Gazeta Sporturilor, octombrie 1936 (nr. 2187-2217)

1936-10-27 / nr. 2213

ANUL XIII. NO. 22136 PAGINI 3 LEI ABONAMENTE un an............................................LE« IQOU **• șase luni............................................ instituțiuni, Cluburi și Proprietari, „ un număr vechiu 500 2000 » 4 COTIDIANUL SPORTULUI ROMANESC Birourile i STRADA INGINER ANGHEL SALIONY No. 2. — BUCUREȘTI Directori-Fondatori: E. EMILIANU și HUNTEANU/ director: AL. MUNTEANU Prim redactor N. PAPAGHEORGHE PUBLICITATEA DUPĂ TARIF direcția 3.26.60. TELEFONtl Administrația 3.26. ti Redacția și provincia 3.26.69 C.F.R. a Învins Ripensia cu 5-2 (3-2) in plin „Iureș“ pe terenul Sportului •TA- u,^,8i pornit-o spre terenul din Bulevard... RJI B. Dacă Schoppenhauer ar fi asistat la matchul de eri, desigur că misoghinismul său feroce ar fi fost redus la zero. Dar pe cine d’ar entuziasma statul acela de fete sglobii, obrajii îmbujorați de joc, parfumul de sănătate pe care-l iritează, duzina aceia de capete drăgălașe. Două monomuri de fete nostime — o adevărată încântare a ochiului: adversarele sunt, pe teren. Cine va câștiga ? Iureșul ! Startul ?... Mister profund. Dacă ești spectator impasibil, dacă nu te pasionezi pentru victoria unei echipe ca să încerci emoții, mai bine să stai acasă. Și cum eu țineam Nu sunt un afemeiat convins, dar de dragul fetelor am abandonat ori dimineață footballul în favoarea unui match de volleg femenin. Și nu numai că nu regret, dar redactorul nostru de specialitate n’a avut încotro și mi-a dat un bilet de favoare și pentru astăzi... «Start Club — Iureș» devenise un refren în redacția noastră. Se făcuse atâta vâlvă în jurul acestui match, încât, deși mi-era somn, am să asișt la match,mi-am legat afecțiunea de «Iureș Club». De ce ? Pentru că la Iureș Club juca Annie Mănescu, o jucătoare extrem de simpatică. De ce e simpatică ! Pentru că e sveltă, brunetă, are ochii negri și o distincție care face atent și pelinul care.. .nu se pricepe la volley. E un match «tare». Nici nu e mirare. Echipele nu numai că sunt în formă, dar sunt în... forme. Startul ia un start fericit, câștigând primul set. Al doilea set, jucat cu sete, e câștigat de Iureș. Material a devenit palpitant. In pauza două, un spectator se adresează unei «startiste»: — Ați juca mai bine, dacă ați avea susținători. O fază a publicisului miatch de volley dintre echiuli» și «Start Club» D-ra Etta Mănescu — admirabila — execută o săritură care ar putea fi invidiată și de Paris.; jos: echipa «Iureșului» — campioană virtuală gala dreapta:; Annie Mănescu, Grazziella Benjamin, ne Căldurescu, Etta Mănescu și Lenuța Filpescu. I"’? „Startul“ a luat un start bun, dar a pierdut în fața „iureșului“ advers apele fruntașe «Iureș* jucătoare a Iureșului — balerinele Operei mari din a Bucureștilor; dala stân■ fie ana Arceșiu* Marie An Campionatul Europei la categoria grea Sparrow a primit trei oferte din Bruxelles învingătorul matchului Sjakow-Pierre Charles îl va întâlni pe negrul George Godfrey Astă seară va avea loc o convorbire telefonică București-Bruxelles Contrar aparențelor, cari lăsau să se creadă că organizarea matchului Spakow — Pierre Charles, pentru titlul european, va întâmpina dificultăți, promotorii belgieni se ocupă foarte serios de punerea în picioare a acestei importante întâlniri. Astfel, de unde până mai acum câteva zile, se bănuia că Spakow va fi speculat de organizatorii belgieni acum este sigur că, fostul campion al României va fi bine primit și bine retribuit la Bruxelles. Intr’adevăr, chestiunea organizărei matchului preocupă pe mai mulți promotori și chiar pe reprezentanții federației belgiene de box. In București s’au Primit trei serisori diferite, referitoare la organizarea matchului de campionat european. Astfel, Moti Spakate a primit o ofertă din partea promotorului Vanderkerkoven care fiind suspendat pe motiv că nu a lichidat cum se cuvine chestiunile financiare ale matchului Piere Charles — Godfrey, continuă să organizeze pe numele unui amic. Oferta lui Vanderkerkoven este destul de satisfăcătoare dar cea a lui Marcel Roth pare a fi mai convenabilă. Pentru obținerea semnăturei lui Spakow promotorul Roth s-a adresat d-lui Coco Suîrin care se ocupă intens de relațiile lui Spakow cu străinătatea. In fine, o a treia propunere adresată unui membru al comitetului F. R. Box-ului este expediată de la Bruxelles chiar de vicepreședintele Federației belgiene. Aceasta fiind situația este sigur că organizarea matchului nu mai poate întârzia. El se va desfășura, în orice caz în arena Palais des Spots din Bruxelles. Astă seară, Moti Spakow va avea o convorbire telefonică cu Belgia. Această convorbire este hotărâtoare în privința datei matchului și a plecărei lui Spakow, în țața lui Pierre Charles. In acelaș timp, se duc tratative pentru ca învingătorul matchului