Glasul Bucovinei, iunie 1923 (Anul 6, nr. 1274-1298)

1923-06-10 / nr. 1282

No. 1282 DIVERSE De la Biroul electoral central. — Corpul elector 1 pentru Senat, colegiul Universităţii din Cernăuţi,ste convocat pe ziua de 24 iunie , pentru a alege senator în locul P. S S. preotului Nectarie Cotroiuc, care a fost ales şi investit episcop al eparhiei Statea Albă. Declaraţiunea candidaturilor în acest alegiu se poate face până în ajunul alegerilor şi se a preda Biroului electoral central, care se află in rezidiul Primăriei, camera No. 30, în mâna comisarlui electoral central. Declaraţiunile de candidatură elene să corespundă tuturor dispoziţiunilor prevăute în Cap. VI, § 1 al Decretului-lege electoral. Agapa promoţiei anului 1908 dela liceul din Susava. — Toţi colegii cari aparţin promoţiei anului 908 dela liceul din Suceava, secţia românâ, sunt rugaţi a lua la cunoştinţă că s’a proiectat pe ziua de Iulie 1923 (Sânzieni) o întâlnire în Suceava, unde va avea loc o agapa pentru aniversarea a 15-a de la recerea bacalaureatului. Colegii sunt rugaţi a trimite tderarea, adresele şi orice propuneri până cel maiârziu la 15 iunie 1923 la adresa colegilor subsemnaţi. Dr. Alexandru Isopescu, Direcţia fondului reliţionar ; Aurel Dorofteiu, str Traian 7 ; Zaharie Pojovici, str. 11 Noembrie 56 B. Staţiunea din Revna p/Prut. —5 minute până la oaia de soare, nisip, aer şi Prut, 10 minute la pădure, 1 ceas de plecare cu trăsura la Cernăuţi ev. luni. de ară mersul pe jos pânâ la gara Lujeni. Oaspeţii pot sta în legătură cu rudele lor din Cernăuţi, fiindcă zilnic pleacă o trăsură la Cernăuţi. Restaurant cu bufet abundent, vin natural şi cogniac medicinal. Mâncare bună, de 5 ori pe zi. Bucatele pregătite de o bucătăreasă foarte bună, care înainte de 1914 a fost într’un astfel de pensionat. Ouă şi lapte totdeauna proaspete. Sătenii sunt foarte prevenitori. Camere aferisite. Sezonul dela 20 Main până la 15 Septembrie a. c. Anunţuri primeşte d. Ian Dzevinski, Cernăuţi, strada «Regina Maria» (Hauptstrasse) No. 14. Cununie — Duminecă 27 Main c. s’a serbat cununia d-lui inginer dela C. F. R. Vasile Mironciuc cu gentila d-şoara Artimisia Georgescu, fiica fostului paroh din Vatra-Dornei. Felicitările noastre ! Pachet schimbat — In acceleratul de Cernăuţi d-lui subl. Creţianu i s’a luat un pachet, in care erau 2 bluze de ofiţer. In schimb i-a rămas un alt pachet, învelit la fel cu al d-lui subl., în care este o pătură. Călătorul respectiv, indus în eroare de învelişul de acelaş fel, s’a dat jos din tren, luând cu el pachetul d-lui subl Creţianu. Călătorul din chestiune este rugat să aducă sau să trimită prin poştă pachetul străin pe adresa comisariatului gării Cernăuţi de unde d-sa îşi poate ridica pachetul propriu. Deces. După un morb grec şi îndelungat a încetat din viaţă în ziua de 7 iunie c. doamna Stefania Hendi nasc. Grosar în etate de 30 ani. Înmormântarea va avea loc Sâmbătă 9 Iunie, în cimitirul central din Viena.Mulţumită publică. — Pentru reclădirea Palatului naţional din Broscâuţii-Noi au mai incurs următoarele sume: Pe lista de subscripţie No. 4, încredinţată d-lui Preşedinte al Comisiunii Regionale de unificare şi Deputat Iorgu