Glasul Mureşului, iulie-decembrie 1939 (Anul 6, nr. 189-219)

1939-07-05 / nr. 189

4 Știri și fapte Bestiala crimă a unei nebune La spitalul de boli nervoase din Capitală s-a petrecut ieri o uluitoare crimă. Victima este o copilă de 2 ani şi jumătate. Pensionara spitalului Rodica Săvulescu, care suferă de nebunie epileptică, cuprinsă de un acces de furie, a despicat capul de trup al fetiţei Beatrice, fiica infirmierei Maria Mirea, pe când aceasta se dusese în oraş după cumpărături. După săvârşirea monstruosului act nebuna a ascuns trupul fetiţei sub saltea iar capul la aşezat pe o farfurie, în jurul lui punând mai multe luminări. Bunica fetiţei întorcându-se în bucătărie — locul oribilei fapte — și văzând spectacolul a leșinat. Convocator Acţionarii S. A. Industriei de Piele Tg.-Mureş, sunt convocaţi pentru ziua de 18 Iulie orele 11 a. m. in birourile intreprinderii din Tg. Mureş, Str. Vaier Branişte No. 17 în adunarea generală extraordinară ORDINEA DE ZI: 1. Completarea consiliului de censori. 2. Completarea consiliului de Administraţie. 3. Preschimbarea acţiunilor 4. Eventuale propuneri Acţionarii nu vor avea drept de vot, decât dacă se vor conforma dispoziţiunilor art. 20 din statute. In cazul când pentru ziua mai sus fixată nu se va întruni numărul de acţionari prevăzut în art. 22 şi 23 din statute, se va proceda conform art. 24 din statute. Cons. de adţie. Licitaţiunea se va ţine în ziua de la luna Iulie, anul 1939 ora a. m. în localul oficial al Cf. str. Iuliu Maniu No. 1 uşa Nr. 22. Imobilul ce va fi licitat nu poate fi vândut pe un preţ mai mic decât preţul de strigare. Cei cari doresc să liciteze sunt datori să depoziteze la delegatul judecătoresc loc din preţul de strigare drept, garanţie, în numerar sau să predea aceluiaş delegat cheanţa constatând depunerea judecătoreşte, prealabilă a garanţiei şi să semneze condiţiunile de licitaţie art. (147, 156, 1766, legea LX. 1881, art. 21 legea XL. 1968). Dacă nimeni nu oferă mai mult, cel care a oferit pentru imobil un preţ mai urcat decât cel de strigare este dator să întregească imediat garanţia fixată conform procentului preţului de strigare — la aceiaş parte procentuală a preţului ce a oferit (art. 25. XLI. 1968) Dată în Tg.-Mureş, la 18 luna August anul 1938. ss. Mann, ss. Cortuşan, aj. dir. de cf. judecător. Primăria Comunei Topliţa Nr. 1534-1939. Publicaţiune. Se aduce la cunoştinţa celor interesaţi, că în ziua de 19 Iulie 1939, orele 10 a. m., se va ţine în localul primăriei, comunei Topliţa licitaţia publică, pentru terminarea lucrărilor a două etape care urmează a se executa la şcoala primară de stat „Centru“ din comuna Topliţa. Valoarea acestei lucrări după deviz este de lei 1.356.oop. Licitaţia se va ţine în conformitate cu art. 88— 11 , inclusiv din legea contabi. publice, Regulamentul Of. Central de Licitaţii şi normele publicate în Mon. Of. Toate persoanele, cari vor lua parte la licitaţie, vor depune pe lângă ofertă şi o garanţie de 5 la sută din valoarea lucrării. Caietul de sarcini, planul şi devizul se pot vedea în fiecare zi de lucru la primărie. Topliţa, la 17 Iunie 1939. Primar: ss. Florea Coman. p. Notar: ss. Ioan Suciu. Primăria comunei Topliţa Nr. 1534—1939. Publicaţiune Se aduce la cunoştinţa celor interesaţi că în ziua de 17 Iulie 1939, orile la a. m., se va ţine în localul primăriei comunei Topliţa licitaţia publică, pentru terminarea lucrărilor primei etape care urmează a se executa la şcoala primară de stat — Centru — din comuna Topliţa. Valoarea acestei lucrări după deviz este de lei 37o.ooo. Licitaţia se va ţine în conformitatecu art. 88—Hp inclusiv din legea contabi. publice, Regulamentul Oficiului Central de Licitaţii şi normele publicate în Mon. Of. Totodată, persoanele, cari vor lua parte la licitaţie, vor depune pe lângă ofertă şi o garanţie de 5 la sută din valoarea lucrării. Caietul de sarcini, planul şi devizul se pot vedea în fiecare zi de lucru la primărie. Topliţa la 15 Iunie 1939. Primar: ss. Florea Coman. p. Notar: ss. Suciu Ioan. Dr. Gr. Drsace medic primar radiolog laborator radiologie în Str. Sf. Gheorghe 36. examinări şi Q \ ni A 7 tratamente vlal T"l» Judecătoria Mixtă Tg.