Gazeta Sporturilor, mai 1940 (nr. 3464-3494)

1940-05-01 / nr. 3464

MikhO ANUL XVII. — No. 34S4 ABONAMENTE: Pe un au........................ • • LEI 1000 Pe sase luni................... „ 500 nstituțiun', Cluburi și Proprietari,, 2000 Un număr vechiu 4 PUBLICITATEA DUPĂ TARIF . Direcția . . • 3.26.60 TELEFON • I Administrația • . 3.26.60 Redacția • . - 3,26.69 Tănăsescu-Schmidt învinși în finală la Capri SO.UA 29. — Turneul internațional de tennis de la Citari a adus, în proba de. dublu domni, perechea română Tănasescu — Schmidt și «cuplul» italian Lada — Scoff*. Italienii și-au adjudecat victoria după un match care a necesitat patru seturi. Rezultatul tehnic al matchului este 6-4, 1-6, fi-4, 6-2. ASPS estă Zi Soare... Veselie... Ouă și... nasuri roșii «Arena d'n splaiu» trăește o zi mare. — Cristos a înviat! — Adevărat c’a ’nviat! . — Să trăești coane Costică. — La mulți ani. — Hai să ne «camuflăm» puțin la bufet! — Haidei dar unde-i bufetul! — In fund. Lasă, că nimerim noi. 14 nimerit Rapidul, Brăila, dar noi bufetul... Și în timp ce pe teren au apărut, pepiniera Venusului— «Luceafărul» — și niște «Miștari», cari de fapt sun civili, spectatorii și... veretele soccerului românesc continuă să se strecoare pe porțile larg deschise. Brunet și surâzător, Duce... duce la stânga o valiză iar în dreapta o duduiță în negru (culoarea adversarilor!) pe care o duce în tribună și pe care apoi — după match — o va duce la «Princiar» (Șosea) unde «vorbărețul» fundaș al «universitarilor [UNK]» e o figură extrem de cunoscut. Tot la braț cu o duduiță, apare și Mihăilescu, iar Colea Vălcov e însoțit de un «Vălcov Jr.» care — te omenești! — peste câțiva ani va avea încă doi frați, cu care să formeze o nouă «troică neagră». (Te pui cu basarabenii ăștia!!..). Pipa, fosta vedetă și actualul antrenor al Macabilor, — după succesul de dimineață al echipei sale — a venit la un match de cupă, după ce a golit cam... mu de cupe! Prilej nimerit să vorbească mai mult decât vorbea, altădată, pe teren!! *Districtualii* din «deschidere» au încins , un match de toată frumusețea, dar... nimeni nu se mai uită la ei. Motivul: toate privirile sunt ațintite spre părul auriu al d-rei Florica Demion, care a adus parcă și mai multă lumină în stadion. Deodată, însă, se face umbră, venit Lucian Popescu la match.Noaroc că soarele strălucește cu tărie, căci altminteri s’ar face beznă, după Lucian, a veni și... Antonescu-Faraon, portarul Metalosportului!). D. Ionel Teodoreanu, în loc de «La Medeleni» preferă să fie azi :«la match», la fel ca d. Gică Niculescu, cunoscutul restaurator din Sinaia, care neputăndu-și părăsi bârlogul — se află doar în sezon ! — e prezent la «Venus» prin... procură. Și procura o are Vasilescu- Tocană, care vede materiul pentru doi, adică... vede dublu! (Nici nu e de mirare. Odată e Paștele!..). «Matehul de deschidere» e aproape de... închidere și «civilii Venusului» se dovedesc mai buni decât «Militari». — Dom’le — constată Vasile Șerbănescu, care e nelipsit ca întotdeauna — «Militarii» ăștia nu trag suficient la poartă, dar... sunt mai buni în câmp! — Păi... lor le spui de câmp?... Sunt, doar, suburbani!... raspunde repede și brunet amicul Gheorghiu 'Petre, care astăzi se simte — după propria-i declarație — ușor ca un fulg. («Misterul» nu e greu de deștepat: de Sărbători, orice om spovedindu-se la biserică, se ușurează de păcate, apoi făcând «coșnița» de bani!). Remarc lipsa lui Teodoru Chibrit (nu-i de mirare! Se războesc doar «slăbiciunile» lui Venus și Sportul Studențesc!). După ce d. general Gabriel Marinescu a ocupat singurul loc acoperit, de pe arena Venus, «vedelde» au apărut «pe scenă», fabracați în negru, iar (Venusiștii «universitarii» în... tricouri și chiloți!). Nu se schimbă buchete de flori prea ar avea aspect de înmormântare! în schimb Sfera și Milan, cărpitanii «combatanților», ciocnesc tradiționalele ouă roșii. Rezultatul învingător prin h. o. Milan! (Oul lui Sfera fiind «cu zeamă» a fost... o tragedie!). — Ce să-i faci! Așa e «piesa». N- mi câștigă oul, iar ceilalți match- ul! conchide optimist și «pilit» Marin Alexandrescu. Prinmul goal — marcat de «Unii versitari» — e un duș gratuit deși tgur — pentru suporterii venusiști. 