Glasul Mureşului, ianuarie-iunie 1940 (Anul 7, nr. 220-244)

1940-06-11 / nr. 241

Glasul Mureşului 3 colectarea LAIMEJ în judeţul Mureş a fost încredinţată subsemnatei cooperative. Preţurile sunt fixate în Monitorul Oficial Nr. 85 din 9 Aprilie 1940. Lână ţurcană 55 Lei Kg. „ fîgae • S5 „ „ spasică 100 „ „ merinos160 „ codina 50°l în preţul respectiv. Preţurile se înţeleg ale gara de predare inclusiv toate taxele, ni s’a încredinsit Colectarea fierului vechiu în prețurile stabilite de guvern. Amatorii se vor adresa centralei sau oricărei filiale din iui. a in JliJMITCA* m*m TELEFON 392 și 394. .. . _________________ ... . Technica în armata engleză. 1) Ofițer specialist fabricând gaz „Pierie“ în laboratorul chimic. 2) Meşteşugarimintari metalurgişti la lucru. 3) şi 4). In atelierul de modelaj. 5) Ofiţer artificier ţinând un curs instructiv. FAPTE — Constituirea soc. corale „Cântarea Mureşului“ din Tg.-Mureş s-a făcut săptămâna trecută. S-a ales comitetul s-au votat statutele. Urăm spor mult societăţii şi sperăm că cel puţin de acum înainte nu va fi lăsat singur d. Alexandrescu dirijorul corului să lucreze ci comitetul se va îngriji de partea materială. In special se vor da din nou subvenţiile cari le-a avut de la Primărie etc., căci altfel păcat de timp pentru şedinţe. Cooperativa „Solidaritatea“ a dat corului o subvenţie de 2500 Lei. „Renaşterea Naţională“ este titlul gazetei F. R. N. a cărei număr a apărut la 8 iunie. Era o necesitate ca F.R.N să aibe o gazetă, am spus-o de mult. Materialul este ales.Ne-a impresionat mai ales articolul semnat de d. av. Ion Harşia din Reghin „Pentru ziarul Frontul Românesc" cu ideile căreia suntem cu desăvârşire de acord. Direcţia dlui prof. Demetrescu este garanţie de chemare gazetărească. Urmează ca să fie susţinut, să nu fie numai o apariţie efemeră cum a fost încercarea de acum 2 ani. Fiind gazetă oficială, suntem siguri că autorităţile şi membrii Frontului îi vor da tot concursul. Noi îi dorim viaţă lungă şi mult spor. Donaţiuni. Cooperativa „Solidaritatea“ a donat câte 5000 Lei pentru ambele biserici româneşti din Tg.-Mureş. „Astra“ — Reghin a ţinut adunarea generală în cadrul unor impozante serbări în comuna Maioreşti. Au participat dnii dr Iuliu Haţiegan şi alţi fruntaşi din Cluj şi membrii Astrei, în frunte cu d. F. Nicoară şi alţi intelectuali din Reghin. Bineventarea călduroasă a oaspeţilor a fost făcută de preotul local d. Beul Maior. Printr’un jurnal al Consiliului de miniştri s’a interzis consumaţiunea sub orice forma a cărnurilor de bovine, ovine şi porc in zileie de Miercuri, Joi şi Vineri, atât în localurile publice, cât şi în gospodăriile particulare.