G. Toma, Cernăuţi: d-l Iorgu G. Toma 100 lei şi d-l Mircea Vascu 5 lei. Laolaltă 105 lei. Pe lista de subscripţie No. 3, încredinţată d lui Dr. Vasile Marcu, deputat Cernăuţi: d-l Dr. Vasile Marcu 200 lei. Pe lista de subscripţie No. 11, încredinţată d-lui Profesor universitar Alecu Procopovici Cernăuţi: d-l Alecu Procopovici 100 lei, d-l Dr. N. Tcaciuc 20 lei şi d-l George Hoinic 20 lei. Laolaltă 140 lei. Pe lista de subscripţie No. 39, încredinţată Direcţiunii Liceului „Aron Pumnul“ Cernăuţi: d-l David Dolinschi proprietar în Broscauţii Vechi 20 lei, d-l Leon Maierean profesor 10 lei, d 1 Emanuel Iliuț director 10 lei, d-l A. Liteanu profesor 10 lei, I. P. C S. Petru Popescu profesor 10 lei, d-l Palamarescu George profesor 20 lei, d-l Arcadie Dugan prof. 10 lei, d l Sava Angliei profesor 10 lei, C S. S. Lazariuc Nicola, diacon 16 lei, d-l Michitovici Vladimir profesor 10 iei, d-l Colban Ilie profesor 5 lei, d-l Haban Victor profesor 10 iei şi d-l Jeşan Mihaiu profesor 10 lei. Laolaltă 145 iei. Pe lista de subscripţie No. 98, încredinţată Direcţiunii Liceului „Dragoş-Vodă* * 1 Câmpulung, d-l Dr Ioan Bileţchi director 20 Iei, d 1 Ştefan Cantemir prof. 10 lei şi d-l V. Cârdei prof. 5 lei. Laolaltă 35 lei. Pe toate listele au incurs 625 lei. D-l Mihaiu Boca inspector la Banca Regională Cernăuţi a dăruit pentru Cerc cărţi în valoare de 100 lei. Considerând şi sumele de pe listele anterioare 572 lei 50 bani, rezultâ suma finală de 1197 lei 50 bani. Considerând şi valoarea anterioară a cărţilor donate pentru Cerc 305 lei 50 bani, rezultă valoarea finală de 405 lei 50 bani. Cercul cultural „Nicolae Iorga“ din Broscâuţii-Noi li mulţumeşte tuturor marinimoşilor donatori din toată inima pentru contribuirile benevole. Restaurants Baczynski din strada Armeană No. 2, peste drum de «Glasul Bucovinei», şi-a deschis o grădină frumoasa. Se desfac pe preţuri moderate toate felurile de băuturi şi gustări. Serviciul prompt şi curant Publicul este rugat să viziteze această grădină, unde va găsi totdeauna o delicioasă recreaţie. GLASUL BUCOVINE! TELEGRAHE închiderea Parlamentului Bucureşti, 8 (Rador). Mâine se va închide Parlamentul. A nins la Sinaia Bucureşti, 8 (Rador). — Astăzi s’a înregistrat în toată Ţara frig, ploaie şi zăpadă abundentă în regiunea Prahovei, la Sinaia. Unirea Basarabiei Bucureşti, 8 (Rador). Preşedintele Camerei, consfituindu-se de grupurile parlamentare, a decis apropiata înscriere în ordinea de zi a proiectului relativ la aprobarea tratatului asupra recunoașterii unirii Basarabiei. Nouile propuneri ale Germaniei Berlin. 7 .Rador). — Nota guvernului german propune convocarea unei Comisiuni internaţionale de experţi, care să aprecieze reparaţiile germane. Germania oferă drept garanţii căile ferate germane, cari vor produce, administraţia lor fiind transformată în autonomă, 500 milioane mărci aur anual. Geriiania oferă de asemenea şi o ipotecă asupra întregii economii naţionale germane, garantând alte 500 milioane mărci aur în fiecare an. Mai departe Germania oferă încă o ipotecă asupra veniturilor vamale, şi a impozitelor, asupra consumaţiei tutunului, berei, vinului şi alcoolului, cam înainte de râzboiu produceau 800 