Glasul Mureşului, ianuarie-iunie 1940 (Anul 7, nr. 220-244)

1940-06-11 / nr. 241

2 O măsură a guvernului pentru a combate specula Guvernul d-lui Gheorghe Tătărescu, în silinţa de a evita scumpirea traiului, a avizat la unele statistici şi constatări care dictează ele singure soluţia. Ministerul Economiei Naţionale este condus astăzi de un om ales cărui capacităţi de gospodar au fost vădite şi în alte prilejuri, pe timpul când conducea finanţele ţării. Intr’adevăr, d. Mircea Cancicov a constatat că produsele solului, ca şi acelea industriale, nu lipsesc de pe piaţa consumului nostru intern. Totuşi, coeficientul de scumpire care le atinge îşi trage origina dintr-o defectuoasă distribuire a lor pe suprafaţa întreagă a ţării. Înlesnirea unei distribuiri rapide, care să facă faţă cererilor pieţii, ar atrage în mod automatic o scădere a acestor preţuri. Este de neconceput ca preţul unui kilogram de produse ale solului naţional să fie mai mare într-o regiune a ţării, decât în alta. Salariile funcţionarilor sunt pretutindeni aceleaşi, puterea lor de cumpărare este invariabilă. Natural, că fiecare dintre consumatori doreşte ca această operaţiune să reuşească pe deplin, scutind bugetele familiilor de obstacolele unor preţuri în necontenită variaţiune şi creştere. Realizarea unei armonii între salarii şi exigenţele vieţii ar aduce nu numai un optimism desăvârşit în rândurile celor care au suferit de pe urma acestui fenomen, dar şi un spor de încredere în propriile noastre puteri. In lupta contra speculei întreprinsă de organele de control, Guvernul introduce această echitabilă măsură pentru care merită toată lauda. olasul Mureşului Ţiuita sufletească a ţării Tăriile sufleteşti ale unui om se cunosc, cu deosebire, în împrejurări grele. Dealtfel, ceea ce consti- tue esenţa însăşi a virtuţii, este acea frână a stăpânirii de sine în faţa ademenirilor câre la un moment dat se pot ivi. In astfel de împrejurări, se arată puterea de voinţă şi tăria de caracter. Condiţiile aspre prin care ne este dat să trecem uneori, ne apar, astfel, ca tot atâtea ispite de a ne smulge unei inflexibile atitudini. Trăim zile grele. Din partea fiecăruia se cere un spor de sforţare şi o potenţare a energiilor. Nici un fel de împrejurare oricât de grea, nu trebue să ne surprindă. Să adoptăm, cu toţii, mentalitatea străjerească potrivit căreia se ştie realităţile sunt întâmpinate cu hotărâre şi cu prevedere înţeleaptă. In faţa oricărei împrejurări, aşadar, de orice natură, aceiaşi fermă, aceiaşi inflexibilă voinţă de a domina potrivniciile iată care trebue să fie ţinuta sufletească atuturor fiilor ţării. Şedinţa Camerei de Agricultura In sala mare a Palatului Cultural din Tg-Mureş, a avut loc o însemnată şedinţă a Camerei de Agricultură, cu notarii şi primarii din judeţul Mureş. Adunarea a fost prezidată de d-1 prefect al judeţului Ştefan Pantea şi d-1 preşedinte al Camerei Bibi Popescu—Reghin, secretar d-l ing. Haralambie Dolojan, Directorul Camerei. Au fost prezenţi 248 delegaţi ai comunelor. S-a stabilit cotele de contribuţie benevolă a comunelor pentru augumentarea fondurilor agricole. Cota a fost hotărîtă pe durata de 5 ani să se plătească de fiecare hectar, conform recensământului fiscal 1 la sută. După ce s’au dat ample şi folositoare staturi agricole, d-l colţ al gărzii F. R. N. Maior Roşu, a ţinut o însufleţită cuvântare, pentru patriotica colaborare a gărzilor cu muncile agricole. Cu toate capriciile vreunei din această primăvară, careîntârziase lucrările, semănăturile sunt terminate și vor da bune roduri. Nie. Op. le frome și în urmele de armament