Gazeta Sporturilor, februarie 1937 (nr. 2305-2332)

1937-02-01 / nr. 2305

ABONAMENTE; Pe un an........................................LEI 1000 Pe șase luni ..................................... „ 500 dstitutiuni, Cluburi și Proprietari . „ 2000 Un număr vechiu ............................... ’ 4 COTIDIANUL EPORI UNUI ROMANESC Birourile: STRADA INGINER ANGHEL SALIGNY No. 2. — BUCUREȘTI Directori-Fondatori: E. EMILIAN și E. MUNTEANU Director: AL. MUNTEANU Prim redactor: N. PAPAGHEORGHE PUBLICITATEA DUPĂ TARIF Direcția 3.26.60. TELEFON: Administrația 3.26.60. Redacția și provincia 3.26.69. Reprezentanții boxului românesc peste hotare in goană după afirmare In pofida greutăților pe care boxul românesc le întâmpină în țară, peste, granițe, reprezentanții noștri se afirmă, pe zi ce trece, drept elemente din ce în ce mai redutabile. Peste frontiere activează actualmente, opt exponenți ai intereselor pugilismului autohton. Și, fapt îmbucurător, toți, fără excepție, fac, prin performanțele și victoriile repurtate, © admirabilă propagandă tărei. Din cei opt plenipotențiari ai boxului românesc, trei sunt oameni în cari nu se mai pot pune prea multe speranțe, fie din cauza că sunt prea înaintați în vârstă, fie că, până în prezent ei nu au isbutit să se afirme în rândul vedetelor. COVACI, GHERASE ȘI SANDU ION Sunt cazurile boxeurilor Gheorghe Covaci, fost campion al României la categoria ușoară, Gheorghe Gherase și Sandu Ion. Acești trei boxeuri au făcut să se vorbească în termeni foarte elogioși de ei și de țara noastră. Se pare însă că niciunul nu se va mai putea ridica la rangul de mare vedetă. Gheorghe Covaci este prea în vârstă. Și-a făcut pe deplin datoria în trecut, dar nu mai poate emite pretenții de consacrare astăzi, când boxul continental și mondial numără câteva exemplare de ridicată clasă. Cu toate acestea, Gheorghe Covaci trebue trecut in rândul acelora cari au făcut cinste deosebită, sportului românesc. Nu trebue să se uite că în carieră, fostul campion național a isbutit performanțe onorabile in compania consacraților: Locatelli și Venturi actualmente clasați în primele rânduri ale categoriei. Mai mult nu putem cere acestui boxeur din vechea gardă. Gheorghe Gherase face de asemenea parte din lotul boxeurilor cari nu mai pot pretinde să ajungă. Este adevărat că, la un moment dat, el reușise sa lege un șir de 13 consecutive victorii dar, ținând seama de faptul că aceste succese au fost repurtate in companii modeste, ajungem la concluzia că Gheorghe Gherase nu este îndreptățit să pretindă consacrarea. Sandu Ion este cel de al treilea boxeur român care nu mai are șansă regulată de a urca spre culmi.. A fost și rămâne un excelent tehnician, un bun puncheur și un neîntrecut combatant. Ghinionul l-a urmărit însă și i s-a făcut cunoscut sub forma nedreptăților strigătoare cu care a fost tratat de judecătorii matchurilor Căci, Sandu Ion a obținut multe victorii pe ring, victorii însă cari, trecând prin sita juriului au fost trecute in palmaresul său drept înfrângeri. Sandu Ion este, fără îndoială, un năpăstuit și, fără un grăunte de noroc este imposibil să ajungi. DOUA MARI SPERANȚE In Franța activează și două mari speranțe românești. Ne referim la Milica Teodorescu și Vasile Șerif,•înescu. Primul, deși nu și-a făcut reintrarea decât de o lună, a repurtat în interval de trei săptămâni acelaș număr de categorice victorii. Victime i-au căzut: Grimal, Ducii iarvini și Debeaumont cari nu au fost în fata redutabilului campion al României decât simpli saei de nisip. Nu vom mai reaminti elogiile pe cari i le-a adus presa franceză in urma acestor succese ci ne vom mulțumi să spunem că o victorie asupra lui Deckman — organizarea matchului nu poate să întârzie — îl va pune pe Milică Teodorescu în situația de a disputa campionatul continental semi-mijlociu. Și să nu se uite că belgianul Wouters nu este invincibil. Vasile Șerbănescu