Graiul Sălajului, aprilie 2002 (Anul 13, nr. 2540-2561)

2002-04-16 / nr. 2551

FOTBAL Divizia D" Metronom lupta pentru promovara continuă Rapid Jibou - Chimia Zalău 2 - 2 (1 - 0) în cazul în care Rapidul ar fi obținut duminică victoria, promovarea în Divizia "C" îi era asigurat. Cu acest rezultat de egalitate, lupta pentru accederea în eșalonul superior continuă, chiar dacă Rapidul are prima șansă. Prima ocazie clară a avut-o Rapidul, în minutul 3, însă golul înscris de Morna este anulat corect de asistentul Onicaș pe motiv de offsaid. Până în minutul 19, nimic spectaculos în acest derbi, când la un contraatac la gazdelor, același Morna înscrie din careu, față în față cu portarul Sabo. Din acel minut și până la finalul primei reprize am mai consemnat câteva ocazii, prin Morna (Rapid) și Ulmeanu (Chimia). ‘Repriza secundă a fost total diferită de prima. La numai zece minute de la reluare, în min. 55, "centralul" Marian Salomir îl trimite în tribune pe antrenorul Rapidului, Vasile Stâncel, ca urmare a protestelor acestuia din urmă. în minutul 64 se consumă cele mai mari ocazii ale meciului, atât de o parte, cât și de cealaltă: Mitică Mezei, față în față cu portarul Sabo șutează în acesta, iar pe contraatac, Tudor Ulmeanu, din careu trimite mingea în celălalt goalkeeper, Daniel Rogoz, în minutul 74. Chimia egalează prin Marcel Mureșan: acesta trece ușor de doi adversari și trimite mingea, din careu, în colțul lung, fără vreo speranță pentru Rogoz. Bucuria a fost scurtă pentru zălăuani, deoarece trei minute mai târziu Mezei trimite balonul în portar, acesta respinge, iar același Morna, aflat pe fază înscrie golul doi al Rapidului. Cu numai șase minute înainte de final, când se credea că Rapidul are deja asigurate trei puncte, noul intrat la Chimia, Codruț Buciuman marchează ultimul gol al partidei. Nu putem trece cu privirea faptul că AJF a trimis ca delegat la acest meci o brigadă "A", dintre care doi internaționali (Salomir și Onicaș), pentru a nu apărea discuții cu privire la arbitraj, în ciuda acestui fapt, antrenorul Vasile Stâncel au arbitrat: centru - Marian Salomir (Cluj Napoca); asistenții Ioan Onicaș (Zalău), Szekely Zoltán (Baia Mare) avut, cel puțin în prima repriză și primele zece minute din cea secundă numeroase ieșiri la adresa "centralului". Dacă nici această brigadă nu se "ridică" la nivelul "pretențiilor" Diviziei "D", atunci ne întrebăm, firesc, care arbitri sunt buni? La sfârșitul meciului, antrenorul Rapidului a refuzat să dea orice declarație. De cealaltă parte, antrenorul principal al Chimiei, Petrean Zănuc a declarat că a fost un meci frumos și cu un arbitraj foarte bun. AJF ține să mulțumească și pe această cale conducerii Poliției orașului Jibou pentru sprijinul acordat la buna desfășurare a a acestui meci. 1 Duminică, 14 aprilie, teren"Rapid", meci contând pentru etapa a XIX-a, spectatori cca. 400, timp frumos, teren cu denivelări, cartonașe galbene 2-1, șuturi la poartă 8-6, șuturi pe poartă 8-4, offsaid-uri 2-0. Au marcat: Ovidiu Morna (min. 19, 77), pentru Rapid, respectiv Marcel Mureșan (min. 74) și Codruț Buciuman (min. 84), pentru Chimia. RAPID: Rogoz, Fărcaș, Botoș, Abraham, Darolui, Saraz (Torna), Ciobanu, Maghiar, Mezei, Vancea (Note), Morna; Antrenori - Vasile Stâncel (p), Alexandru Toma (s); Cartonașe galbene: Mezei (min. 27), Vancea (min. 63). CHIMIA: Sabo, Blăguță, Ghiuruțan (Holhoș),Mag, Pop (Grebănar), Lucaciu, Jula, Șandor (Buciuman), Mureșan, Ulmeanu, Blaga; Antrenori - Zănuc Petrean (p), Gheorghe Chiș (s). Cartonaș galben: Blăguță (min. 48). ' Brigadă de Divizia "A" Derbi-ul a fost condus de o brigadă divizionară "A", având la centru pe clujeanul Marian Salomir (foto - centru), ajutat la cele două linii de Ioan Onicaș din Zalău (foto dreapta) și Székely Zoltán din Baia Mare(foto stânga). Cei trei au condus foarte bine partida, în ciuda faptului că antrenorul Rapidului a avut destule nemulțumiri la adresa "centralului". CLASAMENT Rezultatele complete ale etapei a XIX-a: Minerul Hida - Confecția Jibou 2-1, Mobila Șimleu Silvaniei - AS Nușfalău 2-1, Armătura II Victoria Zalău - Minerul Ip 5-0, Fibrex Crasna - FC Silvania Cehu Silvaniei 4-0, Rapid Jibou - Chimia Zalău 2-2. Etapa viitoare, a XXI-a (duminică, 21 aprilie), Confecția Jibou - Fibrex Crasna, Someșul Gâlgău - Rapid Jibou, Minerul Hida - Mobila Șimleu Silvaniei, AS Nușfalău - Armătura II Victoria Zalău, Chimia Zalău - Inter Cizer. 