Gazeta Sporturilor, decembrie 1938 (nr. 2963-2990)

1938-12-01 / nr. 2963

GAZETA SPORTURILOR 3 FOOTBAlL Comentarii după etapa ultimă a turului Primul act al campionatului 1938-939 s’a consumat. Cortina a căzut și în pauza aceasta care va dura câteva luni vom putea face o serie întreagă de reflecții, una mai instructivă decât alta. In ce ne privește promitem o discuție cu caracter retrospectiv menită să infirme tot ce scrim în aceste coloane de ani de zile Pe ziua de azi ne vom rezuma doar la câteva observații de ordin general, privind mai mult clasamentul și matchurile cari au alcătuit ultima etapă. Clasamentul turului, în continuă prefacere pentru toate posturile până în ultima zi și până la etapa zecea pentru primul loc, ne oferă prilejul unui comentariu care va putea fi folosit și drept anticipare pentru retur. Venus a terminat turul cu 18 puncte și cu un avans de 3 puncte asupra Ripensiei și de 7 puncte asupra lui Rapid. Trecem de la Ripensia la Rapid pentru că în ciuda rezultatelor de până acum, dacă ținem seama de programul returului, rămânem la prima impresie, la impresia care ne-a rămas după prima zi de campionat și anume: indiferent de labirintul rezultatelor. Venus, Ripensia și Rapid vor fi actorii principali în desfășurarea campionatului. Spuneam că turul se va termina iar leaderul nu va putea aduna mai mult de 18 puncte. Dovada o aveți: Venus conduce cu 18 puncte. Spuneam că proba oficială se va lichida iar campionatul va reveni echipei care va aduna 30 până la 32 puncte Cercetați atent programul returului, calculați cu cea mai largă aproximație ce puncte reprezintă fiecare match în parte și veți conveni că Venus, în primul rând, Ripensia și chiar Rapid — datorită ordinei jocurilor din primăvară — au posibilitatea să totalizeze punctele care vor da dreptul la titlul național. Anticipări la fel de optimiste pentru interesul probei, permit celelalte echipe din erarhia divizionară. Goana de la cele trei locuri cari duc la retrogradare va fi unul din cele mai dinamice elemente ale returului. Echipele cari se găsesc azi în ultimele locuri, în ambiția de a cuceri de unde Se va putea, punctele care salvează deja retrogradare, vor fi cele mai grele obstacole pentru fruntași. Intr’un cuvânt, clasamentul în total și parțial reprezintă asigurarea interesului mult mai mare pe care îl va suscita returul. SPORTUL STUDENȚESC CEA MAI REGULATA ECHIPA DIVIZIONARA Dincolo de eșecul suferit la Timișoara în fața Ripensiei și fără să ținem seama de victoria asupra echipei AMEFA cu 7-1, dacă luăm rezultatele Sportului Studențesc și reținem amănuntul că majoritatea s’au înregistrat în deplasare, concluzia care se impune este că universitarii au isbutit să ajungă una din cele mai regulate echipe ale Diviziei Națonale A. 4-1 cu Chinezul nu este un scor lipsit de semnificație, a poate una din performanțele care are mai multă valoare decât mudte rezultate bune ale studenților. Chinezul a manifestat în ultimele matchuri o formă care nu putea lăsa prea multă speranță oricărui adversar. A cedat studenților, echipei care de la începutul sezonului #a făcut modificări .... formație decât acele strict determinate de forța m‘ Iă. Roadele politicei conservatoare în materie de formații sunt ilustrate de ultimele rezultate, dar mai ales de ușurința cu care studenții au suportat schimbările determinate de absența unui Drăgan sau Mitan.Mecanismul bine pus la punct al studenților nu poate suferi atunci când se înlocuește un jucător sau altul. Sportul Studențesc dacă va intra îm retur cu aceiași concepție nu vedem cine ar putea îndepărta, echipa studenților de la o poziție bună în clasament. INTRE DOUA APARARI BUNE Natural că nota caracteristică a matchului de la Giulești trebue legată de jocul