Gazeta de Jimbolia, 2005 (Anul 1-2, nr. 43-88)

2005-01-14 / nr. 43

^Cja&eia/ de/ ___.simbolia întâmpinarea Domnului Am petrecut sărbătorile nașterii Domnului Nostru Iisus Hristos în pace, cu bucurie, în familiile nostre reactualizând încă o dată momentul venirii în lume a Fiului lui Dumnezeu, Domnul nostru Iisus Hristos. La cumpăna dintre ani ne-am dat seama mai bine decât oricând de trecerea timpului și de vremelnicia noastră pe acest pământ. Am trecut într-un alt an în care ne-am pus mari speranțe. De Bobotează și de Sfântul Ion ne-am sărbătorit rudele și prietenii, aducându-ne aminte și de momentul botezului Domnului Iisus în râul Iordanului, precum și de „cel mai mare prooroc născut din femeie”- Sfântul Ioan Botezătorul. Pășind bine în noul an o altă sărbătoare - întâmpinarea Domnului - ne pune în față un moment din viața Mântuitorului Iisus, îndemnându-ne parcă la început de an la a ne gândi cum să-l întâmpinăm și noi pe Iisus în acest an. La 40 de zile de la naștere pruncul Iisus este luat de Maica sa și dus spre a fi închinat la templu, acest lucru fiind făcut de fiecare familie în parte, din orice parte a țării făcea parte. Cu ocazia aducerii pruncului Iisus la templu s-a întâmplat ceva deosebit, a apărut un bătrân, pe care-l chema Simeon, un om sfânt, adus acolo de către Duhul Sfânt, care atunci când pruncul a intrat a avut descoperirea că este Mesia. Despre acest Simeon se spune că că era atât de bătrân, că nimeni nu-i mai cunoștea vârsta. Generații se nășteau și mureau, dar bătrânul Simeon nu mai murea avea se spune ca la 380 de ani. De ce nu mai murea acest bătrân? Atunci când la Alexandria s-a început pentru prima dată traducerea Bibliei din evreiește în grecește, regele Ptolomeu Filadelful al Egiptului a chemat acolo 70 de învățați evrei care știau și evreiește bine, și grecește bine. Pe cei 70 de învățați Ptolomeu i-a pus în câte 70 de încăperi și toți traduceau în același timp același text. A doua zi se întâlneau și-și confruntau traducerile să vadă dacă au tradus toți la fel. Nu treceau mai departe înainte de a se fi pus de acord asupra unei versiuni. Și au ajuns la capitolul VII versetul 14, de la Isaia unde se spune: iată Fecioara va lua în pântece și va naște fiu..., el a tradus cuvântul fecioară cu tânără, iată tânăra va lua în pântece... fiindcă așa i se părea logic. A doua zi însă, după ce a lăsat textul peste noapte și s-a culcat, a găsit șters cuvântul tânără și scris în locul lui fecioară. A crezut că cineva umblă și-i modifică textul și a scris iarăși tânără în loc de fecioară. Așa s-a întâmplat de mai multe ori și nu știa ce se întâmplă până când a auzit un glas: traducerea corectă este fecioară, și dacă nu crezi, să nu mori până nu o vei vedea pe cea care va naște astfel. Și așa s-a și întâmplat, nu a murit până nu ce nu a văzut pe Fecioara Maria cu pruncul în brațe. A luat pruncul în brațele sale și a binecuvântat pe Dumnezeu și a zis: Acum slobozește în pace pe robul Tău, Stăpâne, după cuvântul Tău, că văzură ochii mei mântuirea Ta pe care ai gătit-o înaintea feței tuturor popoarelor, Lumină spre descoperirea neamurilor și slavă poporului Tău Israel. Așa a știut Dreptul Simeon să-l întâmpine pe pruncul Iisus lăudând și binecuvântând pe Dumnezeu pentru faptul că l-a învrednicit a-l vedea pe Fiul Său. Noi, oare, cum ar trebui să îl întâmpinăm, în acest an, pe Cel care ne-a mântuit de păcate și nea dat posibilitatea de a ajunge în împărăția lui Dumnezeu? Preot Petru Alexa /4 decembrie/ Asociația pescarilor Jimbolia Anunță: Adunare generală a membrilor pescari aparținând Asociației pescarilor din Jimbolia Ordinea de zi: 1. Prezentarea raportului de către comisia de cenzori pentru anul 2004 2. Stabilirea cotizației de pescuit pentru anul 2005 3. Aprobarea bugetului pentru anul 2005 de către Adunarea generală a membrilor A.P. Jimbolia 4. Diverse Notă: la ședință participă numai membrii pescari ai A.P. Jimbolia pe baza carnetului de membru DANCA în sprijinul D-voastră. MEDICINĂ NATURISTĂ. Vom continua cu problemele prezentate în numărul anterior al ziarului nostru și vor oferi alte sfaturi utile dar și eficiente pentru tratarea părului. Astfel, pentru întărirea rădăcinii firelor de păr și evitarea căderii lor, se fac spălături cu ceai din rădăcini și frunze de urzică, rădăcini