Gazeta Sporturilor, februarie 1938 (nr. 2662-2689)

1938-02-01 / nr. 2662

esssJF CB CB ÜTO Jfc. ISIL__ —_ _______—|*______ ■UUUMb? Bm P^KQib ■BMBB8S HBHBBMpMMlchienus ■Kasan a făcut ori primul antrenament Venus a făcut cri primul antrenament in vederea returului camionatulu|. Sub ordinele lui Ianossy >ti jucătorii ,negrii 1 s’au prezentat la orele 10 dimineața. Nu a lipsit niciunul din titularii primei echipe — cu excepția lui Feraru. Antrenamentul care s’a rezumat numai la exerciții de condiție fizică, a avut loc pe terenul de sgură, situat vis-a-vis de arena din Splaiul Independentei. S’a lucrat cu multă tragere de inimă și voioște o oră și jumătate. In tot cursul acestui antrenament nu a fost utilizată nici o minge pe tot terenul. >*'e Juventus a reluat antrenamentele Eri de dimineață la cabana din Bulevard gruparea Juventus și-a inaugurat sezonul pregătitor în vederea returului campionatului Diviziei Naționale, A. Nu au lipsit dintre titulari, decât doar Braun și Dragomirescu. Din cauza absenței lui Braun, primul antrenament al roș-albaștrilor a fost condus de Gică Brandabur, căpitanul echipei. Antrenamentul acesta a durat mai bine de o oră. S-a făcut gimnastică suedeză și exerciții de condiție. Viitorul antrenament al Juventusului a fost fixat pentru data de Marti 1 Februarie și va fi condus de Braun, care sosește în cursul zilei de astăzi de la Arad, unde și-a petrecut concediul de iarnă. Dragomirescu nu va putea juca până la 20 Martie Accidentul suferit de excelentul jucător juventist Avram Dragomirescu și consecințele avute sunt îndeajuns de cunoscute. Fundașul juventist s’a ales cu mai multe ligamente rupte. Tratamentul de diatermie la care a fost supus la spitalul militar unde a fost internat, a avut urmări salutare. In prezent, Dragomirescu este complet restabilit. El nu-și va relua antrenamentul decât abia după 15 Februarie, deoarece medicii care l-au tratat i-au prescris odihnă. Din această întârziere, va avea de suferit Juventus care nu va putea să-l utilizeze în primele jocuri de campionat. Până la data de 20 Martie, nici nu poate fi vorbă de reintroducerea lui în echipă. De la această dată, Dragomirescu va putea să joace. Din informațiile pe care le deținem, el își va face reintrarea în matchal de Cupa României cu Venus de la 27 Martie. Până atunci, în primele trei jocuri de campionat pe care Juventus le are de susținut la 27 Februarie, 6 și 20 Martie, cu Ripensia, Crișana și Dragoș Vodă, va fi utilizată poreclea de fundași Dumitriu-Vulcănescu. Im match de antrenament Mociornița a învins Industria Iutei cu 15-0 (7-0) Mociornița și Industria Iutei s-au întâlmnit ori dimineață In match de antrenament pe arena Industria Iutei. Matchul a corespuns din toate punctele de vedere deși terenul nu era tocmai favorabil. Pentru un început de sezon după o lungă durată de inactivitate, echipele s’au prezentat în cea mai bună condiție. Mociornița a făcut în tot timpul vacantei antrenamente de sală astfel că condiția și-a spus cuvântul. Toți jucătorii s’au comportat excelent. Industria rutei deși a fost învinsă cu un scor atât de sever, totuși are o scuză. De când a întrerupt activitatea până acum jucătorii nu au mai făcut nici un fel de antrenament. Astfel că această înfrângere este justificată. Mociornița, a practicat un joc legat și bazat pe tehnică. Terenul impracticabil nu a împiedicat cu nimic buna