Glasul Bucovinei, iunie 1940 (Anul 23, nr. 5920-5940)

1940-06-11 / nr. 5926

No. 5926 Pag. 2 GLASUL BUCOVINEI .::i \ ' £... : t d [ i tjggg, urbană 13 răniţi Comuna suburbană Horeeea urbană a fost Vineri seara — cu ocazia unui hram — teatrul unei sângeroase încăerari, care s’a încins între flăcăii a trei comune, constituind două tabere adverse. Incăerarea a durat mai bine de o orăşi a luat sfârşit numai graţie intervenţiei unei echipe de 40 gardieni sub conducerea d-lui Siclovan, comandantul gardienios publici din municipiu, care sosind la faţa locului a reuşit să desparte taberele adversare. Cum s’a agrodus înderina Vineri după amiază a avut loc un hram în suburbia Horecea urbană, la care au luat parte şi flăcăii din comunele învecinate: Mahala şi Horeeea Mănăstire. In cursul horei, s’a observat că tinerii din comunele Mahala şi Horeeea Mănăstire s’au retras, pentru ca peste câteva clipe să reapară înarmaţi cu cuţite şi atacând pe mai mulţi dintre flăcăii din Horecea Urbană. Aceştia aparându-se, s’a iscat o adevârată luptă care s’a lichidat cu 13 răniţi. Poliţia locală fiind înştiinţată, un grup de 40 gardieni au sosit la faţa locului. In primul rând, taberele adverse au fost despărţite. Un mare număr de tineri au reuşit să dispară. Opt persoane au fost arestate şi anume : Vasile Mosariuc, Gheorghe Ignatiuc, Constantin Zvirid, Eusebia Budiuc, Constantin Danciuc, Simion Nandriş, Iiie Mironiuc şi Ioan Găină. Ceilalţi vinovaţi urmează a fi arestaţi în cursul cercerilor. Poliţia a înştiinţat imediat salvarea care sosind la faţa locului a dat primele ajutoare celor 13 răniţi. Tânărul Gheorghe Grigoraş în etate de 18 ani, din comuna Mahala şi săteanul Ştefan Voronca în etate de 36 ani din comuna Horecsa Urbană, au fost transportaţi la Cernăuţi şi internaţi în stare de comă la spitalul „Regele Carol II“. Alte nouă persoane cu răni serioase au fost pansate. Doi tineri au suferit numai contuziuni. Făcându-se o anchetă la fața locului, s-a stabilit că între flăcăii din aceste trei comune există o veche duşmănie care a dat loc la numeroase încăerări, niciuna insă neavând proporţiile celei de Vineri. Poliţia a întreprins amănunţite cercetări pentru identificarea celorlalţi vinovaţi. Trei sinucideri In judeţele Rădăuţi şi Hotin s-au înregistrat trei impresionante sinucideri. Familia săteanului Franz Gasler din comuna Voevodeasa, judeţul Rădăuţi, a reclamat postului de jandarmi că acesta a dispărut de câteva zile, spunând că-şi va curma zilele. Postul de jandarmi întreprinzând cercetări a dat — cu ocazia unei patrulări prin pădurea Fondului Bisericesc din comuna Suceviţa —■ peste cadavrul nefericitului sătean. El se spânzurase de un copac dela marginea pădurei. Continuându-se cercetările, s’a stabilit că snucigaşul suferia de o boală de nervi, din care cauză a recurs la impresionantul gest. * O altă sinucidere s’a înregistrat în comuna Levinţi, din judeţul Hotin. Lucrătorul Ilie Cotec, de fel din comuna Mamorniţa, judeţul Cernăuţi, aflându-se cu un tractor la arator, comuna Levinţi, şi-a pus capăt zilelor. El s’a spânzurat de o grindă, în şopronul unui sătean. Motivul disperatului act pare a fi o boală incurabilă. * Femeia Tatiana Ivasiuc, din comuna Vladicina, judeţul Hotin, şi-a pus capăt zilelor, spânzurându-se. Făcându-se cercetări, s’a stabilit că ea s’a sinucis din cauza unei boli incurabile de care suferea. Mica publicitate Dr. CONRAD MERDLER, genicolog şi mamos şi-a reluat activitatea. Clinica de naşteri şi ginecologie str. Română Nr. 11, Telefon 1016. PARFUMERIA de primul rang „FIX“ din Cernăuţi (proprietari Kofman şi Schaul) s-a mutat în str. I. Flondor 12 şi dispune ca şi înainte de un depozit bine asortat de mărfuri de prima calitate. Toate articolele de parfumerie ale renumitelor firme, precum și toate articolele casnice, lacuri și vopsele se află în depozit. Această parfumerie de ani de zile bine introdusă poate fi recomandată publicului. Parfumeria „Fix“ dispune de telefonul Nr. 1356. 