Gazeta Sporturilor, iunie 1935 (nr. 1706-1734)

1935-06-01 / nr. 1706

«GAZETA SPORTURILOR» üil sosește reprezentativa Ilenei Primire Semnificația vizitei Azi dimineață, la ora 10.55, sosește în Capitală echipa reprezentativă a Vienei, aleasă de federația noastră spre a servi ca piatră de încercare pentru cele două garnituri naționale din rândul cărora se va alcătui lotul pentru Balcaniadă. Federația, în înțelegere cu conducătorii grupărilor fruntașe ale Capitalei, a stabilit un program pentru primirea oficială a oaspeților în Gara de Nord. Vor fi în întâmpinarea reprezentanților footballului austriac aproape toți membrii marcanți ai federației de football precum și câteva delegații ale grupărilor. Se vor oferi oaspeților flori și — firește — nu vor lipsi tradiționalele cuvântări de bun sosit. EFECTIVUL VIENEZILOR După cum a fost stabilit, Viena va deplasa la București următorul efectiv : I Platzer, Janda, Pavlicek, Lebeda, Urbanek, Hummenberger, Vogl II,Hahnemann, Stoiber, Durspecht, Vogl I. Acest lot, care reprezintă echipa ce va evolua în cele două jocuri, va fi complectat cu câteva rezerve și va fi sub conducerea d-lui Kosaurek, managerul Admirei, un perfect cunoscător al footballului și joare — cu prilejul unei recente vizite la București — a câștigat simpatia multora. Oaspeții vor debuta mâine după amiază în compania selecționatei B a României. _ E foarte adevărat că oricare ar fi fost oaspete, matchurile de mâine și Duminecă ar fi atras același mare afluență. Căci, în definitiv, evoluiază așii noștri, viitorii reprezentanți la Balcaniadă. Și partenerul interesa prea puțin. Cu toate acestea noi suntem convinși că, independent de interesul pe care-l vor stârni cele două selecționate naționale OASPEȚII VOR FI OBIECTUL UNEI ATENȚII SPECIALE Echipa care ne vizitează este formată din nume bine cunoscute, din jucători de mare faimă și cu tehnica cea mai avansată. Reprezentativa Vienei — o dăm cu certitudine — va reuși în multe momente să întunece interesul pentru jucătorii noștri și să-și atragă toate privirile prin jocul desăvârșit pe care-l Practică. In ce privește echipele românești vom avea de făcut remarca interesantă că ele sunt DOUA ECHIPE CU JOC DIFERIT In adevăr, aceasta este o constatare pe care o permite însăși forma structurală a celor două garnituri românești: • >*•• *. Echipa B nu reușește să potrivească temperamente și valori. Astfel, ca să luăm o pildă, Schwartz a fost plasat lângă Coeiș, lângă un jucător care nu se lasă modulat, care își creiază jocul pe măsura cerințelor temperamentului său fugos. Ceia ce desigur nu-i convine lui Schwartz, un jucător prin excelență desinteresat, care creiază pentru coechipier și nu poate —decât sporadic — să realizeze el singur-Pilda de mai sus găsește corolar în toate compartimentele-Echipa A este din acest punct de vedere mult mai fericit alcătuita. Mai omogenă în ce privește valoarea individuală a elementelor ei. Iată de ce matchurile cu reprezentativa Vienei, promit spectacole diferite‘ m 3* Echipa Vienei va găzdui la hotelul «Union». In cursul după amiezii de astăzi jucătorii austriaci vor vizita orașul , , oficială. Efectivul oaspeților austriacilor. Doi adversari cu joc deosebit DURSPEKT pelinajul Roșu in care se descrie cu multă simțire și delicateță o lume cu totul necunoscută marelui public. Viața din bordeluri în care se găsesc multe