desfășurare a partidei — care a mulțumit pe deplin cei 100 de spectatori. Im prima repriză Mociornița a reușit să înscrie șapte goaluri ca in cea secundă să mărească handicapul. Punctele au fost înscrise de Ionel Mociornița (4), Fabian (3), Isvanffy (2), Dinescu (2), Ionescu și Țirvilei II, întreaga echipă a jucat excelent evidențiindu-se Dinescu, Dona, Țirvilei, Ionel Mociornița și Ionescu. A condus impecabil d. Jean Muscan. SION Dacia Unirea reîncepe antrenamentele BRAILA 30 (Prin telefon). Dacia Unirea își reia antrenamentul săptămâna viitoare. Condiția fizică, și antrenamentul la teren, se vor face sub conducerea unei comisiuni tehnice, compusă din trei membri din comitet. Este sigur însă că Dacia Unirea nu va rămâne fără antrenor și va recurge la serviciile unui cunoscut internațional cu care tratativele sunt foarte avansate. Rennoirea cadrelor arbitrilor bucurejteni va a tra sau in tait Problema reînoirei cadrelor arbitrilor bucureșteni i este pe cale de a fi redusă în fapt. Suntem informați că, săptămâna trecută, Comisa districtuală de arbitri de sub președinția d-lui Mielu Petrescu, a lucrat la o statistică din care să reiasă activitatea prestată de toți arbitrii înscriși în registrele districtului București. Această statistică nu a fost încă terminată. După aceia, se va întocmi un raport care va fi înaintat Comisiei centrala de arbitrii, raport care va fi însoțit de o propunere asupra celor ce urmează a fi făcute. Odată cu acest raport, se va cere Comisiei centrale de arbitri să fixeze data de la care va începe să ființeze, în Capitală, o nouă școală de arbitri. Noul comitat al clubului Militari dri dimineață a avut loc în localul școalei din suburbană, adunarea generală extraordinară a clubului sportiv „Militari". La această adunare au luat parte numeroși intelectuali ai comunei. Ședința a fost deschisă la orele 11.30, sub preșidentia d-lui comandor Baicu Ștefan. După ce s’a dat descărcare vechii gestiuni,, s’a procedat la alegerea noului comitet care are următoarea alcătuire : Președinte de onoare: d. Costel Postelnicu, primarul comunei Militari. Președinte activ: d. Ionel Dumitrescu - Militari. Vice-președinti d-nii: comandor Baicu Ștefan, Dragulia Gheorghe. Casier: d. Florian Vasile. Secretar: d. Ionescu Nicolae. Membrii în comitet, tehnici și administrativi, d-nii: Tănase Dobre, Cristescu Constantin, Rădulescu Gh., Ciungu Constantin, Alexandru Zarobin, Popescu Constantin, Isac Mihail, Petre Ardeleanu, Oancea Marin, Otto Colan, Crețu Mihai, Dumitru Gheorghe, Gabiiciuc Ioan, Sile Paraschivoi, Ghezariu. Cenzori d-nni: Ștefan Lazăr, Nicu Mihăilescu, Mitică Gheorghe. Cenzori supleanți: Florea Anghel, Gogu Sandu, Cristea Anghel. Reluarea activității in aer liber s-a făcut ori dimineața pe arena STB în condițiuni excelente. Două echipe formate din elemente talentate au furnizat un joc extrem de viu, presărat cu faze frumoase. Un public destul de numeros a ținut să urmărească primul match al anului disputat între STB și A. S. Distribuția. Ambele echipe au făcut o impresie din cele mai bune, lipsa de antrenament nefăcându-se remarcată. In prima repriză, după un început din cele mai frumoase, in care A. S. Distribuția pierde o ocazie frumoasă de marcat, STB deschide scorul prin Gărdescu. Gazdele măresc avantajul prin punctele marcate de Titi Niculescu (2). A. S. Distribuia ratează un penalty, pentru ca