Glasul Bucovinei, decembrie 1922 (Anul 5, nr. 1139-1158)

1922-12-08 / nr. 1144

* No. 1144 S’a deschis bâlciul T SLE Ci R ft H £ Camera București, 6 (Rador) — Ședința Camerii s’a deschis la orele 3 d. m. sub președinția d-lui Orleanu, pe banca ministerială fiind d-nii : Vintila Bătanu Mârzescu, Inculeț, Moșoi și Vâitoianu. D. Mâzescu depune un proiect, autorizând Spiridonia din Iași sa vândă bunurile moble și imobile râmase din expropriere. D. Ioanițescu propune modificarea regulamentului Camerii. Președintele anunță demisia deputatului rabin Tirelsohn din Chișinău. Camera respinge demisia. D Petrescu Comnen citește proiectul de răspuns la Mesaj. Comisia constituantă plenară se întrunește mâine dimineața în Senat. Discuția răspunsului la Mesaj începe Luni. Proiectul răspunsului la Mesaj a fost citit de raportorul Petrescu Comnen. Vorbește în primul rând despre încoronare, armată, luarea fără întârziere în discuție a proiectului de constituție, descentralizarea administrativă, îmbunătățirea stării funcționarilor, chestiunea financiara și a refaceri. Exprimă speranța ca viitoarele reuniri internaționale vor fi mai drepte cu România și-i vor acorda mjloace de refacere. Pomenind despre chestiunea împroprietăririi, declară că ea era chestie de onoare a guvernului Răspunsul foarte ung parafrazează Mesajul. Senatul București, 6 (Rador). — Senatul s’a deschis la orele 3 și jum. Prezidează d. Ferechide, pe banca ministerială fiind : Banu și Mârzescu. D. Gussi cere limitarea concediilor la cazurile strict necesare. D. general Mardărescu răspunde senatorului Roman că nu-i nimica adevărat în chestia transformării portului Constanța pe o bază navală militară. De altfel se știe că portul comercial este nepotrivit pentru nevoile mimiare. D. Roman dorește ca comisiunea instituită pentru transformarea portului Constanța să adopte aceleași vederi. Senatorul d. Sima Niculescu, roagă pe d. ministru Florescu să aducă mai curând noua lege a chiriilor pentru posibilitatea unei discuții amănunțite Cere excluderea de la beneficiul legii a chiriașilor imbogățți în războiu, cari pot construi. Apoi se declară ședința secretă, unde senatorul Botez citește proiectul de răspuns la Mesaj. Discuția Mesajului va începe Luni. Raportor este d. Banu. Ședința viitoare mâine. Aliații și Basarabia Lausanne, 5 (Rador) . Sub omisiunea de navigație a decis să înființeze României și turciei cablul Constanti Constantinopol pentru exploatare. Turcia a aceptat. Avuții au respins cereri Rusiei de a partiipa la comisia dunăreană, obiectând că Basarabia apar ne definitiv României, de ? Rusia a vnetat a fi stat c măreau tratativi ielative la datoria otomană progresează favorabil Se speră găsirea unui compromis, chestia Strâmtorilor ptrunțând luarea discuțiilor Germanii ne dau ce ne datoresc București. 6 (Rador). — Guvernul va trimite o delegație însoțită de o gardă militară la Berlin cu scopul de a aduce 80.000.000 mărci aur aflate la Reichsbank. In tratativele cu delegația germană s’a desbatut problema a htării de către Germania a emisiunii de bancnote ale Băncii Generale. Regele Greciei cere disolvarea comitetului revoluționar Atena, 6 (Rador). — «Le Matin» anunță că Regele George a cerut pentru continuarea guvernării disolvarea comitetului revoluționar. Crăciun De sărbătorile Crăciunului se vor vinde următoarele articole de modă cu prețuri fără concurență : Stofe pentru haine 90 cm lățime dungate la modă câte 33 Lei Stofe pentru haine 90 cm lățime dungate la modă câte 45 Lei Stofe de lână 100 cm lățime lână curată câte 80 Lei Stofe de lână de toate cuior 120 cm lățime lână curată câte 80 Lei Stofe pentru costume 130 cm lățime, toate culorile