Graiul Sălajului, ianuarie 2008 (Anul 19, nr. 3995-4014)

2008-01-15 / nr. 4002

15 ianuarie 2008 Activitatea Poliției sălăjene în 2007 (I) Ieri, 14 ianuarie, s-a desfășurat ședința de evaluare a activității Inspectoratului de Poliție Județean Sălaj pe anul 2007. La ședința de bilanț, alături de conducerea Inspectoratului Județean și polițiștii sălăjeni, a participat comisarul șef Dan Bucur, directorul Direcției de Investigare a Fraudelor din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române. La eveniment au mai fost prezenți reprezentanții administrației județene și locale: Alexandru Vegh, subprefectul județului Sălaj, Tiberiu Marc, președintele Consiliului Județean, Radu Căpîlnașiu, primarul municipiului Zalău, precum și șefii tuturor unităților județene din structura Ministerului Administrației și Reformei Administrative. Comisarul șef Iosif Ghiurca, comandantul IPJ Sălaj, a prezentat rezultatele activității polițiștilor sălăjeni din anul 2007. „Activitatea IPJ Sălaj s-a circumscris misiunilor naționale pentru anul 2007 prevăzute de Strategia de Modernizare a Poliției Române, prin acțiuni de proiectare și orientare a serviciilor polițienești în funcție de nevoile cetățeanului, siguranța și securitatea pentru comunitățile locale prin favorizarea unui climat de cooperare și încredere și nu în ultimul rând, prin derularea serviciilor bazate pe cinste, integritate, onestitate și respect", a subliniat în deschiderea discursului comisarul șef, în vederea obținerii unui înalt nivel de pregătire, în cursul anului trecut, 63 de polițiști sălăjeni au participat la cursurile de inițiere și dezvoltare a carierei, organizate la Școlile de Poliție și la Centrul de Studii Postuniversitare București. De remarcat în acest sens este faptul că un ofițer sălăjean a participat la cursul de formare monitori O.N.U., fiind selecționat pentru misiunea de menținere a păcii în Haiti. Reducerea deficitului de personal, ca urmare a încetării raporturilor de serviciu în 16 cazuri, s-a realizat prin încadrarea a 18 agenți absolvenți ai „promoției martie 2007". Numărul tot mai mare de agenți de poliție cu studii superioare a creat posibilitatea ca șase dintre aceștia să promoveze în corpul ofițerilor: în IJP Sălaj sunt vacante 14 posturi de ofițer, 54 de subofițer și cinci de personal contractual. Fenomenul disciplinar la nivelul inspectoratului a fost monitorizat în permanență, pozitiv fiind faptul că nu au fost înregistrate cazuri de corupție internă. Totuși, șapte agenți de poliție au fost sancționați disciplinar pentru abateri de la normele de conduită, parte din ele fiind rezultatul verificărilor celor 48 de petiții înregistrate împotriva lucrătorilor. în ceea ce privește siguranța polițiștilor pe timpul executării sarcinilor de serviciu, în anul 2007 s-a înregistrat un singur ultraj, în contextul înregistrării la nivelul Poliției Române a unor evenimente rutiere în care au fost implicați polițiști, conducerea IPJ Sălaj a întreprins măsuri de prevenire și combatere a aspectelor de indisciplină. Cu toate acestea, s-au înregistrat 26 de evenimente rutiere în care au fost implicați polițiști, din care, în 13, vina le-a aparținut. Majoritatea au fost simple tamponări soldate cu pagube materiale minore, dar și cu un rănit grav și trei accidentați ușor, însă trebuie precizat faptul că nici unul dintre polițiștii implicați în evenimente nu s-a aflat sub influența alcoolului. IPJ Sălaj are în administrare un parc auto compus din 154 de mijloace de transport, la această oră existând un deficit de 83 de autovehicule, necesare pentru acoperirea suprafeței de patrulare. es SORIN BARBUR Zălăuan traficant Un echipaj mobil din cadrul Direcției Județene pentru Accize și Operațiuni Vamale Satu Mare l-a prins, la finele săptămânii trecute, pe cetățeanul Geza S., din Zalău, în timp ce transporta ilegal țigări. Potrivit oficialilor Direcției Regionale Vamale Cluj, zălăuanul transporta într-o autoutilitară VW Transporter, înmatriculată în județul Sălaj, 7.900 de pachete de țigări, toate cu timbru ucrainean. Vameșii l-au amendat cu 20.000 de lei pentru săvârșirea contravenției de deținere de produse, accizabile în afara antrepozitului fiscal, fără plata accizei, iar țigările au fost reținute în vederea confiscării. eS ANDREEA VILCOVSCHI 2 Evenimente bărbat periculos, cercetat în stare de libertate! Poliția din Cehu Silvaniei a fost sesizată în data de 8 ianuarie a.c., de către trei femei din localitate, cum că în seara zilei precedente au fost agresate de un bărbat. P.S., de 39 de ani, se ducea la serviciu în jurul orei 19,00, când a fost acostată de un necunoscut care a amenințat-o cu un corp contondent. Cuprinsă de panică, femeia a început să strige după ajutor, moment în care agresorul și-a abandonat ideea inițială, fugind. La puțin timp, același individ a bruscat-o într-un mod asemănător pe K.A., de 37 de ani, din Cehu