1 Gică Popescu are câteva acțiuni cari cuceresc aplauze. Cunoscuta volley stă, Marga Maúnescu plutește în aer de fericire.Nici nu e de mirare. Are (ălpi de plută la pantofi). «Universitarii» mai presează puțin, apoi «Dracii negrii» încep să ia matehul... în serios. Un goal... două... trei. Matekul nu mai interesează decât din punct de vedere statistic. «Studenții» îndrăznesc să ajungii de câteva ori până în fața porții negrilor, însă «N muro» e de netrecut. David dovedește că nu poate să se arunce nu numai portar spre pământ, ci... și spre cer! Și, la 11, suporterii universitarilor tot mai speră în... egalare! — Cam... gri — conchide Nour. Egalează «Sportul», dar numai dacă jucătorii vor schimba... tricourile !.. — Dom’te, o să vedeți — ne asigură colegul Socaciu, care întro haină roșie, pare întinerit cu 2d de ani — «Sportul Studențesc» are la sfârșit «sfertul lui de oră» formidabil... — Eu cred că are... «secunda» lui o replică amicul Papasctir. Și cu adevărat, în ultimul moment, universitarii marchează. Un goal inutil... Ca și gestul unui înotător, care — înainte de a se arunca în apă — își... scuipă în palme. «Semi-finala» s’a terminat. Toată lumea e mulțumită de desfășurarea ei, dar... mai mulțumit e Nea Titel Ursache, s’au făcut încasări excelente, iar «Sportul» nu trebue să dea jucătorilor primele premise... Costel Pykomatr Italia a învins Germania și 5-1 ROMA 29. — Matchul de tennis Italia — Germania, disputat în localitate, s-a terminat cu neta victorie a jucătorilor italieni cari au câștigat cu 5-1. Dintre partidele disputate notăm următoarele: Romanovi — Goepfert 6-2, 6-3, 6 8, 6-3 CucelU — Koch 8-6, 5-7, 6-3, 6-2, Cucelli — Del Bello b. Henkel — Goepfert 4-6, 7-5, 7-9, 6-4, 6-2. Forma jucătorilor italieni a făcut o deosebită impresie. sart Mmm în sessulfinalele Cupei Italiei BOMA 29. — Sferturile finală ale Cupei Italiei s-au terminat cu următoarele rezultate: Juventus—Brescia 3-0. Bari—Liguria 3-0, Florentina Lazio 4-1. Genova — Modena 2-1. înfrângerea de Lazio a făcut suferita mare senzație. Gallien primul înscris în cursa Paris- Tours La 19 Mai se aleargă în Franța, una din cursele clasice Este vorba de proba rutieră Paris - Tours înscrierile au fost deschise. Primul înscris este popularul Pierre Gallien bine cunoscut publicului nostru. Pierre Gallien este în plin antrenament grafic serviciului pe care îl îndeplinește într-una din formațiunile de pe frontul francez. 6 PatM FINALA CUPEI ROMÂNIEI văzută de NEAGU RADULESCU HUMIS către VINTILA: — Lasă-mă să mănânc și eu de Paștele ăsta ciocolată, că tu mănânci in fiecare an ! O semifinală fără peripeții VENDS S’A CALIFICAT PENTRU PRIMA DATĂ In finala Cupei româniei invitand SPORTUL STUDE ITISfI CU 4-2 (2-1) . Studenții au marcat primul ultim. Se pare că Cupa României stârnește destul interes în massele noastre sportive căci semifinala competițiunei disputată în prima zi de Paște între Venus și Sportul Studențesc a isbutit să adune foarte multă lume pe arena din strada Știrbei Vodă. De bună seamă că și valoarea celor doi competitori a stârnit interes. Venus și Sportul Studențesc sunt două formații cu renume, și-au câștigat galoanele în lupta divizionară și promiteau în largă măsură un spectacol bun. De altfel, antecedentele pledau pentru o luptă dârză. Ultimul lor joc a însemnat o victorie studențească care încurcă și azi șansele Venusului de a fi în campionat un leader autoritar. Erau deci motive suficiente pentru negrii să provoace o luptă