strălucit al celor două apărări. Intr’adevăr, atât la Rapid cât și la Victoria liniile defensive au funcționat ireproșabil. Atât de bine încât problema apărării echipei naționale se putea ușor soluționa dacă se menținea cadrul de selecționare la intrecerea dintre feroviari și mănăștureni. In astfel de ciocniri e suficient ca una din înaintări să profite de o împrejurare care face apel la rutină și să realizeze în câteva minute ceiace nu poate obține în 90 minute de luptă strânsă. In ce privește eșecul mănășturenilor în matchuri în cari fac totuși o impresie bună, ni-1 explicăm prin faptul că echipa de la Cluj are de multe ori scăderi în cari adversarul poate face ce vrea. In mai multe jocuri pierdute de Victoria la diferențe mici, am reținut amănuntul că echipa a fost învinsă după partide în cari domina. PUTEAU CĂȘTIGA PLOESTENIi MATCHUL DE DUMINECA?.. Evident că da. Asta nu înseamnă însă că scorul ar fi fost perfect corespunzător înfățișării matchului. Intr’adevăr au fost momente favorabile unei victorii a ploeștenilor, s’ar fi putut însă plânge Venus care orice s’ar spune n’a jucat astfel încât să piardă în fața Tricolorului. In general, după cum am mai spus Venus a avut un match foarte greu la Ploești și ținuta Tricolorului constitue un fel de avertisment pentru echipele care vor vizita Ploeștii sau pentru Venus, echipa care are multe deplasări în programul returului. Venus a primit o replică tare și trebue să se deprindă cu ideia că toate echipele joacă tare când au în față echipa negrilor. In ce privește tactica generală a echipei, trebue să subliniem amănuntul că înlocuirea lui Gaia prin Feraru a avut urmări foarte caracteristice. Cu Feraru mijlocaș pentru înaintarea nu trebuia să joace într’un «dublu v» prea pronunțat, interii Bodola și Petea puteau juca mai înainte și atunci multe atacuri venusiste s’ar fi încheiat altfel. Feraru n’are stilul lui Gain în sensul că el nu reclamă intern prea aproape de el, din contra știe să se plaseze încât înaintarea să rămână totdeauna cu cinci componenți. Lucrul acesta nu i’au sesizat Bodola și Petea Vâlcov, care au jucat mult în urmă, cum joacă atunci când Ganu este mijlocaș centru. La ploeșteni greșelile tactice s’au localizat tot la înaintare. In primul rând înaintașii ploeșteni, cu excepția lui Dick, nu shotează. încercarea lui Moser de la 30 metri a reușit din întâmplare. Shoturi regulate la sfârșit de acțiuni n’am înregistrat de la ploeșteni. Cel mai bun atacant al Tricolorului a fost Dick. Chiar dacă nu suntem convinși de această valoare excepțională, Dick a făcut impresia că este cel mai bun atacant pentru un motiv foarte simplu și anume: și-a păstrat locul în tot timpul matchului. De multe ori am avut prilejul să arătăm că lucrurile cele mai simple în football, sunt totuși cele mai grele pentru jucătorii noștri. Păstrarea locului în cursul matchului este una din poruncile cele mai simple și totuși câți jucători respectă această lege. Păstrarea locului înseamnă economie de efort, deci rezerve de energie, și avantaj permanent asupra adversarului. Câte mingi servite de mijlocași nu s’au pierdut pentru că ba Cocis, ba Mosko, ba Bocșa nu erau la loc. La un moment dat în repriza doua Cocii, Mosko, Bocșa și Covaci se adunaseră la un loc, în imediata apropiere a lui Dick, încă o dovadă că jucătorii noștri ignorează un principiu elementar. U. D. R. A RELUAT ARIA VECHE ȘI A CÂȘTIGAT Juventus a pierdut la Reșița, deși merita să câștige sau în cel mai rău caz să facă un drag. Se pare că roșalbaștrii, cari nu se lasă impresionați de jocul... «bărbătesc», au săpit pe U.D.R. în mare dispoziție de joc tare... Rezultatul: victoria gazdelor, și trei indisponibili la Juventus. Se pare că U.D.R. și-a făcut o specalitate din jocu acesta