câte 110 Lei Stofe pentru costume 140 cm lățime, toate culorile câte 210 Lei Gabadin, calitatea primă 140 cm lățime, toate culorile câte 260 Lei Mi pire cesiune și jeluit câte un lei Stofe engl. p. haine bărbătești 150 cm lățime câte 195 Lei „ 200 Lei „ 250 Lei „ 290 Lei „30 Lei 370 Lei Stofe Raglan-Double 150 cm. lăț. dela 200 Lei în sus Barhente de Kosmons veritabile câte 42 Lei Barhente flanelă veritabile câte 52 Lei Barhente velour Zefire de calitatea primă dela 28 Lei în sus Stofe pentru paltoane, peluche pentru mantale, tricotaje, catifele, îngerii, precum și toate articolele de manufactură cu prețuri foarte convenabile de 150 „ „ ■ 150 ” Prima 150 „ » 150 „ „ 150 „ veritabile câte 54 Lei BURSA DIN PARIS. Lafayette, 6 —, România 885, Londra 65 20, New- York 1431, «Germania 0 1750, Belgia 91 90, Praga 4520, Serbia —*—, Italia 71*10, Elveția 269, Viena 009, OLASUL BUCOVINEI Pag- 3 Ultima oară Moartea lui Vasile Lițu Primim dela un prieten dureroasa știre că Miercuri în 6 Ic. a răposat la Dorna profesorul Vasile Lițu. Cu el se duce un om de o activitate foarte intensivă, un om care în scurta lui viață, căci moare în floarea vârstei, s’a sbuciumat pentru a crea împreună cu alții o soartă mai bună pentru Românii din Bucovina. Cei ce l-au cunoscut cu sufletul lui zvăpăiat, cu nețărmuritul dor de a ridica țărănimea noastră îi vor păstra o scumpă amintire. Și ziarul nostru își face o datorie, stăruind în proximul număr asupra activității lui Vasil Lițu. înmormântarea va avea loc Vineri 8 Decembrie c. DIN PUBLIC Anunț de mutare. Aduc la cunoștința onor. doamne că am atașat salonul meu la salonul de model. Botuschan str. Armenească 4 și rog concursul și mai departe. Maria Caragenie. In magazinul de mode Loriu Schärf (fost Edelstein - Engler) str. Romană 2. Toate manufacturile luate în seamă de la fosta firmă se vând foarte repede, fiind de prima calitate, cu prețuri convenabile. Se observa în public mare interes pentru aceasta desfacere. Recomandam tuturora sa utilizeze această excelent de favorabila ocaziune. Studentă predă lecție la toate obiectele, afară de matematici, pentru toate clasele din școalele medii. Instalează cu predilecție limbile româna și fanceza. Adresa la ziar. Băiat de 2 ani, blond, ort. or. sănătos, dă de suflet Elisaveta Sobotic, str. Kogâlniceanu (fosta Metzger) No. 17. Pierzând adeverința eliberată de Cercul de Recrutare Cernăuți pe numele meu o declar nula la oricine s’ar afli Renner Christian, soldat contfg. 1917. Citiți .GLASUL BUCOVINEI* Publicațiune Se aduce la cunoștința generală, că Primăria comunei Rușii Moldoviței, județul Câmpulung mold, arendează prin licitație publica orala, pe timp de 5 ani, terenul de vânat. Licitația va avea loc în ziua de 30 Decembrie 1922, orele 10 a. m. în localul Primăriei. Condițiunile de licitație se pot vedea în biroul Primăriei Rușii-Moldoviței, la 18 Noembrie 1922. Primarul Ihnat Ilisef Edict Cg. 1. 6.5/22 ....1 ........ Contra Elias Koczala, fost cu domiciliul în Cernăuți, al cârui domiciliu în prezent e necunoscut, s’a intentat la tribunalul subsemnat de către Josefine Koczala, născ. Szuszkiewicz din Manastirisca, acțiune pentru divorț din cauza pârâsirei cu rea voința. Pentru apărarea drepturilor pârîtului, se numește curator d. avocat dr. Popovici în Cernăuți. Conform § 115 al cod. dv. pârîtul e somat sa se prezinte în decurs de un an , în caz contrar se va proceda și decide asupra acțiunei acesteia la propunerea reclamantei în prezența curatorului numit. Tribunalul dv Cernăuți, secția I Cel mai mare magazin de mode din Cernăuți Fiecare cumpărător primește de la prețurile reduse de mai sus un rabat 8 numai strada Poștei No. 5 a