Gazeta Sporturilor, iunie 1944 (nr. 146-175)

1944-06-11 / nr. 156

AMR XXIV Nr 1» Birourile : Str, ing. Anghel Saligny No. 2 București__________ Telefoane: COMUNICAT OFICIAL• • de ANISTASE IFTIMIE ‘ % ji să recip emisul... N uitasem cu toții, noaștem cinstit Intr’adevăr, de ce nu se mai face astăzi tennis ? . S-a spus întotdeauna că suntem,!la violenții Violenți, de ce? Nu știam că adevărul este sinonim cu violența. Dar am învățat și asta... Violenți ••• Nu violenți, dragi cetitori și aliați nevăzuți pe care noi vă iubim atît (eu cel puțin, mult de tot, și secretarul general de redacție care plămădește cu mine toate năzuințele voastre dragi) ci numai autentici și sinceri în tot ce facem zi de zi și clipă de clipă... Noi nu luptăm pentru oameni și pentru performanțe. Ar fi atît de meschin !... Noi luptăm pentru lucruri și pentru idealuri puțintel mai când suntem dispuși și aristo, dinți care nu s’au stins și luptăm, mai ales, pentru adevăruri care nu mai pot fi alterate ! De ce temis numai când e frumos, numai când sunt turnee și numai când sunt dispuși și aristocrați? Aș vrea, am vrea un tennis pentru încleștările noastre loiale, pentru ambițiile permanente, pentru vechile încăpățânări care acum sunt atât de mult temperate de evenimente! De ce să ne odihnim mai mult decât e necesar? De ce să așteptăm vremuri de aur și de epoci de azur (cu turnee lucrative) care sunt mai ales problematice? Să fim sportivi și să fim, mai ales, luptători nedesmințiți în toate clipele existenței noastre grele ••• Nu mai putem vorbi de o „clasă“ și de o aristocrație a tennisului românesc. Nimic nu se face pentru clase și pentru aristocrații. Totul se face pentru neam. S’au dus, au dispărut, cu timpurile de care vorbea prietenul meu dragorit, când aristocrații făceau tennis numai pentru ca să se poată întâlni, în nopți de tulburătoare și poetică discreție baudeloriană și șase cheltuie, într’un cadru de inimitabil romantism, sub benedicțiunea iunei complice, virilități ,,amânate prea mult“. Acum aceste timpuri au trecut, nu-i așa Grut? Toată lumea e obligată să facă ceva, și să facă, mai cu seamă, ceva valabil. Vrem să vedem curând o activitate de tennis, nu un tennis făcut din plictiseală sau din distracție ci din conștiința că numai așa se poate colabora la frumoasa continuitate, pe care cu lupte și cu frunți neobosite o întreținem la gazeta noastră . Știm că pentru tot ceea ce scrim aci unii oameni (chiar așa zișii prieteni) ne înjură și ne urăsc. Dar noi, ducem mai departe lupta, și o ducem până la victoria finală... Sună ca un comunicat oficial, nu? Dar e sincer acest comunicat, și pentru dânsul noi subscriem aici fără reticență și fără teamă fiindcă știm că douăzeci și cinci de mii de sportivi așteaptă rândurile noastre oneste... Campionatele atletice ale ANEF-ului se țin la Predeal Tradiționalele campionate atletice ale studenților de la ANEF se vor ține anul acesta pe micuțul stadion din Predeal. S’a luat hotărîrea aceasta, întrucât studenții și studentele Academiei de Ed. fizică urmează cursurile pe două cabane de pe Diham, de unde Prodaiul este foarte aproape. Acest concurs va cuprinde proba pentru atleți, precum și probe femenine. Sunt de așteptat performanțe remarcabile, întrucât vor lua parte o seamă dintre cele mai bune elemente din atletismul românesc. Notăm în treiere pe ai. i.;moina, Zeno Dragomir, Coman, Custórian, Simu A., Nicoară. La fete: Ileana Bârlea, Titi Iovănescu, Prejbeanu, Mureșan. Trei pugiliști timișoreni pe programul reunimei dela 25 Iunie Am publicat la timp știrea că maestrul EFTIMIE MIHAILESCU intenționează sa programeze în cadrul reuniunilor vigoare de la Moiceanu, o serie de pugliști din provincie. începutul va fi făcut la reuniunea