568 APARTAMENT modern 4 camere, baie, bucătărie etc. de închiriat, Georgescu, str. T. Vladimirescu 9. DE ÎNCHIRIAT imediat una garsonieră modern mobilată Aviator Gagea 28 B. 563 O CASĂ DE FIER vieneză, mărime mijlocie, o mașină de scris în stare bună de funcţionare şi 2 rezervoare de apă pentru W. C. de vândut în mod convenabil. Adresa la ziar. 577 273 CAMERE MOBILATE, baie separată, intrare separată, prin centru de închiriat. Adresa Dr. Menczer, str. Ion Grămadă 16a. 575 LOCUINŢĂ compusă din 2 camere, bucătărie, baie și accesorii precum terasă, grădină şi basin se închiriază ieftin. Informaţiuni în str. Munteniei Nr. 51 g. Atelier special pentru ştampile de signat scânduri Execută prompt orice comandă Conferinţe horticole Duminică la 2 iunie orele 17—18 s’a ţinut în grădina Botanică prima conferinţă din ciclul conferinţelor organizate de societatea horticultorilor din Cernăuţi. D. Dr. Vaier Baciu a conferenţiat in faţa unui numeros public, tratând despre: .Schimbul de materii în regnul vegetal“ (cu protecţiuni). Societatea horticultorilor din România, filiala Cernăuţi, aranjează astfel de conferinţe în fiecare Duminică şi sărbătoare între orele 17— 18 (5—6) d. a în gradina Botanică. Amatorii naturii şi horticultori sunt invitaţi pe această cale de a participa la aceste conferinţe. La 16/VI î.c. : „Cultura plantelor de grădină“ (cu demonstraţiuni) subiect tratat de d. grad. I. Mansch. La 17/VI a. c.: „Istoria şi organizarea gradinei botanice din Cernăuţi“, subiect tratat de d. Insp. Dr. E. Tops. Celelalte conferinţe se vor anunţa la timp. INTRAREA. LIBERA. Nouă razzie poliţienească Organele poliţiei locale au întreprins, noaptea trecuta o nouă razzie. Au fost înaintate spre triere 150 persoane, cari au fost găsite cu actele în neregulă. Dintre acestea au fost reţinute 31 persoane. Mai fi 11 lesnie ÎP40 Sanatoriul Patria STRADA TRANSILVANIEI 100 Telefon 3288_____________ Epidemie de scarlatina in judeţul Rădăuţi In comuna Tereblecea dinjudeţul Rădăuţi, a isbucnit o epidemie de scarlatină, care, în ultimele câteva zile, a luat proporţii. Până în prezent au fost semnalate 15 cazuri, dintre cari două au fost mortale. Autorităţile sanitare judeţene şi comunale au luat imediat măsurile necesare pentru a preîntâmpina o extindere a epidemiei. Bolnavii au fost izolaţi, iar casele lor desinfectate. Apoi s-a procedat la desinfectarea tuturor caselor din comună. In urma acestor măsuri, luate de autorități nu s’au mai înregistrat alte cazuri noui. Spectacole gUf§m@n^@psf⧠SCALA I. Premieră: Gary Cooper şi Merle Oberon în Mesalianţa. 2. Bette Davis în Nu vreau să mor! 3. Jurnal sonor Paramont cu ştiri din războiu. începutul la orele 3.30, 7 şi 10 seara. ROXY, Clark Gable, Myna Loy, în Oameni cari înfruntă moartea. Robert Young, Mary Astor în Paradisul îndrăgostiţilor. Ca supliment: Universum-Jurnal vorbit în româneşte Duminică dimineaţa MATINEU SAVOY, prezintă de Marţi 4 Iunie: I. HANS Albers în ultimul său film O dispariţie senzaţională cu Peter Voss, Werner Fütterer, Hilde Sessak, Charlote Thiele. II. In limba germană Cel mai nou şi cel mai interesant Tobis-Magazin întâmplări vesele şi serioase din lume. Complectare: Ultimul jurnal cu ştirile cele mai noi. începutul: 4, 7 şi 10 h. APOLLO: — prezintă de azi şi zilnic: 1. Noul film Tarzan, Jonny Weissmueller, Maureen O’Sullivan în Tarzan în exil. 2. Mickey Rooney, Freddie Bartholomew în Lordul Jeff. Începutul: 4, 7 și 10 h. Cinema CENTRAL, prezintă de Joi 6 Iunie. Pemieră în limba germană cu Johannes Riemann, Hilde Hildebrand, Ralph Arthur Roberts, Grete Weiser în vesela operetă sonoră Căsnicie în rate. — 2. William Powell Myrna Loy în ultimul lor triumf Umbra lui Nick. Complectare: Jurnal sonor METRO cu ultimele ştiri din războiu. — începutul: 4, 7 şi 10 h. CAPITOL: prezintă de azi 5 Iunie. Marele program dublu: 1. Celebra dansatoare LA JANA în ultima ei creaţie Steaua pin Rio. — 2. Deanna Durbin în Primul sărut cu Melvyn Douglas, Macy Caroll. Complectare: Ultimul jurnal sonor Fox-Movietone. Reprezentațiile 4, 7 și 10 seara. Banca „Meseriaşul Român“ S. A. Cernăuţi Convocare D-nii acţionari ai Băncii „Meseriaşul Român“ S. A. din Cernăuţi sunt pe calea aceasta invitaţi a se întruni în Adunarea generală extraordinară a băncii care se va ţine joi, în 27 Iunie 1940, la orele 12 a. m. la sediul băncii populare „Gr. Filimon“ din Cernăuţi, strada I. Flondor Nr. 14 cu următoarea ordine de zi: 1. Disolvarea societăţii conform art. 47 din statute. 2. Alegerea lichidatorilor. Dacă la această dată nu se va întruni numărul acționarilor cerut de lege conform art. 212 din codul comercial Carol II atunci această adunare se va ţine Sâmbătă în 6 Iulie 1940, la orele 12 a. m. în acelaşi local şi cu aceiaşi ordine de zi. D-nii acţionari vor depune acţiunile lor la sediul băncii noastre până la 15 Iunie 1940. 564 Consiliul de administraţie DOCTOR NAGLER Boli de Piele, Păr, Venerice s’a mutat în Str. I. G. Duca 6 (vis-ă-vis Telefoane) Cons. 10-1, 4-8. Tel. 20-35