Gazeta Sporturilor, aprilie 1937 (nr. 2364-2393)

1937-04-01 / nr. 2364

2 EVENIMENTE FAPTE COMENTARII DIN PROVINCIE Cronica Cernăuțului Franco fromato (Brăila) a dispus de Jahn cu 4-0 (4-0) Cum a decurs matchul. Brăilenii nu nare formă, evenimente de Duminică Dela redacția noastră din Cernăuți Aspecte Ziua de Duminică s'a anunțat agitată la Cernăuți. Se aștepta în sfârșit un match de divizie, o luptă după puncte. Primul match divizionar era numai o restantă, și se socotea la turul de toamnă. Dar Parcă timpul simția acest fapt. De dimineață cerul era acoperit și amenința să plouă. Soarele lupta cu norii și nu se știe soarta zilei. Pe Flondor se întâlnesc doi amatori de football. — Mergem la match? Domnul se uită la cer și spune: — Pare că vine ploaia. Dar în acest moment răsare soarele, dar tot timpul arată că ar fi de toamnă. — Dar nici nu e mirare, se joacă patchul restant din turul de toama cadrul matchului restantă al diviziei B. din turul de toamnă,John s-a întâlnit pe teren propriu cu meritoasa grupare brăileană Franco Română. S’a prevăzut luptă strânsă la care a fost greu să o indici un favorit. Jahn pe teren propriu, e de obicei greu de învins și luând în considerație înfrângerea de Duminică cu CAMT se aștepta din partea localnicilor un match în care să-și îmbunătățească situația în clasament. Franco Română a găsit în Jab la Cernăuți întotdeauna un adversar tare de care până acum n’a •reușit să dispună pe teren propriu. In matchul acesta Jahn s’a computat deosebit de slab,mai ales în țrima repriză când au fost dominați net de adversar. Franco Română a făcut o impresie bună, și juca cu mult suflet. Jocul brăilenilor a fost viu aplaudat de public. .• Pasele, scurte de care se foloseau a adus de repetate ori panică în fața porții Jahn-eurilor. De data aceasta Jahn a fost lipsit de condiiție fizică, și de eluvii cu care de obiceiu joac ! Dar și tactica de joc a localnicilor era cu toată greșită. In prima parte a jocului John a trecut numai rar peste linia de mijloc, fiind echipa rău alcătuită. Abia la reluare, când s’a făcut o remaniere, jocul a fost cu totul altfel, dar era prea târziu. Franco Română a avut toate compartimentele echipei într’o formă bună. Atât înaintarea cât și apărarea jucau cu tehnica. Au marcat adversarul și au fost eficaci în fața porții. Jahn a făcut o partidă slabă. In repriza a doua, când au făcut remanierea, înaintarea s’a arătat ineficace în fața porții. Jucătorii devenind nervoși, au pierdut mereu mingea în fața adversarului. Insă John arată de acum înainte perspective bune, și se poate avea speranța că alb-negrii își vor recupera terenul pierdut în timpul returului. JOCUL La fillerul d-lui arbitru Jean Petrescu (București) echipele au aliniat următoarele formații: FRANCO ROMANA: Morărescu, Moraru, Bartoș, Apostol, Kosekină și ar fi trist să nu se țină tradiția. Tramvaiul care duce la Prut unde se află terenul lui «Jahn», e plin, și ar trebui să fi luptător greco-roman să intri în tramvaiu. Dar e unul dintre acelea de vară care duce lumea la ștrand. Un domn naiv, se uită la Iunie pare că ar fi nebuni și întreabă, ce se duc ă știa la strand? — Nu, la match, este răspunsul unui tânăr care mi-a rezervat un loc pe pomul