1. Rapid 18 14 3 1 66-20 45p. 2. Chimia 17 12 41 48-19 40p. 3. Armătura 17 12 23 44-20 38p. 4. Ip 17 10 1 6 23-23 31p. 5. Fibrex 18 8 3 7 47-41 27p. 6. Mobila 17 7 4 6 37-34 25p. 7. Cizer 17 7 3 7 38-43 24p. 8. Silvania 18 7 0 17 39-44 21p. 9. Confecția 17 6 1 10 39-37 19p. 10. Hida 18 6 0 12 31-45 18p. 11. Someșul 17 4 3 10 25-32 15p. 12. AS 18 5 0 13 22-48 15p. 13. Pericei* 18 12 15 9-44 5p. ‘Echipă retrasă din campionat Mobila Șimleu Silvaniei - A.S. Nușfalău 2 - 1 (1 - 0) Au marcat: Bonta (min.15) și Cherecheș (min.75) pentru Mobila, respectiv Lukas (min.69) pentru Nușfalău. Teren bun, spectatori: 250. Au arbitrat bine: Ioan Cristea - la centru, Trigogi Ferenc și Paul Animătan-asistenți. Observator: Dorin Barbu. Cartonașe galbene: Gal, Pop V., ambii de la Mobila. Cartonaș roșu: Nagy L de la A.S. Nușfalău; A.S. MOBILA: Vereș, Furie, Hosu, Retean, Bonta, Varga, Cherecheș, Gal, Bartuș, Pop V., Țurcaș. Au mai jucat: Pop D., Galea, Satmari, Manole; A.S. NUȘFALĂU: Elekes, Fazakas L., Lakatos A., Nagy L., Farnas, Lukas, Nagy L., Fazakas R., Lakatos K., Damian, Kallay. A mai jucat: Tokoly. Gazdele au atacat mai mult ratând multe ocazii, în special prin Pop V. și Bonta, iar portarul oaspeților a avut câteva intervenții salvatoare. Scorul a fost deschis în minutul 15 de gazde, în urma unei combinații frumoase la care au contribuit jucătorii Gal, Pop V. și Bonta, ultimul înscriind printr-un șut plasat din interiorul careului. Oaspeții au reușit în a doua repriză câteva atacuri periculoase, egalând în minutul 69 prin Lukas, care a trimis un șut cu efect la colțul lung. Golul victoriei este înscris după o lovitură cu capul în min.75. Cu toate că jocul a fost disputat în limitele sportivității, în min.88, Nagy S., de la A.S. Nușfalău l-a accidentat grav pe Galea de la echipa gazdă, și a fost eliminat. Observator: Dorin Barbu Fibrex Crasna - FC Silvania Cehu Silvaniei 4-0 (1-0) Au marcat: Boitor (min. 25), Dragoș (min. 68), Bode (min. 70) și Sabău (min. 71). Au arbitrat foarte bine: Dan Văscan (Zalău), Dumitru Văscan și Romulus Raț (ambii din Șimleu). Cartonașe galbene: Cerchezan, Chira de la gazde și Rusu Cosmin de la oaspeți; Fibrex Crasna: Axinte, Ungurușan, Hădade, Dragoș, Mândruț, Chira, Szekely, Cerchezan, Trenca, Bode, Boitor; F.C. Silvania, Szabó, Zsigo R., Rusu, Huluban, Pop Mihai, Molnár, Petruț, Gila, PopVlaica, Halasz, Covaciu. Au mai jucat: Balint, Sabău, Bejan și Șerban la gazde; Ilieș și Culcer la oaspeți. Joc cu o primă repriză anostă, fără multe faze de gol. Gazdele au reușit să deschidă scorul abia în minutul 25 prin Boitor, care a pătruns în careu și a înscris pe lângă portar. Repriza a doua este mai animată, gazdele au atacat mai mult, creându-și și câteva ocazii de gol ratate cu seninătate de Sabău (minutul 51) și Hădade (minutul 61); în minutul 68 putea fi 1-1. Petruț a executat foarte bine o lovitură liberă de la 16 m, portarul gazdelor reușind să respingă mingea în transversală. După această fază, gazdele au avut trei minute de "foc" înscriind tot atâtea goluri, prin Dragoș (minutul 68), Bode (minutul 70) printr-un lob peste portar de la circa 35 m și Sabău (minutul 71). Putea fi 5-0, dar mingea șutată de Sabău a fost respinsă de pe linia porții de către Rusu. S-au remarcat: Mândruț de la gazde și Rusu de la oaspeți. Observator: C-tin Bălțatu Minerul Hida - Confecția Jibou 2 - 1 (2 - 1) Au marcat: Duca (min.3), Varga (min.34) - pentru Minerul, respectiv Muncelean (min. 18) - pentru Confecția. Au arbitrat foarte bine: Ionuț Petrean - la centru, Lucian Terheș și Tuigogi Fanas - asistenți. Observator: Otto Anderco. Cartonașe galbene: Kovács - de la Minerul, respectiv Dobrinean - de la Confecția; MINERUL: Sîntămărean D., Sînpetrean, Hionean, Tibenschi, Kovács, Dura, Sestraș, Chichișan, Druhora (min.69 - Farcaș), Duca, Varga, Lmptătura II Zalău - Minerul Ip 5-0(1- 0) Au marcat: Noțigan (min.10, 53), C. Sabău (min.79, 87), Dobocan (min.82). Au arbitrat bine: Ioan Cristea - la centru, Călin Onicaș și Sorin Centea - asistenți, toți din Zalău. Cartonașe galbene: Urs de la Armătura, respectiv Cenade de la Minerul. Spectatori: circa 100. Timp frumos, dar vântul și-a făcut simțită prezența. ARMĂTURA: Vasile, Vasvari, Vaida, Cenan, Azimir, Urs, Cimpoieș, Sabău, Călin, Noțigan, Baidoc. Au mai jucat: Dobocan, Mândru; MINERUL: Forist, Grebănar, V. Ardelean, Toth, N. Bologa, Nagy, Gal, V. Bologa, Cenade, C. Ardelean, Medeșan. Au mai jucat: Cosma, Bartoș, Balla, Morar. Jocul începe fără acea perioadă de tatonare necesară pentru studierea adversarului și de aici puținii spectatori prezenți în tribunele municipalului zălăuan au sperat că vor asista la un joc frumos și "pe bune". Și putem spune, fără teama de a greși, că ambele echipe au oferit un spectacol agreabil, plăcut ochiului, iar publicul a fost mulțumit. Gazdele, cg.Păscuță pe bancă, au început bine și în min.10 C. Sabău, singur pe partea dreaptă, oprește balonul, îl vede pe Noțigan că vine lansat, îi pasează acestuia și 1-0 pentru Armătura. Din acest moment, echipa care are cele mai clare ocazii în prima repriză este Minerul, care ratează exasperat prin Toth (min.23) care, singur cu portarul Vasile, ratează, sau mai bine zis portarul salvează cu piciorul ca la handbal, min.25, Cenade, din nou singur cu Vasile trage peste min.29, Cenade și Bologa se invită reciproc, pentru ca în min.31, pe un contraatac al gazdelor, V. Sabău să intre în careul de 16 m, unde se dovedește a fi un mare artist. El îl păcălește și pe centralul Cristea care acordă ușor lovitură de la 11 m. Execută Urs, dar Forist respinge în față, de unde se retrimite peste poartă, în repriza secundă, gazdele, cu două schimbări inspirate, Mândru și Dobocan, schimbă complet fața jocului, reușind un joc plăcut ochiului arătat de o echipă de juniori, care trebuie tratată de conducerea clubului cu mai mare atenție și nu cu indiferență. Și când reușești pase pe metru pătrat, un doi-uri, lansări în adâncime și centrări ca la carte, este normal să apară și golurile, acestea fiind unul mai frumos decât altul. în min.53, Noțigan este angajat pe culoar și cu un șut bine plasat ridică scorul la 2-0. în min.79, C. Sabău expediază o torpilă de la 22-23 m și balonul se oprește în vinciul din stânga portarului, 3-0 pentru Armătura. în min.82, Dobocan nu se lasă mai prejos și înscrie printr-un șut de la 25 m, tot la vinclu, dar în dreapta portarului, 4-0 pentru gazde. în min.87, Mîndru, după o cursă pe stânga, centrează în fața porții, C. Sabău driblează un apărător, driblează și portarul și înscrie în poarta goală, 5-0. Această echipă cu vârstă fragedă nu a beneficiat nici de o baie cu apă caldă, ca să nu vorbim de un bazin și o masă cum era normal. Aude cineva sau batem toaca la Urechea surdului? Alo! Suntem pe recepție și vă spunem să nu-i tratați cu atâta nepăsare, că nu merită! Observator: Nicolae Danciu CONFECȚIA: Kovács, Maghiar, Săbăduș, Nechita, Dobrinean, Fazecas, Babanaș, Balaneac, Muncelean, Bragezaru Sebes. . Partidă frumoasă, cu multe faze de poartă, la finalul căreia gazdele și-au apropiat victoria. A fost un joc bărbătesc, tipic de campionat, cu angajament fizic total. Ar fi de remarcat fair-play-ul cu care cele două echipe și-au apărat șansele. Partida a fost urmărită de un public numeros. Observator: Otto Anderco Pagini realizate de CRISTIAN POP