energic, care nivelează și deosebirea de clasă și sterlizează șansele adversarului. F. C. CARPAȚI ȘI-A FĂCUT ACASA SOCOTELI PREA MARI Băimărenii au plecat la Arad cu intenții belicoase. Nu este mister pentru nimeni că după victoria asupra Ripensiei, F. C. Carpați și-a făcut toate socotelile că va termina turul la locul doi și la distanță de 3 puncte de leader. Socotelile acestea pline de optimism au adus oarecare îngâmfare în starea sufletească a băimărenilor. Au intrat pe terenul dela Arad cu aere de vedete și când au dat de A. M. E. F. A plină de energie și dură ca în vremurile de mari isprăvi, n’au știut cum să se apare. Pentru F. C. Car păți matchul cu A. M. E. F. A. a avut probleme exclusiv defensive. GLORIA ERA SA COMPENSEZE «©PRAVA TRICOLORULUI N’a lipsit mult ca Gloria din Arad să facă fără efect faptul că Venus a pierdut un Punct la Ploești. Amănuntele cari le avem de la Timișoara arată că Ripensia a avut de furcă rău de tot cu echipa din Arad ei îndeosebi a avut de luptat cu o apărare care se anunță de pe acum periculoasă pentru retur. Un amănunt care merită subliniat din nou Bindea și Dobay au asigurat o victorie prețioasă pentru timișoreni mai ales că în aceiași zi s-a produs dragul de la Ploești. OBSERVATOR Imediat după sărbători, Tricolorul va pleca în turneul pe care.l are angajat în Turcia și Palestina încă de anul trecut, cu ocazia primului turneu când a realizat frumoasa performanță de a învinge cele mai tari echipe otomane. D. ing. N. Haret ne-a declarat in legătură cu matchul de Duminică: «Matchul a întrecut așteptările mele căui, și cred ale tuturora. Dacă nu suntem învingători pe teren, suntem în schimb învingători morali, cu toate că ni se contestă acest lucru de unii. Și pe drept cuvânt, dacă nu eram dezavantajați de arbitraj și de neșansă, puteam învinge sigur. Venus, deși leader, nu mai este acel din alți ani și abia în primăvară va vedea ce înseamnă deplasarea. Sunt mulțumit că ne-am recâștigat simpatia sportivilor și le promitem că de acum încolo nu le vom mai vn șecta așteptările, mai ales că în timpul iernii vom achiziționa elemente tinere, talentate, cărora în primăvară le vom da ocazia să debuteze in divizia A. Mai sunt mulțumit că publicul, nu și-a desmințit sportivitatea sa, asistând în număr atât de mare și comportându-se atât de frumos». D. ing. Constantinescu, membru in comitetul de conducere: «A fost un joc frumos. Negrii mi-au făcut impresia că nu sunt în formă și mai ales n’au înaintare. Trebuia să câștigăm la cel puțin un goal diferență indiferent că am fost nedreptățiți de arbitraj». D. Nt. Dădarlat: «Trebuia să învingem. Suntem însă învingători morali, după jocul prestat de echipă și după ocaziile pierdute». Av. Fane Rădulescu, rescontată. Am dovedit în cel mai greu match, posibilitățile noastre, pe care de acum încolo le vom afirma numai prin victorii». Sărbătorirea d-lui general Gabriel Marinescu înainte de începerea matchului, care s-a bucurat de prezența d-lui general Gabriel Marinescu, d-sa a fost sărbătorit de filiala locală a Venus-ului. O delegație compusă din d-nii: ing. Dăscălescu, președinte, av. I. Diaconescu, vicepreședinte, Ioanițescu, St. Paul Minculescu, Iliescu, secretar, a oferit d-lui general Gabriel Marinescu, un buchet de flori și o diplomă de președinte de onoare al filialei. Cu această ocaziune, d. Ioanițescu în numele Venusului Ploești au ținut următoarea cuvântare: Domnule ministru, Domnule președinte, Domnilor, Asociația sportivă «Venus,Ploești» în ședința de la 24 Noembrie a. c., a hotărât ca alături de scumpul său președinte activ d. ing. Dăscălescu, să vă acorde «Preșidenția de onoare pe viață», pentru ca personalitatea d-voastra de mare prestigiu să contribuie ca echipa noastră, sora minoră a Venusului-București, să