-Mureş. No. 5798/1938 cf. Secţia cf. Extract din publicaţiunea pe licitaţie. In cererea de executare făcută de urmăritorul Rosenbaum Paul contra urmăritului Blum Iuliu rep. masa falimentară Blum Iuliu repr. prin dr. Gh. Gâlfalvi adv. curator. Judecătoria a ordonat licitaţiune pe baza supraofertei în ce priveşte imobilele situate în comuna Tg.-Mureş circumscripţia Judecătoriei de pace Tg.-Mureş, cuprinse în cf. a comunei Tg.-Mureş Nrul protocolului cf. 43d No. de ordine Arl, cu No. top. 927/1 şi 928, porţiunea de proprietate a lui Blum Iuliu de sub B. 11, 12, cu preţul strigării de 413.000 lei, pt. încasarea creanţei de 2oo.ooo lei capital şi accesori. ICu 200 lei câştigaţi 1.000.000, “'nfeVSil I îs Iu ie I şi B lull V Tragerea principală 1 ^ H A sosit timpul ca şi Dv. să deveniţi un om bogat! 0 Colectura „DACIA“ Piaţă Nr. AT. Sj I Plugari! Vizitaţi § © Depozitul Expozi|ie © © de pluguri şi alte @ ® maşini auricele © © —- - -u-»-!!-.'-.........^-----------------------------------— © © a cooperativei „Solidaritatea“, în Tg.-Mureș © © str. Berăriei 28 (fost fabrica de bere Bürger). © ® Comenzi se pot face şi la subdepozitele: Reghin, © © Teaca, Râciu, Band şi Miercurea-Niraj ® ® _____Vânzări se fac și pe credit, pro-_____ _ 0 curând cooperativa împrumutul. 0 Tip. »Anteta M" «Tg.-Mureș 8124939 Glasul Mureşului EXTERNE. Discursul M. Sale Regelnd comentat la Berlin şi Roma Oficiosul german „Voelkischer Beobachter“ publică discursurile Suveranului sub titlul : „Regele Carol subliniază independenţa politicei româneşti“, scoţând în evidenţă pasagiile referitoare la hotărârea României de a apăra cu toate mijloacele fruntariile ei actuale. Ziarele italiene de Duminecă şi de Luni, publică cele două cuvântări rostite de M. S. Regele Carol II al României ca răspuns la adresele de răspuns la Mesajul Tronului ale Camerei şi Senatului, subliniind pasagiile în care Suveranul — după cum spune presa — face o menţiune clară a politicii externe a României, afirmând că România nu aspiră să ia nimic din ce este al altuia, dar că îşi va apăra cu înverşunare fruntariile, urmărind însă o politică de pace şi de colaborare. Incidentele dela Kladno Cehii încep să se agite sub regimul nou al protectoratului german. Omorârea unui poliţist neamţ a provocat represali grele din partea Reichului, ce au dus la dezarmarea poliţiei cehe din oraşul Kladno şi la impunerea unei despăgubiri de 500.000 coroane, adică 2 millioane Lei. Presa vorbeşte şi de o sancţiune mai gravă: încorporarea Boemiei şi Morawei la Reich . Ciocniri sângeroase, înverşunate şi chiar lupte corp la corp, s’au dat pe întregul front ruso-japonez dela frontiera mongolo-mandoiuriană. Au luat parte unităţi motorizate şi de aviație. Au fost capturate 26 tankuri sovietice. — Situația din oraşul liber Danzig, e din cele mai încordate. Cenzurat Răspuns — Ascultâmd pe mine bade, cumpără bicicleta asta. O dau ieftin. Faci o afacere bună. — Nu zic nu... dar cu banii ăștia cumpăr mai bine o vacă... — Cu bicicleta măi neică fugi mai repede ca trenul, dar dacă ai să te sui călare pe-o vacă toată lumea are să râdă de dumneata. — Ai dreptate... Crez însă că lumea n- are să râdă dacă am să apuc să mulg bicicleta ?