Spakow — Pierre Charles să-l întâlnească pe George Godfrey, Studențesc... «Starlista», crezând că domnul face aluzie la o piesă vestimentară, a înroșit teribil. Setul al treilea e o luptă omerîcă. Fetele se războesc pe viață și pe moarte. Apropus de luptă, trebuie să deschidem o paranteză. Graziella Benjamin a jucat cu 38 de grade. Ar fi un exemplu de sportivitate și de spirit de echipă, chiar pentru atleții noștri. Mingea sboară dintr’o parte în alta a Jocului, urmărită de jucătoare și de spectatori. — Hai Annie ! — Hai Lenuța ! — Hai Ileana ! Doamnele își aclamă simpatiile, iar domnii aplaudă fiecare «genul» lui... Etta Mănescu execută câteva salturi la maniere de Owens, trimițând mingi razante. — Etta e tare la fileu! — Cred și eu, dacă doarme cu... fileu ! Când fetele aveau în obraji cel mai veritabil «rouge» și părul le f alfurg ca niște stegulețe blonde și brunete, victoria Iureșului era fapt împlinit. O victorie muncită, câștigată cu greu, căci pe drept cuvânt se poate spune că jucătoarele de la «Iureș» au avut o sarcină grea. In concluzie, a fost un «antemeridian» plăcut și plin de voie bună pentru spectatori, iar pentru jucătoare o recoltă mănoasă de sincere aplauze. — Bravo Annie! — Bravo Lenuța / A. Noi Rugby-ul românesc, se redreseaza! După cea de a doua zi a cupei ,«General Gabriel Marinescu», situația s-a clarificat în mare parte, calificându-se pentru semifinale: T. C. R., Stadiul Roman și opui lui oiUueisji € SC Pasiunea ce se pune în disputarea acestor matchuri, denotă marele interes ce-i stârnește cupa donată de d. general Gabriel Marinsecu, prefectul poliției Capitalei. Acum se vede ce impuls a dat rugbyului gestul donatorului, care, pe lângă animarea jocurilor, a creat rugbyului o sursă de existență și un mijloc extrem de serios pentru propagandă.In corpul ziarului publicăm dările de seamă ale mateii urilor I. D. GEN. GABRIEL MARINESCU Marți 27 Octombrie 1036 Mattiul di eri dela Venus Două, din cele cinci goaluri ale C.F. R.-ului viarilor, poartă șorean, hatlonul cabil de numai... clișeul de sus prezentă era faza în care s’a marcat goalul al 3-lea al ferovi- Lenghieil a tras cu efect puternic, iar Pavlovici — care eșise prost — a fost înlocuit de Deheleanu». Cu tot plongeonul inimosului half timi(care ar fi fost bucuros să transforme goalul gate făcut într-un penalty), intră sigur in plasă, jos, al doilea goal al ferroviarilor, marcat im pe Barbu, din penalty. După cum se vede, plongeonul lui Pavlovici este formal. ____ In cadrul cupei Europei Italia a învins Elveția cu 4-2 (2-1 MILANO 25 (Intersport).— Matchul internațional de football dintre reprezentativele Italiei și Elveției care s-a desfășurat azi în localitate și fața a 30.000 de spectatori, a revenit — cum era și de așteptat — gazdelor. Partida a început cu atacurile insistente ale elvețienilor. Chiar în primele minute poarta lui Masetti a fost pusă în pericol. Trioul apărării însă — unde în special Allemandi a făcut o partidă excelentă — s'a comportat fără greșeală. Italienii surprinși la început își revin înaintarea sub conducerea pricepută a lui Meazza, creiază câteva situații favorabile: in minutul 25 centrul înaintaș italian deschide scorul, însă peste opt minute Frigerio egalează. Nu trec decât trei minute și Piola trece in forță printre apărătorii adverși și asigură conducerea Italiei. La reluare gazdele domină net In minutul 8 Piesa înscrie al treilea goal, iar în minutul 15 Pasinattî marchează al patrulea. Rezultatul final a fost stabilit de Bibol cu câteva minute înainte de sfârșitul matchului (4-2). D-lui dr. Bauwens (Germania) — care a condus spre mulțumirea ambelor tabere —, i s-au aliniat următoarele formațiuni: Italia: Masetti, Monzeglio, Allemandi, Corsi, Andreolo, Pito, Pasinatti, Piola, Meazza, Ferrari, Colausi. Elveția: Bizzozer, Minelli, Weiler I, Springer, Jackard, Weiler II, Bibol, Wagner, Frigerio, Äbbegglen, Eiferi. Clasamentul Cupei Europei Cehoslovacia 2 1 1 06:32 Italia Ungaria Austria Elveția 110 04:22 2 10 17:8 2 20 1 14:6 1 100 12:4 0 Toți ochii la seniori 100 KK, înaintea matchului C. C. N. — Ripensia, conducătorii echipei timișorene, au prezentat publicului echipa lor de juniori. Intimidați de cadrul impozant și de... vigoarea galeriei bucureștene, juniorii Ripensiei au jucat speriați, cu «trac» și au pierdut în fața juniorilor feroviari. Spre sfârșitul matchului, școlarii d-lui dr. Cornel Tazăr și-au revenit și au făcut un joc care a plăcut — confirmând nădejdiile puse în această garnitură de speranțe ale footbalhului pur autohton din Timișoara. Căci trebue adăugat — și prin aceasta aducem un elogiu conducătorilor Ripensiei — toată echipa este formată din români, vădind astfel dorința d-lui Cornel Lazăr de a emancipa elementul autohton la granița de vest a țării. In clișeul nostru cele două echipe, înaintea matchului.