se bucure de sprijinul moral ce ni-l veți da în toate ocaziunile și atunci când în dorința de a progresa, vom căuta a ne afirma ca sportivă de calibru puternic. In calitatea domniei voastre ,de mare conducător al celei mai puternice echipe de football din țară, ați înțeles totdeauna nevoile sportului, știind să apreciați cu obiectivitatea cuvenită eforturile muncii extenuante a elementelor ce doresc să ridice neamul românesc la clasificarea de a fi printre primii sportivi ai Europei. Pe firmamentul întunecatei noastre existențe numai de 4 ani, sportivă — dar care am pătruns să fim, la categoria I, nu puteți fi privit decât ca o stea polară din care radiază exuberant lumină și căldură. Ca sprijinitor al sportului românesc, ați păstrat permanent o manieră distinsă, o notă pronunțată ca părinte, o condescendență care vă face cinste și onoare. Ați știut de asemenea să vă faceți iubit, stimat și apreciat de tot sportul românesc, prin generozitatea firei domniei-voastre, prin mărinimia sufletului desbrăcat de orice prejudeîn aceste rânduri freamătă sentimentul nostru de profundă admirație, de adânc devotament, de nețărmurită dragoste pentru președintele de onoare pe viață pe care l’am ales prin distincțiune, deoarece ați știut să ocupați un loc însemnat in sufletele noastre. Asociația sportivă Venus.Ploești vă asigură și mărturisesc în cuget că pentru realizarea nevoilor ei,socotește că va primi sprijinul domniei voastre sub toate raporturile și astfel prin acest sprijin va atinge obiectivele ei, fără ca insă în năzuința sa să neglijeze în cea mai mică măsură îndeplinirea disciplinei și a ordinei printre celelalte sportive. Asociația Venus-Ploești, prin glasul delegației ce oi se prezintă, vă urează în modul cel mai sincer să trăiți ani mulți și fericiți pentru progresul sportului românesc nu numai pentru corpul ofițeresc cu care pe drept cuvânt se poate mândri cu personalitatea domnieivoastre. Trăiască d. general Gabriel Marinescu. Trăiască Venus-București și colaboratorul lui. Răspunsul dlui gen. Gabriel Marinescu, ministru Gabriel Marinescu, a mulțumit pentru alegerea sa ca președinte de onoare al grupării și pentru cuvintele calde de urare ce i s’au adresat. A promis tot sprijinul său moral și material și a îndemnat pe conducătorii filialei să continuie pe acelaș frumos drum, pe care ar dori să se găsească toate filiale Venusului Domnului general i-a mai fost înmânat un memoriu cu doleanțele filialei după care i-a fost prezentat echipa. Sâmbătă 3 Decembrie, din inițiativa unui grup de suporteri, întreaga echipă a Tricolorului va fi sărbătorită printr’un banchet, pentru comportarea ti in matchul cu Venus. Luca I. Carmin =>* PLOEȘTI 29. _ Ecoul frumoasei comportări a Tricolorului C. F. P. V., mai persistă încă asupra imensului stadion municipal, care a adăpostit matchul Venus — Tricolor, și care prin mulțimea celor veniți să asiste la pasionanta întâlnire devenise neîncăpător. «O reabilita lcoul acesta, care s’a întins asupra întregului oraș și a pătruns până și în cercurile nesportive, care au fost și el»» animate de acei cari au asistat la match, nu s’a stins încă. Și nu se poate stinge, fiindcă prea a fost un joc mare, dinamic, atractiv, spectaculos și cu drept cuvânt nemaivăzut nici în Capitală, în actualul sezon footballistic, așa cum s’a exprimat una din persoanele care însoțea pe d. general Gabriel Marinescu, președintele Venusului. Și încă multă vreme se va vorbi despre matchul acesta, asupra căruia presa bucureșteană n’a insistat îndeajuns cu toate că aproape toate cotidianele au avut trimiși speciali. Ziarul nostu a arătat la timp, criza prin care a trecut la un moment dat Tricolorul și explicația ultimelor performanțe slabe, realizate de aceștia. Pentru