puțin mai târziu Angheloiu să înscrie primul punct pentru galbeni. Imediat după reluare A. S. Distribuția reduce handicapul din nou prin Angheloiu. STB trece la contraatac și înscrie două puncte prin Sotir și Gărdescu. Portarul STB-ului, Cojocaru, se impune apoi prin câteva intervenții fericite. Din echipa învingătorilor ne-au plăcut Șeica, Gărdescu și Sotir. La învinși cei mai buni au fost: Oprescu, Dogoianuf și Angheloiu. A condus cu autoritate d. Obreja. ■ț»...................... Destinderea lemnului S.T.B. a învins A. $. Distribuția cu 5-2 (3-1) — Un mariu plăcut, care a «lat satisfacție unui public destul de numeros DE LA COMISIA DE LITIGII COMUNICAT Joi 3 Februarie comisiunea de litigii ține o importantă ședință. In acest scop, toți membrii săi convocați pentru această dată sunt la FRFA, la ora 19.30. Secretar: I. BELLU Sportul Studențesc Miercuri un match cu faptul că până la începerea campionatului de primăvară mai sunt numai câteva săptămâni. Sportul Studențesc va relua activitatea Miercuri, când va întâlni unsprezecele S. T. B.ului. Universitarii vor alinia cu această ocazie prima echipă și anume: Mișu Constantinescu, Duce, Rădulescu (Andreescu), Tache Dumitrescu, Dragan, Mitan, Marinescu, Voicu, Titi Dumitrescu (Angheloiu), Ștefănescu, Gică Popescu. Partida cu S. T. B. se va desfășura pe arena din Șos. Ștefan cel Mare la ora 11 dimineața și va constitui un program extrem de interesant. Conducerea tehnică a grupării universitare va urmări pe toți jucătorii, urmând să stabilească de comun acord cu noul antrenor Dobo, programul de activitate viitoare până la reluarea campionatului. SIFILISUL e o BOALA VNDICABIL : Dstoria cea mai sfântă a bolnavului față de sine însuși și societate este de a combate sifilisul cu toate armele pe cari i le pune la dispoziție știința modernă. SINTEZA progresului In chimioterapie realizată până acum în terapeutica antisifilitică pe cale bucală e fără indoială noul preparat ITALIAN „OROSPIROL“ care întrunește acțiunea sinergică a celor 4 componenți, care sunt cei mai tari antisifiliți. OROSPIROL-ul a fost experimentat în 42 clinici universitare și spitale din ITALIA, și e considerat ca cel mai eficace și totodată cel m ieftin tratament. ELENORAGIA acută și cronică Prostatî&a, etc. se tratează actualmente in modul cel mai discret și cu puțină cheltuială cu QONOREX care luându-se pe cale bucală evită complicațiunile. OROSPIROL I ei 360.— De vânzare la toate farmaciile și contra ramburs QONOREX „ 350,— la Farmacia ,,LA URSS, București, strada Oituz 27, susține S. î. B. Pregătirile pentru campionatul de primăvară vor începe în tabăra studenților cu această ocazie V A. G. E. R., A RELUAT ANTRENAMENTUL Campionul Diviziei Naționale C, seria I-a și-a reluat ori antrenamentul. Terenul U. F. S. R. a cunoscut o mare afluență, toți jucătorii fiind prezenți pentru a începe pregătirile pentru noul sezon. «Electricienii vor urma regulat antrenamentele in fiecare Miercuri dacă timpul se va menține favorabil. In caz contrariu antrenamentele nu vor fi contramandate ci vor avea loc în sală. Pregătirile de eri au avut loc sub atenta supraveghere a lui Goguță Iordăchescu care este și antrenorul echipei. OLYMPIA S| A. C. S. A. S’AU ANTRENAT ERI Pe arena din șos. Olteniței au avut loc dri dimineață antrenamentele inaugurale ale grupărilor Olympia și A. C. 8- A. Jucătorii celor două grupări au