nu este mai puțin indicat să parvină. De când Jenny Dumitrescu» (Continuarea in ttao. ll-aj . Echipa nationals oe ping-pong a plecat aseară spre Viena Vladene nu a făcut deplasarea (amilonatele Încep mâine la Baden an der Wien Echipa reprezentativă de pingpong a României a plecat aseară spre Viena. După cum am anunțat bucureșteni au plecat cu rapidul Dacia la ora 10.15, spre Cluj, unde s’au asociat și jucătorii din capitala Ardealului. Lotul românesc este astfel format: D-ra Angelica Adelstein (Aurora București). D-ra Gabriella Nagy (C. S. A. ECluj), Gh. Erös (Sporting București), W. Paneth (j Haggibbor Cluj) L. Krebs (C. S. A. Cluj), Mircea Schapra (Aurora București). Echipa este condusă de căpitanul federal Gheorghe Vasilescu și de vicepreședintele Federației de Pingpong, d. Michael Binder. VLADONE NU A PLECAT Nu ne am ocupat până astăzi de Prințul Starhemberg a VIENA. 30 (Prin telefon). _ La campionatele mondiale de ping-pong au sosit atât de multe înscrieri individuale, încât concursul va trebui să fie prelungit cu o zi. Mesele nouă, engleze, comandate pentru concursuri au fost încercate și găsite corespunzătoare. O inovație interesantă: matchurile vor fi disputate fără ca arbitrul să pronunțe scorul, ci un aparat special va arăta situația. Astfel și străinii, cari nu înțeleg limba ger«rebeliunea» din Cluj, unde gruparea U. E. C. s’a solidarizat cu Maria Goldberger, care din diferite motive n’a fost selecționat în echipa reprezentativă Atitudine regretabilă, care a avut consecință. Campionul României Victor Vlatone, nu a plecat. Nu ne-am ocupat fiindcă am sperat penăt’n ultimul moment că Vladone va reveni asupra hotărârei sale nesportiva Indisciplina acestora, cari au sabotat intențiunile cele mai bune ale Federației diminuând astfel șansele României, cere cele mai severe sancțiuni din partea Federației. Nu ne îndoim, că după terminarea campionatelor mondiale, de prof Zadirnic va reacționa, pentru a restabili ordinea și disciplina complectă în această ramură de sport, donat o supă de aur mană, vor vedea în fiecare moment stadiul concursului. Prințul Starhemberg, conducătorul suprem al vieții sportive din Austria, a donat o cupă de aur pentru campionatul pe echipe. (Cupa Swaydhling — premiul oficial al acestei probe este un challange). Prințul Kinsky a donat două cupe de argint. O mulțime de premii de mare valoare așteaptă pe concurenții veniți din întreaga lume. Vohralik, este numele antrenorului pe care-l va aduce fJ.A. informația o deținem din... fiarele itrime tint este renal Vohralik? In timp ce forul nostru atletic nu a căzut încă de acord ce fel de antrenor să aducă în vederea Jocurilor Balcanice, membrii Biroului fiind în controversă asupra unui finlandez sau german, ziarele din Praga și cele din Benin ne informează că cehul Vodralik se îndreaptă spre România, unde a fost angajat de către federație ca antrenor. Chestiunea, după cum vedeți, este cât se poate de nostimă. In timp ce V. R. A. așteaptă un finlandez sau german, cehul Vohralik este pe punctul de a intra în țară! Din informațiunile pe care le avem, nu știm ca F. R. A. să fi intenționat vreodată să aducă un antrenor ceh, așa că vestea pe care ne-o aduc ziarele din Praga și Berlin este cu totul senzațională. CINE ESTE VOHRALIK? Dar, în definitiv, cine este acest Vodralik despre care ziarele străine pretind că a fost angajat ca antrenor în România. Isprava lui cea mai de seamă a stabilit-o cu prilejul jocurilor olimpice din 1920 de la Anvers, când s-a clasat al patrulea pe 1510 m„ în urma englezilor HUI și Baker și a americanului Phields, în timpul de 4 iu. 10 s. Vodralik a fost un bun demifondist. El a alergat de câteva ori în tovărășia suedezului Zander și a amercanului Jose Ray și în Cehoslovacia este considerat ca un bun antrenor. PROBLEMA ANTRENORULUI Problema antrenorului în România — am arătat-o și cu alt prilej — este extrem de