toată lumea era ,o enigmă, cum individualități excepționale, jucători de mare talent, nu se pot încadra, nu se pot acomoda unui ansamblu? Unii acuzau pe Wetzer, alții pe jucători. Nu vom mai reaminti nimic din ceia ce a fost, astăzi când toate asperitățile au fost netezite și când lucrurile au fost împăcate. In matchul cu Venus, s’a putut vedea un Tricolor nou. Un Tricolor renăscut din propria-i cenușe. Un Tricolor care a entuziasmat Plin de elan și suflet. Cu o dorință de joc, care a derutat și pe un adversar rutinat, călit în matchuri grele și pus în dificultate de aceiași jucători cari cedau Sportului Studențesc pe teren propriu și Juventusului, lamentabil. Misterul acestei transformări peste noapte, trebuie căutat în moralul pe care-l aveau acum albaștrii. In rezolvarea tuturor nemulțumirilor și în reintrarea lui Dobra, Internaționalul deși rănit încă, a ținut ca prin prezența lui, să acorde echipei cu care s’a identificat, moralul necesar. Și a reușit pe deplin, pe lângă aportul adus pe teren. Tricolor CFPV pleacă în Orient. •H? Cu moralul refăcut de comportarea din fața Venusului !ti un im vanii sănii in Orient pentru un turneu care a fost angajat Încă de anul trecut Duminecă la Giulești F. C. Rapid întâlnește în match amical pe Macabi Publicul bucureștean are Duminecă ocazia de a urmări un match amical de reală atracție. Prima garnitură a F.C. Rapidului va înfrunta pe Macabi, matchul având loc pe stadionul din Giulești. Feroviarii vor alinia în această dispută prima garnitură. Nu vor lipsi decât Baratky și Vintilă, selecționați pentru disputa de la Praga., In schimb va juca Auer, restabilit de pe urma loviturei primite în matchal cu U.D.R.. Auer va conduce atacul violeților, încadrat fiind de Moldoveanu, Dan Gavrilescu, Bogdan și Horozan, Macabi, în vederea unui match atât de important, vă face două antrenamente astăzi și Vineri. Echipa nu va fi alcătuită decât Sâmbătă seara. Sportul Studențesc se pregătește In vederea turneului In Orient Antrenamentele continuă ca în toiul sezonului. Juniorii se pregătesc de asemenea în vederea ultimului joc oficial Cu toate că sezonul oficial s-a terminat Duminecă, nu toate grupările au înțeles să treacă la odihnă. Intre echipele noastre fruntașe se găsește și Sportul Studențesc. Universitarii cu tot sezonul destul de încărcat pe care l-au avut de parcurs vor continua antrenamentele atât cât timpul va permite. Nici unul din jucători nu a primit concediu. Toți vor continua să se antreneze cu aceiași seriozitate ©a Și în cursul sezonului. Sportul Studențesc ține cu orice preț ca în cursul iernii să se organizeze Cupa Janeba. Dealtfel a și înaintat împreună cu F. C. Rapid o adresă la C. C. N. prin care solicită ca această competiție să fie din nou organizată. Să sperăm că pentru a menține gustul publicului pentru football această competiție, care a cunoscut un succes destul de mare la înființare, grupările mari bucureștene vor participa la noua ediție a Cupei Jangeba.Motivele, care au determinat conducerea grupării universitare să continue activitatea sunt multiple. TURNEUL IN ORIENT VA FI PERFECTAT Un alt motiv pentru care studenții se pregătesc și acum după lăsarea cortinei oficiale este și acela al unui cât mai bune prezentări in turneul prin Orient. După cum am anunțat la timp tratativele pentru a susține două jocuri la Istanbul au fost duse de reprezentanții grupării Unirea Tricolor cu ocazia jocurilor disputate de oboreni în fosta capitală a Tur.