de brusture, frunze de mesteacăn, cimbru - 8 linguri de plută fierte într-un litru de apă. Se pot face spălături dintr-o singură plantă sau din amestecul lor, cumulându-se astfel efectele terapeutice ale plantelor indicate. Un alt remediu împotriva căderii părului: se spală capul cu apă de ploaie și săpun de casă, iar pentru clătit se folosește ceai de coada - șoricelului, urzică și rozmarin, la care se adaugă oțet de mere. Mult succes ! SFATURI DE LA BUNICA : Maniere, maniere - stabilirea locurilor la masă - La o reuniune între prieteni sau rude, se ține cont de afinitățile dintre musafiri. Este bine ca soții să nu stea alături, iar gazdele să ocupe poziții „strategice” pe care le pot părăsi, fără a deranja musafirii. La mesele festive, gazdele se așează fiecare la câte un cap de masă, invitații de onoare în vecinătatea lor și anume: doamna în dreapta bărbatului gazdă și domnul în dreapta femeii gazdă. Cu orice ocazii, scaunele din jurul mesei vor fi așezate la o distanță destul de mare între ele, pentru ca musafirii să nu se stânjenească reciproc. Scrisoare deschisă Către domnul Mircea Giuvezan, președintele „Reuniunii de Ajutorare Proprie Jimbolia” întrebări fără răspuns: Oare ce se întâmplă la această Reuniune de la ultima ședință din 2004, când am participat alături de alți membri, acolo aț promis membrilor căci încasatorii vor aduna cotizația de la membri, dar văd că nici până în prezent, nu a trecu nimeni să adune cotizația. Interesându-mă, am auzit că nu mai sunt încasatori și numărul de membri a scăzut foarte tare, poate au dreptate să nu mai plătească dacă mulți sunt bătrâni și nu se pot deplasa la Reuniune. De ce se întâmplă ca după o perioadă de peste 50 de ani cotizați să nu reușești săți cumperi nici măcar sicriul cu ajutorul primit de la dumneavoastră, vreau să vă spun când această casă de înmormântări era condusă de o conducere de etnie germană din ajutorul primit puteai să faci toată înmormântarea primeai toate articolele funerare necesare, pe lângă coșciug. Dl. Mircea Giulvezanu ați uitat cât ați luptat pentru această funcție, dar la ședință v-ați oferit că faceți această funcție onorific, atunci vă rog să-mi spuneți unde se cheltuie banii din cotizații, căci la preluarea funcției de președinte, clădirea era renovată cu tâmplărie de termopan. Reuniunea a avut și mașină dar am înțeles căci șoferul a distrus-o și este pusă pe chituci. Văd că aveți bani, căci ați mai cumpărat o mașină dar la ședință spuneați căci nu trebuie mașină, se poate face față cu dricul cu cai. Dacă totuși conduceți această Reuniune cum bine știți căci ați condus destinele acestui oraș, iar în perioada mandatelor de Primar nu ne lăsați măcar acum gusturi amare multor membri care deși au achitat la zi cotizația peste 20 de ani, renunță să mai plătească, ar trebui să vă dea de gândit De ce căutați să schimbați angajații de acolo, să aduceți acolo oameni care au lăsat umbre negre pe unde au lucrat. Consider căci ar fi recomandat să faceți o ședință de început de an și să invitați toți membri și să le explicați care este situația reală cu care se confruntă această Reuniune. Vă rog să-mi explicați cum se poate ca alte Reuniuni de Ajutorare din țară să acorde membrilor săi chiar dobânzi după banii cotizați, cum ar fi de exemplu Humanitas și Pietatea Bănățeană din Timișoara. Acolo se primește contravaloarea din suma asigurată de două ori și jumătate, în încheiere, vreau să îmi cer scuze dacă v-am supărat cu această scrisoare deschisă, dar democrația presupune dreptul la replică. Biserica ortodoxă din Jimbolia scoate la licitație în data de 10.02.05 imobilul situat în Calea Timișorii nr. 24 informații Preot Petru Alexa 0745055127 I CUPON NR. 43 PENTRU MICA I PUBLICITATE Școala de șoferi „MARC Face înscrieri pentru o nouă serie de conducători auto amatori și profesioniști pentru categoriile A, B, C, CE, iar D si F in colaborare cu Școala ISAC. Avantaje. Școala face reduceri pentru elevi, studenți și sportivi; plata se poate face și în rate; învățarea chestionarelor computerizate. Inf. tel. 360304,0744/260288, 0724816244. " Data la care se vor publica anunțurile gratuite va fi stabilită de către Redacție în funcție de spațiile disponibile. Redacția nu este responsabilă pentru conținutul anunțului. _____________ Adela Călin