Gazeta de Transilvania, martie-iunie 1838 (Anul 1, nr. 1-16)

1838-04-02 / nr. 4

. evi RVERNALTA VOELS47 ZET D TUAPNSUPOL.ANPA.. fveez ese- GRAȘOVNgto. 4. zezes-seere.””-. 7. aprile 1838. m. viena. . M. Rusia. - înguingare tRaPSILVACPIA. Sibiu 1. lpr. în urmarea pre antului Rescript, prin care sau hotărăt ca ziua a 31-le Martie, să fie termina sovărșitul Dieti din Ardialeri sau ținute din ce mai depre urmă. După cei adunate au făcut de știri Înălțatei C. Gubernii prin Deputați, cum că ar fi toți adunați, și gata de a primi cu cinstia ce mai căzută pre înălția Sa prea strălucitul Domn Srhiducă și C. Prinvipan Comisar, anestaș înzl. C. Comisar îngiințat și petrecut de Mădularele învl. C. gucelii, seau dus la Salonul (ooală) unde Să ținea Dieta, și întrănd înleontru toți cu o gură sau strigat de mai miunte ori Vitat doă trăiască. Deci ouinducă înzl., La întron eau milostivit a vesti sfărșitul ieii prin următoria cătră obștească Adunare făcuta cuvântare: „pre Onoratelor Staturi! La Dieta aceasta depuind jurământul Credinți, din început ați arătat satornica supunere cătră pre nantul împărat și Domnitorim ȚPări aceștia FARAIPANCA le, și degchiuăndusă Dieta din nemărginita îndurare a Înăl. Sale ați avut Câmpurilej după dorirea inimi a lua înainte, nu numai alegerea derepătoriilor diplomatice celor mai de frunte, ci și trebuințăle cele de obște, după cum sună și înțelesula Pre. înăl. împărătești propoziții și al legilor Țări. Maestazia Sa alegându mă pre mine în locul înzi. Personitale de plinipotențial Comisar, nuau făcut să văd cu ochi preagata a Domniilor voastre inimă, cu care toți într'un cuget și într'un gând ați depus obicinuitul homagiu, după pilda strămoșilor Droagtze. Aducerea aminte acești zili care în inima noastră a tuturora veșnică va rămâne cu atâta mai vârtos aiici astăz o înoesc, cu cât prin aceasta relighiază Țărămonie, să strânge și mai tare legătura care este între pre vriul Monarh și între preonoratele Sfaturi a celor trei Pații din acest Mare Prințipat, și să rădăcinează mai tare, Sonstitști sprânduială) Țări și cinele de obște, a Următorilor, în timp de 11 Luni, Dvo. Preon. Sfaturi, lăsând de o parte trebile familiilornu vați cuprins cu altă, decât numai cu cercetarii și puneria în lucrare Pre Milostivelor Propoziții și a altor lucruri le aceste legate. Acum vă veți întoarce iarăș la obicinuitele Deregătorii și în sânu familiilor omniilor voastre deo z ce Înzi. La Maestate prin Milostivul său rescript sau îndurat a porunci, ca în ziua de astăzi să se termineză și să se înche Dieta așasta. Acum darz după ce întru urmaria mai sus laudatului înal. Rescript închideria cheti oam vestit, nu mi rămâne, decât a aduce Maest. Sale veșnică mulțămire pentru grația, și încredințarea care miau arătat puinciumă C. Plen. Comisar, și cu aciasta dândumi -