Glasul Bucovinei, aprilie 1938 (Anul 21, nr. 5302-5317)

1938-04-01 / nr. 5302

Fag. 2 No. 5302 Veşti D. prof. Ion I. Nistor, Rectorul univers!•tafii din Cernăuți, a părăsit Capitala azi cu trenul de 13 şi va sosi în localitate în cursul nopţii. Mâine, cesa va asista la înmormântarea regretatului profesor dr. C. Isopescu,Grecul. * In cadrele active ale armatei s’au făcut mari înaintări cu data de 31 Martie şi 1 Aprilie 1938. Tabelele acestor avansări după ce au fost definitivate, au fost semnate de către M. S. Regele. Ele vor fi date publicităţii foarte curând fiind foarte probabil ca aceasta să se facă azi. * Se va face in curând o mişcare în corpul ataşafilor de presă. Posturile rămase neocupate la Londra, Bruxelles, Geneva, Varșovia, Belgrad, vor primi câte un titular. In unele cercuri se crede că vom avea deasemeni câte un ataşat de presă la Lisabona şi în două dintre țările Baltice, probabil în Finlanda şi în Lituania. * Pe ziua de 1 Aprilie 1938, se înființează la Ministerul Muncii, un „Fond al Muncii. „Fondul Muncii“, constituie un serviciu în „Direcţia muncii“. * D. O’Brien, directorul general al presei din British Council din Londra, care a fost pentru câteva zile la noi in ţară, a părăsit en Capitala. D. Dem. Dimancescu, directorul general al presei şi propagandei, i-a oferit ori un prânz, la restaurantul Capşa. * In „Monitorul Oficial“ de azi a apărut textul modificător al legii pentru înzestrarea mănăstirilor din ţară, cu întinderi de păduri şi terenuri agricole. * Ministerul justiţiei a întocmit un decret, care a fost semnat de către Suveran, prin care se prelungeşte termenul, în care chiriaşii se pot muta, până la 29 Aprilie cor. In ceea ce priveşte scumpetea chiriilor se pare că se caută o formulă prin care se va pune capăt acestei stări de lucruri fără nici un motiv. • (Prin telefon). — După demisia d*lui Rătescu din magistratură, în locul de preşedinte al secţiei a II*a a Curţii de Casaţie a fost numit d*l Andrei Rădulescu. * (Prin telefon). — La 1 Aprilie se vor publica orele şi catedrele libere la transferări pentru şcoalele secundare din întreaga țără. Cei interesați vor putea înainta cererile până la 1 Mai. Ploşniţe, cândaci, şobolani, şoa* r*c* toţi paraziţii se distrug ......... complect sub garanţie scrisă, după cele mai noui metode, adresaţi numai cu carte poştală. A. Baranovschi (Expart Jurai) str. Cuciurul Mare Nr. 88 20658 Dr. ALBERT BRAUNSTEIN Dr. LEOPOLD BRENNER consultă pentru boli de piele, păr, venerice şi cosmetică. Tratament modern pentru varice şi hemoroizi. Str. Gen. Hircescu 17 a (parter) 9—12 și 4—7 Diatermie, Quarz, Electroterapie 20542 GLASUL BUCOVINEI Epiralia in 0. l. $. $. In programul de epuraţie al lui Stalin acum vine rândul din nou bisericii. Din Moscova se anunţă că atât biserica ortodoxă cât şi celelalte culte vor fi luate îndeaproape cercetare. Propaganda andrengioasă va fi reluată cu toată furia. In toamna anului acestuia besbotnicii (adecă asociaţia celor fără Dumnezeu) vor ţine la Moscova un mare Congres. In pregătirea acestui congres a şi pornit goana după descoperirea de spioni, de sabotori şi contrarevoluţionari între episcopi şi preoţi. Au fost arestaţi de curând foarte mulţi înalţi clerici şi preoţi din diferite regiuni, din oraşe şi sate. Numeroase biserici, tolerate şi menţinute de credincioşi mai mult în mod clandestin, au fost distruse şi parte din ele transformate în localuri de petreceri. teil lai Biftiters ile Heil stir Câmpulung, 30. — Activitatea arcăşească, aşezată pe drumul reînoirii vieţii rurale bucovinene, a primit pântr’un ordin circular al d-lui prefect al judeţului Câmpulung, misiunea de a controla horele şi petrecerile ţărăneşti din acest judeţ. Pentru această