Gazeta Sporturilor, octombrie 1936 (nr. 2187-2217)

1936-10-01 / nr. 2187

ABONAMENTE; f* an . ............................................LE* lQOu (usistațiuni, Cluburi "și Proprietari " 2000 Un număr vechiu . ................ . . . 4 COTIDIANUL SPORTULUI ROMANESC Birourile : STRADA INGINER ANGHEL SAL13NY No. 2. — BUCUREȘTI Directori-Fondatori: B. EMILIANU si ti. MUNTEANU director AL. »INTEANS) Prim redactor N. PAPAGHEORGHE PUBLICITATEA DUPĂ TARIF Direcția 3.26.60. TELEFON: Administrația 3.26.60 Redacția și provincia 3,26.69 7 orașe ale țării vor participa cu reprezentativele lor de juniori la o mare competițiune O competițiune rezervată echipelor de juniori este probabil că va fi organizată în cursul acestui sezon. In această competițiune ar urma să participe echipele grupărilor din șapte regiuni importante ale țării, în joc fiind un trofeu donat de o mare firmă bucureșteană. D. Const. Chiriceanu va studia posibilitatea organizării acestei competițiuni. In vederea campionatelor mondiale universitare la Paris se fac mari pregătiri 36 națiuni și au anunțat participarea PARIS, 29 (Intersport). In August 1937 urmează să se desfășoare cea de a noua olimpiadă Universitară. La Paris, unde se va disputa acest grandios concurs, au început pregătiri intense. D-nii dr. Chappert, Marc Derot, Le Golff și Recea Serra, se ocupă activ de punerea la punct a acestei impozante manifestațiuni, care se va desfășura in cadrul expoziției universale. Treizeci și șase de națiuni vor fi prezente cu peste 2000 de participanți care vor lua parte la următoarele sporturi: atletism, natație, materiole, football, rugby, scrimă, basket, canotaj și gimnastică. Actualmente se studiază un proect pentru construcția unui stadion universitar a cărui valoare se ridică la suma de 3 milioane franci. Comitetul de organizare depune toate străduințele pe lângă Consiliul Municipal ca să sprijine această competițiune, deoarece Parisul nu trebue să rămână mai prejos de Darmstadt, Turin și Budapesta, orașe care au organizat cu atâta succes campionatele mondiale universitare. Footballul va lipsi din cadrul jocurilor Olympics 1940 Japonezii organizează în Octombrie când campionatele de football sunt în toiu în toate țările BERLIN, 20 (Intersport). Astăzi s-a aflat atei că Japonia va fixa începutul olympiadei 1940 pentru luna Octombrie. Hotărârea aceasta va fi luată din cauza căldurilor extraordinare care sinnt în Japonia în lunile Iulie și August și a ploilor nesfârșite care cad în luna Septembrie. Amânarea aceasta, e de natură să provoace însă oarecari greutăți organizării. Cel puțin turneul de football care compromis, din cauză că în Octombrie toate tarile se găsesc în plin campionat și nu vor putea să participe la turneul de football al olympiadei. Jucătorii Admirei au vizitat eri stadionul C. F. R. pe care trebuiau să joace astăzi Jucătorii grupării vieneze, cari au sosit ori dimineață în Capitală, au vizitat stadionul C. F. R.-ului din șos. Giulești, pe care trebuiau să joace astăzi. Sub conducerea d-lui Kozaurek teamul austriac a vizitat îndelung instalațiile noului stadion. Câmpul de joc, precum și tribunele care înconjoară terenul au impresionat în mod deosebit i Klor va constitui cea mai frupe oaspeți. moașă arenă de club din Europa specială. Kozaurek a declapa Centrală, iar că noul stadion al feroviar D. Kozaurek și Platzer la Stadion Milică Teodorescu din nou învingător Duminecă 27 Septembrie a avut loc la Istambul o mare reuniune internațională de box în cursul căreia, Milică Teodorescu, a întâlnit în mare vedetă pe grecul Yorgos. Acesta, un excelent mijlociu, este considerat