victime, suflete nenorocite este redată cu mult talent de către renumita autoare Else Brusalem despre care se spune că a trăit ea însăși în acest mediu spre a se identifica mai bine cu eroinele ei. De vânzare la toate librăriile din țară și la Editura „EMINESCU“ S. A. - București Str. Ing. Anghel Sallgny No. 2 FOOTBALL R. C. Strassbourg.România Un fapt care a însemnat obiect de neplăcute preocupări pentru federația noastră și care a rămas necunoscut opiniei publice, a fost acela că matchul R. C. Strassbourg— România, care se joacă la 9 iunie și care înseamnă ultimul antrenament al echipei naționale, nu fusese încă autorizat de federația franceză. Forul aliaților noștri admisese echipei să întâlnească formații de club oricât de puternice ar fi ele. Dar echipe naționale nu prevăzuse în autorizarea lui EK, în sfârșit, a sosit și această autorizare, astfel că în calea matchului R. C. Strassbourg , România nu mai stă nici un obstacol. -xox „Copei României“ , monta an soclu de După cum se știe «Cupa României», splendidul trofeu oferit de d. Al. Vaida Voevod, a fost în patrimoniul Ripensiei care o câștigase anul trecut. Anul acesta cine va fi deținătorul ei f Iată ce va hotărî finala de la 6 iunie. Până atunci, comisiunea Cupei României se interesează de trofeul în sine. S’a cerut Ripensiei să trimită trofeul la București pentru a fi supus unei transformări. Anume, i se va monta un alt soclu, unul de argint în locul celui de lemn-Pe acest soclu de argint vor fi gravate în fiecare an numele câștigătorului pe anul respectiv, se va ordini -------xoxEfectivul Iugoslaviei BELGRAD 30 (Rador). — Federația iugoslavă de football, a hotărât ca la matchurile pe care le susține la Sofia, pentru Cupa Balcanică, să deplaseze următorul lot de jucători: Glaser, Jakchitch, Zagoretz, Ma tochitch, Ivkovici, Higl, Arsenjevici, Gajer, Lekner, Premrl, Zechevici, Glichovici, Zivkovici, Marjanovici, Sekulici, Chipoch, Tomachevici, Memechici, Vujadinovici. Plecarea la Sofia va avea loc cu cinci zile înainte de primul match -------xox Un match original Sucitulescu l-a bătut pe Georgescu la 100 șu t etan și 1500 metri, dar Vasatilä și-a răzbunat colegul de club In vederea selecționatei pentru Balcaniadă, la ONEF se întocmesc în prezent fișele medicale ale selecționabililor. Lucrarea aceasta se face sub supravegherea d-lui colonel dr. Lascar, de către d-nii dr. Traian Dumitrescu și N. Urzică. UN MATCH ORIGINAL Intre probele la cari au fost supuși examinații, figurau câteva curse pe pistă. SUCITULESCU MAI IUTE DECÂT GEORGESCU Nu mică a fost mirarea când s’a constatat că Sucitulescu la bătut pe Georgescu (C. F. R.) pe 100 metri plat și 1500 metri. Cursele acestea între un fundaș și un extrem dreapta au dat loc la variate comentarii... RĂZBUNAREA LUI VINTILĂ Georgescu n'a rămas nerăzbunat, căci colegul său de club Vintilă, parcurgând 100 metri în 11” 6/10, a bătut pe Sucitulescu și pe ceilalți concurenți. Pe stadionul Muncitoresc se dispută astăzi după amiază la ora 17, mattchul interșcolar dintre Șc. Superioară de arte și meserii și Șc. de arte și meserii gr. II. Echipa școalei superioare de arte și meserii formată din elemente mai bune, apare ca favorită a întâlnim Matchul va fi condus de d. D. Vasilescu. . Pentru a se preîntâmpina eventuale contestații, delegații celor două școli sunt rugați să prezinte carnetele elevilor în