ıı •ciei. Nu este exclus ca în afară de cele două jocuri pe care studenții urmează să le dispute la Istanbul să mai aibă loc câteva jocuri la Ankara Și Ismir. Echipa bucureșteană este cunoscută în Turcia, mai ales că în anul trecut , echipa Capitalei, care a evoluat acolo, au făcut parte o serie de jucători universitari. Locul patru în campionatul primei divizii pe care-l dețin actualmente studenții le va facilita și mai mult perfectarea acestor jocuri. ANTRENAMENTELE STUDENȚILOR CONTINUA PE ARENA A. C. S. A. Studenții vor continua antrenamentele pe arena A. C. S. A. sub conducerea lui Dobo. Astfel pentru mâine la ora 14,30 întregul lot universitar este convocat la antrenament. Deasemenea se vor antrena și toți juniorii cari mai au un match oficial Duminecă în compania leaderului Venus. Cupa Jean Șeba în vederile alb negrilor GIGA POPESCU Ripensia a amânat turneul în Iugoslavia Se știe că la 3 și 4 Decembrie Ripensia urma să joace în Iugoslavia anume la Subotica. După cum ni se comunică de la Timișoara turneul a suferit o amânare, Ripensia va juca la Subotica la 16 și 11 ale lunei viitoare. Pentru săptămâna aceasta Ripensia tratează cu Gloria sau AMEFA un match care să se dispute Joi la Timișoara și Duminecă la Arad. Campionatul districtual Ce a mai râmas de jucat Doar cinci matchuri au mai rămas fe jucat pentru lichidarea definitivă a turului de toamnă. Iată- le: IN CATEGORIA I-a Monitorul Oficial cu Metaloglobus, STB cu Socec Lafayette, și Olympia. Militari cu ASCAM, IN CATEGORIA II-a Metropola cu Colentina. Dacă timpul va permite atunci aceste restanțe vor fi jucate până în ziua de 11 Decembrie. In caz contrar partid a doua pe care o are de susținut STB-ul va fi programată pentru la primăvară. Militari reintra Dumineca, întâlnind pe A.S.C.A.M. După o inactivitate de două săptămâni, — impusă prin faptul că ultimul match de campionat a rămas să-l susțină după consumarea etapei precedente, — «suburbanii» își fac Duminică reintrarea, întâlnind pe arena de la Regie, în match oficial, pe A. S. C. A. M. «Verzii» dau acestei întâlniri o deosebită importanță deoarece au absolută nevoie de o victorie prin care să se instaleze la locul trei în clasament. Astfel, în intervalul acestui timp, afară de obișnuitele antrenamente săptămânale echipa n’a susținut nici o eștire publică. In tabăra Militarilor a domnit o binemeritată destindere de odihnă după susținerea atâtor matchuri grele. Aceasta le-a folosit foarte mult «băeților» cari au acum o bună dispoziție de joc, așteptând cu nerăbdare matchul de Duminică cu Ascam. Un ultim antrenament are loc mâine după amiază pe arena din comună, sub conducerea lui Jean Lăpușneanu, când sunt convocați toți jucătorii pentru orele la precis. H*.c D. Russu Gabriel va fi distins de C. C. N. D. Russu/ Gabriel esta unul din arbitrii de elită ai isoccerului românesc Activitatea pe care o depune sezon de sezon, este una dintre cele mai intense. Nu există Duminică în care talentatul arbitru clujean să nu fie delegat de Comisia Centrală de Arbitrii cu conducerea fie a unui match de divizia națională A Sau B. D. Russu Gabriel se achită mereu cu cinste de însărcinările ce i se dau, arbitrajul prestat de domnia sa fiind regulat un model pentru ceilalți colegi. Pentru toate aceste sacrificii Comisia Centrală de Arbitri a decis să aducă o dovada de recunoștiință publică apreciatului arbitru clujean. In consecință, Comisia Centrală de Arbitrii va înainta o adresă către Comisia Campionatului Național prin care va cere ca d. Russu Gabriel sa fie onorat cu o distincțiune pentru merite excepționale și pentru mari servicii aduse CCN-ului. Nu ne îndoim că forul conducător al destinelor campionatelor Diviziei Naționale A și B va decerna această distincțiune d-lui Russu Gabriel, distincțiune din plin meritată. CCN-ul a mai acordat o asemenea distincțiune d-lui Picky Kroner, IN JOCURILE internaționale susținute de echipa noastră națională 21 portari au primit 152 goaluri. Dintre cei 21 portari doar doi nu au primit nici un punct. Ei sunt Stoian Ocov și Șepci Primul a apărat buturile naționalei Intr’un singur match iar Șepci In trei jocuri la Balcaniada din 1955. CAMPIONATUL Diviziei Naționale B, pe turul de toamnă, s’a încheiat prin jucărea ultimelor jocuri restante in ziua de Duminică 27, Noembrie. Asupra programului returului acestei competiții am scris la timp că d. V. Stelea, președintele C. C. N.