Gazeta Sporturilor, octombrie 1936 (nr. 2187-2217)

1936-10-14 / nr. 2200

ANUL XIII. No. 2200 abonamente un an . . ........................................LE. lUUu , i?S ® lin •........................ . 500 instituțiuni, Cluburi și Proprietari . _ 2000 Un număr rechin.................. . COTIDIANUL SPORTULUI ROMANESC Birourile : STRADA INGINER ANG TEC. SALI 3I/ No. 2. — BUCUREȘTI Directori-Fondatori: E. EMILIANU și ■ £. MUNTEAMU director: AL. MUNTEANU Prim redactor N. PAPA GHEORGHE PUBLICITATEA DUPĂ TARIF Direcția 3.20.60[ TELEFON:] Administrația 3.26.60 Redacția si provincia 3.26.69 După adunarea generală a F.R.F.A. Footballul românesc pus pe spate noui Trei comisiiun importante: comisia superioară de apel, comisia campionatului național și comisia centrală a arbitrilor A trecut adunarea generală a federației de football despre care în acest an s'a vorbit mai puțin ca în trecut, deși cine știa ce reforme se pregătesc nu putea să nu dea adunării de alaltă ori proporțiile unui mare eveniment. Intr’adevăr, s’au făcut reforme de o adâncime extraordinară pentru o instituție care ființează de 6 ani. Conducători de club, footbaliști și, în general, toți acei cari se interesează de sportul footballului, vor fi surprinși de noua înfățișare a diferitelor compartimente federale. Noi ne vom spune cuvântul mai târziu, când nouile statute și regulamente vor deveni publice. Pentru moment consemnăm importanța reformei și atențiunea care i se cuvine din partea celor ce urmăresc binele federației și a footballului. Ne propunem ca într’o serie de articole și reportagii să prezentăm în mod detailat reforma care s’a realizat. Socotim acest lutm absolut necesar pentru motivul că nu toate grupările au fost reprezentate direct în adunare și foarte puțini din lumea oficială cunosc noua lege organică a federației care impune și alte obligații, dă drepturi noui înlesnește orientări cu alt orizont. Coloana vertebrală a federației Până atunci avem de făcut o constatare, subiectivă dacă vreți, însă de absolută actualitate. Din mecanismul complicat consfințit de noul statut e foarte ușor de observat că afară de administrative constituite organele și cari funcționează de la înființarea federației bunul mers al instituției este în funcție de modul cum vor funcționa următoarele trei foruri: Comisia superioară de apel, Comisia campionatului național și comisia centrală a arbitrilor. Acestea sunt după noi cele trei organe cari formează coloana vertebrală a federației. (Continuare în pag. III a) B. DAMIAN ROTARU Telegrama trimisă M.S. Regelui de către F.R.Fr. Adunarea generală a federației române de football asociație a expediat M. S. Regelui Carol II următoarea telegramă: M. S. REGELUI CAROL I| SINAIA Adunarea generală a Federației Române de Football convocată să voteze noul Statut ce se impune in urma desvoltării rapide a footballului si pentru mai bună administrație, își îndreaptă primul ei gând entuziast și plin de iubire către Patronul sportului românesc. V. V. TILEA, președintele F. R. F. A. Újpest nu mai vine la București Echipa maghiară nu mai poate amâna jocul său de campionat Am anunțat acum câteva zile că C. F. R. intenționează la datele de 24 și 26 Octombrie, să organizeze două jocuri internațonale la București cu concursul reputatei formații maghiare Újpest. Acest turneu nu va mai putea avea loc. Újpest nu se poate deplasa la 24 și 26 Octombrie, deoarece cererea pe care a înaintat-o comisiei campionatului național ungar de a i se amâna matchul cu Haladas dela 27 Octombrie, a fost respinsă. M. L. S., în vederea matchului cu Anglia dela 2 Seembrie, nu mai permite nici o amânare a jocurilor de campionat. C. F. R., în dorința de a folosi datele de mai sus în vederea unei organizări internaționale și-a îndreptat atentia spre Austria. A făcut în acelaș timp două oferte: una lui Rapid și alta lui First Vienna. Ambele oferte nu am adus nici un rezultat, deoarece susnumitele grupări s’au lovit de acelaș obstacol ca gispest nu au obținut amânarea jocurilor respective de campionat. De o echipă străină nu mai poate fi prin urmare vorba pentru datele de mai