din ziua ,e Duminecă 25 Iunie când vor fi aduși în Capitală trei reprezentanți ai boxului timișorean și anume: Ion Istrati, fostul campion național amator, Dumitru Marin și Niculae Ciocan. Ca adversar al lui ION ISTRATI a fost ales OLEG ZAGORNICENCO. Campionul ucrainean și-a făcut un impresioant debut pe ringul bucureștean, clasându-se în rândurile vedetelor de prim rang. DUMITRU MARIN, unul din cei mai de valoare purtători ai herminei albe din ultimii ani va susține cu această ocazie în fața lui DUMITRU IORDANESCU primul său match profesionist. Al treilea pugilist timișorean NICULAE CIOCAN va fi oțus proaspătului profesionist DUMITRU PETRESCU, revelația ultimelor gale. Număr special Astăzi, după amiază, are loc pe arena Venus primul cuplaj al etapei IV-a din Cupa Sinistraților. Program inedit. Divizionarii întâlnesc formații din district. Faptul este demn de semnalat, deoarece în ultimile ieșiri aceste formații au dovedit că s-au apropiat de primele formații ale footballului nostru și interesul pe care-1 pun acum în luptă acești demni reprezentanți ai soccerului districtual este notoriu. Vom trece la matchul vedetă al programului de azi, spre a-1 prezenta în adevărata lui lumină. Juventus și Olympia vor garanta un match reușit La ora 17.30, sub conducerea d-lui Bratinca (Cernăuți), Juventus și Olympia vor susține un joc, in care calitativ footballul va fi la înnălțime. . Se întâlnesc două echipe, cari practică un football clar și plin de acțiuni spectaculoase, publicul având de urmărit un joc plăcut la vedere. Pe lângă nota spectacolului, acest joc va mai fi impregnat și cu faze dinamice.Atacuri bine consolidate activează în ambele echipe. Shooteuri buni și cu adresă vor întreține vie atenția publicului. Juventus a luptat Luni cu LARES, învinsul Olympiei, cu destulă greutate. A întâmpinat o rezistență neobișnuită, fiind depășit de multe ori pe parcursul celor 90 de minute. Lecția, care i-a fost servită, i-a servit din plin și de aceea pentru astăzi roș-albaștrii sunt ferm deciși să nu mai permită adversarului prea multă libertate. Olympia, împreună cu Vulturul de Mare, au pus la punct o formație omogenă, care s-a dovedit a fi cea mai bună participantă a districtului în această competiție. Victoriile categorice care le-au repurtat împotriva LARES-ului (4-0) și Viforul Dacia (6-0) au demonstrat, din plin, acest lucru. De data aceasta, Olympia este decisă să pună la contribuție toate resursele pentru a face un match cât mai bun și a scoate, în consecință, și un rezultat la fel de bun. Echipele, care le vor alinia cele două echipe, sunt: JUVENTUS, Negru, Negrescu, Gorgorin, Tănăsescu, Păun, Costea, Cornea, Fătu, Albiceanu, Radu Fio. •rian Naciu, OLYMPIA : Diaconescu, Duminica, Constantinescu, Săndulescu Cociș- Poenaru, Stănescu, Samoilescu, Nicolae, Cornel Niculescu, Valica, Venus și Vis. Dacia joacă în «deschidere» In deschidere, la ora 15.30, Venus primește replica Viforului Dacia. Deținătorul primului loc în clasament, cu toate că întâlnește un adversar mai slab, va căuta să-și facă jocul său obișnuit, deoarece, de multe ori, în compania echipelor inferioare, te angrenezi în jocul adversarului. Venus nu este însă o astfel de echipă. Negrii iau în serios orice match. De aceea jocul de astăzi va fi interesant de urmărit. Va conduce d. Obreja echpele: VENUS: Slavei- Ionescu,Crum, Orza, Bandrabur, M. Popescu, lordache, Ene, Mitoc, Andrei Rădulescu, Ploeșteanu, Herescu. VIFORUL DACIA: Gheorghinde, Gtuan, Lupu, Hristu, Negulescu, Hartz, Hușac, Cercel, Predescu, EL mii Niculescu Topșa. In Splaiu Etapa patra din „CUPA SINISTRA TILCh“ programează astăzi două jocuri atracțioase Juventus si Olympia vor prilejui um joc viu disputat, in descindere, Venus se