fost prezenți făcând antrenamente de condiție. gazeta sporturilor nd LUEZ-BASKET Derby urile au corespuns în întregime ,,Viitorul“ finalist singur al Cupei de iarna Derby-urile ce s’au disputat ieri, au corespuns așteptărilor. Matchurile: Start Club—Iureș Club, Viitorul O. C. B. și Sportul Studențesc—Telefon Club la basket, au entuziasmat spectatorii. Cu toată dârzenia, cu care și-au apărat «universitarele» șanse, au trebuit să părăsească terenul învinse — de adversare mai rufinate. START CLUB—IUREȘ CLUB 15—13. 4—15 Considerat ca o finală, a cupei puse în competiție, jocul dintre Start Club și Iureș a fost o partidă de zile mari. Iureș Clubul atacând hotărât conduce, în primul set, cu 6—3, apoi egalitatea 6 din nou conduce cu 9—6. Bombele «startistei» Despina Mavrocordat, aduc egalitatea apoi conducerea 11—9, apoi egalitate la 13, pentru ca tot ea să pecetluiască scorul final, printr-o bombă, 15—13 Desfășurarea normală a locurilor și arbitrajiile corecte au contribuit în egală măsură, la mulțumirea taberelor, fie învinse, fie învingătoare, în favoarea Startului. Setul doi «iureș»-istele pornesc «viforos» — conduc cu 9 la 0 pentru ca prin jocul excelent desfășurat, să-și adjudece setul la 15—4- Despina Mavrocordat (Start Club) și Etta Mănescu (Iureș) au fost fiecare câte o repriză cele mai bune pe de teren. TELEFON CLUB-MACABI 15—9, 15-8 Macabi prezentându-se în au cedat ușor «telefonistelor».patru BONAPARTE—FARMA 15:7, 12:15 După un joc plăcut echipele și-au împărțit punctele. S’au remarcat Nelly Tiparescu dela Bonaparte și de la «farmaciste» Tantzi Stăncescu. Jucătorii ambelor echipe au făcut tot ce puteau, meritând laude penru felul cum și-au apărat culorile. Putem totuși remarca pe Rațiu și Bolintineanu pentru jocul desfășurat la fileu, pe însuflețitul Cicero Danielescu, excelent ia linia doua — de la O. O. B. — Grünstein. RADU VODĂ _ RAHOVA 15-8, 15-11 Partida dintre Radu Vodă și Rahova, ce n’a atras prea mult interes, s’a terminat conform prevederilor noastre în avantajul primilor. Dan Constantinescu de la Rahova, a fost singurul jucător ce s-a făcut remarcat. VENUS — A. C. T.: 15-2, 15-10 Entuziasta echipă a «negrilor» a reușit fără prea mult efort să cucerească două puncte în dauna unei echipe de categoria întâia. Desfășurând acelaș joc tehnic și derutant, cu pase de la extremă la extremă terminate cu «bombe» puternice, ca în matchal cu Venusiștii și-au depășit «Viitorul» impetuos adversarii. S’a remarcat jocul viguros al jucătorilor: Puiu Sibianu, Fălcoianu și tehnică sublocotenentului Tomescu Gh. de la Venus. Deja învinși s’a remarcat doar Mathias Francisc. MAZILU Volley femenin Aurora-Sportul Studențesc 15-11, 15-4 0 și al sfort Sportul Studențesc-Telefon Club 54-62 (27-11) După un joc, în care ambele echipe au desfășurat un joc de cea mai bună calitate, Sportul Studențesc a terminat învingător, la un număr de puncte destul de mare. Arbitrajul corect și autoritar al d-lui prof. Duțescu, a împrumutat mai mult o plăcută notă de cavalerism. Sezonul Brindes ce a jucat in echipa «universitarilor», pare a nu sa acomoda în stilul românesc de joc. Bălteanu și Sădeanu dela tul Studențesc împreună cu Sporrold de la Telefon Club, sau Heimpus. Nu înțelegem de ce căpitanul echipei nu-l întrebuințează și pe M. Poenaru Bordea. VOLLEY BALL TELEFON CLUB - PEBE, 15—5, 15—2 După un joc expeditiv, telefoniștii au terminat iute cu un adversar slab. AVÂNTUL SPORTIV — BONAPARTE 15—11, 15—13 Mai întinați cei de la «Avântul Sportivi» au dispus la luptă de un adversar ce a scăpat setul doi din «mână». S’au remarcat: Scorțeanu (Avântul) și Tipărescu (Bonaparte). C. F R. - ÎNAINTE 15-7, 15-4 Fără a străluci prea mult C. F. R.