitând să plătească. La «Alhambra» Subsemnatul a ascultat transmisiunea în culisele teatrului Alhambra. In jurul aparatului (clandestin) al lui Stroe și Vasilache, aproape toți actorii se înghesuiseră, cu respirația gâtuită de emoție. — Sistf... Sisstf...Cei cari se pricep la football, își îngăduiau și oarecari aprecieri: — Bravo Bodola!.. — Bravo luhasz!... Relatările speakerului însă, impuneau dese și generale nedumeriri. La un moment dat, am stenografiat următoarea fază emoționantă: — Se joacă în fața porții românești, Pardon... în fața porții bulgare. Bodola are balonul, îl trece lui Covaci, Covaci îl trece din nou lui Bodola, Bodola din nou lui Covaci, Ciolac șchiopătează, și... Galeria grecească a explodat într’un vacarm de aplauze. Vocea speakerului abia se mai aude. — Un shoot imparabil*. și... Bulgaria a marcat.* In spatele meu, Vasilache a holbat doi ochi enormi: — Cum dracu, d-le? Se joacă la Poarta bulgărească și marchează Bulgarii?.* Sucitulescu sau Titulescu? Treptat, asistența din jurul aparatului s’a mărit. S'au adunat acum și vedetele, cari ascultă cu o atenție teribilă. — Sucitulescu a degajați... — Cine? a intervenit Mya Apostolescu. Titulescu?*. Toată lumea însă pretinde liniște. — List!... Interesant este însă, că și actorii cari n'au fost în viața lor la football, s'au înghesuit să se intereseze de rezultat. " — Cum stăm? — Trei la două pentru România. Este repriza doua. — Bravo! a decretat Taliana. Și câte reprize mai sânt?... Din simplă coincidență sau special, Marilena Bodescu și-a făcut coiful de hârtie pe care-l poartă în rolul «Gâgă» în scena copiilor, din..i‘. «Gazeta Sporturilor»...! Și toată lumea urmărește reportajul cu o atenție crescândă. — Sissil... Liniște!.* Grecii nu joacă? Regizorul depune sforțări teribile, să urnească actorii de lângă aparat. — D. Groner, în scenă!... Haide, d-lor, că va venit rândul!*. Numai Nichols, arborează un calm intangibil. Cine joacă? — România cu Bulgaria. — Grecii nu joacă? Nu mă interesează!... Și toată lumea își încrețește fruntea din ce în ce mai curată, cu cât să apropie material de sfârșit. — Se joacă pe dreapta. Pardon... pe stânga. Insă... tot pe dreapta. Grecii domină. Adică... bulgarii Pardon... însă... ba da... ba nu! Pardon!... Și însfârșit, rezultatul final. 3-1 pentru Bulgaria... Ba nu, pentru România!* ! Xerxes Zombory a declarat și că nu e în formă TIMIȘOARA, 3# (Rador). Astăzi după amiază la ora 18,40, portarul echipei Ripensia, Zombory, a plecat spre Atena, unde a fost chemat de oficialii care însoțesc echipa României. La plecare, Zombory a declarat că nu mai este în formă deoarece nu a mai jucat de patru luni, totuși se supune ordinului primit. Căpitanul Iliescu, membru în Liga de Vest, a înștiințat telefonic Federația din București că mai preferabil ar fi să plece Konrad dlea C. A. T. care a arătat o formă bună. Federalii rămași în București au răspuns că Zombory trebue să plece, deoarece așa au hotărât cei de la Atena care sunt și responsabili de consecințe. Timișorenii sunt nemulțumiți din această cauză. f Crișana pleacă în Polonia ORADEA 30 (prin telefon). — După cum am relatat zilele trecute a patra clasată în divizia națională A, Crișana din Oradea, a fost invitată să întreprindă un turneu în Polonia. Inițiativa aparține ligii de sud poloneze. Turneul cuprinde 11 matchuri care urmează să se dispute în 9 orașe. Durata turneului va fi de 21 zile, iar tn trei din cele 11 partide, Crișana urmează să întâlnească primele trei echipe clasate în campionatul polonez. Data plecării nu a fost tncă fixată, Echipa va fi însoțită de d. dr. Mărcuș, PETROVICI Oradea SPORTUL STUDENȚESC -C. F. R. 1 7-1 (3-1) ORADEA 30 (prin telefon). Azi s’a disputat la localitate un match amical între Sportul Studențesc și F. R. Studenții au dominat tot timpul, reușind să-și surclaseze adversarul cu 7-1,