Întâlnește cu Viforul Dacia NEGRU RADU FLORIAN (Juventus) Mâine la „Moiceanu“ Matchul V. Constantinescu Martac-Gh. Georescu în fruntea unui program interesant Andirei valentin velitilează în rândurile profesioniștilor Continuând programul pentru redresarea boxului, Federația de specialitate organizează Duminecă în arena «Morceanu», a patra reuniune profesionistă a sezonului de vară. Maestrul Eftimie Mihăilescu regiorul reuniunei prezintă și de data aceasta un program atractiv menit sa mulțumească pe susținătorii sportului cu mănuși. In fruntea acestui program are 4itnță matchul V. Constatitonescu Mariac — Gh. Georgescu Oi toate întâlnirile dir.te grei și această partidă se anunța foarte pasională, mai ales dacă ținem seama de dorința de afirmare a celor doi adversari de Duminică, Vasile Constantinescu.Martac are în proect — după cum ne-a declarat managerul său maestrul Mielu Doculescu —• d» a boxa cu Petre Pop pentru titlul la ,toate categoriile. Pentru a-și împlini această dorință o victorie asupra lui Gheorghe Georgescu îi este mai mult decât necesară. La rândul său elevul «Tirului» are tot interesul ca primul match în rândul breslașilor să coincidă cu o bruiată care i-ar deschide frumoase perspective în noua e i carieră. In aceste conditiuni afirmația noastră că ne putem aștepta la un match viu disputat apare perfect justificată. Andrei Valentin debutează în rândurile profesioniștilor .. Un alt punct de atracție al galei îl formează Andrei Valentin. Fost în repetate rânduri campion național amator și reputat internațional elevul maestrului Toma Panaitescu este unul din cei mai simpatici boxeuri, prezența lui pe program fiind o chezășie de succes. Ca adversar al lui Andrei Valentin a fost ales fostul campion profesionist Alexandru Bunea, pugilist cu un frumos stat de serviciu. Un nou examen pentru llie Pîfu fostul campion amator Ilie Pițu, care în primul match profesionist susținut contra lui Andrei Costescu a lăsat o impresie excelentă — după părerea noastră câștigase în mod indiscutabil — susține Duminecă un nou match boxând cu Mielu Marinescu. Două «muște» Jean Tomescu și Ilie Impăratu se vor întâlni în prima dispută profesionistă a gtfi, Pentru iese urarea Continuare în pag. 3-a V. CONSTANTINESCU-MARTAC In preajma Campionatului organizat de C. S. R. Humis, Constantinescu-Grecu Ganescu Crum $i Flamaropol titulari int echipa de volleyb all a footbaliștior Covaci, Iftinezu, Kranz in formația rugby-tilor Competiția de volley-ball organizată de C. S. R. și rezervată celor șase echipe anunțate de noi în numerile trecute, suscită un interes foarte mare. Aceasta se datorește în primul rând formațiilor care au început să se contureze și în a căror alcătuire vor intra „vedetele“ tuturor ramurilor sportive ce vor paricipa la originalul campionat organizat de C.S.R. Așii foost-ballului bucureștean în formația de volley-ball ca: In echipa footballiștilor vor fiTumis, Ionescu-Crum, Constantinescu Grecu, Flamaropol, etc. Acești jucători nu sunt însă la primul lor joc de volley-ball, astfel că echipa football iștilor va fi printre cele mai redutabile. Rugbyștii și ceilalți... Dintre jucătorii de rugby sunt cunoscuți ca... volleyballiști, Co. . .Umezu Âki" Primii doi au luat parte la matchurile disiopeie de iarnă ale „P. T. T.”