milioane mărci anual. Plan ratelor urmează să înceapă în 1924. Nota germană Paris, 7 Rador). — Nota germană expediată ori guvernelor aliate este considerată în cercurile oficiale franceze inacceptibilă, insuficientă și este calificată ca o glumă. Reich-ul a refuzat să indice suma care este dispus să o plătească şi propune o comisiune internaţională, care să fixeze capacitatea de piaţă a Germaniei, apoi achitarea prin scadenţe anuale şi propune oarecari garanţii. Parcul consideră procedura ca o formala contrazicere a tratatului de la Versailles, care a însărcinat comisia reparaţiilor să evalueze periodic resursele Germaniei Articolul 248 din tratat acordă aliaţilor ipotecă de primul rang asupra averilor şi resurselor Reich-ului, astfel incât acceptând garanţiile propuse acuma aliaţii vor căpăta numai parţial garanţiile deja posedate. Deasemenea nota ignorează rezistenţa pasivă în Ruhr, deşi conferinţa din Bruxelles a decis să refuze orice propuneri, cât timp Germania va continua cu rebeliunea. Actualmente sunt schimburi de vederi între cabinetele aliate şi dacă vor slădea de acord asupra principiului încetării rezistenţei, se va putea aviza un răspuns colectiv. Noul regim al exportului Bucureşti, 8 (Rador) — Consiliul economic superior a luat următoarele decizii şi: circulaţia comerţului interior cu grâu este complect liberă, preţul maximal fiind fixat cu 45 mii lei vagonul; pâinea neagră va costa maximum 4 lei şi jum. chilogramul, morarii fiind obligaţi să extragă 50 la sută din grâul măcinat făină neagră, iar restul fiind liber la vânzare. Exportul grâului rămâne prohibit în anul acesta. E va complect liber în anul viitor, dacă semănăturile vor întrece 2 milioane hectare, care sunt necesare consumului intern. Exportul vitelor este liber cu taxa vamală de 6 mii lei capul de vită. Ministerul comerţului va fixa data intrării în vigoare a acestor depoziţiuni. A» t v------------------- bIN PUBLIC Băiat de S ani, împracat în haine de stofă simiplâ şi ghete cu elastic, s’a pierdut Miercuri în 6 . Pe cap are o pată fără pâr. Toţi câţi au ştire despre dânsul sunt rugaţi să deie informaţiumie necesare in strada Esltielter No. 5. Care domn bine situat, inteligent cu situaţie bună între anii 30—40 s’ar căsători cu o damă la fel ? Oferte la Administraţia ziarului subî «Bucovineanca». ' 1 — Subsemnatul pierzând biletul de identitate eliberat de primăria comunei Viteliuca îl declar^ de nul şi nevalabil in mâna orişicui s’ar afla. Nicolai Daniliuc Se atrage atenţiunea onor. public asupra inseratului Norbert Hüttner. 10— Medicale — Medicul pentru boaie de femei DF Mitkiewicz s’a mutat in str. Piteli No. 13 şi consultează zilnic între orele 10—12 a. m. şi 3—4 d. m. Medicale — Medicul dentist Dr. Max Rosenfeld s’a reîntors şi consulteazâ ca şi pânâ acuma în strada Domnească 19. De vânzare un frac şi o vestă. Preţul după învoială. Informaţiuni se pot lua zilnic la Administraţia ziarului. I Pag 3 Edict Cg. 1400/23 Contra Teodor alui Gheorghe Penteleiciu fost cu domiciliul în Stârcea cu domiciliu în prezent , necunoscut, s-a intentat la tribunalul subsemnat de către Agapia Penteleiciuc nasc. Leontiuc din Stârcea acţiune pentru divorţ din cauza părăsirei cu rea voinţă. Pentru apărarea drepturilor pârâtului, se numeşte curator d-l adv. Dr. Maximilian Diamant în Cernăuţi Conform § 115 al cod. civ. pârâtule, somat să se prezinte in decurs de un an, în caz contrar se va proceda şi decide asupra acţiunii acesteia la propunerea relamantei în prezenţa curatorului numit Trib. Cernăuți secția 1. C. N. 399/23/1. Edict Ivan Lazarenko lui Dmetre, agricultor în Vrânceni a iacentat acţiunea pentru plasa de 12 dolari can.in contra lui Dmytro Czerniatynski. Primul termen de înfăţişare, s-a fixat pe ziua de 6 iunie 1923, la ore 10 a. m. Nefiind cunoscut domiciliul pârâtului şi nefiind posibilă inmânarea acțiunei se numeşte curator Dr. Zibacinschi, avocat in Zastavna, care 11 va reprezenta pe cheltuelile și pericolul lui până ce pârâtul se va prezenta în persoana sau un împuternicit al său. Judecătoria de ocol Zastavna, Secția II. CI 24 I 23 Edict Contra Simion Raulek din Ocna s’a intentat acţiunea pentru reziliarea coproprietâţii de către Mafia Hoisnski nâsc. Katrycz. Termenul prim de înfăţişare s’a fixat pe ziua de 29 Martie 1923 la orele 9 am, înaintea acestei judecătorii sala Nr. 16. Nefiind cunoscut domiciliul pârâtului şi nefiind posibilă inmânarea acţiunei se numeşte curator d. avocat dr. Kniahynicki In Zastavna, căre i va reprezenta pe cheltueala şi pericolul lui până ce se va prezenta în persoană sau un împuternicit al lui. Judecătoria Zastavna, desp. I. APA MINERALĂ PURGATIVĂ ALEXANDRU CEI BUN Dela BREAZU, lângă laşi Proprietatea sec. Anonime pe Aeţium 1'BEfiur Hiniaş/ Cea mai sigură şi cea mai plăcută dintre toate apele minerale purgative cunoscute până azi. — Analizată şi recomandată de celebrităţi medicale şi autorizată de Stat. Prin efectele sale miraculoase apa de Breazu cu drept cuvânt se consideră ca un tesaur al naturei. Ea nu trebue să lipsească din nici o casă fiind de ajutor ca purgativ, in orice cazuri de urgența neprevăzute, înainte de sosirea medicului. Nici o apă similară nu are efecte atât de salutare ca aceasta , se întrebuinţează cu cel mai desăvârşit succes pentru a combate următoarele boale: 1. Congestiunile organelor principale şi constipaţiunile obişnuite. 2 Dispoziţia de la inflamaţiuni a principalelor organe. 3. Starea de indispoziţiune cronică a organelor de respiraţiune şi a circulaţiunei. 4.Deteriorările grasoase ale inimei. * 5. in genere in toate afecţiunile provenite din supraabonienţei grăsimei (obesitate). 6. In boaiele bâştcei urinare şi formaţiunei gravelei urice (piatra). * 7. Hemoroizi (trânji). ■ 8. in boaiele organelor genitale ia femei. Apa de Breazu este un excelent preservativ al multor boaie atunci când este întrebuinţată la timp, şi nu vatâmă întru nimic organele de nutriţiune, chiar întrebuinţată timp îndelungat pentru cură. Această apă prin acţiunea sa sigura, blândă şi repede, fără a produce durere şi con- I stipaţiune ca arte purgative, întrece mai ales I prin gustul său plăcut, cu mult, toate apale I minerale purgative cunoscute. Apa de Breazu se găseşte de vânzare la toate farmaciile şi depozitarii pe de ape minerale din ţara. po FARMACIA Dr. KONYA SASI I SOMtatiu si «Mile se iei lira Senilii Dr. Suzee .