-ul a învins ușor. S’au impus : Peică Prunescu și dr. Paul Pârvulescu dela C. F. R. Și Carabulea deja înainte. AURORA— CARAIMAN 15-9, 15-14 Jucând în «vedete», indolenți, «auroriștii» au avut un mare noroc în setul doi când «Caraimanul» a avut set la 9. ARHITECTURA—E. F. a. 15-7, 15-9 «Arhitecții au învins ușor, după un joc ce n’a corespuns nici un moment. V. S. C. JUVENTUS, 15-5, 15-2 Un joc «anost», în care scorul este oglinda fidelă a forțelor combatanților. I. P. P. - VERGU, 15-12, 14-15 După un joc în care I. P. P-ul, putea fi ușor cel mai bun, a împărțit, din cauza ghinionului punctele cu merituoasa echipă a «Vergului». VIITORUL — O. O. B., 15-9, 15-14 Derby-ul primei serii, a avut darul să instaleze, pe tinerii de la «Viitorul», în finaliști siguri ai cupei de iarnă. Jucând cu mult elan, «Viitoriștii» își depășesc net adversarii în primul set. In al doilea părând obosiți, sunt pe cale să cedeze C. C. B-ului care are chiar set la 12. Până la urmă elanul și dragostea de club, se impun cu autoritate stimulând la maximum un «Viitor»-ul care părăsește astfel terenul în învingător. OTO CICU5 m*i Adunarea generală a M. C. Râului nu s’a ținut La sediul său din strada Pitar Moș 6, Moto Clubul Român urma să țină, ieri dimineață, anuala sa adunare generală. Neîntrunindu-se numărul de membri prevăzut de statute, adunarea generală a fost amânată pentru Duminică 6 Februarie când se va ține cu orice număr de membri prezenți. =BOx După prima zi campionatelor de box Ora târzie la care s’a terminat ultimul match al primei zile de campionate de box amator nu ne-a permis să facem nici o observație asupra celor desfășurate. Deasemenea nu am putut face nici cronica detailată a întâlnirilor, asupra cărora revenim azi. Constatările nu pot fi decât triste. „Nimic nou la orizont”, nici o stea, fie ea cât de mică nu s’a arătat pe firmamentul boxului național. Unde sunt nouile speranțe? Oare nu există acelaș material uman ca acum 10 ani? Maeștrii bătrâni, să zicem că nu mai au nici o plăcere pentru predarea boxului, dar unde sunt cei tineri? Nu avem numai o criză de organizări în box, dar ce i mai condamnabil, avem și o criză de instructori. Ceea ce am văzut pe ringul ACT- ului Sâmbătă seara, numai box nu se poate numi fel de fel de distracții au fost acolo, numai pugilismul E drept că publicul a fost distrat, s’a râs chiar mult, dar cel care a văzut și acum 10 ani box, a plecat cu inima frântă de durere. Cât despre cronica detailată a spnatchurilor, nu merită să o facem, afară de câteva sclipiri (și acelea prea puține) a amatorilor vechi cari din doi pumni și-au culcat adversarii, ji’am fi avut ce scrie despre celelalte întâlniri. Dar să fim optimiști, poate că la viitoarele reuniuni să vedem mai mult! MARIN CASPAR jr 1 fjjSjPO m <5^, m iMJflfflâîi Barna, fost în repetate ori campion mondial a fost învins în material inter-țări Ungaria—Franța, de către HaSuenauer. La matchul Anglia—Austria au asistat 15.000 de spectatori. Dintre aceștia 12.500 au fost plătitori. BARONS, campioana St. Unite nu a participat la campionatele de