de la «Baia Populară». Pe pod e curent și gulerile se urc peste urechi. Pălăriile sunt bine ținute în mâini să nu intre «la apă». — Se pare că Jahn face azi încasări. Tacaci, Unguroiu, Maniei, Bodi, Letay, Ónodi JAHN: Schramek, Andruchovici, Jereczinsky. Loewenberg, Neudeck, Wallek, Glass, Wagner, Dietz, Adam, Lang. Din primele minute brăilenii impun un tempo rapid și atac de repetate rânduri poarta lui Schramek. Jahn pune cu greu rezistență atacurilor o care domină net. Franca Română își desvoltă din ce în ce mai mult superioritate. Localnicii trec numai rar linia de mijloc și pierd regulat în fața apărării adverse. In minutul 11, Bodi trece prin doi și Schramek care ese din poartă nu poate împiedica pe acesta să marcheze (1-0 pentru F. R.). Aproape nici o reacțiune. Jahn din nou în defensivă rezistă cu dificultate. In minutul 11, Ónodi este bine deschis și trece mingea lui Rodi, acesta trece din nou primului, care din apropiere ridică scorul la 2-0. Abia acum se vede din partea lui Jahn o ușoară reacțiune, care rămâne fără rezultat. Franca Română din nou în front, atacă înverșunat și în minutul 37, Manuel liber în fața porții, marchează al treilea punct. Speranțele de egalare se micșorează, văzând superioritatea brăilenilor. In minutul 44, Unguroiu, printr-un shot bombă marchează al patrulea punct pentru Franco Roemână, cu care rezultat se termină repriza. La reluare, Jahn și-a schimbat formația. Jereczinsky trece la înaintare, iar Glass în locul lui ca fundaș. Jocul este la început egal cu atacuri schimbătoare. Jahn are câteva eșiri frumoase, pierde însă balonul în fața porții, tiber Franco Română are din nou ocazia să atace, dar trage peste bară. Jocul devine viu cu atacuri schimbătoare. Mingea trece de la un teren la altul, fără ca unul din cei doi combatanți să poată modifica rezultatul. In minutul 65, un fault este sancționat de arbitru. Lovitura de la 16 metri o execută Jereczinsky care trage direct în mâinile portarului. Jahn nu pierde curajul și atacă din nou, însă fără rezultat. Apărarea brăilenilor pune față atacurilor cari sunt periculoase. Jocul din nou deschis permite ambilor portari să se releve. Minutele se scurg și la filelul final al arbitrului rezultatul primei reprize nu s-a modificat. Franca Română a câștigat pe merit cu scorul categoric de 4—0. CUM AU JUCAT La Franco Română cel mai bun compartiment al echipei a fost linia intermediară care a servit foarte mult înaintarea. S’au remarcat în ordine: Bartoș, Apostol, Cosec, Unguroiu, Onodi, Bodi și Maniei. La Jahn s’au remarcat abia în repriza a doua: Jereczinsky, Andruchovici, Glass, Neudek, Loewengerg și Lang. Arbitrajul d-lui Jean Petrescu excelent. Au asistat peste 1600 de spectatori. JOCURI AMICALE In afară de matchul divizionar s’au mai disputat două matchuri amicale. Pe teren propriu, Dragoș Vodă a dispus de CFR cu 6-1, iar în marele amical Borodiov a reușit să învingă la limită pe gruparea în curs de afiliere Sudoma cu 4-3. DRAGOȘ VODĂ - C.F.R. «:1 (4-1) Dragoș Vodă actualmente în mare formă a reușit după un joc în care erau mult mai superiori adversarului să-și însușească victoria cu scorul categoric de 6—1. Dragoș Vodă într-o formă exceptionsă promite ca în decursul