mare. Așadar, lumea s’a așteptat la o ciocnire violentă, cu shoturi la poartă, cu atacuri fulminante, ceva asemănător jocurilor din Cupa Angliei. Dar n’a fost așa căci nu putea să fie. Și n’a fost căci echipele noastre au o psihologie specială, cu totul particulară și care răpește mult din valoarea spectaculară a unui joc de Cupă. Jucătorii noștri și în special cei de la Sportul Studențesc, nu au isbutit să aibe spirit colectiv în momentele grele a unei lupte. S’au obișnuit SA CONDUCĂ un match și să joace comod numai atunci când au puncte la activ. Dacă, ferească Dumnezeu, adversarul a îndrăznit să marcheze și el ceva, contracarând situații, oamenii noștri pun armele în cuib. Este o greșală capitală, căci un match trebuie luptat până la sfârșit. Energiile ofensive vor trebui consumate ca legenda să povestească că învinsul a dat tot ce a avut. In matchuri de cupă unde rezultatul contează în primul rând, se luptă necontenit și nu se fac erori așa cum le-a făcut Duminecă echipa studențească. La un moment dat, Sportul Studențesc conduce cu 1-0. Avea deci acel stimulent care să-i îngăduie ofensiva. Și s’a petrecut așa fel că Venus a egalat și a mai marcat un punct și a condus cu 2-1. Studenții și-au făcut în acest moment o socoteală greșită și l’au chemat pe Grecu Constantinescu de la înaintare la haltie, iar pe Tache l’au făcut aripă pe dreapta. După toate aparentele, studenții și-au consolidat apărarea și și-au slăbit atacul. Au făcut exact invers decât ceiace trebuiau să facă. Fiindcă dacă ai 12, grija de căpetenie nu este să te aperi ei să marchezi. Socotind că împiedici prin consolidarea apărărei pe adversar să mai marcheze, nu trebue să ignorezi că trebue recâștigat baremul pierdut. Putea Sportul Studențesc cu Tache ca aripă să mai marcheze? VENUS A AVUT MATCHUL IN MÂNA Se înțelege deci, că de la 2-1, Venus avea matchul în mână și putea să-și asigure ofensiva. A simplificat deci întregul joc la o dominare limpede, care ne-a lăsat impresia că studenții sunt tot atât de slabi în linia de mijlocași ca și atunci când Tache era half și nu aripă, că scorul a ajuns la 3-1, nimeni nu s-a mirat, după cum nu a surprins nici 4-1. Mai degrabă a părut curioasă slaba comportare a acestei puternice echipe studențești, care este de obiceiu cu mult mai ofensivă decât a fost în matchul cu Venus. Dar această slăbiciune trebuie justificată numai prin greșala care s’a făcut, rezumând atacul la patru oameni în loc de cinci și care a dat mai multă îndrăzneală echipei venusiste. NEGRII AU DOMINAT Negrii au fost stăpâni pe joc chiar din primele minute. Au dominat cu multă autoritate formația universitară. Deși au primit un punct în urma atacului sporadic al studenților, au continuat ofensiva și au egalat, ca apoi să conducă autoritar multă vreme. Negrii nu au tras însă prea mult la poartă și aceasta din pricina faptului că situațiile favorabile le-a avut numai aripile. Cele două extreme ale Venusului au ezitat, sau au centrat prea mult, fapt care a împiedicat ca scorul să urce. In ceea ce privește extremele, negrii nu stau tocmai strălucit, căci nici Iordache și mai puțin Orza, nu se integrează în punct al partidei — armonia ofensivei. Tripleta depășește în concepție capacitatea celor două aripi și astfel avem curioasa situație ca înaintarea să alcătuiască la rândul ei compartimente. Se înțelege — nu este ideal — și deaceia acest lucru trebuie remediat. Chiar faptul că Iordache este goal getterul Venusului, nu ne convinge de eficacitatea jocului întregului compartiment, căci, după buna regulă a foottballului contează aportul practic al înaintărei și nu a unui singur om. Venus are însă motive suficiente sa se bucure de valoarea liniei de mijlocași ca și de excelenta formă a lui Sfera ca să nu mai vorbim de Mircea David. Negru constitue o echipă solidă și bine pusă la punct. In ceea ce privește matchul, a