delicată. F. R. A. trebue să fie cât se poate de atentă. Să ceară numeroase relații de la forurile străine și angajarea să o facă pe un timp scurt. Nu se poate pretinde ca un singur om să schimbe fața atletismului în câteva luni, dar iarăși nu trebuesc svârliți banii, așa cum sa întâmplat cu ungurul Orbán, acum doi ani... Chestia Auer nu este Ind limpezită Ziarul «Nemzeti Sport» scrie în rubrica sa «Se svonește», că chestiunea lui Auer încă nu este închisă și nu este esclusă o întorsătură neașteptată. Cheia situației este, natural, la București, dar cealaltă cheie s’ar găsi in buzunarul unei persoane de la *Ujpest». (De remarcat că Auer a venit de la Újpest la C. F. R.). Sistem Unite au descoperit un nou sprinter OHIO, 30 (Intersport). Cu ocazia unei serbări sportive în sală, ce a avut loc in Statul Ohio, americanii au scos la iveală un nou sprinter, in care cercurile oficiale pun mari speranțe. Noua speranță a sprintului american se numește Herbert Weast. El și-a făcut debutul în fața publicului din New York, cu ocazia meetingului pe teren acoperit disputat la Brooklyn. Tânărul Weast a câștigat cursa de 100 metri în 10 s. 6 învingând pe GUckman și o serie de sprinteri americani consacrați. O dificila victorii a lm Joe Louis ■ [UNK] [UNK] [UNK] [UNK]mmbhibmmmhbq Americanul bob Pastor a făcut viață grea negrului NEW-YORK, 30 (Intersport). — Pe arena «Hippodrome» de aci, faimosul boxeur de culoare, Joe Louis, s’a întâlnit aseară (N. R. după meridianul nostru ori dimineață), cu americanul Bob Pastor, campion de categorie grea al statului New York. După o înverșunată dispută în zece reprize a 3 minute, Joe Louis a fost declarat învingător la puncte. Decizia a fost vehement contestată de publicul spectator care văzuse un avantaj lui Bob Pastor. Cine este învinsul lui Joe Louis Bob Pastor este, după cum arată și telegrama de mai sus, campionul de categorie grea al statului New York, încă foarte tânăr. Pastor, în ciuda faptului că înaintea matchului era considerat drept victimă sigură a «mitralierului din Detroit», este un om în care americanii își pun mari speranțe. Unii cunoscători îl consideră drept superior lui Leroy Haynes și chiar lui Braddock. In ultimul clasament el figurează la locul al optulea și aceasta pentru motivul că, în scurta lui carieră nu a întâlnit decât foarte puțini oameni consacrați. Rezultatul obținut în fața lui Joe Louis însă, ia ridicat simțitor acțiunile și a confirmat părerile acelor cari îl considerau mai bun decât alții cari îl precedau în clasament. Este de altfel sigur că, în urma performanței realizată în compania lui Joe Louis, Pastor va urca simțitor în clasificarea greilor mondiali. ‘I Un clasament al atletismului mondial . BERLIN. 30. — Revista «Der Leicht atlet» publică un articol, care clasifică națiunile pe baza rezultatelor atletice din Olimpiadă, în mod următor: Clasa I.: Anglia, U. S. A. Finlanda, Japonia, Germania, Suedia. Clasa II: Grecia, Canada, Ungaria, Polonia. Clasa III: 19 națiuni: Norvegia, New-Zeelanda, Austrialia, Austria, Jugoslavia, Letonia, Insule,,e Fipine, România Argentina, Belgia, Brazilia, Chile, Danemarca, Estonia, Franța, Olanda, Elveția, Africa de Sud, Cehoslovacia. Clasa IV: (9). Luxemburg, Mexic, Peru, Portugalia, Egipt, China, India, Spania, Turcia. Clasa V: Lichtenstein, Afganistan, Bulgaria, Irlanda. Recunoaștem, că pentru România clasamentul este foarte măgulitor, când am fost puși în aceeaș categorie cu țări mult mai avansate. Derbyul hockey-ului bucureștean Bragadiru a învins Telefon Club cu 1-0 (1-0, 0-O, 0-O) Matchul s-a jucat în cadrul diviziei naționale Mult așteptatul match dintre cele două echipe fruntașe ale hockeyului pe ghiață din Capitală, a avut loc aseară, pe patinoarul Oteteleșeanu H. C. Bragadiru și Telefon Club s-au răsboit din plin pentru a smulge victoria. Lupta dintre cei doui vechi rivali a fost urmărită de un public numeros, care și-a