sus. Totuși, gruparea bucurișteana nu va gama ci va apela la o puternică grupare provincială. Hatchul Timimoara-București pentru Cupa Unirea se va juca la 8 Noembrie In cadrul Cupei Unirea urmează să se dispute jocul de juniori București—Timișoara. Data acestui nefiind fixată urmează să se stabilească zilele acestea. D. maior Ghelaru, districtului Timișoara, președintele sosind în Capitală cu ocazia adunării generale a FRFA-ului a avut o discuție în privința acestui joc cu d l Const. Chiriceanu, D sa a propus președintelui districtului București, ca acest joc să se dispute la 8 Noembrie în Capitală, cu ocazia finalei Cupei Carol. Cum la această dată Liga de Sud se întâlnește cu Liga de Vest, juniorii celor două centre urmând să joace în deschidere. Perfectarea acestui joc urmează să se producă după ședința de Luni a districtului 4 PAGINI 3 LEI Dijivh H^fli va fi nuumit președinte a. com«Miie selectie Dintre comisiile centrale tehnice Miri nu au fost alcătuite încă, este și comisia de selecție. După informațiile noastre, desemnarea acestei comisii nu va întârzia. In prima ședință a Comitetului Federal, d. V. V. Tillea va face propunerile în vederea numirii acestei contesiiuni. După unele informațiuni, președinte al acestei contesiuni va fi numit d. Civiu fuga. Miercuri 14 Octombrie 1936 Aseară, la ora 19 și 40, boxeurul Milică Teodorescu a părăsit din nou țara. Reîntors de curând de la Istambul unde a repurtat două strălucite victorii înainte de limită, compatriotul nostru a primit o scrisoare din partea lui Bonelli, managerul său, scrisoare prin care acesta îl avertiza să se pregătească în vedeea unei neîntârziate deplasări. Acum câteva zile Milică Teodorescu a primit un angajament pentru Lyon, unde urmează să boxeze în vedeta unei reuniuni ce se va ține în seara zilei de 17 Octombrie. Adversarul lui Milică Teodorescu nu era desemnat însă, în contract. ÎNAINTE DE PLECARE înainte de a părăsi țara, Milică Teodorescu ne-a făcut vizita de rigoare la redacție. _ «Plec ne-a spus Teodorescu pentru un an de zile. Bonelli mi-a făcut cunoscut că are pentru mine, mai multe angajamente și că perspectivele sunt foarte interesante. Trec deci granița, convins că în Franța voi putea să activez mai intens, să-mi fac un renume și să aduc nimic de glorie țârei. UN MATCH CU COCULESCU «Deși plec pentru un an, nu este exclus să revin — pentru scurt timp — peste câteva săptămâni. «Gruparea «Sporting Club» Brăila, mi-a propus un match din cu Mielu Bocurchiu, pentru titlul național pe care acesta îl deține. «Mi s’a propus să susțin acest match în ziua de 14 Noembrie, dată care corespunde limitei termenului ce ne-a fost acordat — mie și lui Coculescu , spre a ne întâlni pentru titlu. «Am acceptat propunerea și comisiunile astfel că, dacă până Joi 15 Octombrie, voi primi confirmarea la Lyon, în câteva săptămâni voi reveni întrucât sunt dornic să cuceresc titlul national». T. e. d. Păsările călătoare. Milica Teodorescu a plecat în Franța La 17 Octombrie boxeurul român este programat la Lyon; va reveni apoi în țara pentru a-l întâlni pe Doculescu MIELU DOCULESCU După cum am anunțat la timp, Conferința Cupei Balcanice, care urma să aibă loc Duminecă 11 Octombrie, a fost amânată, la cererea federației române, pentru 18 Octombrie, din cauza adunării generale a F. R. F. A- ului. Eli s’a primit la F. R. F. A. o adresă din partea comitetului Cupei, prin care se face cunoscut ca România să-și trimită reprezentantul — recte pe d. Octav Luchide — la Sofia, deoarece conferința se ține irevocabil Duminecă. D. Luchide va părăsi în acest scop Capitala în cursul zilei de Sâmbătă« Sâmbătă la Sofia Conferința mpei balcanice 1937 Se pune la punct programul viitoarei balcaniade, la care România va participa cu echipa națională B In cursul lunei Ianuarie Cehoslovacia organizează militar pe ski al Micei ’*< campionatul înțelegeri Echipa României a început pregătirile sub conducerea d-lui maior Medeleanu In luna Ianuarie se va desfășura în Cehoslovacia, la Strbske Pleso, cel de al treilea campionat militar de ski al Micei înțelegeri. In vederea acestei competițiuni, ministerul