în patria sa al doilea om al categoriei, primul fiind Cristoforidis. In prima repriză, ambii boxeuri se studiază; către sfârșit, Teodorescu trimite o formidabilă stângă care sonează pe grec. In repriza secundă, Teodorescu pornește vijelios la atac. Cu un swing la bărbie își trimite adversarul la pământ pentru 6 secunde. Repriza se termină cu un net avantaj pentru român. Următoarele trei minute dau loc la o luptă crâncenă, din care Teodorescu își asumă un mic avantaj. In repriza patra, Teodorescu decis să termine trece la atac. Cu un ero Românul a învins la Istambul prin k. o. pe Yorgos ehet la inima își trimite adversarul la pământ pentru 9 secunde. Grecul se ridică curajos dar o nouă dreaptă îl retrimete la podea. Numărat până la 9, gongul îl salvează de la k. o. La începutul reprizei a 5-a, o ploae de lovituri se abate asupra lui Yorgos; secunzii grecului aruncă buretele în momentul în care acesta fără gardă, era agățat de fringhii. Victoria lui Teodorescu, a fost îndelung aplaudată cu publicul spectator. O fază a matchului , în medalion, Kemal Romania participa la campionatul european de rugby -------1—------ F. I. R. â. va organiza „Cupa Continentală“ Regulamentul acestei competitiuni a fost redactat de d. Gr. Caracostea, președintele f. I. R. la congresul federației internaționale de rugby, ce s-a tinut la Berlin, în cadrul turneului olimpic, s-a decis înființarea unei competițiuni sub denumirea «Cupa Continentală». Congresul a dat delegație d-lui Grigore Caracostea să redacteze regulamentul acestei competițiuni. Mandatul a fost executat și actualmente este în cercetarea comitetului de conducere al federației internaționale de rugby. Conform acestui regulament în primul an se joacă eliminatoriile iar în al doilea an faza finală. Cu acest sistem se desemnează un învingător al matchurilor de eliminare, care joacă finala cu deținătorul cupei. Pentru început se consideră Franța ca deținătoare a cupei. Matchniile de eliminare se vor dispută pe zone. Federația internațională a desemnat ca participanți: Germania, Italia, ROMANIA, Olanda, Belgia, Suedia, Cehoslovacia și Spania. Primele eliminatorii se vor disputa în toamna anului 1937. Independent de această competițiune, federația internațională a dat mandat Franței să organizeze un campionat european ce se va disputa în luna Mai 1937, la Paris, în cadrul expoziției internaționale. La această competițiune au fost invitate Italia, Germania, Belgia, Olanda, Suedia și România. Cupa este dată challenge perpetuu. £ in numărul nostru de Vineri, sub semnătura redactorului nostru de football, Lis, vom publica o critică a echipei naționale și vom face recomandații selecționeurilor cari se întrunesc Vineri seara in cinstea oaspeților maghiari D. I. V. fiica va oferi o recepție la care va lua parte ministrul României la Budapesta și ministrul Ungariei la București D. E. Hațiegan sosind în Capitală va pune la punct împreună cu d. Octar Luchîde programul de recepții, care va încadra matchul Ungaria—România. Până acum nu s’a stabilit decât dejunul oficial care va fi dat de președintele federației de football d. V. V. Tillea în cinstea oaspeților maghiari. Vor participa delegații federației maghiare, ministrul României la Budapesta, d. Grigorcea, precum și ministrul Ungariei la București Anul viitor, Auer și Rafinski nu vor mai juca la C. F. R. Rafinski va fi transferat la A. C. F. R. In altă parte a ziarului, arătăm noile tendințe de care este animată conducerea clubului C. F. R. Intru realizarea acestor tendințe, putem anunța că Auer, care de altfel nu are contract cu gruparea albvioleților decât