încurajat tot timpul favoriții. Respectând tradiția și pronosticul nostru, H. C. Bragadiru a recoltat și aseară o victorie. E adevărat, o victorie muncită din plin. Succesul înregistrat de «berari» a fost desigur meritat și a venit într-un moment important pentru șansele «dracilor roșii» în campionatul diviziei naționale. Dar, fără acel dram de noroc, atât de necesar adesea în întrecerile sportive, poate că altul ar fi fost rezultatul învingători și învinși și-au apărat culorile cu energie, renunțând la faze de joc frumoase în beneficiul jocului util de campionat. H. C. BRAGADIRU A OBȚINUT VICTORIA IN PRIMA REPRIZA Adoptând o tactică fericită, învingătorii și-au atins scopul terminând victorioși un joc de care depindea, în mare măsură, soarta competițiunei. Atacând cu insisennță în prima repriză «dracii roșii» au reușit să înscrie punctul victorios în ultimul minut al reprizei. In repriza doua, începând să ningă jocul a mai pierdut din claritate Trecerea puckului, precum și toate acțiunile se făceau cu greutate. In acest timp, Bragadiru a jucat cu multă prudență, reușind să mențină rezultatul. Ultima repriză a aparținut «telesfoniștilor», cari au atacat puternic. Bragadiru, trecând într’o apare dârză, a menținut rezultatul, care a consfințit eforturile depuse de învingători. CUM AU DECURS OSTILITĂȚILE Imediat după «angajare» jocul începe cu acțiuni repezi de ambele părți. Linia de atac a «roșiilor», formată din Sadowsky, Radian și Cantacuzino acționează prin treceri ,le pucg extrem de periculoase. Sprencz nu se poate plânge de lipsa de activitate. Fundașii lui: Anastasiu și Tucker sunt pivoții apărării. Telefoniștii nu se intimidează și pornesc la contraatac. Atacanții «albaștri» păcătuesc prin faptul că nu încearcă poarta mai deja distanță. Radian se face remarcat prin câteva incursiuni care produc derută în rândurile adverse. Anastasia salvează în ultimul moment o situate dificilă. Este rândul lui Vakar să piardă o situație prielnică de marcat. Repriza se apropie de sfârșit și se pare că scorul nu va fi deschis. PUNCTUL VICTORIOS ESTE MARCAT DE TALSKI in urma unui contraatac «berarii», prin Sadowsky, se apropie de poarta apărată de Sprencz. Portarul telefonist iese în întâmpinarea lui Sadowsky. Fundașii albaștri împreună cu portarul, sunt pe jos. Puckul este trecut lui Talski, care în ultimul minut al reprizei înscrie în poarta goală unicul punct al jocului. Repriza secundă este caracterizată prin acțiuni mai domoale. Ambele echipe joacă cu oarecare greutate din cauza zăpezii care începe să se depună pe ghiață. Telefon Club are, spre sfârșit, avantajul teritorial. Flueraș este la post și nu lasă nimic să treacă. Ultima repriză se desfășoară în nota de dominare a Telefon Clubului. Bragadiru a trecut la o apărare severă pentru menținerea rezultatului. Tucker, fiind înlocuit de la începutul reprizei prin Biro, dă ocazie Telefon Clubului să atace cu cinci jucători. Rezultatul nu mai poate fi modificat. Intervențiile lui Flueraș se dovedesc extrem de eficace. Jocul începe să degenereze în oarecare măsură, dar arbitrii intervin cu autoritate liniștind spiritele. Fiorică Marinescu și Biro sunt eliminați, pe rând pe câte un minut. In sfârșit, partida se termină cu , victoria «berarilor», cari prin acest succes își mențin încă șansele pentru titlul național. CUM AU JUCAT Deja învingători trebue să remarcăm forma impecabilă a lui Radian, care după recentul turneu întreprins de Bragadiru în străinătate pare mult schimbat în bine. Al doilea, în ordine, merită să fie remarcat Sadovsky. Cernăuțeanul este într’o formă, care-i asigură locul în echipa națională. Neașteptat de bine s’a comportat Flueraș. Portarul «dracilor roșii» a apărat o serie de lovituri periculoase cu o dexteritate remarcabilă. Bine a jucat Tarski. Este în revenire de formă. Cantacuzino a contribuit în bună măsură la obținerea victoriei. In linia de fundași