fost frumos o singură repriză, când lupta era aproximativ egală. In partea doua a partidei, interesul a scăzut, căci echipele au devenit mult prea moi. Foarte puțin ritm a mai căpătat în partea doua a partidei. O SCURTA DESCRIERE A JOCULUI SP. STUDENȚESC: Ghenea, Ducu, Bădintescu, Tache, D^ăgari, Milan, Constantinescu, Mihăilescu, Marinescu, Belfas Gică P °VENUS: David, Sfera, Negresei», Demetrovici, Iubasz, Lupaș, Orza, Ploeșteanu, Humiș, Boftoia, Io**dacihe, Arbitru d. I. Ceaureanu. Din prima acțiune, Venus care joacă cu soarele în față, asaltează poarta studenților. Iordache trage și Ghenea acordă corner. Lovitura nu este bine utilizată, după cum nu este o a doua lovitură asemănătoare. Un alt atac venusist găsește Pe Iordache în offside. Bodola are o acțiune plină de atracție. Balonul ajunge la Orza, dar Ghenea lămurește bine acțiunea. Sunt cinci minute de netă dominare venusistă, unde Ghenea are un rol foarte activ. Urmează o acțiune a stutudenților pe care Ploeșteanu o oprește nereglementar, Mitan plasează balonul Iin adâncime și Mihăilescu surprinde apărarea cu o lovitură scurtă. David nu poate interveni și studenții deschid scorul in minutul 12. Reactiunea negrilor e prompta, dar nu și eficace, căci se trage alături, sau peste poartă. In mare măsură, nici Orza nu se integrează cursivității atacului.(Continuarea în puls. 3-a) GHENEA ®n Miercură 3 Estaâu 1940 ramgaaamaBrj» m' ■- aaa DIPfîCTOS: AL. MUNTEAN U Proprietatea; GAZETA SPORTURILOR S. A. înscris in reg. public. Tribunalul Ilfov Secția I com. sub No. 282/1933 BIROURILE: Strada Anghel Saligny No. 2 București Surprize în campionatul Ungariei - F. C. Szeghed a învins Hungária - BUDAPESTA. — In cadrul campionatului primei divizii s’au înregistrat mari surprize, printre cari la loc de frâe se situează înfrângerea suferită de Hungária și dragul lui Ferencváros cu Elektromos. Iată rezultatele tehnice înregistrate: Bocskay — Torkveg 1-0. Újpest — Szolinok 3-1. Gamma — Haladas 2-1, Szeghed — Hungária 3-2. Elektromos — Ferencváros 0-0, Kassa — Taxi 5-0. Italia se pregătește pentru matchul cu Germania La 5 Mai se joacă întâlnirea dintre reprezentativele de football ale Italiei și Germaniei. In vederea acestei întâlniri, italienii au fixat ultimul antrenament pentru data de 2 Mai Se pare că în jocul contra Germaniei va lipsi din formația italiană trei dintre jucătorii cari au jucat contra României: Reguzzoni, De Maria și Paggotto. Pentru matchul cu Ungaria ECHIPA JONANIEI B. VA FI CANTONATA LA SNADOT La 29 Mai echipa nationala B a României va juca la București în cadrul «Cupei Dunării» cu reprezentativa secundă a Ungariei. Matchul acesta este urmărit cu multă atenție de cercurile noastre oficiale, cari speră într’un rezultat cât mai bun. In cadrul pregătirilor cari se vor face se vorbește și de echipei noastre ia Snagov cantonarea In acest scop se vor face intervenții pe lângă conducerea UCB-ului, pentru a se obține folosința casei de odihnă pe care o are la Sna,gov. v Toma Aurel va boxa pentru titlul mondial la cocoș“ în luna iunie tratativele au ajuns într-un stadiu foarte avansat NEW-YORK. — Performanțele obținute de Toma Aurel îi, ultimile materii ä disputate au făcut o deosebită impresie asupra cunoscătorilor. Stilul victoriilor dobândite și valoarea învinșilor săi s-au ridicat enorm acțiunile, socotit astăzi ca fiind unul din cei mai compleți boxeuri cari activează în Statele Unite. Aceasta însă numai platonic, căci nuastăzi se vorbește cu mai multă consistență ca oricând de un match pentru titlul mondial al categoriei cocoș. Așa cum evoluează discuțiile se poarte aștepta ca acest match să fie angajat pentru luna iunie, cu ocnsia marilor reuniuni pugilistice cari vor fi organizate în cursul acestei luni. Până atunci compatriotului nostru i s-au oferit alte angajamente tentante, cărora nu le-a dat încă curs.