la Londra pe motiv că anul trecut i s-a furat titlul mondial la Baden. CSIBI Eros va întări reprezentativa bucureșteană, venind de la Cluj unde se găsește actualmente. NOUL club—Peche» va organiza un grandios concurs în sala Aurora. ASTAZI va avea loc ședința districtului în care se va hotărî ți sancțiunile care se vor da jucătorilor citați. SE DA ca sigură fuziunea cluburilor Sporting și O. C. B. Turneul Sportului Studentesc in Occident ire Narbonne, prima etapă a uratului =*= Deșteptați disde dimineață, ne facem toaleta, luăm cafeaua cu lapte, cumpărăm ceva pâine proaspătă și izbiti de aerul rece, urcăm încărcați de bagaje, scările spre gară. Ne instalăm în expresul de Bordeaux. Găsim locuri suficiente într’un vagon din coada trenului. După plecare ni se spune că vom trebui să schimbăm vagonul la Sète, de unde începe tracțiunea electrică, căci trăsura noastră nu este utilată pentru încălzitul electric. Până atunci, suntem numai ochi. De oparte și de alta a drumului sumedenie de fabrici, domină cele de produse chimice, și î n special de îngrășăminte. Pământul, numai piatră roșie, agricultură puțină. Suntem în regiunea vânturilor permanente, ce bat aci cu furie, dinspre Valea Eonului, trei sute de zile pe an. Toți copacii și toată vegetația sunt înclinate spre Marsilia. Trecem pe lângă cunoscutul aerodrom Istres, aci se găsește cea mai perfectă și mai mare pistă de decolare din Franța. De aci a plecat întotdeauna Rossi când a încercat baterea vre’unui record. Ceva mai departe o pânză de apă, un lac legat cu Mediterana, aci este baza de hidroaviație de la Marignane, se văd hangarele, hidroscala și celelalte instalații. In continuare, și tot pe partea stângă, găsim autodromul de la Miramas, pista de pământ, cu virajele neridicate și tribunele în beton, par părăsite. Trenul oprește pentru un scurt popas la Arles, unde se găsesc vestitele arene romane. Ne-am apropiat de Ron, vântul suflă cu furie. Am ajuns la Tarascon, gara este chiar pe marginea fluviului la capul podului. Aci găsim o curioasă încrucișare de linii ferate. Linia ce merge de la Marsilia la Bordeaux. Se întretae în unghiu drept cu linia Lyon—Marsilia, și avem curioasa viziune, a unui tren ce trece prin coada noastră și fac perpendicular drumul nostru. De pe drum încă, venind spre Tarascon, aflasem că sunt rezervate trei compartimente, pentru o echipă de rugby, ce va urca aci. Un adevăr din expresul de Lyon, coboară vijelios, douăzeci de atleți, ce'n fugă își caută compartimentele rezervate. Intrebându-i, aflăm că sunt Clubul Sportif Ledonien, viitorii noștri adversari de la 16 ianuarie. Merg la Audi, unde mâine vor juca contra lui Football-Club Anscrtain, pe care-l vor învinge în primul tur al campionatului seriilor de cinci cu 14—0. O foarte bună performanță, căci C. S. Ledonien, a fost singura echipă care în matchurile zilei de 19 Ianuarie a învins luptând chiar pe terenul adversarului. In Franța și-n campionat cu ambianța lui și publicul așa de șovin, terenul contează cu 50 la sută în balanța victoriei. Trec în compartimentele Ledonienilor, unde am o scurtă întrevedere cu Lamy, secretarul general al clubului. Rămâne să le trimet, cu zece zile înaintea matchului, fotografii și material documentar pentru publicitate. Ne despărțim urându-ne succes reciproc. Am oprit la Montpellier, oraș universitar și nume ce găsește o caldă rezonanță în sufletele