cel mai bun a fost Florică Marinescu. Mai slabi au fost Pierre Grant și Concister. La Telefon Club s’au impus Paul Anastasiu, Bob Petrovici, Biro și Vakar. Lprencz nu pare să fie în formă prea bună. Restul au muncit dar în zadar, căci au întâlnit un adversar extrem de decis. ARBITRAJUL Matchal a fost condus cu autoritate de d-nii Fleminger și Dan Simionescu, Râmniceanu, cărora li s’au aliniat echipele: H. C. BRAGADIRU: Flueraș , Buia, Marinescu, Sadowsky, Radian, Cantacuzino, Pierre Grant, Concister, Talski. TELEFON CLUB: Sperencz, Tucker Anastasiu, Pană, Botez, Vakar, Petrovici, Biro, Brackl, Șt. Socaciu numai la Stadial mmm In ultima zi a transferărilor, alergătorul Viforului Dacia a semnat pentru pruuarea de la Bragadiru dupa cum, uni w un început, am prevăzut, luna transferărilor a fost bogată în acest an. Ultima și desigur cea mai senzațională este trecerea sau mai precis revenirea lui Ștefan Dudaș la Stadiul Român. Fostul alergător care până ori a purtat culorile Viforului Dacia, a semnat o nouă licență în ultima zi admisă de regulamentul de legitimări. Cu Dinu Cristea, Manea Nemeș, Dudaș, Iordache și Crăciun, Stadiul Român este în posesia celor mai buni alergători din țară. Proba de rezistență a Jaliyeului Monte Carlo“ a luat sfârșit în cursul zilei de ezi Astăzi are loc proba complimentară MONTE CIARLO 30 (prin telefon)» Al XVI-lea «Rallye Monte Carlo», a luat sfârșit în cursul zilei de astăzi, pe o vreme schimbătoare. Concurenții cari au acoperit parcursurile cele mai lungi și istovitoare și-au făcut, cei dintâi aparitia la poarta orașului. In primele rânduri sunt cele două echipe românești conduse de Petre Cristea și Ion Zamfirescu, plecate din Palermo. Trăsura argintie a col. Alexandru Berlescu se zărește și ea printre rânduri. Nu pot în schimb să descopăr mașina lui Ioanidi. Sosirile la Monte Carlo au durat aproape opt ore.. Controlul s’a deschis la ora 8 și 30, spre a se închide abia la ora 16. Și în acest interval un furnicar de lume circulă într’un sens sau în celălalt, căutând să culeagă noutăți sau să se intereseze, de vreun întârziat. Presa, deși a fost foarte bine tratată, până la ora când vă telefonez (N. R. 3 jumătate noaptea ora românească), nu a putut primi amănunte asupra situației. O ETAPA DIFICILA Din declarațiile concurenților putem anunța că ultima parte a itinerariului Dijon-Avignon-Monte Carlo, a însemnat un examen dintre cele mai dificile. In puterea nopții, pe valea Rhonului, pe o atmosferă extrem de încărcată — ceața care formează caracteristica acestei regiuni a fost prezentă — concurenții au avut o misiune cu adevărat grea AVIGNON — MONTE CARLO In fine porțiunea Avignon — Monte Carlo, împărțită în cele două sectoare, de care noi ne-am ocupat la timp, a corespuns altui sever examen. Pe distanță de 280 km., concurenții au condus cu cronometrele în mână spre a nu risca o penalizare. S’au produs deasemenea neașteptat de multe abandonări și, ceiace este mai interesant, constă în aceia că, printre cei cari au lipsit de la sosire, se găsesc câțiva automobiliști încercați cari aveau dreptul să emită serioase pretenții de victorii. STAVANGER ORAȘUL FAGADUINȚII? Deasemeni este important de știut că cel mai mare număr de penalizați l-a dat itinerariul cu plecare din Stavanger localitate care era considerată de mulți concurenți drept oraș al «făgăduinței». Atena care anul trecut a furnizat pe învingător a fost și ea năpăstuită de rândul acesta, nici unul din cele patru echipe pornite din capitala Greciei neisbutind să pătrundă — din cauza abundentei zăpezi — nici măcar până la Salonic. Ținând seama de cele întâmplate pe cele 12 itinerarii ale competițiunei, credem că nu vor putea fi clasați decât cel mult 60 concurenți. PROBA DE ASTAZI Astăzi se va desfășura pe cheiul Albert fiu de aci, proba de demaraj — frânaj, menită să separe pe concurenții cari au atins ținta finală cu punctaj egal o. a