campionatului va da un adversare de mare valoare echipelor. Jocul de oli a fost spectaculos. Feroviarii, și ei în formă bună au dat un adversar de valoare și în campionatul dishtual vor avea ocazia să se releve. Cele șase puncte pentru Dragoș Vodă au fost marcate de Panenea (3), Bărjoveanu, Ionescu și Schmiedt. Punctul de onoare al feroviarilor l-a înscris Scripcaru. A arbitrat excelent de Alfons Czenichowsky. Au asistat 500 de spectatori. BOROCHOW — LUDOMA 4:3 (3:#) După o luptă mare Borochow a reușit să dispună de Ludoma cu scorul la mină de 4—3. La pauză Borochow a condus cu 3-0. WENA Cum a decurs jocul Alte Lang (Jahn) Duminecă La Canați filima C. F. R. - V. T. M. Urilla GALAȚI 36. — Duminică după amiază, Gloria CFR va susține primul joc oficial în cadrul diviziei C. Matchul se va disputa pe terenul garnizoanei, Gloria C. F. R. urmând să primească replica viguroasei echipe brăilene V.T.M. Dat fiindcă ambele echipe, în clasamentul seriei respective, sunt la egalitate de puncte, lupta va fi aprig disputată, dând la« 1» un spectacol interesant. In vederea acestei partide, Gloria CFR s’a pregătit intens, susținând până acum câteva partide amicale. întreaga echipă se găsește în prezent într’o condiție fizică, destul de bună, fapt care îi îndreptățește spere într’o victorie. Lotul care să înfrunte garnitura muncitorilor brăileni încă nu a fost fixat definitiv, o decizie în acest sens urmând a se lua în urma antrenamentelor din săptămâna aceasta. După toate probabilitățile echipa de Duminică va avea aceiași înfățișare din matchul cu D.U.I.G. disputata Galați, adică: Pricopie, Dediu, Gorjan, Pascal, Kisch (Schuster) Țopa, Kertecz, Milea, Dumitriu, Mihăilescu, Lucasevici. Singura schimbare care se va face va fi introducerea lui Kisch sau Schuster în centrul liniei de mijlocași, urmând a înlocui pe Vanea care se află suspendat. mari finali D. V. A. a cumpărat câte o valiză jucătorilor primei echipe pe care aceștia le vor întrebuința în deplasări. URSAN ANDREI este numele unui jucător care a fost încercat de D. V. A. și Metalosport la câte Un antrenament. Numitul ocupă postul de extremă dreaptă. GLORIA C. F. R. are cea mai bogată pepionieri de jucători și tot odată cea mai bună echipă de rezerve din localitate. * UNIREA TRICOLOR care a dat cei mai mulți jucători de football Galațului se află în prezent, din cauza lipsei materiale într’un greu impas. Ar fi de dorit, ca grupările din localitate și în special acelea care i-a acaparat jucătorii, să vină în ajutorul acestei pepiniere footballistice. Dacă nu cu altă ceva, măcar cu echipament mai uzat. * SOSS GYULA, centrul înaintaș al grupărei «Metalosport» din Galați care se afla la Brașov, la părinții săi, a încetat din viață în urma unei scurte suferinți. Trista veste a produs o adâncă impresie în rândurile celor ce l-au cunoscut. Fie-i țărâna ușoară. IN LOCALITATE au început lucrările pentru împrejmuirea terenului cu gard de sârmă și se speră că in cursul acestei săptămâni vor fi terminate. * 20.000 lei valorează tabla galvanizată dată de Metalosport, acum un an, pentru acoperirea tribunei; * GURILE RELE spun că Sobieschi și Biber s'au transformat în organizatori și intenționează să dea «câteva reprezentații de mari proporții» în plin centrul orașului; * "* Primul va cântă din guri. Iar secundul va umbla cu farfuria printre «spectatori», pentru a strânge «darul* poporului. * VANEA fostul jucător de la D. V. A. care acum activează la Gloria CFR., a fost văzut stând de vorbă cu un diriguitor al roș-albaștrilor. Să fie oare vorba de o revenire? * CEL mai alintat jucător dela Metalosport este Avram. «Păpușa Nichelată» se supară din nimic și imediat începe să plângă. Admira din nou invinsă la Zagreb ZAGREB, 30. — A doua zi de Paști echipa vieneză a avut ca adversar echipa Gradjanski. Jugoslavii — în mare formă — au dispus de campioana Austriei cu 1—0 (2—0). Cupa Genetal Gr. Boerassu ln Tg. Mureș TG. MUREȘ 3o — In Campionatul districtual «Mureș» au avut loc în cursul ultimelor două săptămâni matchurile de football între echipele din județ pentru Cupa General Gr. Boerescu. Până în prezent rezultatul este următorul: 1) Monopol — U.A.M. (muncitorii) rezultat 3—0 pentru Monopol. 2) U. A. M. — Producți (Reghin), rezultat 5—1 pentru U.A.M. 3) Mureșul — C. Sâ. Tg. M. (M.S. E.) rezultat 5—3 pentru Mureș. 4) Mureșul — Monopol rezultat 9—1 pentru Mureș. In cursul săptămânii viitoare se vor juca ultimele două matchiuri ale Grupărei Mureș cu U. A. M. și Producția Reghin când se va decide cui îi revine Cupa. Credința generală este că Grupărei Mureș îi va reveni cupa. Arena sportivă din Tg. Mureș este amenajtă conform celor mai moderne rene și îngrădită după ultimele dispoziții de la Centru. GAZETA S^URPTURILOR Matchurile amicale de Luni în țară S. S. M. Reșița-Electrica 3-2 (24) REȘIȚA, 29 (Prin telefon). Fiind a doua zi a paștelui catolic, s-a jucat în localitate matchul dintre echipa locală S.S.M.R. și Electrica din Timișoara. Gazdele au învins cu scorul de 3-2 (2-1). A fost un joc foarte spectaculos. Electrica a dominat, însă a avut ghinion în fața porzii. Un rezultat egal ar fi fost mai echitabile fazele matchului. Kaba dela Electrica a fost cel mai bun om depe teren. In ordine s’au evidențiat Stoianovici, Ahner, Sommer (S.S.M.R.). Au marcat Kaba în minutul 78 și Sommer în minutul 37 dintr’o lovitură liberă de la 30 de metri. Tot Sommer în minutul 41 din 11 m. Kala în minutul 57 dintr’un shot formidabil și Sommer stabilește scorul final în minutul S’7 A arbitrat corect Stagi. Phoenix—S. fi. Sibiu 4-0 (2-0) SIBIU, 28 (Prin telefon). — Astăzi Fiind a doua zi a Paștelui catolic Phoenix, care a jucat ieri cu Șoimii, a susținut un match amical cu S. G. Sibiu. Matchul a avut loc pe arena C. N.E.F. și a fost vizionat de 2000 de spectatori. Phoenix a făcut o partidă foarte bună. Au marcat Sereny I Baior, Ardos din 11 m. și Schimenic, în propria lui poartă. A arbitrat foarte corect Virgil Tănase, Phoenix: Szabó, Ardos, Holoman, Manu, Farcaș, Pelegedy, Prasler II, Freiberg, Sereni II Sereni I Stetz, S. G. Sibiu: Gruenfeld, Șahner, Anghel, Slujer, Șuster R., Șuster Richard, Sednicek, Milovanovici Seifert, Fulling. In „deschidere” s-a jucat matchul dintre C. S. Mureș care a dispus de Șoimii cu scorul de 5-4 (3-3). Rezultatul constitue o mare surpriză. Șoimii obosiți după matchul cu Phoenix și cu multe rezerve nu a putut face mai mult în fața C. S. Mureșului. Luni, în match de antrenament C. 10.