perfectă regulă, având și fotografiile pe aceste carnete. Listele celor 25 sunt: Șc. Superioară de arte si meserii: Miu Gh., Ionescu D. Ion, Albu Valeriu, Dima Mircea, Albu Alex., Frânculescu M., Șerban Panait,Trașscă Ion, Cristoloveanu N., Moldoveanu Toma, Niculescu St. Pană Eduard, Tache Gh., Grosu C. Crețu Gh., Mirică Andrei, Georgescu Alex., Ionescu Mircea, Scopelide Petre, Popazisu I., Popean C, Jianu Ion, Petrescu Gh., Ion Virgil, Tănăsescu Petrescon, Șc. Arte și Meserii, gr. II: E, GH . Georgescu Const. Bur Campionatul școlar duja Simion, Coroianu D., Vorloghe Gh., Mustafa Nic., Rada Nic., Mehmet Al., Sazo Ion, Tănăsescu, C Popescu Petre, Gh. Dumitru, Fanaitescu Ion, Andreescu Alex., Glud Zaharia, Niculescu Andrei, Ionescu A. C, Necula I., Strunt V, ---------ooxoo-------- Biletele pentru matchurile cu Viena se vând până mâine la ora 13 Biletele cu preț redus pentru matchurile România B — Viena din 1 Iunie și România A — Viena din 2 Iunie, în vânzare la magazinul de articole de sport Marathon din pasagiul Victoriei, vor fi la dispoziția publicului până mâine la cura 13. Prețurile sunt: Abonamente Tribună acoperită, pentru ambele zile Lei 140. Abonamente peluză pentru ambele zile Lei 70. Loji centrale (8 locuri) pentru o zi lei 640. Loji laterale (8 locuri) pentru o zi lei 480. Tribuna centrală pentru o singură zilei 80. Tribună laterală pentru o singură zilei 60. Sectoarele C, J, B, K, lei 60. Peluză în ziua jocului lei 50. Peluză redusă până în ziua jocului lei 40. ---------ooxoo-------- le prin cinben MACABI sărbătorește azi la ora 21, la grădina Șmilovici, succesul înregistrat în campionatul Diviziei Naționale B. Membrii și sprijinitorii grupării care doresc să participe, vor trebui să se adreseze d-lor Fildeman și Reis. Lt. F. I si ACFH~Ua»iversifatesi 1-1 (O—O) nu au putut marca, clujenii dând semne vădite de oboseală. După pauză brașovenii conduc ostilitățile și în minutul 26, Csomag deschide scorul. Universitarii nu se descurajează și Baciu egalează în minutul 32. Fănescu, care a întărit formația brașoveană, a făcut o partidă bună. De la Universitatea s’au remarcat Șepci, Iancovici, David, Orza și Baciu. Au asistat 1500 spectatori. UNIVERSITATEA: Șepci, Iancovici, Borgea, Sârbu, Gain, David, Năsturel, Orza, Giurgiu, Surlașiu, Baciu. ACFR: Schrom, Marton, Costea Vaida, Fănescu, Bertha, Russu.Radu Strock I, Sekelly, Csomag. -xox- BRAȘOV 30 (Prin telefon). — Universitatea a jucat astăzi în localitate cu ACFR obținând un drag. In prima repriză ambele echipe Ședința de aseară a comisiei de litigii Aseară Comisia de litigii a ținut o importantă ședință sub președinția d-lui Octav Luchide. S’au rezolvat următoarele: Litigiile (Dincă Mihail—Sp. Studențesc) și Beker—Banatul Litigiul dintre jucătorul Dincă Mihail cu gruparea Sportul Studențesc și litigiul jucătorului Beker Petru cu Banatul (Timișoara) se amână întrucât comisiunea a decis ca să se ceară Biroului Federal lămuriri dacă litigiile dintre jucători și grupările lor sunt de competința comisiunei de litigii sau de competenta comisiunei de transferări și legitimări. Litigiul Savaș—Dobrogea Reclamațiunea grupărei Dobrogea în contra grupărei Savaș (Silistra) se decide a fi trimisă comisiunei de football Liga de Sud, întrucât acest litigiu este de competința acestui for fiind vorba de grupări, care-și au sediul în aceiaș ligă. Litigiul Vrancea (Focșani) — Cohorta (R. Sărat) Idem, reclamațiunea grupărei Vrancea din Focșani cu Cohorta (Râmnicul Sărat) se va înainta aceluiaș for. Litigiul Herdan—Astra Brașov Se decide a se întreba gruparea «Astra» (Brașov) dacă gruparea Herdan (București) a organizat jocul de revanșă până la 15 Mai. Litigiul Juventus—Rovine Grivița Reclamația societății «Rovine Grivița» în contra grupărei Juventus (București) se va înainta Biroului Federal. Litigiul CAT—Brașovia Se acordă un termen de 10 zile grupărei CAT (Timișoara), pentru a depune contractul cu gruparea Brașovia. «mu«————■ [UNK]! II I.J.JIn» ».■—I> Arbitrii matchurilor pentru campionatul Ligei de Sud CAMPIONATUL LIGII DE SUD 2 Iunie Constanța—Brăila, la Constanța, arbitru d. Șt. Lucescu (București). CUPA PROVINCIEI 6 Iunie București—Turnu Măgurele, la Turnu Măgurele, arbitru d. Lt. Semcovici (Ploești). Constanța—Silistra la Silistra, arbitru d. Ionescu Vlad (București). Dela Distratul București Comunicat Comisiunea Districtuală București în ședința sa din 30 Mai a. c. a decis formarea următorului lot de jucători juniori, după cum urmează: Pentru jocul București B juniori— Brăila în ziua de 1 Iunie a. c. orele 13: Corobuca, Andreescu, Toma Dumitru, Vulpescu, Drăgănescu, Cristescu, Cosâmbescu, Gavrilescu Dan, Barbu, Valică, Ichil. rezerve: Țuțuianu, Petrescu, Koifman și Păpurică. Pentru jocul București A juniori— Timișoara în ziua de 2 Iunie a. c. orele 15: Țuțuianu, Unguroiu, Rădulescu, Drăgan, Crișoloveanu, Busuioc, Dumitrescu, Leibovici, Marinescu, Dumitrescu (Gloria) și Popescu Gică. rezerve: Corobeuca, Cristescu, Dan Gavrilescu și Iliescu. Jucătorii de mai sus sunt obligați a se prezenta în fața Comisiunei Districtuale, astăzi Vineri 31 Mai 1935, orele 19.30 precis la sediul districtului str. Câmpineanu , când urmează să primească instrucțiuni în vederea acestor jocuri. Totdeodată sunt obligați a se prezenta și cu carnetele de legitimare. * Constatându-se că grupările Unirea Tricolor, Juventus și V. Mihai, nu au achitat nici până în prezent cotele de la ultimile jocuri, precum și ratele din restanțele de cote, se atrage atențiunea că în cazul când nu vor depune sumele respective până la ședința districtului din 3 iunie a. c., vor fi suspendate din oficiu. Data Comisii os arbitri Ligi de Sud € oomiteat Se avizează d. lt. Semcovici arbitru Districtual Ploești de a anunța adresa exactă pentru a i se trimite foile de delegare pentru matchul București—Turnu Măgurele. Curierul cluburilor Clubul Sportiv «VOINȚA» este convocat pentru Duminecă 2 Iunie a- c. pe terenul Belvedere pentru disputarea matchului amical cu Ceho, echipa I la ora 10.30 și rezervele la ora 12. STĂRUINȚĂ ține ședință Vineri 31 Mai la d. Robin, în str. Traian 50. Prezența obligatorie, ț :&«t— Comisia de selecție a format o nouă linie de halii Școlulți de aseară a Comisiei Aseară Comisia de selecție a ținut o ședință sub președinția d-lui col. Davila. Au luat parte d-nii: Al. Căpățână și C. Rădulescu. S'a discutat formarea echipelor naționale, cărora să li se dea o formă definitivă pentru matchurile cu Viena. In echipa A, a fost introdus în postul de centru înaintaș Sepi, în locul lui Ciolac, iar Orza va juca o repriză în locul lui Dobra. In echipa B, în poartă vor juca câte o repriză Rădulescu și Creteanu iar în linia de halfi vor juca o repriză: Munteanu, Eisenbeisser Deheleanu, iar