pe un an, va fi des legat în anul viitor pentru orice club care var cere. Iar în cadrul ridicării echipelor afiliate din provincie, Rafinski va fi cedat clubului A. C. F. R. din Brașov. D. dr. Aurel Duteanu nicii explicații asupra mativeior ti emisiunii d-sau de la conducerea Universității D. dr. Aurel Buteanu, a cărui demisie dela președenția Universității a provocat o vie senzație în toate cercurile sportive, ne-a făcut aseară următoarele declarații în legătură cu această mult comentată demisie : — «Țin să precizez că nu m’am retras din clubul de care sunt prea mult legat sufletește, ci numai de la conducerea secției de football, care-mi răcea mult timp și mă sustrage« de]« «supatiile mele particulare. Am preluat președinția secțiunii de football după plecarea la București a d-lui Eugen Hațiegan, dar constatând că funcțiunea aceasta îmi cere un mare sacrificiu de timp, mi-am exprimat, în repetate rânduri, intenția de a demisiona. Și Nu mi s’a oferit însă ocazia. Acum trei luni am tinut totuși să anunț că indiferent de evenimentele care vor surveni. In începutul sezonului de toamnă, mă vom retrage de la conducerea secției de football. Prilejul s’a ivit, spre satisfacția și liniștea mea, odată cu hotărârea d-lor col. Băleanu Lazar și Sarlașîu, de a prelua conducerea secțiunei de football. Am rămas însă vice-președintele clubului și un fanatic susținător, prezent întotdeauna să împărtășească durerile și bucuriile clubului». 0 demisie semnificatie. D. procuror general Nistor a demisionat dela C. A. O. ORADEA, 29. (Prin telefon). — In cercurile sportive locale a făcut o deosebită vâlvă știrea că d. procuror general Nistor a demisionat din fruntea conducerii clubului C. A. O. Deși asupra acestei chestiuni conducerea grupării locale n’a dat nici un comunicat, în rândurile sportive a făcut o impresie deosebită știrea — care s’a răspândit cu repeziciune în toate cercurile. Spakow este preocupat de matchul cu Pierre Charles Fostul campion român așteaptă oferta belgianulu. După ce va boxa la Sofii, Spakow va prera la buxilier Fostul campion al României la toate categoriile, boxeurul Moți Spakow, nu a depus armele, deși a abandonat titlul pe care timp de 9 ani, l-a deținut cu cinste. Spakow intenționează înainte de a părăsi definitiv ringul, să joace cartea cea mare și să-și încerce norocul în campionatul european la categoria grea, competițiune pentru care a fost desemnat de I. B. U. impreună cu belgianul Pierre Charles, deținător, ani dearândul, al titlului în discuție. Fostul campion național are câteva angajamente pe care înțelege să le respecte. In legătură cu aceste angajamente, Motl Spakow, vizitându-ne eri la redacție ne-a făcut următoarele declarațiuni: «Sunt preocupat în mod, deosebit de matchul meu cu Pierre Charles. Vreau să-mi încerc norocul competițiune continentală dar într’o nu țin deloc să fiu cu acela care să dea tonul începerii tratativelor de organizare a matchului. «Deocamdată mă gândesc numai la deplasarea pe care urmează să o fac la Sofia, în vederea întâlnirei mele cu campionul Iugoslavei. Și tare aș dori ca viitorul meu adversar să fie acela care, anul trecut a isbutit să obțină asupra mea o victorie eftină, simulând recepționarea unei lovituri sub centură. «In ce privește matchul cu Pierre Charles, nu mă grăbesc. Voiu lăsa deci să treacă mai multe zile spre a vedea dacă promotorii belgieni nu-mi vor face propuneri interesante. «Pierre Charles are tot interesul să boxeze pentru un titlu pe care l-a deținut. Este adevărat că, și pe mine mă pasionează matchul de campionat dar, prefer ca propunerile să vină din partea adversă,