—Stăruința 1-1 (0-1) ORADEA 29 (Prin telefon).— Astăzi fiind sărbătoare (a doua zi a Paștelui catolic) s-a disputat un match amical între C. A. O. și Stăruința. C. A. O. a prezentat în acest match, o formație fantezistă, alcătuită în mare parte din tineri. De altfel, jucătorii titulari ai primei echipe au jucat în alte posturi decât în cele obișnuite. Cu această ocazie, David a debutat în postul de înaintaș, iar Cociaș în acela de fundaș. Primul punct a fost marcat de Stăruința, prin Lucian. C. A. O. a egalat deabia în repriza doua, în minutul 43 prin Cociș, care a trecut prin toată apărarea Stăruinței. C. A. O. a prezentat următoarea formație: Czintzer, Zueckermann, Cociș, Halaty, BorbiL Feurstein, Geizo. Verzar, Kraus», David, SmilovioL Hotăririle comisiimei campionatului național vor fi aduse la cunoștiința opiniei publice din provincie prin „EDIȚIA U-a4” a „fiMEI Ei imunamuht care sosește in orașul dv. la vechile ore de apariție Alte rezultate Eri, fiind a doua zi de Paște Îi catolici, în multe centre din țarii s’au jucat matchale amicale. , SA ARAD ■"* Vulturii (Lugoj) — Gloria 3-0 (1-0) Echipa divizionară a jucat inexplicabil de slab, în timp ce gazdele au demosstrat un football avansat. Au marcat: Schiza în minutul 19, Bodutz în minutul 28 și Lehira în minutul 88. La match au asistat 1200 de spectatori. LA REȘIȚA Muncitorii—Electrica (Tim.) 3-2 (S-1) LA TIMIȘOARA Titanul—Freidorf 2-0 (0-0). LA UIOARA Clubul Atletic Cluj—Solvay 2-1 (1-0). LA PETROȘANI Jiul — Jugoslaven (Zenta) 5-2 (1-0). Au marcat Nistea 3, Medne și Bulla Universitatea a terminat la egalitate cu Bohn (Jimbolia) JIMBOLIA 29 (Prin telefon). După matchul jucat de universitari eri la Arad, studenții au jucat azi un match amical în localitate, fiind opuși echipei fabricei Botin din Jimbolia, care activează în campionatul districtului Timișoara. Gazdele nu s-au lăsat impresionate de faptul că trebuie să dea replica unei echipe din divizia A și au jucat cu multă hotărâre. Totuși, la începutul jocului Universitatea se instalează pe terenul adversarului, reușind să domine cu autoritate. In minutul 15, Draga, deschide scorul, lăsând impresia că Bohn va fi o facilă pradă pentru clujeni. Dar replica baniilor este promptă și în minutul 20 Bohn egalează printr-un shoot puternic a lui Haas. Studenții par contrariați de această neașteptată replică și forțează nota. Elanul cu care gazdele dă replica face ca duemii să întâmpine o vie rezistență și abia în minutul 40, David să reușească să ia conducerea pentru Universiatea. După pauză gazdele, încurajat de cei 1500 de spectatori cari au ai stat la match, iar iniț iaiva și în minutul 4, acelaș Heel, egalează situația. Acest succes face ca localnici să continue cu insistență atacurile și în minutul 12 tot Haas înscrie al treilea punct pentru Bohn. Universitatea, care până în acest moment luase matchul fără prea mare seriozitate, se vede nevoită să facă eforturi disperate pentru a nu-și compromite blazonul. Toate acțiunile lor rămân încă zădărnicite din cauza formei excepționale ale apărării imediate ale gazdelor. Totuși cu 3 minute înainte de fiuerul final, Szanslo, scapă de vigilenta apărare a gazdelor, egalând