în cea de a 2-a Kraus, Steinbach, Eisenbeiser, în linia de înaintare Medve va înlocui o repriză pe Covaci și Barbu pe Ciolac. Așa că echipele vor juca în următoarele formații, cari diferă cu puțin de cele anunțate de noi. ROMANIA A : Pavlovici, Sucitulescu, Albu, Vintilă, Iuhasz, Cuedan, Bindea, Orza, (Dobra), Sepi, Bodola, Dobay. ROMANIA B: Crețeanu (Rădulescu) Roșculet, Chiroiu, Munteanu (Kraus), Eisenbeisser (Steinbach), Deheleanu (Eisenbeisser),Georgescu, Covaci (Medve), Ciolac (Barbu), Schwartz, Cociș. iletele pentru finala Cupei României In vederea finalei Cupei României, care se dispută Joi 6 iunie, la C. N. E. P. s au pus în vânzare bilete cu preț redus pentru tribună și peluză. Prețurile sunt: Peluza lei 40. Tribuna lei 55. Tribuna centrală și acoperită lei 60. Un loc în loja centrală lei 80. Un loc în loja laterală lei 85-In ziua matchului, la casă prețurile biletelor vor fi.’ " Peluza lei 50. Tribuna lei 65. Tribuna centrală și acoperită 80 lei. Prețurile pentru cei cari cumpără bilete la Librăria Alcalay 8 sunt deci foarte populare^ 3 sffl&aaRi'.'a lui CLUJ.. . In cadrul unei impresionante solemnități, a avut loc eri după amiază înhumarea internaționalului Andrei Criza, recent decedat. Corpul a fost depuși pe un catafalc ridicat pe arena sportivă și în prezenta îndureratei familii, a camarazilor din clubul România, a delegațiilor oficiale de sportivi clujeni și a unui numeros public, și a oficiat o slujbă religioasă. A luat apoi cuvântul d. maior Băleanu, care in numele F. R. F. R., a rostit o emoționantă cuvântare de adio, iar în numele clubului „România” a vorbit d. dr. Ilie Ciurel. De la terenul sportiv, s’a format apoi un cortegiu impunător, deschis de către delegațiile tuturor cluburilor din Cluj. A urmat apoi căruț cu zeci de coroane și coșciugul încadrat de o gardă formată din jucătorii echipei „România” în cost* tume de sport. S’au parcurs astfel străzile orașului până la cimitirul central al Clujului, unde Andrei Criza a fost înmormântat în cavoul familiei. In fata mormântului deschis, a rostit un cuvânt de adio, jucătorul Vârtan, în numele camarazilor de echipă. ............/ De la Comisia de arbitri Liga de Sud se deleagă d. Eduard Szabó din partea Comisiei de arbitri, Liga de Sud pentru a examina pe candidații Baicu Jean și Tănase M. Tănase la jocurile ce au loc pe terenul Venus Duminică dimineața. xox-Expediția română la Balcaniadă va fi condusă de d. Tfa. Davila Expediția română la Sofia va fi compusă din numeroși jucători și oficiali. Eri am fost informați că în frun tuir tea delegației române va fi d Th. Davila, președintele Biroului Federal Blidele pentru matchurile cu Racing Strasbourg s’au pus în vânzare la Librăria Alcalay . La 9, 11 și 12 iunie, Capitala va găzdui echipa Racing Strassbourg care ocupă locul al doilea în clasamentul Franței Echipa franceză are următorul program la București: 9 iunie, iar O. N. E. F.s Racingn Strassbourg — Echipa națională a României. 11 Iunie, nocturnă pe arena Venus: Racing Strass» iiourg — Unirea Tricolor. 12 Iunie, nocturnă pe arena Venus: Racing Strassbourg — Venus Ripensia combinate. In vederea acestor matchuri, s’au pus în vânzare cu începere de azi la Librăria Alcalay, bilete și abonamente numerotate cu preț redus. Iată prețurile: Abonamente tribuna centrală numerotate, pentru 3 matehuri lei 175. Abonamente peluză, pentru 3 matehuri lei 100. 