-ului remarcând’ue rh'r'un joc foarte sobru. . . La „tennis" și „natație’ echipele vor fi alcătuite din nume mai puțin cunoscute în 1 $<ta volley-iolului însă destul de talentat pentru a opune o rezistență dârză adversarilor opuși. Iar f Oficialii și gazetarii sportivi vor apărea în formații interesante ca aspect, însă foarte i^utabie. Antrenamentele și înscrierile Încep săptămâna viitoare Antrenamentele celor șase echipe participante la campionatul CSB se vor face cu regularitate în fiecare Marți și Joi între orele 15-17 la stadionul de la Arcul de Triumf, înscrierile se primesc zilnic începând de Luni, intre orele 17—19, 1* sediul OSR Ia d. prof. Stelian Gheorghiu. Vom reveni. Vebe. FLAMAROPOL Mâine după amiază D. Constantin Murgășeanu va constitui Comitetul Federației Române de box Două locuri vor rămâne deocamdată vacante Mâine după amiaza d. Constantin Murgășeanu, noul președinte al Federației Române de Box va proceda la numirea comitetului ce urmează să-l secundeze în hotărîrile ce va lua pe viitor. Din sursă bine informată știm că proaspătul președinte al F. R. Box va forma un comitet restrâns și va lăsa două locuri vacante pe cari le va completa imediat Ce își va da seama că a găsit oameni de care are nevoie. Nu vrem să anticipăm asupra persoanelor pe cari le va prefera d. Murgășeanu dar, din cele pasionați ai boxului și gata oficiale îndrăznim să spunem că cei ce urmează să fie chemați la conducerea sportului cu mănuși sunt toți oameni cu frumos trecut în acest domeniu, susținători pasionți ai boxului și gata oricând să consimtă la sacrificii. Faptul că d. Murgășeanu se grăbește cu formarea unui comitet complet denotă multă chibzuială care îl pune la adăpost de greșeli inerente oricărei pripeli. Sportul poate fi foarte bine condus și de un mănunchi mai restrâns, iar dacă nevoile vor cere, timpul nu este pierdut pentru numirea celor ce ar mai putea revendica un scaun în comitetul Federației Române de Box. ȘTIRI SCURTE DIN GERMANIA SCRIMA La Viena au fost introduse cursuri de scrimă în toate seminarele de profesori și profesoare. Seminarele germane nu vor forma numai buni sportivi, ci și profesori și profesoare bune de scrimă. Această inovație se va resimți și în asociațiile de scrimă și va permite Germaniei să atingă în această direcție locul care i-a fost disputat de alte țări, în special de Franța. * ATLETISM In momentul de față, organizațiile pe ținuturi ale sportului femenin german pun o deosebită atenție asupra formării conducătoarelor de cursuri pentru atletism. Anul trecut au avut loc în Reich, 65 cursuri cu 1582 participante și ??. cursuri în cadrul organizațiilor pe ținuturi. In sfârșit au fost efectuate 208 cursuri de atletism în cazul districtelor sportive: GIMNASTICA Școala de gimnastică a conducerii tineretului german, fosta școală Medan, a ilustrat în cursul reprezentațiilor date în diferite orașe olandeze liniile generale spre care se îndreaptă astăzi cultura fizica a femeilor germane. Reprezentațiile au servit propagării gimnasticei germane, predată deja în momentul de față de școala de sporturi femenine olandeze de la Rysmyk. * BOX Boxul german împlinește în acest an o activitate de 25 ani, fiind luat ca bază, anul 1919, când s-a anulat interdicția poliției care interzicea luptele publice. Duminici II Iunie 1944' Direcția Secretariat : . Administrația Provincia : 6.13.655.91.86 3.26.60 5.91.86I ănaemi 7 Lei Prim Redactor N. Papagheorghe ABONAMENTE 1 an .... Lei 2000 6 luni ... „ 1100 Autorități, Instituții, cluburi: 4001 leiI Proprietar: S. A. GAZETA SPORTURILOR Înscris Trib. Ilfov sub No. 282/938 Administrator Delegat: Al. Iliescu CLASAMENTUL CUPEI SINISTRAȚILOR înainte de etapa Nr. 4 1. Venus 3 2 1 » 12: 4 5 2. Juventus 3 2 1 0 11: 8 5 3. Olympia 3 2 0 1 10: 6 4 4. Sportul Studențesc 3 1 20 9: 7 4 5. Unirea Tricolor Jiul 6: 1i 3 fi. Carmen 30 127:10 1 7. LARES 3 0 1 2 5:11 1 8 Viforul Dacia 3 0 1 2 2:10 1 D C Una caldă, alta rece... e când cu reluarea activității sportive, federația de rugby a introdus o lozincă: «Una calda, alta rece», iată de ce, In prima Duminică în care a anunțat că organizează un match, nu s a disputat nimic. In săptămâna următoare