-ului, va intocmi unul nou, punându-l în acord cu programul Diviziei Naționale A. In cursul zilei de ar, d. V. Stelea, ne.a declarat că programul acesta ar fi întocmit chiar în săptămâna aceasta, noul program fiind dat publicității până Sâmbătă seară în cel mai târziu caz. SEZONUL de toamnă s’a terminat și în Ungaria. Matchurile Ferencvaros-Szolnok, KispestJ Nemzeti fi dacă se va rejuca: Nemzeti-Zuglo vor fi disputate primăvara. AZI Miercuri va debuta echipa B, a Ungariei la Rotterdam. Echipa maghiară va juca cu următoarea formație: Kertes (Becskai) — Szoyka (Szeged), Olajkar (Kispest) — Baroti (Bzeged), Sos (Budafos), Szalag (Nemzeti) — Kincses (Kispest), Palya (Nemzeti), Kollerth (Szolnok), Kiszely (Taxi) Tóth (Phoebus). ECHIPA A. a Ungariei care va juca la 4 Decembrie cu Parisul sub denumirea Budapesta, a fost alcătuită în modul următor: Szabó - Korány, Biro - Szabk, Turay, Lazar — Bognár, Cseh, Sarosi, Zzengeller, Titkos. Afară de acești jucători, se deplasează încă la turneul Paris-Glazgow-Hamburg: Sziklay, Polgár, Larosi III, Toldi și Gyervay. CU 4:2 a condus Phoebus împotriva lui Ferencváros în matchul de Duminecă. Echipa lui Sarosi a trebuit să muncească din toate puterile pentru a salva cel puțin un punct Ceea ce i-a reușit printr’un penalty și o greșală a lui Csikós.Astfel matchul s'a terminat cu rezultatul 4:4, Sarosi n’a corespuns, nici Toldi (ceea ce nu împiedică pe selecționeurul unic să-i selecționeze la turneul din Franța (și Anglia). Hungária a avut ghinion față de Kispest. 4. condus cu autoritate și în ultimele 5 minute a pierdut avantajul. JUCĂTORUL Straja din gruparea Venus — care stă de multă vreme pe tușe — a cerut federației printr’o cerere trimisă în cursul zilei de o zi, să oblige gruparea din Splain să-i achite salariul pe 5 luni. SE PARE că Olanda va înlocui la 22 ianuarie echipa Norvegiei, de al cărei forfait am anunțat la timp Se știe că Norvegia fusese la rândul ei invitată la Paris în locul Cehoslovaciei care a refuzat să vie la Paris neconvenindu-i data- Aseară au sosit cinci selecționabili Aseară la orele 10.45 au sosit cu acceleratul de Timișoara, Burger, Chiroiu, Bindea, Szanislo și Reiter, cari vor lua parte la trialul de azi. C.A.O. a contestat matchul cu Rovine Grivița Gruparea CAO, a contestat matchul cu Rovine Grivița pe motiv că echipa craioveană ar fi fost suspendată pentru niște sume datorate atât antrenorului Szilaghy cât și jucătorului Ale Popescu. CCN-ul va vudeca contestația în ședința de astăzi, *1 O cupă de iarnă a grupărilor districtuale o grupare districtuală a luat inițiativa de a organiza în compania altor două sau trei grupări o competiție dotată cu o cupă, competiție rezervată echipelor districtuale. Competiția va începe îndată după terminarea campionatului și va fi disputată probabil de 16 echipe. Matchurile vor fi eliminatorii. In caz de va fi timpul nefavorabil, competiția va continua în primăvară. Înaintea începerii campionatului. Programul internațional al Germaniei Programul Germaniei pentru 1939, este următorul: 29 Ianuarie la Bruxelles cu Belgia, 26 Martie la Milano cu Italia, și cu Luxemburg la Luxembourg, 23 Apprilie cu Franța la Paris, 22 Iunie la Oslo cu Norvegia, 25 Iunie cu Danemarca la Copenhaga, 27 August cu Suedia la Stockholm, 15 Octombrie cu Iugoslavia la Zagreb și 15 Octombrie cu Elveția la Zuerich. Aceste matchuri vor fi jucate în deplasare.