1j Abonamente peluză populară, pentru trei matehuri lei 80. Tribuna centrală pentru matchul dela C. N. E. F. lei 80. i Tribuna laterală pentru matchul dela O. N. E. F. lei 60. ,1 Tribuna pentru oricare din nocturnele dela Venus lei 65. Peluza pentru oricare din cele trei matchuri dela 9, 11 și 12 Iunie lei 40. Peluza populară lei 25. In zilele proțurile vor fi: Tribuna lei 85, peluza lei 55, peluza populară lei 35« In preajma Eșalonului rotund I locul d-lui Dan (Cernăuți) indisponibil, a fost delegat cu conducerea matchului Sporting Textila M. V., d. Cobilansky (Cernăuți). USPEST a câștigat campionatul Ungariei, deși Duminecă mai are de întâlnit pe Ferencváros. Ujpest poate pierde primul loc numai dacă cedează cu 07. SEIFERT va părăsi Unirea Tricolor și va reintra la S. C. Sibiu. După cum suntem informai, conducerea oborenilor nu-i va face nici o dificultate la deslegare. MACABI a invitat pentru 30 iunie la București, echipa Marina din Constanța. C. A. O. anunțase ori federația că nu poate trimite jucătorii la trial. Orădenii nu au indicat motivul abținerii, dar se crede că le este teamă de acțiunea racdeurilor. Secretariatul federației a repetat demersurile și alb-verzii nu vor lipsi de la matchurile de selecționare. ECHIPIERII Venusului sosesc azi dimineață la ora 9. UNIVERSITATEA jucând la Sf. Gheorghe a dispus de SMTE, cu 7-3 (1-2). BUDAPESTA, 30. (Rador). — In cadrul campionatului de football s-au înregistrat astăzi următoarele rezultate: Szegedin — Sorocksar 3—3 (2—2) și Budai 11 Somogy 1—I (0—1). PARIS, 30. (Rador). — Cu ocazia unui match internațional de football, către s-a disputat astăzi aci, echipa Sheffield Wednesday a învins echipa Racing Club Paris cu 4—0 (0—0). VIENA, 30. (Rador). — In cadrul Cupei Austriei a avut loc astăzi aci un match de football între echipele: Austria și W. A. C. Echipa Austria a învins echipa W. A. C. cu 3—1 (0—0). BERNA, 30. (Rador). —Astăzi S’a disputat aci un match internațional de football, în care echipa F. C. Bern a învins echipa reprezentativă a Parisului cu 4—3. ZUBRICH, 30. (Rador). — La Chaux de Fonds, într’un match internațional de football, echipa reprezentativă a orașului Lyon a învins echipa Elveția B, cu 2—1. 1 PARIS, 30 (Rador). In campionatul național de football, F. C. Sochaux a închis pe Stade Francais cu 4—2. Convocări F. C. SOCEC convoacă pentru Vineri 31 Mai a. c. ora 7 jum. seara la ședința de football echipele: I-a, rezerva și juniori având a li se face comunicări importante. Ședința se va ține în sala de mese a atelierului Socec și prezența este obligatorie pentru toți jucătorii. Orice lipsă de la ședință va fi pedepsită. Jucătorii: Budan, Hariton, Ionescu Ștefan, Moisescu D tru, Mustață, Nacu Gheorghe, Stoicovici Lucian, vor aduce echipamentul ce-l au asupra lor. CARTEA ROMÂNEASCĂ convoacă pentru Duminică 2 Iunie ac., la ora 7 dim., la sediul central în vederea matchului cu Zburătorii pe terenul «Militari» următorii jucători: Stănescu, Radu, Lică, Ene, Șerbănescu, Popov, Bulgaru, Vogi, Umberto, Tănăsescu I și Tănăsescu II. La ora 9: Georgescu, Sima, Bădoiu, Mitică, Grecu, Rădulescu, Angelescu, Miticuță, Tonca, Meșină, Ioniță. Toți jucătorii sunt ruinați a fi prezenți la ora de ma sus. •_______ C. F. P. V. Clubul Sportiv al căilor ferate Ploești Văleni caută antrenor calificat. Oferte avantajoase la sediul din Ploești