apărării naționale, prin marele Stat major, a luat toate măsurile pentru ca țara noastră să fie cât mai bine reprezentată. In acest scop I. M. E. F. a fost delegat să se ocupe cu pregătirea echipei iar d. maior Medeleanu, care și de data aceasta va avea conducerea tehnică, a întocmit un program de antrenament. Până la sfârșitul lunei Noembrie echipa va urma un antrenament de condiție fizică, iar dela 1 Decembrie patrula românească va fi concentrată la Predeal. Matchul C.A.O. - Gloria Gloria a făcut recurs Arădanii, nemulțumiți cu hotărîrea biroului federal, speră să obțină casarea deciziei După informațiile noastre, Gloria a formulat recursul împotriva deciziei Biroului Federal care a ordonat rejucarea matchului C. A. O. — Gloria. Arădenii sunt hotărâți să aducă în fața instanței de recurs câteva argumente cari vor desvălui o latură necunoscută până acum în legătură cu matchul despre care s’a scris atât de mult. De altfel, în vederea lămuririi câtorva din punctele în discuție d. Vulpe, conducătorul Gloriei, va sosi mâine în Capitală. i Nouii oficiali ai federației vor lua contact cu președintele F. R. F. A.-ulm și oficialii vechi Miercuri 21 Octombrie, intr-o reuniune care va avea loc la sediul federației. Dealtfel, tot de săptâmânia viitoare vor începe să fuuctioneze nouile comisii. După numiri:.. D. V. Tilea ia contact cu nouii oficiali Recepția de Miercuri 21 Octombrie Meetingul atletic de la Varșovia VARȘOVIA ÎL (Intersport). Meetingul international atletic, care s’a desfășurat în localitate și s’a bucurat de participarea faimoșilor atleți Isokollo și Nu a dat următoarele rezultate. Cursa de 3000 de metri a prilejuit o luptă formidabilă, care până în cele din urmă a revenit finlandezului Isokollo. Acesta a reușit să bată cu o nimica toată pe Noji. . Timpul ambilor este 8:40,8. Duelul la 800 m, dintre Kuliarski și Ny, s’a terminat cu victoria polonezului. Timpul câștigătorului este 1:51,2 , iar al suedezului Ny 1:53,8. La 1 Noembrie va avea loc primul Conciiiu Aderat al 1. 8. â&%ului Potrivit nouilor statute, votate în ultima adunare generală, «F.I. Box» ul mai are un nou organ de conducere și anume Consiliul Federal, care se compune din: președintele comitetului federal, vicepreședinții comitetului federal, membrii comitetului federal, președintele iau în lipsă un membru al fiecărei comisiuni regionale, președinții comisiunilor tehnice de specialitate ale federației și consilierii tehnici ai federației Vor face deci parte din acest ford nn: Al. Cantuniari, ing. Cezar Popescu, col. dr. I. Lascar, Const. Aureliu, prof. C. Stoicescu, col. Em. Lupașcu, col. Al. Apăteanu, col. N. Pavlid, Uie Stătescu, Al. Aureliu, ing. Virgil Pop, dr. Al. Barbat, col . Manoil, ing. Th. Rădulescu, locotc I I. Bârsănescu, ing. Virgil Ibrăileanu, căp. Eugen Toporăscu, inginer Traian Demetrescu, Alfred Antonin și Ștefan Buzdugan. Consiliul Federal are menirea de a examina toate problemele privind boxul în întreaga țară și de a prezenta sugestiile forului suprem Comitetul Federal, care in ultimă instanță decide. Prima ședință a Consiliului Federal va avea loc Duminecă 1 Noembrie, ora 10 dimneata, la sediul F. R. B., pe ordinea de zi fiind organizarea campionatelor amatoare interregionale și nationale, precum și măsurile de luat pentru redresarea amatorismului în provincie. Ședința comisiunii districtuale de football Sub președinția dl-ui Const. Chiriceanu a avut loc aseară ședința comisiunei districtuale. Jucătorul Cristea Gh. Tiighica din gruparea Carmen a fost suspendat pe 2 ani pentru lovirea arbitrului. Luându-se în discuție contestația grupării Dacia Traiană privitoare la jocul cu Universul, comisiunea decide rejucarea partidei deoarece jucătorul Horeanu a primit drept de joc dintr-o eroare a ligii de Sud. Pentru lovirea adversarului jucătorul Mocanu din gruparea Arsenal a fost suspendat pe 2 iuni. Pentru aceiași vină a fost suspendat și jucătorul Tomescu din gruparea Olympia. Se citează pentru ședința de Luni 19 Octombrie d. Const. Manolescu din gruparea A. S. C. A. M. Tot pentru această dată este convocat și delegatul grupării Juventus.