Silvaniei, în scara blocului unde aceasta locuia, dar nici de această dată atacatorul nu și-a dus acțiunea până la capăt. Cea de a treia femeie, S.R. de 24 de ani, a plecat de la locul de muncă în jurul orelor 12:00, spre locuința sa din zona Ulciug. Trecând printr-o pădure, a fost atacată de același individ, care a reușit să o dezbrace de pantaloni cu intenția de a o viola, moment în care victima a leșinat. Polițiștii au început căutările pentru identificarea agresorului, ajungând la E.Tiberiu, de 44 de ani, din Cehu Silvaniei, o „veche cunoștință" a acestora. Individul cu pricina a fost prins în aceeași zi, în perimetrul străzii Borza din Cehu Silvaniei. Acuzat de comiterea infracțiunilor de tentativă de viol, amenințare, lovire, precum și a unei infracțiuni de furt de telefon mobil, săvârșit în toamna anului trecut, (culmea, de la una dintre femeile agresate), polițiștii l-au prezentat Parchetului de pe lângă Judecătoria Zalău, cu propunerea de arestare preventivă. Recomandarea polițiștilor nu a fost considerată de procurorii sălăjeni ca fiind măsura ce se impune, presupusul violator fiind cercetat în stare de libertate. Tâlhărie și trafic de persoane Polițiștii orașului Șimleu Silvaniei au rezolvat cazul în care, în ultima zi a anului trecut, un tânăr din localitatea Aleuș a reclamat că în seara zilei precedente, a fost deposedat prin violență, de suma de 1.200 lei de către H.P.Sergiu, de 19 ani, din localitatea Marca, în urma cercetărilor efectuate, polițiștii au stabilit că, C. Florian și H.P. Sergiu au jucat cărți într-un bar din localitatea Porț, în urma căruia H.P.Sergiu a pierdut suma de 380 lei. Considerând că a fost înșelat, după terminarea jocului a pornit în urmărirea lui C.Florian. După ce l-a ajuns pe o stradă din localitatea Marca, l-a lovit de mai multe ori în față, cerându-i să-i restituie banii. Din raportul polițiștilor reiese că, după ce a fost agresat, C.Florian i-a restituit suma de 350 lei. Pe lângă această faptă, polițiștii au mai constatat că autorul a fost cercetat în cursul anului 2007 pentru infracțiunea de trafic de persoane, pentru care Curtea de Apel Cluj a dispus cercetarea în stare de libertate, aplicând asupra acestuia măsura obligatorie de a nu părăsi localitatea de domiciliu. Pentru cele constatate, polițiștii au sesizat Tribunalul Sălaj despre încălcarea de către tânăr a obligației de a nu părăsi localitatea de domiciliu, instanța luând asupra acestuia măsura de arestare preventivă pentru o perioadă de 30 de zile, ne-a informat Tincuța Dumuța, purtătorul de cuvânt al IPJ Sălaj. jts SORIN BARBUR Hoți de lemne, prinși la Jibou Inspectoratul de Jandarmi Județean Sălaj, împreună cu Ocolul Silvic Jibou au organizat și efectuat, în perioada 9-13 ianuarie a.c., 11 acțiuni de control pe linia prevenirii tăierii și sustragerii materialului lemnos din zona localității Jibou, în urma acestor misiuni de patrulare au fost aplicate 10 sancțiuni contravenționale în valoare de 11.000 lei (110 milioane lei vechi) pentru încălcări ale legii silvice și controlul circulației materialului lemnos. Conform Codului Silvic, jandarmii sălăjeni au întocmit actele premergătoare de constatare a încălcării din localitatea Jibou, V.Virgil de 20 de ani și B.Darius de 27 de ani. Pentru astfel de fapte, cei doi riscă o pedeapsă cu ne-a informat St. Cristian Boilă, ofițer de relații publice al IJJ Sălaj. SORIN BARBUR repetare a prevederilor închisoare de la 6 luni la 4 ani acestuia, pentru doi bărbați sau amendă contravențională, OU* TRATAMENT PENTRU DISFUNCȚII SEXUALE CLINIC advanced medical institute CLINICA ON REZULTATE EXCEPȚIONALE f indiferent de bolile asociate: boli cardiace, diabet, hipertensiunenta FĂRĂ LIMITĂ DE VĂRSTĂ! camere de așteptare separate și DISCREȚIE ABSOLUTĂ! Baia Mare: (0262)-21.42.43 WWW.ONCLINIC.COM www.onclinic.ro Facturi rătăcite în anumite zone ale Zalăului, facturile E.ON Gaz România reprezentând consumul pe luna noiembrie nu au ajuns nici până azi, gospodăriile în cauză fiind expuse riscului de a fi debranșate, pentru neplată, de la rețeaua de gaze naturale. Contactați, reprezentanții companiei au recunoscut problema apărută și au catalogat-o drept o "întârziere": "în momentul de față, clienții noștri au posibilitatea de a se informa cu privire la valoarea facturii curente la gaze naturale, începând cu a șasea zi lucrătoare a fiecărei luni, la casierii sau printr-un apel la Call Center-ul E.ON Gaz România", se precizează într-un comunicat al companiei. Zălăuanii pot achita consumului de gaze nu doar la casieriile E.ON, ci și la BRD. Varianta de pe urmă nu stă în picioare decât dacă clientul prezintă factura. Și cum factura s-a rătăcit pe drum... indicat este să vă prezentanți la ghișeu, cu portofelul plin, chiar dacă înștiințarea de plată nu v-a parvenit. ei ANDREEA VILCOVSCHI Puteți citi ziarul “Graiul Sălajului” și accesând pe internet adresa: www.unisys.ro/gratulsj