măsură cum nu se poate mai bine venită, Vornicia arcaşilor din Cernăuţi, prin preşedinele ei de Filaret Doboş, a exprimat vii mulţumirii dlui prefect de Câmpulung şi asigurarea concursului deplin întru ridicarea satelor prin organizaţiile arcăşeşti. Cinema Scala iarăși seva granaiosa»Cinama SCALA" cu Leo Slezak, Hans Thimig, Tibor de Halmay, Rose Stradner ș. a. Vineri 1 Aprilie Milionul sin Lulias Muziă, decoruri humor 20509 la Vineri 1 Aprilie 1938 Avertisment public De câtva timp se pune în vânzare pâine, care poartă o etichetă asemănătoare celei de pe apreciata pâine de casă Chilakowa-Keimer, caracterizată prin 3 saci de făină plombaţi. Marca imitată poate fi lesne confundată cu cea reprodusă aci, de care diferă numai că pe lângă cei trei saci depe marca noastră s’a mai adăogat încă unul, ca şi când prin reproducerea unui sac de făină în plus s’ar putea îmbunătăţii şi în calitatea pâinei. Asemenea şi numele este imitat, astfel că se observa dela prima vedere intenţia frauduloasă pentru inducerea în eroare a publicului consumator. Chiar dacă ne măguleşte să ne vedem imitaţi, confirmându-se în acest mod bunătatea şi calitatea pâinei noastre Chuskows, totuşi avem datoria de a avertiza pe toate gospodinele şi pe toţi consumatorii în general, de a se feri de cei ce fac abuz de marca noastră, deoarece nu putem garanta pentru veritabilitatea și calitatea bună decât a acelei pâini, care poartă marca noastră (aci reprodusă) și anume : Pâinea Chniakowa L. KELMER cu 3 saci de făină. Profităm de această ocazie pentru a repeta, că producerea unei pâini gustoase este o artă pentru sine pe care nu fiecare o cunoaşte. Cu mândrie producătorul pâinei de casă Chiiakowa poate remarca activitatea sa de ani îndelungaţi la Ksiakowa, oraşul, care a devenit celebru graţie pâinei excelente ce se produce acolo. Dacă numeroşii imitatori nu sunt în stare a produce şi ei o pâine tot atât de bună şi gustoasă ca pâinea noastră Chibkova KELMER, ei caută ca cel puţin prin imitarea etichetei noastre să se despăgubească pe spinarea consumatorilor. Mai observăm, că marca veritabilă reprodusă aci este înregistrată şi că vom lua măsurile legale în contra celor ce ne contrafic. Chilakova-Kelmer, str. Răzhoi, d 66 2061 Preţuri maximale pentru vânzarea zahărului jBBaaannHHaaBBHBBBHBBBi Ministerul industriei şi comerţului a dat o deciziune prin care s’a fixat următoarele preţuri maximale de detail la zahăr, pentru toate municipiile şi comunele (având staţie de c.f.r.) din întreaga ţară: zahăr tos 32 lei kgr., iar zahăr cubic 34 lei kgr. Prin aceiaşi deciziune se arată că rămân în vigoare dispoziţiunile deciziunii ministeriale privitoare la comunele lipsite de staţii de cale ferată, precum şi comunele rurale pe teritoriul cărora se găsesc staţiuni de cale ferată, însă sunt lipsite de un depozit sau un reprezentant al fabricelor, şi pentru care s’au fixat următoarele preţuri maximale: zahăros lei 33, iar zahăr cubic 35 lei kgr. Pentru specialităţile de zahăr, reprezentând 6,7 la sută din consumul total, s’a fixat următoarele preţuri maximale pentru întreaga țare: zahăr tos dublu rafinat 32,25 lei kgr., zahăr farinc, perle și gris, 33 lei kgr., zahăr englezesc 35 kgr., zahăr căpățână lei 33 kgr. Dr. Josef Sandberg INTERNIST ȘI VENEROLOG Cernăuți, str. Reg. Ferdinand 31 Tel. 922 Trata- | | BOLI INTERME pentru: || BOL» VENERICE pentru Elenoragie și Sifilis. Onorar paușal. Examen și tratament Electro-Endoscopic uretrei (Kauterizațiune). 20689 Dr. Edmund Kipper s-a mutat din Frasin la Cernăuţi, str. Regele Carol 8 a. Consultaţiuni pentru bolile de Femei, Interne, Urolog. şi Venerice. Raze X (Röntgen), Ultraviolete, Sollux, Unde scurte şi Diathermie. 20452 Cititi „Glasul Bucovinei" II