situația. Matchul a fost în genere plăcut și clujenii s’au resimțit în urma jocului de la Arad. Totuși performanța gazdelor nu este cu nimic scăzută de acest fapt Arbitrajul dui Chiclîu a fost bun. —, 1-•4- SwflÎlÎHa BRAILA, 30 (Prin telefon). — In vederea celor trei matchale pe care divizionarele brăilene le au de susținut Duminecă: La Brăila, D. U. I. G. — Sportul Studențesc, V. T. M. — Gloria C.F.R. — pe cele trei arene s’au făcut antrenamente. D. U. I. G. la Hipodrom. France Română la Brăilița și U. T. M. la Parcul de sporturi. * La ciclo-crossul sub formă de handicap, disputat Duminecă la Brăila, nu au participat «așii» Mormocea, Munteanu, Dinu și Ștefaniui. N. Cursa a fost deschisă categoriilor inferioare. 1 * A produs o bună impresie la Brăila, rezultatul obținut de Franco Română la Cernăuți, unde ari învins pe Jahn. * PUBLICUL SPORTIV brăilean, este foarte contrariat că, Victoria (Constanța) a... dărâmat problema cuplărei matchurilor de Duminecă» de la Brăila. " Constănțenii deși simpatizați În orașul nostru, nu se vor bucura de favorurile galeriei, din 2007*1 acestui gest. 1 *. ABIA la 26 Aprilie își reia antrenamentul la șosea Virgil Mormocea, cami actualmente... deși face condiție fizică zilnică, s’a îngrășat’ având 76 kgr. 0 „săptămână a sporturilor“ La Craiova CRAiOVA, 29. (Prin telefon). — Cu ocazia aniversării a cincisprezece ani de activitate, gruparea Rovine Grivița hotărâse să organizeze la 5 iunie mari serbări sportive. In cadrul unei adunări extraordinare, convocată de curând, s’a discutat chestiunea acestor serbări. S’a decis ca serbările să aibe loc la 20 Iunie (Rusaliile). Se va organiza un fel de săptămână a sporturilor. In acest sens se va apela și la tineretul școlar pentru a se da o cât mai mare amploare evenimentului. Serbările vor fi culminate printr'o partidă internațională de football. Rovine Grivița intenționează să apeleze fie la serviciile unei grupări ungare sau la acelea ale unui «unsprezece» .iugoslav. Totul depinde de pretențiile echipelor străine. Cor. Programi campionatul litru maifraim« GALAȚI. 30. — In ședința din săptămâna aceasta, comisiunea districtuală din localitate a fixat programul ultimilor jocuri de campionat, categoria I, categoria I rezerve și juniori după cum urmează: CATEGORIA I 4 Aprilie: Dunărea-Reni-Ermis la Reni. 11 Aprilie: Dunărea-Reni-Șoimii-Romeo Popescu la Galați, ora 2 jum. p. m. și Metalosport—S. S. Doc. ora 4 jum.m. 18 Aprilie: Metalsport -Șoimii - Romeo Popescu, ora 2 jum. p. m. Ermis—S. S. Doc. ora 4 jum. p. m. 25 Aprilie: Dunărea -Reni - Metalsport la Reni. 4 Aprilie: D. V. A.—Șoimii—Romeo Popescu ora 11 dim n. 23 Aprilie: Gloria CFR. —8. S. Doc ora 11 dim. 16 Mai: D. V. A.—S. S. Docora 11 dimineața. 23 Mai: D. V. A.-Gloria C. F. R. ora 11 dimineața. JUNIORI 4 Aprilie: Gloria C. F. R.—Metalosport ora 2 jum. p. m. 11 Aprilie: Metalosport—Ermis ora 11 am. 18 Aprilie: Metalosport—S. S. Doc ora 11 a. m. 23 Aprilie: D. V. A.—Ermis ora 3 p. m. 25 Aprilie: Gloria C. F. R.—S. S. Doc ora 3 p. m. 2 Mai: S. S. Doc—Ermis ora 5 p. m. 3 Mai: D. V. A.—Gloria C. F. R. om 3 p. m. 30 Mai: Gloria C. F. R.—Ermis ora 11 a. m. D. V. A.—Metalosport ora 3 pm. 6 Iunie: D. V. A —S. S. Docora 3 p. m. St. St.