însă, Arsenal a întâlnit selecționata Capitalei. Așteptam cu toții o revanșe pe care de altfel ne-o promisesem chiar federația. Când toată lumea aștepta acest al doilea joc, matchul iar n’a mai avut loc. Pentru ca exact ca în cazul precedent, echipele să apară pe teren în Duminica următoare. In 4 Iunie n’am avut rugby. Nu ne-am supărat, fiindcă presupuneam că federația activează numai din 2 în 2 săptămâni. Da nici mâine aflăm că nu va fi nimic. Bine, bine, una caldă. Dar două reci?... Dar ștrandurile? Cu puțină bunăvoință se poate spune că suntem pe la jumătatea lui iunie. In alte vremuri ștrandurile se deschiseseră de mult. In 10 Iunie bazinele erau populate mai mult decât mulțumitor. In fond și ștrandul e un sport. Chiar dacă la el nu vin numai sportivii, De strand se leagă apoi activitatea natației românești. Cum de nimeni nu hotărît să deschidă său. Nici la Kisseleff, ștrandul nici la Obor, nici la Bragadiru, nici la Floreasca. Slavă Domnului șprițurile dela gheață și halbele fără guler sunt tot atât de căutate și azi. De ce să nu se creadă că și ștrandurile vor fi tot atât de... căutate? \ Vasile Chiroiu rănit pe front O carte poștală din partea lui Vasile Chiroiu ne aduce la cunoștiință ca fostul internațional s’a reîntors de pe front rănit la brațul drept Faptul însă nu l-a împiedicat pe Vasile Chiroiu să joace din nou football. A făcut parte din echipa foștilor internaționali timișoreni care a jucat și învins cu 9—1 pe CFR.Timișoara Duminica trecută. Deși federația de atletism n’a fixat pentru Duminică concurs, cluburile — după niciun câte suntem informați — își vor organiza în familie, antrenamente de pistă. E desigur lăudabilă activitatea aceasta a cluburilor bucureștene. Iată ce-am aflat din culisele lor: Stadiul și Victoria la Atleții fondiști ai Stadiului Român și ai Victoriei vor face Duminică după amiază un antrenament comun pe aleile umbrite de la Șosea. Nu-i vorba de o întrecere oficială, un cross cu caracter de campionat. Nu-i în joc nici o cupă. Un simplu antrenament în vederea viitoarelor competițiuni. Probabil că nu vor lipsi Teodosiu, Kiss, Dinu Ion, Auica Dumitru, Girescu. Alieții de la celelalte probe ,vor face un angezament pe stadion !l CSR, sub conducerea d-lui Ion Ionescu. -ara ‘3&01, A.C.R. tot la Șosea Tot la Șosea, dimineață însă, ACR se antrenează cu tot efectivul aflat în Capitală. Probabil că antrenamentul va fi... original. Toți cei prezenți vor participa la un pentalion, compus din 100 m. lungime, preuptate, disc 1000 m. Dintre concurenții cu cele mai multe șanse notăm pe Stoica și Clement Baciu. "Vor mai lua parte S»riu Andrei, Micșunescu și Hidioșanu. Și poate alții, dacă au venit în Capitală, C.F.R. se deplasează la Tărtășești In programul de activitate al grupării feroviare, erau trecute o serie de deplasări în scop propagandistic. Erau vizate câteva centre cu formații acceptabile de atletism: împrejurările nu mai permit acum asemenea deplasări lungi. Dar CFR n’a renunțat. Și iată că pentru Duminică ne anunță un pross de antrenament în comuna Tărtășești. Nu-i o localitate sonoră. Dar în definitiv propaganda se poate face oriunde. Asta-i esențialul. Sosea In mod amical Atletismul își continuă Duminică activitatea CFR-ul va organiza un cross de propagandă la Tărtășești MI OLIMPIA — VULTURUL DE MARE, convoacă pentru astăzi 10 Iunie, ora 16:50 pe arena Venus, toți jucătorii echipei l în vederea matchului pentru «Cupa Sinistraților». Se recomandă prezența punctuală. SECȚIUNEA DE ATLETISM CFR., convoacă pentru Duminică 11. VI a. a. ora 730 a. m. pe toți membrii și membrele aliați în Capitală la Biserica Floreasca pentru a lua parte la parastasul de 40 zile de la moartea fostului atlet Alexandru Florescu-Sandu.