noastre. Aci la 1874, la congresul Felibrilor, a fost încoronat Vasile Alexandri cu marele premiu pentru poezia sa «Latina Gintă». Universitatea de aci, este foarte cunoscută printre români, de peste o sută ani, căci mii de concetățeni de ai noștri și-au primit în decursul timpurilor, de aci, lumina și instrucțiunea. Când în primăvara trecută, am început tratativele pentru turneul nostru, ne-am oprit un moment gândurile și asupra echipei universităței din Montpellier. Am propus condițiuni, cari au fost acceptate și președintele clubului, domnul profesor medic Coli de Carrera, ne-a răspuns că este încântat să primească o grupare universitară română. Nu am găsit însă până la urmă, o dată care să convină ambelor părți, echipa montpellerină nu putea juca în timpul sărbătorilor, căci studențiii jucători erau plecați pe la casele lor, iar noi nu am putut accepta data de Duminică 30 Ianuarie, cu mult prea târzie pentru noi. Am rămas prieteni și ne-am promis să încercăm însă clusiunea unui match pentru conturneul viitor. Aci la Montpellier este și o foarte bună echipă de asociație. De acum trenul intră într’o regiune de vis, ce se prelungește peste tot Languedoc-ul și Roussillar ul până la Pirinei. Aci este țara vinului Muscat cu un gust dulce și arome de Porto. Podgoriile renumite de la Frontignan, Banyuls, Collioure, etc., sunt bogăția regionii. ar prin găsire, liniile de garaj sunt pline de vagoane-butone pentru transportul vinului. Intrăm pe o limbă de pământ între mare și un imens lac sărat, peste lac se văd multe, foarte multe fabrici de chimicale și îngrășăminte. Aci pământul este foarte sărac și fără acest ajutor al îngrășămintelor n’ar produce aproape nimic. Pe această limbă de pământ se găsește portul Sete, port de canale artificiale și oraș de negustori bogați și morari multimilionari, ce aduc grânele din Algeria sau de pe la noi pentru a le măcina și apoi transformate în făină să le răspândească în toată regiunea. Pe un canal lângă gară, se vede o mare corabie cu patru catarge, este un «long-couvrier» de 6000 'tone, ce încărcat cu guano pentru fabricile de îngrășăminte, a făcut din Chilie, pe la sudul capului Horn, spre Europa, un voiaj de 150 de zile. Această corabie, este una din vechile și marele vestigii ale marinei cu pânze, ce încrucișează încă pe mări. Aci la Selle se află una dintre cele mai bune echipe de football associate din Franța. Bineînțeles este o garnitură profesionistă, ce întărită cu foarte buni jucători din Europa Centrală, practică un football de cea mai bună clasă. Clubul, este susținut de întreg orașul. Negustorii mari plătesc o cotizație anuală de una mie franci, cei mai mici numai cinci sute, funcționarii, profesiile libere câte două sute. Și astfel numai din cotizații, clubul are un venit de un milion jumătate franci, în curs oficial circa șapte milioane jumătate lei. Când echipa joacă la Sete, nu se face mare lucru ca rețetă, căci majoritatea locuitorilor fiind membri ai clubului, nu plătesc intrare, vin însă spectatori din satele dimprejur. Când echipa joacă în Nord, la Paris sau la Marsilia primește indemnizații frumoase. De aci până la Narbonne, trenul nostru va mai opri o singură dată, la Beziers, mare centru pentru comerțul de vinuri. .Oraș vesel și frumos, Dels Bezier la Narbonne, sunt numai treizeci și doi de kilometri, douăzeci de minute de tren. (va urma) O. Kicsla